Pravidla

Faire
19.6.2009 11:40
Růst po úrovních v rámci kampaně
Bojuji momentálně s efektem, který možná znáte - začali jsme kampaň v 4E a jako DM se snažím najít družince vhodné protivníky. Problém je, jak vysvětlit, že se na 1. úrovni střetávali s tak slabými protivníky. Bos na 2.-3. úrovni, to není problém (buď úplný looser, anebo nebojová postava se statistikami low-lvl potvory). Ale co s běžnými protivníky? Když si vezmu kampaň, která zahrnuje konflikt s goblinoidy, tak na 1. úrovni potkají naprosté ubožáky, zatímco normálního protivníka z řekněme 10. úrovně nesmí potkat raději ani z dálky, aby to přežili. Jenže jak pak vytvořit hodnověrnou zápletku? Proč jsou jejich protivníci tak slabí? Přijde mi, že je složité vytvořit konzistentní prostředí, a nechtěl bych, aby to dopadlo jako v MMORPG (zóny podle levelů).

Jak jste se s tímhle problémem vypořádali ve vašich kampaních?
Autorská citace #21
20.6.2009 15:15 - Colombo
Faire: můžeš vysvětlit hráčům, že se kolem jedná o profesionální vojáky a střet s nimi by byl smrtící a přimět je, aby řešili všechno cestou diplomacie, vědomostí, špiónstvím, partizánským způsobem boje bez přímého střetnutí(všechny opít, uspat a pak je podříznout, na to si myslím ani backstab DMG házet nebudou muset). Můžeš jim vysvětlit, že budou muset zjišťovat informace a na nikoho si nezačínat a celé dobrodružství pojat trochu mírověji, bez bojů(v momentě civilizovaných skřetů by to mohlo byt možné). Případně začít s konfliktem na nějaké vzdálenější vesničce, kde potkají v jeskyni starého skřetího veterána(vetkého starce) o kterém budou ve vesnici kolovat řeči "žije tam lidožravý skřet" a podobné vesnické bláboly(pokud z těch vesnićanů uděláš opravdové balíky tak, aby přehnaná vesnická panika byla uvěřitelná) s tím, že starý vetchý skřet by mohl postavám něco o skřetí invazi, jejich zvycích atd. povědět.
Autorská citace #22
20.6.2009 15:16 - Faire
Jj, tohle mě taky napadlo, ale na tohle není DnD 4E zrovna dělané :)
Mmch díky všem za příspěvky, pomáhám mi to!
Autorská citace #23
20.6.2009 15:31 - Element_Lead
Podle me to zbytecne moc resis :)

Cele vlakno sem si precetl dvakrat a ani napodruhe jsem nepochopil v cem je problem. pokud se k tomu stavis tak jak jsem to pochopil tak proc to cele neodlozis a nepouzijes trochu pozdeji.

podle me by ten kult byl realna hrozba i kdyby to bylo 30 minionu a par nejakych lepsich. 1v1 by si skret mel dat kohokoli ve meste. jediny kdo ma sanci je mozna ta mestska straz tam bych to videl 50 na 50. a pak tu jsou hrdinove to save the day.
Autorská citace #24
20.6.2009 16:51 - Faire
Yashamaru: Jo, naprosto souhlasím, moc to řeším, jenomže i kdzž si to uvědomuju, tak si s tím stejně úplně nevím rady :) V tvém pojetí má normální městká stráž level 0,25, pak to chápu, jenže je pro mě prostě těžké vztvořit tak superhrdinský svět, mám na to moc svázané myšlení...
Autorská citace #25
20.6.2009 16:52 - Sosáček
Píše:
Ten návrh na to, aby postavy začínaly kolem 5. úrovně, se mi líbí stále více a více...


No. Ono to i pro tvoji kampan muze davat smysl, pokud jsou to valecni uprchlici kteri v te valce i neco delali :) Muzes vymyslet co delali a tahat na ne jejich stary nepratele a rivaly a jejich zly zazitky ... :) a zaroven nebude vypadat blbe ze "schopnej serzant co toho dost vybojoval" ma level 1.

