Pravidla

Autorská citace #1
25.9.2020 13:40 - Gurney
Hezké shrnutí, ale dodal bych opravy atributů, které jsou jiné než v třeba v 5e.
Autorská citace #2
26.9.2020 15:06 - sirien
Osobně mě trochu překvapilo, jak moc... tradičně oDnD to vyznívá - měl sem za to, že SWN mají trochu víc "svůj" systém, ale očividně sem se splet :)

Popravdě nejvíc mě na tom asi lákají ty "neveřejné" věci pro DM s tvorbou a simulací sektorů.
Autorská citace #3
26.9.2020 17:32 - Gurney
Ještě se náhodou koukám na jednu věc:
Píše:
Expert (Int, Char) - Specializace na používání dovedností, technici, piloti, lékaři. Jednou za scénu může přehodit skill check.

"Za scénu" je až z revised edice, v původní (1e) je to jednou za hodinu. A nejsem si jistý, jestli to samé neplatí i u warriora, resp. jeho unikátní schopnosti.
Autorská citace #4
26.9.2020 17:35 - Ugy
Jj je to hodně tradiční. Za sebe na tom mám nejvíc rád asi dvě věci.

Je to jeden z mála systému kde inflace životů nepůsobí moc problém. I basic pistole kterou může vzít do ruky každý pako způsobí dmg 2d8. Takže i válečník na 4. úrovni s 4d8 životama toho moc nevydrží. Díky tý smrtelnosti zbraní si to pořád drží takovej "realističtější" feeling.

Druhá věc jsou právě ty systémy pro DM. Ty jsou fakt super. Generuje mi to při hře každej tejden pár věcí, který mužu dát do "zpráv" apod. V minulý kampani jsem si na začátku vytvořil asi šest frakcí a nakonec to po pár hrách dopadlo tak že absolutní underdog frakce díky neskutečnýmu lucku při hodech, způsobila rozpad celýho systému. Ve hře se to projevilo jako pár teroristickejch útoků, rezignace členů vlády nastolení stannýho práva a tak. Postavy to pozorovali spíš jen z povzdálí a setkávaly se s následkama těhle věcí, ale hráči si to chválili, že to světu dávalo parádně živoucí feeling a já osobně jsem si to jako DM taky užil když sem se pokaždý snažil vymyslet jak těch pár mechanbickejch hodů převýst do fikce.

Ohledně odlišnosti systému ta revised edice (druhá) jde trošku víc skill based systémem a není to už taková copypasta oDnD.

Mám rozepsanou kostru klasický recenze tak pokud by byl zájem můžu ji dorazit.
Autorská citace #5
26.9.2020 17:37 - Ugy
Gurney: Dík opravím. Spletl jsem si to s našim house rulem kterej jsme převzali z revised. U warriora je to opravdu jednou za combat. V revised je to rozšířeno o to že si může vybrat mezi automissem a autohitem.
Autorská citace #6
26.9.2020 17:40 - Gurney
Ugy: A jak dobře vám fungují ne-revised psychické schopnosti?
Autorská citace #7
26.9.2020 17:53 - Ugy
Gurney: Jsem si vědom toho, že můžou být dost broken, ale zatím fungujou dobře. Hlavně ze dvou důvodů teda. Za prvé hráči psioniku se držej relativně zkrátka nějak je nezneužívaj a dost hrajou na to jak je vnímá svět (takže to drží spíš social contract než pravidla) a za druhé díky tomu jak jsou na tom psionici s životama (ošklivě se na ně podívá jogurt po záruční době a jsou kaput). Takže se nikdy nedostali vejš než na pátou úroveň.
Jinak kdyby někdo chtěl mrknout tak vedu pro naši hru částečně udržovanou wiki
Autorská citace #8
26.9.2020 18:26 - York
Ugy píše:
Generuje mi to při hře každej tejden pár věcí, který mužu dát do "zpráv" apod.


Tohle mě určitě zajímá. Mohl bys konkrétnějš rozepsat, co bylo v tabulkách, na který jsi házel, jak jsi to pak interpretoval a jak si to dostal do hry?
Autorská citace #9
26.9.2020 18:31 - sirien
Popravdě popsat ten systém by nebylo od věci, v tom shrnutí sem se na něj těšil nejvíc a on tam nakonec byl jen tak volně zmíněnej :) (dobře, je to pro GM, takže to ten článek nutně nevyžaduje, ale stejně - je to tak nějak ta věc, kterou je ten systém fakt slavnej)
Autorská citace #10
26.9.2020 19:31 - Ugy
Ok zkusím to nějak stručne shrnout tady a pak to kdyžtak doplním do článku v nějaký ucelenější podobě. Kdyby na to někdo chtěl mrknout sám, tak je to i v tý free edici na straně 112.

