Pravidla

Vannax
16.4.2008 21:01
Kromě obyčejných a magických zbraní se hráči mohou setkat i se zbraněmi inteligentními. Taková inteligentní zbraň může být pravým požehnáním, ale podle mého názoru je pro hráče ve většině případů spíš pravým peklem.
Autorská citace #1
16.4.2008 21:01 - Rytíř
Mocný magický předměty, zejména zbraně, jsem měl rád odjakživa. Přesto ale mě nikdy nijak zvlášť nelákalo použít inteligentní zbraň s egem... už samotný fakt, že zbraň jedná sama za sebe, že má vědomí, se mi zdál divný, nemluvě o tom, že by si mohla doslova podmanit hráče! :)
Ale přesto jsem s myšlenkou na její uvedení do hry opakovaně koketoval, má to prostě jistou přitažlivost - hlavně proto, že má zcela jiné možnosti a schopnosti! Oproti těm klasickým "dndýčkovským" takové jako víc příběhové, zajímavé herně a dobře, rozmanitě použitelné...
Přesto si nevzpomínám, jestli jsem jí doopravdy použil nebo ne. Jestli, tak jednou, a to ještě skončila u postavy, se kterou byla v podstatě zajedno.
Autorská citace #2
16.4.2008 22:06 - Gurney
Jde o to jak se ta zbraň projevuje, mluvicí meče :) nemusím ale líbila se mi třeba představa nějakých psionických krystalů které jsou schopny ovlivňovat dění kolem sebe (hodí se především do Darksunu) a zajímavý na ní pak je když se snaží o něco diametrálně odlišného než postavy. Konečně nejklasičtějším příkladem předmětu s vlastním egem je Jeden prsten.
Autorská citace #3
17.4.2008 02:50 - Vannax
Rytíř píše:
. už samotný fakt, že zbraň jedná sama za sebe, že má vědomí, se mi zdál divný, nemluvě o tom, že by si mohla doslova podmanit hráče! :)
Tohle se mi na tom právě celkem líbí. Jenom k tomu asi bude zapotřebí daleko důkladnější příprava než je běžný. Přece jenom takovejhle nástroj v rukou postavy, která ho není schopná zvládat, to může nadělat pěknou paseku mezi hráčema ale i přidělat vrásky na čele DMa.
Shodou okolností poslední dobou taky uvažuju o tom, že inteligentní artefakt zapojím do hry. Vlastně na něm chci postavit celý začátek tažení. No, ještě uvidím.
Gurney píše:
Jde o to jak se ta zbraň projevuje, mluvicí meče :) nemusím...
Mluvící mež je jenom příklad generování inteligentní zbraně podle tabulek, který jsem uvedl do toho článku :). Jinak máš pravdu, že DS by na to byl jak dělanej.

Jenom pokud to z toho článku nebylo dost patrný, tak to doplním ještě sem - celý vytváření inteligentní zbraně podle tabulek je na h****. Je to naprosto postavený na hlavu.
Taková věc, jako zbraň/artefakt s vlastní inteligencí, se dá se stejnou družinou použít možná tak jednou za několik let pravidelnýho hraní. Takže všechny ty tabulky a systém generování takovýhle zbraně je prostě jeden velkej blud od tvůrců pravidel.
Autorská citace #4
17.4.2008 08:10 - unknown
Kdo hrál Warcraft 3, měl by znát inteligentní (prokletej) meč Frostmourne. Taky pěkná past na hráče....
Autorská citace #5
17.4.2008 08:56 - Vannax
Warcraft 3 sice neznám, ale docela by mě zajímalo, jestli s to vůbec někdy někdo použil ve stolním RPG :)
Autorská citace #6
18.4.2008 19:59 - Gurney
No Frostmourne (Mrazivý smutek) není zrovna ideální případ jak inteligentní zbraně používat.

Warcraft III: Byla nebyla jedna mocná země které vládl dobrý král. Jeho nástupcem se měl stát jeho syn, toho času sloužící coby paladin. Na zem však přišla záhádná nákaza proměňující lidi v nemrtvé a princ se přes protesty svých přátel rozhodl vybít zamořené město dřív než se ze všech jeho obyvatel stanou vraždící zombie, což se mu sice povedlo ale zjistil že jediné čím může zachránit svoji zemi je meč Mrazivý smutek ukrytý kdesi na dalekém severu a v rámci hesla účel světí prostředky ho chtěl za každou cenu získat a neváhal při tom obětovat vlastní muže a nakonec i zabíjet neviné. Když nakonec Mrazivý smutek získal netoužil už zachránit svou zemi ale dobýt ji a podmanit si ji mocí meče a nemrtvých kterým díky němu vládl.

Tedy co ho změnilo nebyl meč samotný jako spíš vlastní skutky a vidina moci kterou mu mohl dát a třebaže to byla zbraň s vlastní osobností, ve chvíli kdy ji dostal princ do ruky už měl vlastně podobnou osobnost a cíle jako ty ke kterým byl meč stvořen a jen mu je umožnil provádět, čili to hlavní koření inteligentních zbraní - odlišné cíle než mají jejich majitelé - se tu vlastně nekoná.
Autorská citace #7
5.7.2014 15:35 - Wolfric
Mě se teda první v mysli vynořil Catiin Řezák
(Forgotten Realms) nebo Nůž z Drsného spasitele.
Ale jako hráč bych uvítal, kdyby někdo jinej dostal
zbraň, která by se s ním vtipně hádala a odmlouvala
mu. Sám bych na to bohužel neměl nervy a hodil
zbraň z prvního útesu, kterej bych potkal... :D
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18026494979858 secREMOTE_IP: 3.226.254.115