Pravidla

Alnag
23.12.2008 23:06
4E: Tweaks & houserules
Podělte se o vaše nápady pro úpravy nebo rozšíření 4e. Co vám funguje? Co si myslíte o nápadech ostatních?
Autorská citace #21
14.1.2009 23:16 - Blaine
2Aljen: ja miniony pouzivam dvema zpusoby - na vytvoreni "epicke" situace, napriklad zmineny najezd orku. Nebo v situaci, kdy mam jednu solo priseru a k ni bych hrozne nutne potreboval neco dalsiho, ale chci jich vic, rekneme aby to vypadalo jako standartni jiny encounter. Takze mam jednu solo priseru a k ni 4 miniony. Ruzne vypadajici, ruzne ozbrojene atd. A tedka je jenom na stesti na co se hraci zameri a tak. No a potom se krasne se solo priserkou utika, nemusim dokonce ani nic moc upravovat, protoze kdyz hraci nechteji pouzit daily, protoze nevi, ze stoji proti solo, kdyz neco spatne udelaji a tak. No proste ve 4ed je to poprve od te doby co hraju RPG, kdy mi skutecne muze nejaky villain utect bez toho abych musel upravovat hody kostkou.
Autorská citace #22
15.1.2009 00:01 - Mytko
Dovodov na upravu AP bolo viac:
1. nebavilo ma sledovat milestone. Vacsinou sme si tak po 5 scenach spomenuli, ze by sa mali AP pridelit. Rusilo mi to kontinuitu diania.
2. potreboval som mechaniku na odmenovanie tvorivych vstupov od hracov. Odmenovanie cez XP sa mi nepozdavalo.
3. chcel som mat moznost zvacsit potencial druziny = pridat dalsieho virtualneho clena. Idea vychadza z popisu ako sa tvoria "elite" a "solo" superi.
Autorská citace #23
15.1.2009 00:05 - Alnag
Mytko: Ad 1.: Souhlas. Koncept milestones mne také nebaví. Přijde mi to takové umělé. Rozumím konceptu scény (resp. encounteru). Ten je jasný. Jasné je i dobrodružství, jasný je i extended rest, ale "milestone" je jako co?

S AP si vůbec pohrávám a to, jak to hrajete se mi zdá zajímavé...
Autorská citace #24
15.1.2009 00:21 - Mytko
Pridanou hodnotou, upravy je to ze:
1. DnD ma byt hra o ludoch co spolupracuju (moj nazor). Tym ze hraci maju spolocne AP a spolocne sa snazia ich doplnat, posilujem toto citenie v hracoch (teda aspon zatial mam z tych dvoch druzin kde to pouzivam taky dojem)
2. AP umoznuju vymyslat zaujmave "komba" - zretazenia pouziti schopnosti, co mi pride zaujmave.
Tiez umoznuje robit "cool" atmosfericke veci v boji; "nasadil som mu vedro na hlavu a zhodil som ho zo schodov" (oslepujuci utok, nasledne bull rush), "pristrelil som ho sipom k stene" (zranujuci utok, nasledne grapple), ...
Autorská citace #25
15.1.2009 15:45 - Almi
Alnag: Víš, tvůj problém je, že máš vůbec potíž s tím, na co se hráči po skončení nejvíc těší - obírání mrtvol, poklady, rozdělování expů..a sdělení, že dostali AP :o)))))

..když hraješ one-shot, tak to chápu, ale když hraješ kampaň, tak to smysl má, zvlášť máš-li takové hráče v družině (a takový se najde téměř vždy).

