Příběhy

Ebon Hand
21.5.2008 11:30
Herní zážitky, které nezapomenete
Rád bych zde založil téma, kam by jste mohli psát své kvalitní herní zažítky. Podobné téma je na rpg f, ale tam nepřispívá řada lidí d20, kteří mají určitě co nabídnout.



Abych ukázal, co tím myslím, níže je jeden z mých skvělých herních zážitků o kterém jsem již párkrát hovořil, postupem času přidám další.



Rád bych, aby toto byli zápisky věcí, které se stali ve hře. Jedno jestli to napíše hráč, nebo vypravěč. Moc netoužím po teoretickém pitvání, hráčské a herní komentáře jsou vítány!
Autorská citace #21
23.5.2008 11:56 - LZJ
S těmi hody jsem si vzpomněl na škodlivost vysoké iniciativy:
Právě odhalená a vykopaná z pod hlíny starobylá kobka s upírem, který byl poražen (především zásluhou NPC elfího čaroděje, kterému postavy spíš jen pomáhaly). Zbyla tam nějaká zamčená truhla, kterou se zloděj rozhodl prozkoumat. Ostatní se různé schovávají za sloupy a rohy, co kdyby to bouchlo nebo tak něco. Ale trochu vykukují neb jsou zvědaví.
Po chvíli zkoumání a práce se zámkem se zdařilo, truhla se otevřela.
GM: Hoďte si na iniciativu.
Padala různá čísla. Nejvíc 21 (možná já, ale už si nepamatuju).
GM: Tak ten s 21, vidíš, jak se v truhle objevil zářící symbol, hoď si na Fortitudu.
Hráči: A co Lorenc (ten NPC čaroděj), ten nemá iniciativu?
GM: Aha, na toho jsem zapomněl. Hodí. 22. Hodí znovu. Tak umřel (smutně).
Žena přišla ze záchodu.
Ostatní: Co dělá babička? (Jak se z duidky stane babička a o sbírání kouzelných mečů, to je jiná historka.)
Žena (po ujasnění situace): Schovává se za sloupem a jen tak pokukuje po truhle.
GM: Tak si hoď iniciativu.
Žena: 24 (inproved initiave atd.).
GM: Tak si hoď ještě na Fortitudu... ...tak jsem přišli o babičku, zakrátko se k nám přidala Maruška s ochočeným medvědem.
Autorská citace #22
23.5.2008 12:00 - karel
V systemu GURPS Hrala se hvězdná brána.Šli jsme na neznamou planetu(jak jinak) a našli chram.Po nahlem vylodění goauldu jsme zvolili rychly utěk.Po ceste k braně nás napadli dva šatly.jeden z nich šel po mě.na utok mu padlo 1 1 2 což je fatalní uspěch.DM se rozhodl že je škoda mě zabít tak se mdostal jen 2k6 zranění a zduvodnil to tím že jsem měl na zádech krosnu plnou výstroje a že laser to prostě nepropalil.Od te doby planujeme že proti goauldum budeme bojovat stylem:v jedne ruce krosna jako štít a v druhé pistole taky jsme zjitili že šatl by daval větší zranění kdyby po nás obsluha stroje střílela z kuše
Autorská citace #23
24.5.2008 13:32 - Alnag
Přemýšlel jsem o tom, které herní zážitky jsou ty nezapomenutelné a asi jsou to ty, na které si ještě vzpomínám... tak tady jsou.
Dračí doupě, 1993, moje první hraní
Hraju trpaslíka hraničáře (aniž bych moc věděl, co to znamená), kamarád, který mne do toho zavlekl hraje elfa kouzelníka. Putujeme kamsi na kárce (aniž bychom moc věděli kam). Dorazíme ke stromu, na stromě něco je. Lezu tam, natahuju se po tom a dostanu ránu bleskem. Slezu dolů a povídám kamarádovi - hele jsem malý trpaslík, natáhni se pro to ty, já na to nedošáhnu. Leze tam on... taky dostane ránu bleskem.
Poučení: Už od začátku RPG jsem byl pěkný bastard...
Tatáž session, o něco později... Vlezli jsme do podzemí - je tam nějaká rostlina po které lezou obří ploštice. Kamarád (už zkušenější hráč) je začal smažit bleskem, ale moc to na ně nepůsobilo a navíc ho jedna hryzla a to ho omráčilo. Moje kolo - trpaslíčí sekyra ve vzduchu - rub (natural 6 na útok) ploštice na hadry... hustý, tahle hra mne baví...
