Lethrendis píše:
To je otázka, Jersone?
Jen řečnická.
Když pak hru vedl bratr, určil, že všechny automatické zbraně jsou nelegální a všechny zdroje osekal na desetinu (nebo všechno 10× zdražil, to je jedno) a magii udělal elmi vzácnou, takže jsme na první misi šli skutečně jen s pistolemi. Ale zase se ukázalo, že na mého trolla bojového adepta v boji na blízko nemá vůbec nikdo, že se nedá bránit proti astrálnímu špehování a další potíže. V další hře (ve které jsem nebyl) jeden kamarád přivolal svůj gang motorkářů, kteří se - zcela logicky, alespoň tak to všichni podávali - začal navážet do auta další postavy, která na ně vytáhla zbraň, došlo k přestřelce, přijeli policajti a všechny zabásli za střílení na veřejnosti, čímž se hra zasekla.
Jako pokud o reálnější prostředí to nebyl vůbec špatný, ale pro 15letého GMma byla ta pravidla v daném směru opravdu nedostatečná. (Teď nemluvím o příhodách ze svého WTF článku, tam už to to někteří pojali vyloženě jako válku našich postav proti všem ostatním, protože pravidla pro tvorbu postav žádné bezpečnostní pojistky neměla (nebo jsme si jich nevšimli).
U 3e jsme se zasekli už u tvorby postav - opět dva hráči, kteří chtěli motorkáře, ale zase - vysílačky na odposlouchávání policajtů a s kódováním, samozřejmě všechno na maximálním dostupném hodnocení, a zbraně, atd ... a v pravidlech u tvorby postavy nebyl žádný způsob, jak v tom postavy omezit na rozumnou míru, takže po třech hodinách tvorby postav jsem to vzdal (měl jsem být GM).
Samotná nelegálnost nestačí, protože když si hráči ty kvéry nakoupí a dojde k potížím, tak je použijou bez ohledu na následky - alespoň ti se kterými jsem hrál tehdy (včetně mě).
Pokud šestka nastavuje nějakou úroveň nebezpečnosti postav a omezuje dostupné vybavení, tak je to rozhodně krok dopředu.