Já tohle řeším obvykle ve chvíli, kdy se hráči po skončeném boji léčí atp. Buď použiju obvyklé "každý druhý encounter = 1 AP" nebo, a to poslední dobou častěji, klidně určím milestone sám. Hodně to napomáhá gradaci příběhu. Mám-li 2 scény, které jsou tzv. přípravné, není nutné dávat AP. Naopak, pokud jsem právě porazil pobočníka bose (těžký encounter) a čeká mne bos finální (ještě těžší encounter), krásně to vygraduje nadcházející scénu. Proto taky přišli s konceptem "milníků" a neřekli "1AP za každý druhý encounter". Aspoň tak si to vykládám já a řídím se tím.
Autorská citace #26
2.3.2009 15:03 - kin
K těm minionům...já občas používám to, že jsou na dvě nebo tři rány místo jedné, hráče to zmate (on to neni minion, sakra použiju daily...a na druhou ránu je mrtvej :D)
Občas my taky nesedne že umírají na jednu ránu > nestihnou nic pořádnýho udělat .)
Autorská citace #27
2.3.2009 15:18 - Alnag
Kin: Což ale není úplně fér takhle hráče připravit o daily... resp. se jim to krutě vymstí, když pak nastoupí ten opravdu tuhý boss. Minionů musí být hodně. Umírají sice na 1 ránu, ale on se nějaký z nich k ráně taky dostane... (zvlášť ti minioni co mají bonus za smečku a tak... to je hustý)
Autorská citace #28
2.3.2009 15:25 - kin
Jo, to byl příklad, oni nepoužívají daily když si opravdu neosvědčí že to není potřeba, ale prostě je to vyvede z míry když čekají miniony a oni vydrží dvě až tři rány místo jedné... ;)
Jinak ještě koketuju s myšlenkou že bych i při forced movement dával opurtunity attacky, přijde my fajn když do někoho strčíš a on klopýtne okolo tvého spojence že dostane příležitostnej(a dá se to dobře použít při různým strategickým nahrávání spoluhráčům)...ale zase nevim jak moc by to narušilo pravidla...
Autorská citace #29
2.3.2009 15:39 - Alnag
Kin: No na Worldwide DnD day se stalo (alespoň tuším... přímí účastníci vyjasní), že uspali černého draka a pak si ho pomocí nějaké power strkali sem a tam a válečnícíci mu dávali Oportunity Attacky a zabili ho, aniž by si ten drak byť jen hlodnul. Kvůli špatnému výkladu pravidel...
Autorská citace #30
2.3.2009 16:35 - Lotrando
bard má power, který něco podobného umožňuje, slide a všichni si bouchněte.
Autorská citace #31
3.3.2009 07:20 - Blaine
kin:
nevim na jakem lvl mas partu, ale dovolit jim AoO pri force movementu by byla brutalni chyba. Moji hraci vsechno co je vytuhlejsi zabijeji pres jednu az dve zony, ve kterych nepritele drzi zaprve immobilizema a force movementama a samozrejme fighterem. Ty pravidla bys az moc rozbil, podle me.
A nebud na hrace zlej a nechej je zabijet miniony jednou ranou, taky to ma svoji logiku, od toho byli vyrobeni. Nemusis si prece tolik berlickovat, abys udelal zajimavej souboj, ne?
Autorská citace #32
3.3.2009 07:20 - Blaine
2lotrando: No jo, jenomze bard vyjde az za 14 dni, ze:)
Autorská citace #33
3.3.2009 08:16 - Lotrando
preview tu někde je, navíc je v CB :)
Autorská citace #34
3.3.2009 10:30 - kin
Blaine: používám i "jednorané" miniony, ale zdálo se my zajímavé tam jednou za čas dát miniona na víc ran...boje jsou stále dost rychlé, ale ne zas tak zdlouhavé...
Autorská citace #35
3.3.2009 10:52 - Alnag
Kin: Minion na "víc ran" se ale od příliš neliší od normální srovnatelné potovory. Jedině možná fixním množstvím způsobovaného zranění. Pak taky záleží, kolik za něj dáš XP.

Chápu ten prvek "znervóznění", ale přijde mi, že nervózní hráči mohou být, jen když předpokládají, že jde o miniona a ono o něj nejde. To se ale IMO dá zařídit prostě tak, že mezi typově stejně potvory (třeba smečku vlků) roztrousíš miniony a normální potvory zcela standardně...
Autorská citace #36
3.3.2009 13:04 - Aljen
:) poupravim svoju vypoved o minionoch.

Minioni mi nevadia ale naopak sa mi pacia ked ide o cinematicky moment.
Skryty zlodej sa preplizi za strazcu a vo vhodnom momente mu podreze hrdlo ... a pod.

Mat priamo v boji minionov umierajucich po jednej rane - inych ako na pohlad malo odolne potvory sa mi stale vidi ako prilis ubercool heroicke ... co je element 4e ktory sa snazime minimalizovat.
Autorská citace #37
3.3.2009 13:17 - Alnag
Mně se v případě minionů vždycky vybaví taková ta halda zombií, která se pomalu valí a brblá "mozkýý... mozkýý...". Pak do nich člověk vystřelí brokovnici, celá první řada spadne... akorát za ní je další a další...
Autorská citace #38
3.3.2009 13:40 - Aljen
Noo ale tak to hej :) to su prave tie monstra u ktorych je to uplne ok (pre mna). Mali zeleni goblini, velke krysy, hobiti ... to poriadny killer dlavi po tuctoch. ... Lenze minioni vo forme dobre obrnenej mestskej straze, banditov, Trollov, lesser Anjelov a to uz mi volako skripe
Autorská citace #39
3.3.2009 13:56 - Alnag
Aljen: Záleží, co hraješ. Speciálně ta městská stráž... když se podíváš na filmy/serály typu Robin Hood nebo Xena, tak tam občas do městské stráže stačí šťouchnout prstem a už leží na zemi. To samé někteří banditi (zvláště nějací podvyživení lapkové).

U některých potvor je to trochu zvláštní, ale na druhou stranu... není nikde řečeno, že jen proto, že je minion varianta v monstráku jsi ty povinen ji nasadit. To je právě úlohou DMa, aby posoudit charakter hry a tomu přizpůsobil sestavení encounteru. Pokud hraje něco víc "dětsky-dobrodružného", tak minioni sednou víc i třeba u Andělů, pokud hraju víc na sword & sorcery tak ne.

Jde o to, že DM má možnost volby a je na jeho zodpovědnost, jak si zvolí. Takže mně osobně to skřípe jen tehdy, když to DM používá příliš strojově - bez přemýšlení.
Autorská citace #40
3.3.2009 14:06 - Aljen
s tym mozem len suhlasit.
Kedze mi uber Heroicka hra vobec nesedi a nevravim ze teraz musi sediet vsetkym.
V predposlednom mojom poste som skor chcel povedat ... ze obcas je fajn ked GM zmeni umysel a prehodi normalny monster na miniona .. ak hrac vymysli nieco zaujimave a sikovne (a specialne ak zaplati aj AP bod aby skombinoval nejake akcie).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.052006959915161 secREMOTE_IP: 3.239.3.196