Poučení: Dejte nováčkům okusit vítězství, nepřestane je to bavit ani po patnácti letech...
Autorská citace #24
24.5.2008 13:43 - Alnag
Jenom takové střípky z mé GMovské kariéry:
rok asi 1998 - jeden hráč kouzelníka v DrD miloval Mágův velký mix nebo jak se jmenovalo to kouzlo, co vám zpřehází všechno v těle a zásadně žádal detailní, nápaditý a neotřelý popis. Když ho seslal už asi po osmé za session, začínalo to být vypravěčsky docela náročné takovému nároku dostát...
rok asi 2001/2(?) (D&D) - po bitvě s Wyvernou postavy pohřbí jednu z postav nejevící známky života za živa do kamenné mohyly. Důsledky DMova sugestivního popisu stavu stabilizovaného bezvědomí. Sypu si popel na hlavu.
rok asi 2003 (D&D) - setkání s velkým rudým drakem, který zve postavy na večeři. Skupinka se rozdělí. Jedna postava odlákává pozornost, ostatní kradou poklad. Drak cosi vytuší a chystá se postavu spláchnout dechem - jiná postava ho předběhne v iniciativě - sešle dimensional door, teleportuje se k druhé postavě a chce seslat ještě jedny DD, aby se s ní teleportovala pryč. Bohužel DMova rules-lawyerovací chvilka - zalistoval v pravidlech na DD a sdělil postavě, že to už nemůže použít. Dva škvarky místo jednoho.
rok asi 2004 (D&D) - postavy jsou konfrontovány se svou budoucností skrze své starší já. Starší já jedné věřící postavy je hlavní hlavní padouch (jakýsi temný kněz), druhá postava přišla z budoucnosti zabít tuhle věřící postavu, aby se tohle nikdy nestalo. Ale temný kněz ze sebe na svoje mladší já přesune nesmrtelnost, aby tomu zabránil a obětuje se pro ni. Zbytkem hraní se táhne snaha změnit tenhle budoucí osud třeba skrze cestu, jak se zabít...
rok 2007 (Paranoia) - sušenky koka slouží jako herní proprieta - pilulka štěstí. Křupková filosofie dotažená do konce!
Možná mne ještě něco napadne...
Autorská citace #25
26.5.2008 09:45 - Quentin
"Poučení: Dejte nováčkům okusit vítězství, nepřestane je to bavit ani po patnácti letech... "
... :-D
Autorská citace #26
26.5.2008 11:55 - Dalcor
"V křoví se hýbě něco obrovského. Slyšíté prskání větviček, až se křoví pomalu rozhrnuje. Vidíte masivní hlavu mocné psovité šelmy. Má otevřenou mordu a s tesáku dlouhých jako dýka zabijáka odkapávají sliny. Jasně rozpoznáváte vrrka. Ze chřtánu slyšíte temné hřmění...
....Vrkůůů Vrkůůů zavrkal vrk" (klasické dětinské napodobení holubice
Skupinka nevědomky následuje jinou družinu (tu první vedu já, druhou Sylvaen). První skupinak potkala medvěda a sejmula ho. Sylvaen: "Přesunujete se hlubokým tichým lesem, když tu vedle cesty leží mrtvý medvěd". Družinka: "Na co umřel?". Sylvaen: "Nedostatek hlavy". Dokonale vzubezný pocit paranoji.
A pak klasické scény s Ilyou... Kde je jim konec. Je březen, ve vysokohorském rpsotředí východního Cormyru se družinka v tak 1000 nad mořem asi v -5 snaží zabít patrolu oblinů. Barbar, Ilya, rejžuje a je nezastavitelný, už dvě psotavy se ho snaží srazit na zem, ale nedaří se. V tom klerik (Fibriso) sesílá nad Ilyu Create Water. A je po problémů, tato několika galonová studená sprcha barbara bezpečně probere. Nejlepší použití Create Water jaké jsem kdy viděl!
Autorská citace #27
26.5.2008 14:22 - Almi
Sežrání Mirise: Hráčce jedné postavy se splnil dávný sen a získala schopnost změnit se za určitých podmínek v draka. Je nadšená - konečně se přiblížila své oblíbené hrdince z nejmenované ságy o dracích, co četla..těší se, kolik dobrých skutků vykoná..
