Produkty

Slamenka
11.11.2019 18:37
[tvorba] karty pro DnD-like hry
Ahoj, potřeboval bych zpětnou vazbu od hráčské (a hlavně PJovské) komunity, proto jdu s kůží na trh a poodhalím záměr tak dalece, jak si troufnu, abych ho úplně nevykecal, ale šlo to už nějak komentovat :)

Několik let plánujeme vytvoření produktu pro Role-Play pen&paper hry typu DnD. Chceme zkusit dělat něco, co nás baví a asi máme konečně i dobré materiální zázemí na rozjezd. Aktuálně jsme dali dohromady nějaký kapitál na hezkou grafiku, ale než ty prachy spláchneme do kanálu a vytapetujeme si tím záchody, rád bych znal názor i tady na kostce :)

Má podle vás šanci na úspěch produkt, který:
1) by podporoval rychlou filtraci = operativní přivádění postav, monster, předmětů, zápletek a prostředí do hry i tvorbu celého dobrodružství (PJ potřebuje reagovat na vývoj hry, sáhne a vytáhne na stůl něco, co na místo v ději patří a má to celkem i myšlenku případně i vzájemné vazby...)
2) produkt je fyzický
3) využívá i hloupé technologie (lze přidávat zápisy/komentáře/statistiky/vazby do appky a vyvolat na displeji hloupého telefonu nebo tabletu)


ALE:
A) postavy/monstra/.. nebudou mít na fyzické variantě číselné statistiky (osobně máme třeba rádi FATE a nepotřebujeme všechny ty DnD statistiky vidět, chceme to raději "HEZKÉ" nežli technické)
B) appka bude placená na měsíční bázi (aby bylo na provoz serverů, rozvoj a podporu)
C) potvůrky a zápletky ve fyzických verzích by přicházely v tematických sadách (chceme pěkné zpracování, takže nebudou úplně levné)
D) bylo by to v první vlně pouze anglicky..

My něco takového ke hře hledali pro naše home-brew hry, protože skupina se VŽDY vydá jinam, než co má PJ připravené a na bravurní improvizaci býváme moc opilí...
Na kickstrarteru jsem naší vizi podobný produkt nikde zatím neviděl (ale příbuzné záměry tam jsou a některé byly dokonce podpořeny, nicméně vše to cílí hlavně na USA a pravidelné hráče).

OTÁZKY:
Nepředběhl nás už někdo? Neexistuje už dávno něco takového? (nedržíme zrovna prst na tepu herní doby)
Máte pocit, že byste využili náš mlhou zastřený produkt při vašich dobrodružstvích vy osobně?
Byli byste ochotni si něco podobného koupit?
Autorská citace #41
21.11.2019 15:43 - LokiB
u mě třeba vzhledovou coolness zcela přebíjí to, zda obrázek vystihuje moji představu o daném konkrétním předmětu.
může tam být sebekrásnější "obouručák", když ale mám nějakou představu, jak vypadá "můj obouručák" a je jiná, než na obrázku, tak si kartičku moc neoblíbím.
Takže pak je třeba desítek kartiček obouručáku (jako má Jerson desítky kartiček pistolí), aby si každý našel "ten svůj"
Autorská citace #42
21.11.2019 15:45 - sirien
Jerson tam měl obrázky reálných dobových pistolí a pušek :)
Autorská citace #43
21.11.2019 15:50 - LokiB
Ano, vím, hrál jsem s ním, takže jsem si v těch kartičkách snažil najít takovou, jakou jsem chtěl a mohl mít pro svoji postavu. u reálných pistolí je to trochu snazší, protože člověk většinou ví (má-li se zbraněmi zkušenost), co hledá :)
Autorská citace #44
21.11.2019 15:51 - Slamenka
obyč itemy: Osobně to beru i tak, že když hráči přímo vidí i své obyč vybavení na obrázku, dokáží přijít s často netradičním řešením situace za pomoci low předmětů, které jsou nakonec epické a baví nás víc než powergame (kabáty napuštěné olejem, boj nahého válečníka jen s kladivem a rukou omotanou lanem...)
... mají i lepší šanci vžívat se do děje, když se jim rozpustí jídlo a já jim karty seberu, zkoušejí kombinovat trosky vybavení pro uplácení NPC...
Autorská citace #45
21.11.2019 16:29 - Šaman
Na equip, zvlášť na ten důležitý, mi to přijde fajn. Zvlášť, když ve Fate nepotřebuji mít kartičku na každý hřebík. A když má někdo svoji představu o své zbrani, řeknu si o jeho obrázek.
Autorská citace #46
21.11.2019 18:19 - Lethrendis
U mně to bývá tak, že mám většinou velmi konkrétní představu o tom, jak moje postava / vybavení vypadá, a protože disponuji taktéž naprostým nedostatkem výtvarného talentu, jsem pravidelně nucen v gimpu ořezávat ukradené obrázky z netu :)

Můj kámoš používá obrázky, má jich stovky, bez statistik. Někdy je to fajn, ale někdy docela omezující, protože často nejsem naladěn na stejné vlně, takže když PJ oznámí příchod "děsivého monstra", pohled na obrázek mě vůbec neděsí, monstrum přijde mi spíše uboze slizké. Pomohlo mi to uvědomit si, že mám raději "vlastní vizuál v hlavě", než cokoliv, co předkládají ostatní.

