lev: takove komentare kdyz jsou od nasledovniku pundita uz tradice.
Sedí od člověka který tu právě teď podesáté předvedl chybnou argumentaci (ve více než polovině příspěvků), třetí nebo čtvrtý útok na diskutujícího a neustále má hlodné glosy bez uvedení důvodů, vysvětlení nebo platných argumentů.
4.1.2008 11:51 - Alnag
Ač trochu nechtě, musím tady souhlasit. Nevzpomínám si že by sem kde četl nějaké vyjádření které by zatrhávalo náhled autora či režiséra. Četl jsem pasáže které se vyjadřují negativně k metagame. Z toho se pak dá odvodit že lidé používající Ronovu definici metagame, IMO vytvořenou cíleně tak aby Auutorský a Režisérský postoj do ní zapadly (na čemž není ze základu zase nic moc špatného, viz vedlejší diskuse) mohou mít (chybný) dojem že jsou jim tyto náhledy zakázány, ve skutečnosti to je jen důsledek IMO chybného použití slova Metagame z jejich strany - důkazem je že např autoři a skalní fandové WoD, které se staví silně proti metagame, napsali články které přímo nabádají k využívání autorského a režisérského náhledu.
"As the GM, your primary role in the game is creating and presenting adventures in which the other players can play their heroes. To accomplish this, you need to spend some amount of time before the game preparing your stories."
V této pasáži nevidím ani slovo proti použití režisérského či autorského postoje, pouze Tvou vlastní nekompetentnost vytvořit příběh. Bohužel se u RPG často setkávám s názorem "když tohle neumím skloubit, nejde to" ergo "pokud něco vyžaduje to co neumím, tak to zakazuje to co chci" - setkávám se s tím u "teoretického" vyloučení možnsoti skloubit v RPG svobodu jednání, příběh a roleplaying, které jsem již vyvrátil (vic můj článek
Síla příběhu) a teď se s tím setkávám obdobně znovu.
To že si sám připravím příběh neznamená, že v něm nemohu dát hráčům autorský náhled. Tvá citace neříká nic víc, než že musím strávit nějaký čas předem přípravou - a to je pravda. A mimochodem -
z vlastní zkušenosti říkám, že to jde, protože tak právě v současnosti hraji jednu hru. Miluju když někdo tvrdí, že to co reálně dělám je teoreticky nemožné :)
Prosím nic si tu neber osobně, prostě jsem jen pojmenoval věci tak, jak je vidím.
Pochopil bych, že se s tím bije režisérský přístup, který ovlivňuje i věci za hranicí schopností postavy, ale ten "defaultně" hráči moc nepoužívají obecně.
Což je IMO velká škoda, protože se v něm skrývá ohromný potenciál. Při hraní třeba WoD nebo tak zbožňuju, když některý hráč prostě přebere scénu a
sám si odvypráví jak zděšeně prchá temnou chodbou před neznámým zlem, a já ho jen sem tam usměrním... a pak zastavím a střihnu na jinou postavu :)