..postavy se snaží najít arcidruida Mirise, klíčovou NPC pro splnění tažení..vše vrcholí ve finální bitvě v podzemním dómu proti kultistům snažící se skrz Mirisovo obětování přivolat Temného Pána: PJ: "Vidíte kruh postav v hábitech stojící v kruhu a mumlajících jakási slova. Rituál přivolání je již v plném proudu. Uprostřed kruhu je též několik postav, stojí nehnutě, jako uhranuté, oblečeny jsou trochu jinak a.." postavy (nedočkavě): "Vrhneme se na ně! Máme málo času." PJ: "Dobrá, hoďte si iniciativy a popište mi, co kdo děláte."
..následuje brilantní taktická exhibice hráčů postav, aby konečně přišlo nevyhnutelné: postava: "Já se proměním v draka, určtě se sem vejdu a vrhnu se do jejich středu. To jim ukáže!" PJ (po několika hodech na útok frustrovaně odškrtává své vypiplané záporáky-kultisty): "Jde ti to výborně. Padají jako mouchy. Ještě tam zmateně pobíhá nějaká postava. Je oblečena trochu jinak, než ostatní, co uděláš?" postava: "Je mi to jedno, beru (žeru) všechno!" a chřestění kostek na útok.. ..PJ (poťouchle): "Opravdu? Popiš mi, co děláš." postava (v zápalu boje): "Co by? Vezmu jí do tlamy a překousnu na půl. Pak vyplivnu a honím dalšího.."
..po boji PJ ke zloději ohledávajícímu bojiště: "Tak nějak nemůžete najít Mirise..snad..počkej! (opět kostky) - teď jsi si něčeho divného všiml - špinavé lněné řízy zbrocené krví..těla, jehož nohy chybí.." zloděj: "Bože, ona sežrala Mirise!" PJ: "No, už to tak bude.." zloděj: "To se nikdo nikdy nesmí dozvědět!"
..což vydrželo právě jen další dvě hry..a to byl jen začátek! ;o)))
Autorská citace #28
26.5.2008 15:29 - Ebon Hand
:-) Horlivé postavy! To je skvělé. Rád bych viděl výraz té hráčky. :-)))
Autorská citace #29
26.5.2008 15:54 - Almi
Ebon Hand: Byl VELMI nešťastný..ale vzala to sportovně. Jen další její vývoj postavy se točil kolem jejího pokání a snahu o odpuštění, protože o své schopnosti přišla (i v souvislosti s další "vydařenou taškařicí"). Hezké bylo, že se to spoluhráči snažili před ní utajit. Sami se ale "mimo záběr" řehtali jako koně. V reálu to trochu připomínalo hru na Kamenné tváře :-))
Autorská citace #30
26.5.2008 21:16 - Rytíř
Jo, tak tohle je Almi dobrej zážitek... :)))
Hekle, taky máte problém si najednou cokoli z her vybavit? Zvlášť něco zajímavýho?! To je jak u tabule tyjo, jindy toho člověk nakecá a teď najednou totálně vykouřeno.. :) no nic, třeba se jednou pohnout ledy a taky sem něco přihodím..
Autorská citace #31
26.5.2008 21:26 - Alnag
Almi: Ty v... to je naprosto boží historka. Málem jsem smíchy spadnul pod stůl.
Autorská citace #32
27.5.2008 08:38 - Jerson
Rytíři, to já si takových historek vybavím docela dost, ale jednak jsem je už porůznu psal a pak nevím, jak moc jsou zábavné pro ostatní, kteří se hry neúčastnili. Kouzlo některých je v průběhu hry, nikoliv v pointě.
Autorská citace #33
27.5.2008 15:22 - Ebon Hand
Přidám ještě jeden moment ze stejného tažení. Patří do stejné hry s válečníkem a kouzelníkem v záhrobí. Odehrál se při bráně do podsvětí, tudíš časově to byla skoro úvodní scéna této seance, famózní seance. Ukazuje kamarádovo famózní zahrání barda, nejlepší jaké jsem kdy viděl. Ještě bych k tomu rád připsal detail, který se těžce popisuje. Sedíme u nás na zahradě a dohadujeme se s Horaciem, jak bude hra probíhat a jaké jsou plány. Načež Horacio zahajuje hru úvodním dotazem, zda skutečně vyrážíme do záhrobí. V ten okamžik na střech našeho domu přiletělo asi 13(!) strak a spustili příšerný krákání jedna přes druhou. Seděli na všech výstupcích jež máme na střeše. Hráči polkli příliš suchou slinu a tichým hlasem: "Jdeme." Omluvte trochu ostřejší přímé řeči, ale v reálu byli ještě tvrdší..