Tak frakce. Na začátku jsem si vytvořil sedm frakcí. Každý frakci se určí force (vojenská síla a organizovanost), cunning (politická sílá špehové atd) a wealth (ekonomická síla). Všechno na hodnotách od 1 do 8. Žádnej vzorec na to není, ale jsou tam uvedený příklady pro kult, systémovýho hegemona, velkej korporát apod. Celkově ty frakce nutně nemaj bejt vybalancovaný. Z tohodle se spočítaj životy frakce a příjem. Dále se určí domovská planeta, tagy pro frakci který ji dávaj speciální schopnosti (korporát, planetary goverment apod) a pak frakci vyberete její majetek z těch tří zmiňovanejch oblastí. Sem spadaj vojenský jednotky jako je pěchota či flotily, různý sabotéři inofrmátoři, podniky, transportní společnosti, ale klidně i taktiky (stealth, hostile takover). Když máte základ vytvořenej každý frakci se vybere její cíl. Ten je většinou něco ve smyslu způsobit dmg nepřátelský frakci na vojenský síle, způsobit dmg na majetku, tajně rozmístit špionážní jednotky, rozšířit sféru vlivu (založit base na nepřátelský planetě), zbohatnout či tak.
Když je tahle příprava, která mi třeba teď když jsem to dělal po druhý zabrala asi dvě hodiny, hotová je čas na ty frakční kola který pak generujou ty události.

V rámci kola může fakce dělat jednu z věcí:
-oprava jednotek
-používání special schopností jednotek (třeba přesuny, odhalování skytejch jednotek, vydělávání peněz navíc z podníků apod)
-útok. Tady mi chvíli trvalo než jsem omotal hlavu kolem toho, že to nemusí bejt nutně military útok, ale třeba útok obchodníma společnostma se ve fikci dá vyložit právě třeba jako hostile takeover, oslabení pozice na trhu či tak. Jednotky maj specifikovaný jakým atributem frakce útočej a jakym atributem se cílová frakce brání. Můžete útočit jak na jednotky nepřítele který vidíte tak přímo na jeho base of influence (tam myslím že vám ale může do cesty obránce hodit nějakou jednotku). Útok se vyhodnocuje kontrastním hodem k10 ke kterýmu obránce i útočník přičte patřičný atributy, kdo má víc uspěl.
-koupit majetek (můžete jen tam kde máte base of influence)
-prodat majetek
-zabrat planetu (nutno zlikvidovat současný vládce planety předem)
-postavit base of influence na planetě (tomuhle se samozřejmě můžou současný vládci planety bránit)

No a pak už to jen točíte pořád do kola. Třeba zmiňovaná destabilizace byla postupnym útokem pirátů, kteří zaútočili pomocí sabotéru na transport fleetu a parádně si hodili na zranění i útok a a fakticky poslali transport fleetu do kytek. Takže jsem z toho vygenroval zprávů že neznámý sabotéři spáchali teroristickej čin vyhodili pár lodí do vzduchu. Nastal chaos zbytek lodí se stáhnul na opravy a přeskupení a vláda začala zjišťovat co a jak. Postavy pak přemejšleli, že by se toho chytli a vydali se na místa incidentu zkoumat kdo za tim stojí a tak. Nakonec si vybrali něco jinýho. Celou tu reakci vlády apod jsem si vymejšlel já. Je to občas dobrý kreativní cvičení to dát do těch fikčních reálií ale mě to baví.
Celá ta frakční část by se dala přirovnat k takový hře civilizace na papíře. Už mě napadlo, že bych zapřáhl pár známejch rozdal jim frakce vysvětlil pravidla a nechal je to jednou tejdně odtahat abych to všechno nemusel ovládat já, ale nakonec jsem se k tomu nedostal.

Ohledně generování sektoru, což je ten druhej subsystém. Je to vlastně ohromná sada tabulek pomocí kterejch náhodně rozmístíte systémy. Vygenerujete planety. Určíte jim tech level, populaci, atmosféru atd plus tagy. Ty tagy jsou asi nejsilnější část jsou to třeba věci jako Tomb word, Police state, Trade hub, Zombies a tak. U každýho tagu je příklad několika kompilkaci, přátel, nepřátel, věcí a míst který se dají použít ke tvorbě dobrodružství.
Na celý tohle generování sektoru existuje stránka https://sectorswithoutnumber.com/ která to nahází a vygeneruje za vás a dají se na ní pak i spravovat frakce.

Ohledně toho jak nám to vstupuje do hry. Většinou dělam faction turn co nejdřív po hře napíšu z něj zprávy aby to hráči viděli. Když je něco extra zaujme doptaj se a třeba se rozhodnou, že tam půjdou se na tom nějak podílet a nebo to běží jen na pozadí a oni si dělaj svoje věci. Snažím se aby se to, ale i na jejich soukromejch plánech a dobrodružstvích nějak podepsalo (třeba zavřená stnaice kvůli útoku takže musej jinudy).

