Pravidla

alef0
6.1.2007 19:05
Range increment - co to presne znamena?
S panom susedom sme mali debatu o tom, kedy si postava pripocitava postih -2 za vzdialenost. V pravidlach je to mozno popisane jasne, ale my sme sa nad tym zacali zamyslat tak intenzivne, az to jasne byt prestalo.

Ak ma dyka range increment 10 stop, od akej vzdialenosti ma ten (kumulativny) postih? Ak je medzi nim a obetou jeden prazdny stvorec (ekvivalentne reach 10) ma uz postih alebo nie? Alebo je postih az od chvile, ked su medzi nimi dva a viac stvorcov (reach 15 alebo vacsi)?
Autorská citace #1
6.1.2007 19:22 - Alnag
Je-li mezi vámi jeden čtvereček, tak IMO u dýky nemáš increment. To až u dvou čtverečků.
Reach bych do toho vůbec netahal :-) Tady jde o počítání Range (jako u kouzel). O tom, že reach 10 diagnonálně totéž co vzdálenost 15 normálně bych se normálně ani nezmiňoval. :-p
Autorská citace #2
6.1.2007 19:46 - alef0
Nie, reach s tym nema ani nechce mat nic.
Problemom je zahadna formulacia v pravidlach: Any attack at less than this distance (teda menej nez 10 stop) is not penalized for range. However, each full range increment imposes a cumulative –2 penalty on the attack roll.
Autorská citace #3
6.1.2007 19:57 - Alnag
IMO to tam paradoxně dali právě proto, aby tyhle dotazy nevznikaly... :-)) Nicméně vycházím z logiky věci - nejmenší RI je 10 stop. a pokud by se to nedalo vůbec hodit (přes jeden čtvereček) tak by to byla blbost...
Autorská citace #4
6.1.2007 20:29 - alef0
Po diskusii sme sa s Alnagom zhodli, ze je vhodne pouzivat pravidlo delenia. Vzdialenost, na ktoru chcete strielat, treba vydelit range incrementom. Vysledok po deleni (zvysok zanedbame) vynasobime -2kou, cim ziskame celkovy kumulativny postih.
Priklad c.1 (z Prirucky hraca). Strielame kratkym lukom na 200 stop. Kratky luk ma range increment 60 stop. 200 delene 60 = 3. Cize mame postih -2 x 3 = -6.
Priklad c.2. Hadzeme dykou na vzdialenost 5 stop (cize medzi nami a nepriatelom je 1 prazdny stvorcek). 5 delene 10 = 0. Cize mame postih -2 x 0 = 0, cize ideme bez postihu.
Priklad c.3. Hadzeme dykou na vzdialenost 10 stop (cize medzi nami a nepriatelom su dva prazdne stvorceky). 10 delene 10 = 1. Cize mame postih -2 x 1 = -2.
-----------------------------
Osobne vidim problem akurat pri hadzani na kratke vzdialenosti. Strelbu na pol mile by som ako DM odhadol od oka a rozhodne by som nerobil taketo prepocty ;-)
Autorská citace #5
7.1.2007 00:26 - Xeth
Tohle mi přijde docela divoké....:)
Podle mne je to docela prosté. Vzdálenost v čtvercích je protivníkův čtverec plus všechny čtverce mezi ním a mnou. Tj. 10ft znamená, že je mezi námi 1 čtverec, ten protivníkův je ten druhý.
Můžetete se na to dívat třeba tak, že každý stojí uprostřed svého čtverce a tedy v jeho polovině tedy polovina mého čtverce + polovina soupeřova čtverce = 1 čtverec. To je pro ty co rádi počítají... ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19079303741455 secREMOTE_IP: 34.229.113.106