Kultura

sirien
17.5.2022 17:23
Vícečetný výběr = ctrl nebo shift + kliknutí. Ctrl + kliknutí výběr i ruší.
Výběry v 1 rolovátku se sčítají, výběry napříč rolovátky se podmiňují

První načtení může několik vteřin trvat (občas i 10)

kartoteky.d20.cz/


zdrojové soubory
Autorská citace #1
17.5.2022 17:23 - Maelik
při pokusu o otevření odkazu mi to píše

Píše:
Při spojení s kartoteky.d20.cz nastala chyba. Partner protokolu SSL nemá pro požadovaný název DNS žádný certifikát .

Kód chyby: SSL_ERROR_UNRECOGNIZED_NAME_ALERT


se srdčkama to nemá problém.

prohlížeč je firefox, pokud by to bylo podstatné.
Autorská citace #2
17.5.2022 17:33 - Naoki
@maelik: Zkus http://kartoteky.d20.cz/

Jinak z mé strany bych chtěl rovněž poděkovat Dukolmovi, ale i Sirienovi za jeho projektový management. Ono to nebylo jen tak že já jsem to nějak naprogramoval, ale bylo tam spousta "back-and-forth" které mu zabrali kupa času ;-)
Autorská citace #3
17.5.2022 18:02 - Chyba
nefunguje mi funkce Rituál
Autorská citace #4
17.5.2022 18:09 - York
Vypadá to hodně dobře, ale nesedí mi název "kartotéky". Přijde mi, že je to vlastně vyhledávání nad srd, nebo se pletu? Možná by dávala větší smysl adresa srd.d20.cz/search, nebo tak něco.


Drobnost: Je to docela pěkně responzivní, ale v určitý šířce viewportu se trochu rozhodí indentování.
Autorská citace #5
17.5.2022 18:17 - sirien
Maelik: omlouvám se, moje chyba, to "s" tam bohužel nemělo co dělat, jedeme tam (zatím?) jen na http protokolu.


York: v aktuální verzi úplně ne - v budoucnu bysme rádi sjednotili zdrojové soubory Kartoték se snippety SRDček, ale to je až nějaký budoucí krok (který bude vyžadovat nějaké úpravy nejen Kartoték a snippet, ale i samotných SRD). Aktuálně Kartotéky z SRD vychází, ale běží na vlastních přetažených (a modifikovaných) zdrojácích.

Čistě uživatelsky jde o odlišnou funkci než SRDčka (dynamické prohledávání krátkých položek vs. statický výpis obsáhlého textu), tak jsme zvolili odlišné URL. Důvodem byla ale i větší jednoduchost a přehlednost v rámci vývoje a implementace plus snazší URL na zapamatování a oddělený vstupní portál který do budoucna možná ještě nějak využijeme.
Autorská citace #6
17.5.2022 18:18 - Arled
Vypadá to velice dobře a užitečně. Díky moc za vaši práci na tom.

V tuto chvíli mi nefungují zatrhávací políčka (Rituál a Soustředění).
Autorská citace #7
17.5.2022 18:41 - sirien
Soustředění + Rituál - bugy :(

Soustředění je nějaký bug (vypadá to že s refreshem zmizí zakliknutí... což může být efekt last moment přidaného pop-upu o cookies, protože fuck that, srsly... :/ )

Rituál může být totéž... ale co tak koukám na zdrojáky tak si skoro říkám že se možná stala chybička a někde v procesu zpracování dat nám zmizela samotná informace o tom, jestli kouzlo je nebo není rituál. Ono by to stejně jako to soustředění asi ideálně chtělo vlastní atribut a ne to tahat z jinejch. ... Naoki má fun časový posun co hrozně zjednodušuje práci, tak se na to asi mrkne v jeho zítra :)
Autorská citace #8
17.5.2022 18:41 - Gergon
Jak moc komplikované by bylo dát tam tlačítko - "přidat kouzlo" ?
Bylo yb super kdyby i bez překladů příruček byla tohle KOMPLETNÍ databáze všech oficiálních existujících kouzel pro DnD 5e. A stačila by možnost jedno tlačítko - přidat kouzlo, tam by člověk napsal anglický název zaškrtnul by veškeré ty volitelné věci - stupen, rituál, soustředění atd... v nouzi by tam třeba jen přepsal anglický text, v lepším případě ho rovnou přeložil.
Protože jsou různé příručky a dobrodružství kde je prostě pár nových kouzel tak by nebyl problém je tam nakopírovat a někdo jiný zase třeba kdyby měl volnou chvilku, tak by si to rozkliknul, vyhledal by si text v angličtině a přeložil třeba jen jedno kouzlo. a takhle by se postupně dalo dohromady úplně všechno.
Mohlo by u toho být zaškrtnuté políčko že je to pouze draft nehotový a teprve kdyby to prošlo ofiko kontrolou, tak by to bylo třeba bez toho políčka draft. a když by pak někdo časem třeba překládal celou příručku, tak kouzla by si už mohl vytahat odsud.
Autorská citace #9
17.5.2022 18:43 - York
sirien píše:
Čistě uživatelsky jde o odlišnou funkci než SRDčka (dynamické prohledávání krátkých položek vs. statický výpis obsáhlého textu)


Tohle mi právě přijde spíš jako programátorskej pohled než uživatelskej. Z uživatelskýho mi to přijde jako funkce "rozšířený hledání".