To je tak narychlo snad všechno kdyžtak na další dotazy rád odpovím.
Autorská citace #11
26.9.2020 21:40 - sirien
To je... velmi zajímavé. Teď co vedu AW jsem se dostal tak... na čtvrt cesty k něčemu podobnému (byť mě to napadlo už u Blades, když jsme rozjížděli náš velmi přímočarý a jednoduchý plán na vyvolání frakční války) a mám intenzivní dojem, že by se mi něco podobnýho dost hodilo obecně.

Rozdání frakcí jiným lidem zkoušel Jerson. Osobně mi přišlo že to neměl zpracované špatně, ale jako minihra to selhávalo, minimálně u mě, na míře nutné pozornosti na jedné straně (chtělo to pravidelně si najít hodinu plus času...) a ve skutečnosti pomalém příběhovém pacingu na straně druhé (za půl roku to hodilo výstup, kterej bych měl v PC turn-based strategii do hodiny hraní).
Autorská citace #12
26.9.2020 22:03 - Ugy
Jj když jsem nad tím rozdáváním víc přemejšlel tak jsem dospěl k závěru, že by bylo potřeba ty lidi alespoň jednou týdně svolat na nějakej call na půl hoďky a naházet a vyřešit to, což při více lidech může bejt organizační problém. S tím pomalým výstupem mě to nenapadlo a pro ty lidi by to asi moc zábava nebyla takže fair point.

Jinak autor swn teď bude spouštět kickstarter na words without number, což je fakticky fantasy obdoba revised edice swn, kde by tyhle věci (faction turn a generování zajímavýho světa) měli bejt udělaný pro fantasy. Takže se zdrojema pro scifi na jedný straně a fantasy na druhý straně, si myslím že by to šlo použít už na cokoliv s minimem úprav. On ten frakční systém je fakticky nezávislej na pravidlech swn tím že si to vypravěč řeší u sebe. Takž kdyby někdo chtěl tak si tak může organizovat frakce pro mě za mě třeba ve FATE nebo čemkoliv jinym.

link na google drive s words without numbers betou pravidla pro fantasy frakce jsou str 111
Autorská citace #13
26.9.2020 22:35 - sirien
mimochodem, jedna úplně debilní otázka.

Může mi někdo konečně po letech vysvětlit, co má v tom názvu znamenat to "without Number"?
Autorská citace #15
26.9.2020 23:30 - Quentin
Sirien: "Nespočet hvězd" myslím.

Without Number je anglicky too many to count
Autorská citace #16
27.9.2020 00:28 - sirien
Jo takhle, aha, dík. (Já to pořád čet doslovně a přemejšlel sem že jako neznámé, neprozkoumané, nekatalogizované...)
Autorská citace #17
27.9.2020 11:41 - Gurney
Ugy píše:
Už mě napadlo, že bych zapřáhl pár známejch rozdal jim frakce vysvětlil pravidla a nechal je to jednou tejdně odtahat abych to všechno nemusel ovládat já, ale nakonec jsem se k tomu nedostal.

Přemýšlel jsem nad tím samým, ale zatím jsem se nedostal k vedení SWN a ideálně bych je nechal frakce i vytvořit. Úplně by stačilo, kdyby vždycky během týdne či dvou mezi sezeními napsali, jaké akce chtějí podnikat (mechanicky i jak to má vypadat v herním světě), a vyhodnocení už bych zvládl.

sirien píše:
...jako minihra to selhávalo, minimálně u mě, na míře nutné pozornosti na jedné straně (chtělo to pravidelně si najít hodinu plus času...) a ve skutečnosti pomalém příběhovém pacingu na straně druhé (za půl roku to hodilo výstup, kterej bych měl v PC turn-based strategii do hodiny hraní)

Tady by ta minihra imo byla o něco zábavnější a méně časově náročná, ale tu pomalost nevyřešíš, je to prostě jeden tah mezi sezeními, tj. realisticky ne víc než jednou za týden.
Autorská citace #18
27.9.2020 13:23 - Ugy
Gurney píše:
Přemýšlel jsem nad tím samým, ale zatím jsem se nedostal k vedení SWN

Za sebe swn muzu jen doporucit.
Autorská citace #19
4.10.2020 14:26 - Ugy
Ještě jsem narazil při procházení darkness visible, což je rozšiřující příručka pro špionážní kampaně na upravený pravidla pro frakce. Jsou orientovaný na špionážní organizace a další menší struktury. Taky jsou trochu abstraktnější a na první pohled vypadají míň crunchy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.43783283233643 secREMOTE_IP: 3.219.31.204