Proto jsem také odbouchl tvorbu vlastních karet.
Autorská citace #47
21.11.2019 18:26 - LokiB
Lethrendis píše:
děsivého monstra"


PJ nemusí hlásit příchod děsivého monstra. Jestli má nějakou představu, má ji popsat, jak monstrum vypadá, nebo ukázat obrázek a nechat na hráčích, aby si to převedli do roviny slizké/hnusné/děsivé/hrůzostrašné/legrační ... z mé zkušenosti popis "je to děsivé monstrum" nefunguje.

takže jako GM já použiju svou předstvu monstra, dohledám si k němu obrázek, případně si ho trochu upravím, je-li třeba, a pak ho ukážu hráčům, případně doplním popisy toho, co je zřejmé ... vizuál, smrad, zvuky atd. odvozené charakteristiky nechám na hráčích.

A pro tohle mi obrázky monster celkem fungují. Nedávám je tedy na kartičky, ale na paperminis, ale to je z pohledu hráče obdobné
Autorská citace #48
21.11.2019 19:22 - Lethrendis
S tím monstrem to byl jen příklad, navíc jsem ho popsal nepřesně.

Chtěl jsem tím říct, že pokud to GM s obrázky přehání, vlamuje se tím do fantazijních představ v hlavách hráčů. Což někdy může vyjít, jindy ne - v takovém případě mi to jako hráči kazí můj požitek ze hry. To, co bych si představil nějak... má náhle přesně daný vzhled a pokud mi nesedí, mám smůlu.
Autorská citace #49
22.11.2019 08:10 - Jerson
LokiB píše:
protože je rovnou uplatňuješ i jako "aspekty" a dáváš jim ve hře nějakou mechaniku. to většina jiných her nepoužívá

Jak už jste se Sirienem odhalili, karty vybavení používám od roku 2006 nebo 2005, některé z nich mám v balíčku ještě teď a tehdy jsem zjistil, že obrázek, tedy vzhled zbraně je pro většinu hráčů důležitější než parametry. Prostě ošklivou zbraň nosit nechtějí, i když je číselně lepší. To že je pak potřeba mít od jednoho typu předmětu víc kartiček asi ničemu nevadí, když by se vzaly vzhledové preference stovky lidí, tedy na stovce hráčů vyzkoušet, jaké modely zbraní budou podle vzhledu preferovat, tak se do výběru pro veřejnost dají přednostně zařadit hlavně ty oblíbené modely. Navíc pokud má jít o aplikaci s možností vytváření vlastních karet, tak tam můžou být všechny obrázky, které se dají sehnat.

Navíc je to i lepší, můžu mít deset kartiček batohů a na každém jiný obrázek, aby si hráči poznali ten "svůj".

S monstry nemám zkušenost, když jeden hráč potkal Yog-Sothotha, tak si ho sám nakreslil na tabuli.
Autorská citace #50
22.11.2019 09:39 - obbivan
Já používám karty hlavně na NPC. Hráči dostanou kartu s podobiznou dané postavy a na zadní straně si dělají poznámky ( jaký byl první kontakt , co o té postavě zjistily, jaké informace může poskytnou nebo zboží atd... ) Mají to v balíčkách podle míst. Takže když se vrací do nějakého města / osady vytáhnou příslušný balíček postav a proberou ho. Mám zkušenost, že podobizna funguje v rámci pamatování daleko lépe než jen napsané jméno.
Autorská citace #51
22.11.2019 10:26 - RoVan
Slamenka:Jak někdo zmínil záleží na herním stylu, já osobně bych to nevyužil vůbec a např. do bojových plánků a miniatur mě donutil jen počet hráčů u stolu.

Na druhou stranu přesto, že mobil u stolu bych nezvládl u RPG, přišlo by mi to jako hezký koncept pro příběhovou deskovku, třeba bez vypravěče. Podobně fungují třeba a href="https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/t-i-m-e-stories-5385/"]Time stories, tam si ale koupíš vždy karty pro jeden scénář, odehraješ ho a karty můžeš zahodit/poslat dál, protože už vyčerpaly svůj potenciál. Zato, potenciál tvého konceptu je v tomhle mnohem větší. V produktu bys mohl mít pár vlastních scénářů, a v appce nástroj na přidání dalších.
Je to sice asi daleko od toho co chcete teď (musely by se vychytat mechaniky atp.) ale efektivně by to využilo jak třídění karet, jejich 'settingová neutralita' i ty QR.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083189964294434 secREMOTE_IP: 44.197.113.64