Druha moznost je zmenit system na takovej kterej tyhle problemy nema, no. Ale jine systemy ktere by mely takovy cool faktor jako dnd4 (a zvlast pokud jednou z klicovych veci ve hre jsou pro tebe boje) aby clovek pohledal. Jiny systemy byvaji casto mnohem vic pri zemi a tak, hm.
Autorská citace #26
20.6.2009 17:05 - Element_Lead
Faire odpoutej svou mysl :)

Neni to hra na losery :) (jako treba drd+) :P

Nevim v mem svete ma straz takovou uroven jakou potrebuju aby mela. Nenapisu si na papir straz = 5 uroven. A potom se v noci nevzbudim hruzou ze orkove ve vedlejsi zemi jsou podle MM na 8 urovni. Zpoceny ze to je proste nelogicke a davno by byli zniceni.

Muze mi vysvetlit nekdo jakej problem o kterym mluvi sos to je v praxi. porad mi prijde ze se nechytam nebo mi neco nedochazi.
Autorská citace #27
20.6.2009 17:09 - Sosáček
Yashamaru: no, v te odpoutane mysli je ten problem. Nekterym lidem proste to ze ten svet nedava smysl, treba to s tim levelem strazi, kazi zazitek. To je vsechno, ale takovou vec nemuzes jen tak vypnout, souvisi s tim jaky ma clovek vkus, co se mu libi, a tak.
Autorská citace #28
20.6.2009 17:54 - Faire
Jj, bojím se, že to ZK říká přesně. Já jsem bohužel od přírody nastavený na systémovost, takže přesně ty příklady, o kterých se zmiňuješ, mi vadí. Není to nepřekonatelné, ale dost mě to otravuje.
Autorská citace #29
21.6.2009 00:14 - Lotrando
Faire: existuje spousta důvodů, pro nepřeskakovat úrovně, pokud to hrajete poprvé. schopnosti postav se musí zažít, vazby v družině vyttvořit atd. Co můžeš udělat, je dávat úrovně rychleji. Pokud vám prostě vnitřně vadí, že stráž musí mít alespoň level skřetů, aby to dávalo smysl, udělej prostě dvě sezení, ve kterých dáš vždy po levelu a kde se bude odehrávat nějaká předehra. Pak nastoupína skřety na 3. úrovni. Nebo si vymysli, že prostě stráž teď řeší něco mnohem důležitějšího a skřeti zbyli na postavy. Kdyby se jim nikdo nepostaviul, dopadlo by to pro město špatně.

Další rada je, podívej se do DMG - GM tollbox kapitoly a potvory si posuň na vhodný level. K tomu se dá ještě říci následující. Potvory silnější než družina se špatně trefují, což hráče štve. Zabírají ti místo v budgetu. Naopak, encounter postavený na podobném levelu je pro postavy docela lehký, i když obsahuje víc potvor a hodnotou je tedy obtížnější.
Autorská citace #30
21.6.2009 10:58 - Faire
Jj, podívám se na to. První krok bude pořádně prostudovat bestiář, zatím mám jen hodně obecnou představu o tom, jak věci fungují. Každopádně díky ;)
Autorská citace #31
21.6.2009 12:21 - Lotrando
Nebo mrkni do starších příruček. Tam je většinou u lokality popsáno, co má jaký level a kolik je kde jaké rasy, v pokladně atd. FR 3E jsou toho plné. Jako orientační by to mohlo stačit.

Dříve s etaké psalo, že tak do toho 6. levelu je většina obyvatelstva, stráže, žalářníci, kováři i sedláci. A potom už to nemá smysl moc sledovat.
Autorská citace #32
21.6.2009 12:24 - Element_Lead
Co ja delam uplne normalne je ze vemu nejakou cool high level potvurku protoze se mi lidi a chtel bych ji mit v dobrodruzstvi a dohledam si nejakou potvoru na lvlu ktery potrebuju aby mela. snazim se zachovat role brute/soldier/skirmisher atd. a jen vymenim statistiky. osvedcilo se mi to hrozne moc vic nez snizovani/zvysovani lvlu. tak mam fajnovou potvurku treba takovyho boneclawa na 4 lvlu. neni to uplne k tematu asi ale kdyz uz tu lotrando zminoval toolbox tak toto se taky da. podobne to pouzivam kdyz vymyslim nove potvurky.
Autorská citace #33
21.6.2009 12:57 - Faire
Díky za rady. Tu úpravdu potvor dělám taky, práce s nimi je vůbec pro mě asi nejlepší věc na celem DnD4.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19283294677734 secREMOTE_IP: 107.23.37.199