Pravidla

sirien
18.2.2015 23:25
Autorská citace #41
19.1.2018 11:53 - York
Log: Problém je, že spousta hráčů netuší, že z tohohle:


Log 1=0 píše:
The Rule of RPG: Dont be a dick.


vyplývá tohle:

Log 1=0 píše:
Protože jestli máme spor o to jak vypadá fikce tak je úlohou nás hráčů jej odstranit.


To není otázka tvojí naivity, to je otázka nezkušenosti hráčů a toho, že se nikde nedozvěděli, jak hrát, aby to pokud možno nevyvolávalo konflikty mezi hráči a jak takové konflikty řešit, když přesto nastanou.
Autorská citace #42
19.1.2018 12:33 - LokiB
York: +1

A ještě ... pakliže je vznik sporů častý, tak to odstraňování zabírá dost času a otravuje.
To stejný nastavení, mindset, v družině se tak nějak úplně nedostavuje ani po letech.
+ Hráči mají setrvačnost. Přešli jsme z DrD na DnD a na Savage Worlds ... celou kampaň současnou koncipuju jako GM jinak, než ty dřívější, opakovaně jsem to i deklaroval ... a stejně se setkávám s tím, že po nějakém popisu, v průběhu scény nebo ex post dojde na to, že "aha, já byl u tebe zvyklej, že *obklíčení* znamená tohle a tohle a nebylo mi jasný, že to teď vnímáš jinak".

Za *obklíčení* si doplňte celkem libovolnej popis.
jen potvrzuju, že ten vznik nedorozumění u vágně definovaných věcí (což pro mě typicky aspekty u Fate jsou) prostě je.
Jasně, že to má svá řešení ... prostě lépe a podrobněji definovat a popisovat. Na tom se dá pracovat
Autorská citace #43
19.1.2018 14:26 - York
LokiB píše:
lépe a podrobněji definovat a popisovat


To zrovna až tak moc nepomůže. Mnohem důležitější, než popisovat podrobně, je popisovat to podstatné a ptát se hráčů, čeho se snaží dosáhnout.

V boji (a obecně v jakémkoliv konfliktu) to například znamená popsat, co dělají protivníci a pak dát hráčům možnost na to reagovat. Když bys řekl například: "Týpek se rychle rozhlídnul a pak se rozběhl ke skále", tak bys skoro určitě předešel problému s různým výkladem toho, co znamená obklíčení. Hráči by totiž nejspíš reagovali na to, že se dotyčný snaží z obklíčení dostat a vůbec by nepřišla řeč na to, jestli to bylo dobře popsané.

Ptát se na hráčské záměry (respektive z pohledu hráče říkat, o co ti jde), je zas důležité při popisu hráčských akcí.

Je dost velkej rozdíl, když hráč řekne: "Rozhlídnu se kolem, jsou tu nějaké okapy?" a když řekne "Rozhlídnu se, jestli tu není nějaká cesta na střechu. Třeba nějakej okap." V prvním případě netušíš, o co hráči jde, a dost pravděpodobně se do toho netrefíš. Představíš si třeba okap vodorovně pod hranou střechy, po kterém se samozřejmě nahoru vylézt nedá. Když ale víš, o co hráči jde, tak mu můžeš vyjít vstříc a případně nabídnout i jinou variantu, třeba hromosvod.


Já se teď při hře kromě toho snažím ještě sledovat, co hráči dělají a pokud mám pocit, že neberou v úvahu něco, co mi přišlo samozřejmé, nebo že jinak pochopili to, co jsem před tím popsal, tak je zastavím a vyjasním to. "Nevím, jestli jsem to dobře popsal, ale dolů vedou dva vchody. Jeden po schodišti a druhej šachtou."

Sebepodrobnější popis totiž nezabrání tomu, že to hráči pochopí jinak, nebo že třeba něco podstatného přeslechnou.
Autorská citace #44
19.1.2018 15:03 - LokiB
York píše:
Je dost velkej rozdíl, když hráč řekne: "Rozhlídnu se kolem, jsou tu nějaké okapy?" a když řekne "Rozhlídnu se, jestli tu není nějaká cesta na střechu. Třeba nějakej okap." V prvním případě netušíš, o co hráči jde, a dost pravděpodobně se do toho netrefíš. Představíš si třeba okap vodorovně pod hranou střechy, po kterém se samozřejmě nahoru vylézt nedá. Když ale víš, o co hráči jde, tak mu můžeš vyjít vstříc a případně nabídnout i jinou variantu, třeba hromosvod.


Ano, souhlas, tohle je super, když se děje. Jinak si jako GM zoufám a následně hráči také.
S tím "podrobnějším popisem" to bylo nepřesné. Myslel jsem spíš "návodnější" (ve smyslu, jak to používáš ... tedy vhodnější)
Autorská citace #45
19.1.2018 15:12 - York
LokiB píše:
Ano, souhlas, tohle je super, když se děje.


Když to hráči nemají zažité, tak se jich můžeš ptát. "Nějakej okap tu určitě bude, co tím sleduješ?"
Autorská citace #46
19.1.2018 17:14 - Log 1=0
York:
Tak já nevím, kde jsou jaké rady pro hru, už jsou to roky, co jsem to četl.

A určitě souhlas, že rad není nikdy dost.

Akorát v kontextu téhle debaty je to, jako by někdo tvrdil, že kladivo má být měkké a lehké, aby tolik nebolelo, když se bacíš do prstu, já řekl, že to se má řešit tím, že zatloukáš tak, aby ses nebacil, a ty přišel s tím, že někteří začátečníci se to ještě nenaučili. Je to pravda, ale nic to nemění na tom, že měkkým a lehkým kladivem se zatlouká blbě.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13893413543701 secREMOTE_IP: 54.146.250.192