Drowský kněz (u nás jsou jiní, než v standartním FR settingu) nám za úplatu ukázal cestu k bráně, jednalo se o zříceninu pradávného chrámu nám neznáme boha. Podle informací v noci dorazí strážci brány a přes ně se můžeme dostat do záhrobí. Máme se připravit na těžkou zkoušku.
Část postav se schovala v pobořené části lodě a s dobrým výhledem sledovala zbytky masivního černého mramorového oltáře a mramorový stůl, jež byl před ním. Bard, jelikož moc nebojoval, se šel schovat na balkon podél hlavní lodě chrámu, kde si nasadil posvěcené špunty do uší očekávaje pekelné kvílení. Dlouho se nic nedělo, některé postavy klimbali.
V tichosti se rozevřel oltář a z temného tunelu vystoupil troll, kostlivec se zvláštní vyřezávanou holí a krysodlak. Usadili se u stolu, chvíli na sebe něco hlásili a pak krysodlak vytáhl ze záhybů pláště kostěné kostky. Postavy ani nedutali a v naprosté tichosti sledovali, co se bude dít. Bohužel bard si nevšiml, nebo lépe neslyšel, nově příchozí a nespokojeně se vrtěl na balkóně, až schodil dolů kousek zdiva. (hráči se nemohli domlouvat s bardem, jelikož je neslyšel, ani neviděl) Krysodlak se zvedl a šel se podívat na balkon. Ostatní hráči v naprosté panice nebyli schopni rychle něco vymyslet. Krysodlak vyšel na balkon, kde našel dřímajícího bard. Zavolal dolů, že našel spícího človíčka, živáčka! Kostlivec jej vybídl, ať jej přivede. Probudil barda, jež si vyndal špunty z uší a nevěřícně zíral na krysodlaka, jež ho pozdravil: "Příjemný večer živáčku, pojď přisednout k nám ke stolu!"
Bard sice něco mumlal a vymlouval se, ale krysodlak jej postupně dostrkal až k mramorovému stolu, kde ostatní sedící spokojeným mumláním ocenili nového hosta. Ostatní hráči měli plány v troskách a horečnatě vymýšleli, co se bude dít. Bard nabídl vypečené trojici svou loutnu a zpěv, ale ti jej vyzvali ke hře v kostky o fanty - části těla! Ostatní hráči propadli těžké depresi. Bard se zazubil a souhlasil (požadoval využití své dovednosti gambling, což se dohodlo jako možnost jednou si přehodit kostku, nebo obě, při kole hry, prohrávala postava s nejnižším součtem na dvou kostkách, dm postupně házel za všech tři hlídače jak seděli u stolu, každý postupně navrhoval fant).
První navrhl krysodlak hrát o ucho, bard hodil 5 a 6, nic nepřehazoval, nejméně naházel krysodlak a trol mu okamžitě obřím rezavým nožem ušmikl ucho za jeho hrozného vřískání.
Druhé kolo navrhl bard prst. Bard házel poslední, všichni tři lumpové naházeli dobře a bard, i když přehazoval obě kostky, nikoho nepřehodil a prohrál. Postavy v naprostém stresu chaoticky vykřikovali co udělají. Bard se postavil ukázal na kostlivce a obvinil ho ze švindlování. Ten se bleskurychle předklonil a bardovi prst ukousnul. Bard vykřikl a ovazoval si zbytek prstíku kapesníkem se slovy, že se na to nemůže dívat. Načež troll navrhl, že se bude hrát o oči.
Ostatní postavy se v naprosté panice dohodli, že jakmile bard prohraje znovu, zaútočí děj se co děj.
Postavy postupně hází, kostlivec i krysodlak házejí velmi dobře, bard hází mizerně 2 a 1, přehazuje obě kostky a hází dvě dvojky! Družina je v takovém stresu, že kuřáci si zapalují jedno cígo od druhého a neustále vykřikují teď a chtějí vybíhat, načež se zase vzájemně uklidňují. DM bere kostky za trolla a hází 2 a 1. Bard i jeho hráč vříská radostí a mlátí pěstí do stolu a hrozí imaginárním protivníkům. Krysodlak vyskočil na stůl a velmi obratně zbavil dýkou mrmlajícího trolla očí, které hned spolknul. Bard strašně vřískal a opravdu nevybíravě nadával svým protihráčům.