Pokud by to bylo pojatý jako funkce SRD, nepotřeboval by sis vůbec pamatovat extra adresu - prokliknul by ses do toho ze srd.d20.cz. Navíc koukám, že srd jednotlivejch her maj vlastní subdomény, takže bys pak mohl mít adresy jako http://dnd5esrd.d20.cz/kartoteka nebo http://dnd5esrd.d20.cz/kouzla, což mi přijde celkem intuitivní.
Autorská citace #10
17.5.2022 18:52 - sirien
Gergon / přidávání kouzel: viz článek, nadpisy "Tvorba nových kartoték" a "Rozšiřování stávajících Kartoték"

To co popisuješ by bylo technologicky nesmyslně náročné (jakože fakt HODNĚ náročné - zejména to s tím mezi-ukládáním atp.) a navíc zbytečné. Pokud chceš přidat další položky (kouzla), tak je stačí sepsat ve formátu těch stávajících do samostatného dokumentu. Tu hlavičku si můžeš prostě rozkopírovat pomocí ctrl-c-v a pak v ní jen přepisovat jednotlivé hodnoty.

Ty soubory jsou označené jako ".md", což je efektivně prakticky totéž jako ".txt", takže to můžeš klidně udělat v NotePadu - i když osobně bych radil spíš nějaký PSPad nebo tak něco (ale v důsledku se to dá udělat i ve Wordu atp.).

Každopádně určitě bysme aktuálně chtěli aby obsah byl v češtině nebo slovenštině. Ono to snad i trochu víc namotivuje k tomu ten obsah přeložit. Ostatně pokud Ti stačí angličtina, tak máš k dispozici compendium na roll20.


York: jak už jsem psal - Kartotéky a SRD jedou na rozdílné technologii (a mají rozdílné autory), takže nám aktuálně přišlo pohodlnější to rozdělit. Do budoucna se to může změnit (přesměrovat doménu kdyžtak není až tak velký problém).
Autorská citace #11
17.5.2022 20:11 - Archimedesfort1
Mám dotaz. Chtěl bych nabídnout pomoc s kartotékami (nejdříve až na konci příštího týdne, až se mi uvolní časový rozvrh). Nejdříve bych se však rád zeptal, jak moc to je náročné na znalost programovacích jazyků.
Autorská citace #12
17.5.2022 20:18 - sirien
Archimedesfort1: Super :)

Vkládání a úpravy nového obsahu nevyžadují vůbec žádnou programovací znalost. Musíš jen dodržet tu strukturu zápisu kterou vidíš v těch současných zdrojácích (a kterou lze snadno rozkopírovat).
Autorská citace #13
17.5.2022 20:32 - Archimedesfort1
Děkuji. To zní dobře. V tom případě vám z mého pohledu mohu pomoct. Děkuji za rychlou odpověď.
Autorská citace #14
17.5.2022 21:30 - cyrasil
Nice, dobra prace.

Par dotazu:
1) Neplanujete tam pridat nejakou moznost importu/exportu vlastnich kouzel, pripadne moznost oznacit si par konkretnich kouzel? (Use case: "moje postava zna tahle tri kouzla, tak si je tam vyklikam/importuju a vytisknu).
2) proc nepouzivate git misto google docu?:-)
Autorská citace #15
17.5.2022 22:26 - sirien
cyrasil:

1a) Podpora homebrew zdrojů zatím plánovaná není. V budoucnu to asi nějak fungovat může - teoreticky to může být vázané i na profil na Kostce, na skupinu atp. - to by se muselo promyslet

1b) výběr kouzel k tisku nás nenapadl. Nevím jak složité nebo užívané by to bylo, ale jako nápad si to určitě poznamenáme.

