Alnag: Víš, tvůj problém je, že máš vůbec potíž s tím, na co se hráči po skončení nejvíc těší - obírání mrtvol, poklady, rozdělování expů..a sdělení, že dostali AP :o)))))
..když hraješ one-shot, tak to chápu, ale když hraješ kampaň, tak to smysl má, zvlášť máš-li takové hráče v družině (a takový se najde téměř vždy).
Já tohle řeším obvykle ve chvíli, kdy se hráči po skončeném boji léčí atp. Buď použiju obvyklé "každý druhý encounter = 1 AP" nebo, a to poslední dobou častěji, klidně určím milestone sám. Hodně to napomáhá gradaci příběhu. Mám-li 2 scény, které jsou tzv. přípravné, není nutné dávat AP. Naopak, pokud jsem právě porazil pobočníka bose (těžký encounter) a čeká mne bos finální (ještě těžší encounter), krásně to vygraduje nadcházející scénu. Proto taky přišli s konceptem "milníků" a neřekli "1AP za každý druhý encounter". Aspoň tak si to vykládám já a řídím se tím.