immersioismus je pro mě styl hry zaměřený na co nejhlubší vnoření se do postavy a jednání a vnímání věcí z jejího pohledu. (varuji předem - lidi, kteří na mě vytáhnou pojem simulacionismus, obvykle velice nemám rád)
Nějaké "postoje" mě nezajímaj a neuznávám je, protože mi přijdou jako trochu nesmyslný konstrukt něčeho, co je částečně přítomno v každém herním stylu. eMůžeš o nich mluvit jako o memontální pozici ze které je třeba popisováno, nicméně nelze říct, že by některá hra (DnD) některý z nich neobsahovala. Liší se pouze projevem.
Samozřejmě, neznalost/nezkušenost vede často k omezení některého z nich, což je víceméně seškrtáním působnosti hráče ve hře, moji neoblíbení teoretici by řekli že je "připravován o zodpovědnost" nebo nějaký podobný teoreticky znějící nesmysl, který má znamenat prostě to, že se hráč připravuje o možnost hru spoluvytvářet
Pokud na nich ale trváš - zjistil jsem že ani jeden postoj se při správném využití netluče s immersí, tedy immersionismus jako jakýkoliv jiný směr využívá všechny tři postoje.
Stejně tak Imm umožňuje bez problému odehrávání příběhu s vloženým tématem, od narativismu se liší tím, že zatímco narativismus ovlivňuje hru metagame mezhanikami, Imm tohotéž dociluje tím že hráči zakomponovávají téma do settingu a charakterů postav (a také tím že se odehrává to co narativismus bez zájmu odhází). Pomocí práce se střihy a časovou linií (což jsou RP techniky u nás vcelku neznámé, nicméně na západě docela běžné, co vím) lze snadno dosáhnout plynulého příběhu zaměřeného pouze na tematicky silné+color scény a docílit tak hry s obdobným zhuštěním tématu, jako v narativismu. Nicméně Imm hráči dle mých zkušeností o podobně zhutnělou kaši nestojí a obvykle ji sami trochu rozmělní právě těmi zmíněnými color scénami, které příběhu dodávají něco navrch.
Jinak co se týče Tvé reakce na Sosáčka - lidem co hrají v Imm svou postavu navzdory ostatním hráčům a hře se obvykle říká ťunťa, munchkin, nebo blbec.
Argonantus: Mám takové podezření že hraješ Immersionisticky, ale ani to nevíš, protože Tě to nezajímá, ale jistý si teď úplně nejsem, možná se Ti do toho plete kapka dramatismu (důrazu na příběh - D podle GDS, nikoliv N podle GNS, prosím...)
Sosáček (alias nějakej ten shluk písmen co tu má místo nicku): Opět trapně chybná argumentace. Posedmé, ve čtvrtém postu ze čtyř počítaných, tentokrát navíc očividně se snahou mě osobně naštvat.
Btw u lotranda samozřejmě opět podsouvání negativního záměru, což je osmá chybná argumentace. Co kdybys začal diskutovat normálně, pokud možno nekonfliktně bez osobních vložek nebo se naučil vzácnému umění tichosti?
píše:
ne, rozdil je ve skutecnosti v tom, ze u narativismu se s hraci zachazi jako s partnery, u immersionismu trochu jinak.
Tak tohle je ten největší nesmysl který jsi v téhle diskusi vypustil z klávesnice. Popravdě když Tě tak čtu a představím si že lidé s podobnými vyjádřeními se ukáží na každém větším fóru, nedivím se, že Pundit píše co píše a jak píše.