Loki: nepoužil. I když možná to výhledově použiju jinde :)
Proč je pro běžný boj lepší použít standardní dovednost... Zaprvé jak píše Aegnor, je to otázka zoomu. Zadruhé jednoduchosti, Přístupy si žádají větší popisnost než Dovednosti plus tam je trošku jiná matematika (posunuté hodnoty), kterou si spíš nechceš připravovat pro všechny protivníky atp. Případně to může být otázka mechanického detailu - třeba pokud bys minoritní scény řešil
jednorázovým vyhodnocením, tak ta shrnující dovednost funguje líp - pokud pak budeš významné scény ale odehrávat v detailu, tak můžeš přejít do rozpracovanějších přístupů.
Kdo rozhodne o tom kdy použít co... větišnou GM, občas skupina jako celek, as usual.
Triky jsou v reálu víc cool, než na papíře :) Ale dávají trochu jiný feeling (a adresují jiné problémy, otázky a featury) než Přístupy; Přístupy jsou alternativní Dovednostem (
Atributům, Povoláním...), k Trikům jsou všechny tyto komplementární.
Šaman: ta matematika je tak od pohledu naprosto v pohodě jak je, efektivně staří říct že každej bod musí jít jinam než ten předchozí a cap ani nemusíš řešit (pokud nezačneš dávat další bonusy odjinud). To co vymýšlíš by to nesmyslně zkomplikovalo. Also, cap je otázka dovedností, tenhle subsystém může cap klidně ignorovat a nic se nerozbije.
Rozepsat Hackování 3 a na Prolomením 3, Narušením 2, Silou 1 a Obejitím 0 rozhodně není oslabení - už jen z titulu univerzality Přístupů a toho, jak fungují. (Což ale chápu, že přehlížíš, vzhledem k tomu že Ti přístupy neseděj a nikdy ses do jejich používání pořádně nedostal, ono to tak na pohled možná vypadá - ale neni.)
Systém to je logicky pro Core (resp. pro primárně Dovednostní Fate, to rozlišení FAE/Core nedává moc smysl v tomhle případě, je to stejná hra), protože to je způsob jak rozvést jednu dovednost (co), resp. jí řešené akce, do "lokálního" subsystému Přístupů.