Kostlivec navrhnul ruku, krysodlak hodil dobře, bard přehazoval jednu kostku a měl stále míň něž krysodlak. Družinka byla naprosto v tranzu. Smolař troll hodil o dva míň než bard a opět celou hru prohrál. Kostlivec s krysodlakem se pustili do chirurgického oddělování trollí pazoury. Bard jim nadával jako šílený, až kostlivce nazval za čuráka. Ten se podíval po sobě s krysodlakem a ten ledově klidným hlasem zahlásil: "Tak budeme hrát o toho tvýho čuráka!" Načež bard zkameněl, družinka taky. Bard hodil mizerně, přehazoval a opět nic moc. Nakonec ho přehodil i poslední házející krysodlak, začali se na barda sápat.
Družinka na zaneprázdněné strážce zaútočila a nakonec je přemohla, vstoupila do podzemí a při prvním boji zemřel... bard...
Autorská citace #34
27.5.2008 16:00 - sea
Taky přidám jednu situaci před hrou: Měli jsme se sejít u naší DM a já jsem přišla o něco dřív, tak jsem s ní šla venčit psy. Pár dní před tím jsem si zrovna koupila katanu (já jako hráčka, ne postava) a byla z ní tak nadšená, že jsem jí tahala všude s sebou (no, skoro všude). Když jsme se vracely, všimla jsem si, že před vchodem už stojí další hráč a na chodníku hráčka. On mě neviděl, schovala jsem se za křoví, naznačila hráčce, ať je zticha, tasila katanu a rozběhla se na něj. Musím dodat, že pršelo. Spoluhráč samozřejmě s vyděšeným výrazem sledoval, jak se na něj řítím s šíleným řevem a tasenou katanou a já... uklouzla jsem na poklopu od kanálu a složila se na zem. Čepel se zastavila asi 1 cm od jeho nohy... ^^;
Autorská citace #35
27.5.2008 17:14 - Alnag
Rella: Poučení - nezabíjejte svoje spoluhráče před hrou. ... až po ní. :-)
Autorská citace #36
27.5.2008 17:56 - sirien
rella lol - smál se Ti za tu blbost nebo Tě chtěl zabít za tu nohu?
Autorská citace #37
27.5.2008 18:01 - sea
sirien: když se vzpamatoval ze šoku, málem se spolu s ostatníma taky složil... smíchy...
Autorská citace #38
27.5.2008 21:59 - Jerson
To mi připomnělo situaci - skupina se pohybuje ve městě a jeden má v ruce samopal - starý Bergman s pevnou pažbou. Ptám se ho, kam že ho chce schovat, a on mi s klidem říká, že se vejde do batohu. Já mu na to říkám, že má malý batoh, do kterého se něco takového nemůže vejít, a on ukazuje na svůj školní batoh, že jeho postava má něco takhle velkého. Kouknu na batoh a říkám mu, že je to stejně málo, hráč se hádá ...
takže vytáhnu encylopedii a najdu mu délku Bergmana. Pak sáhnu pod postel, vyndám samopal MP5, vytáhnu opěrku, aby měl správnou délku a podávám ho hráči se slovy "tak mi ukaž, jak ho schováš". On se ho chvíli pokouší nacpat do batohu, ale pochopitelně marně. Své počínání končí slovy "To sem nevěděl, že jsou samopaly tak velké. Zahodím ho a nechám si jen pistoli."
Autorská citace #39
27.5.2008 22:04 - Alnag
Jerson - a nedalo by se to strčit do batohu tak napůl a zbytek omotat nějakým hadrem... nebo tak? :)
Autorská citace #40
28.5.2008 00:48 - sirien
Máme jednoho známýho šílence, kterej má hromady nožů, nějakou pistoli a tak. Při hraní WoD jedna postava doma čistila pistoli, když k ní někdo vpadl. Hráč řekl že složí pistoli, nabije a střílí, že má ten quick draw... no tak Nožař vytáhl pistoli, rozložil mu jí na stůl a řekl, že mu přesně bude říkat kam která část patří, stopne mu to a když má teda jako ten quick draw a tak tak ten čas vydělí deseti... hráč na to chvilku koukal a pak si to velmi rychle rozmyslel :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.88258910179138 secREMOTE_IP: 3.235.75.174