2) Protože git sucks; zkoušeli jsme to u SRDček a pro kohokoliv kdo neni ITák to je nesmyslně složitý a spolu s různejma login walls a stupidníma UI Githubu to je neskutečná bariéra v zapojení a pomoci. (a není to gDoc, ale .md uloženej na gDrive ;) )
Autorská citace #16
17.5.2022 22:33 - cyrasil
Diky.

ad 1a) tohle by taky slo, ale ja myslel jen jednodussi variantu: tady mas textak a data tahej z neho misto z kostky (a priste ti ten textak klidne predhodim znovu).

ad 2b) pokud byste to implementovali, tak by bylo fajn, kdyby ten vystup byl dal snadno parsovatelny (klidne podmnozina toho markdownu), takze by ho pak slo snadno prohanet lokalnima skriptama a delat si karticky misto seznamu apod.
Autorská citace #17
18.5.2022 01:04 - Naoki
brej večír všem co jste ještě vzhůru :)

- Soustředění + Rituál: mrknu a pořeším

- tlačítko "přidat kouzlo": ve skutečnosti by to bylo z technologické stránky triviální. Problém by byl spíš z hlediska bezpečnosti a ověřování (může kdokoli přidát kouzlo nebo pouze přihlášený uživatel? jak pořešit aby nebyly přidány kouzla s chybou nebo homebrew kouzla?). Klidně můžem tento téma řešit veřejně

- psaní do zdrojáku: jak píše Sirien můžeš to klidně dělat v Notepadu ale spíš bych doporučoval použít nějaký program který automaticky maže mezery na konci řádky, protože ty byly opruz při psaní skriptu. Osobně používám VS Code, který je zdarma.

- výběr kouzel k tisku poznamenané

- homebrew zdroje: kartotéka má vlastní databázi takže data se netahají z texťáku. Teoreticky by šlo mít homebrew content, ale muselo by to být pouze po přihlášení, které z technických důvodů by byl zvlášť od kostky

- git: hodit soubory na github by nebyl problém (a pro mě osobně by to bylo jednodušší), horší by bylo zajistit aktuálnost vůči zdrojům na gDocs (nebo co hůř, řešit různé příspěvky)
Autorská citace #18
18.5.2022 01:37 - sirien
Do složky se zdrojema jsem přidal spreadsheet s přehledem dials a jejich hodnot. U DnD kouzel jsem rovnou nahodil i nějaké možné dials o které by ta stávající kouzla mohlo jít rozšířit.


Objevené detaily k dials u triků...


Tag má chybnou dualitu "skupina" a "skupiny" - správně je singulár, tzn. "skupina"

Zdrojové příručky by byly vlastně lepší kdyby byly řazené podle abecedy reverzně Z-A :D

U Akcí existuje úzus zapisovat je v pořadí O, CA, A, D, AO

FC dovednosti nemají "Přesvědčování"; "Držte linii" a "Kryté formace" jsou špatně namapované, má tam být fc-skill="Učenost".

SW dovednosti zase nemají "Technologii" ale techniku - vzniklo z blbě namapovaného "Ruka je více, než její nástroje", kde je jako hodnota uvedeno Technologie místo Technika.

...a dial SW protivníci nemá kapitalizované hodnoty - asi dává smysl, ale je to nehezky nesymetrické, klidně bych kapitalizoval.

Dial "Typ"... si nejsem jistej jak řadit. Měl jsem navržené takové logicky posloupné řazení, ale vlastně nevím, jestli je nebo není přehlednější než to abecední.
Autorská citace #19
18.5.2022 02:00 - Naoki
soustředění/rituál opraveno
Autorská citace #20
18.5.2022 09:42 - Gergon
Naoki píše:
ve skutečnosti by to bylo z technologické stránky triviální

Já si říkal že by to nebylo snad tak těžké, ale programování nerozumím, takže jsem neměl představu jestli ano nebo ne.
Co se týká toho aby z toho nebyl bordel, tak by to asi chtělo aby takhle přidané kouzlo (které by mohl přidat asi kdokoliv) bylo jasně označeno jako "draft" a teprve po projití kontrolou někým k tomu uzpůsobeným by toto označení zmizelo.
Myslím, že by to ušetřilo hodně práce lidem s tvorbou, protože by tam mohl kouzla nasázet kdokoliv a oni by pak jen zkoukli kontrolu jestli je přeloženo a zadáno správně. navíc by se nemuselo čekat celé roky než se někdo dostane k překladu příručky. Například Fizban Dragons obsahují asi sedm kouzel, a hodit je tam by byla otázka i s překladem třeba dvou hodin. Ale čekat tři roky než někdo přeloží celou příručku FD to by bylo na houby :/

A kdyby podobná databáze vznikla pro magické předměty, tak to by bylo ultimátní =)
Autorská citace #21
18.5.2022 10:34 - Arled
Rád bych trochu pomohl, ale mám pár otázek.

Mám vyselektována kouzla unikátní pro JaD a nebojové triky (kvůli změně popisu). Když bych to chtěl přidat do kartotéky (triky klidně oddělám, pokud by to byl problém a nerozlišilo by to dle zdroje), jak mám postupovat. Všiml jsem si, že v dokumentu dnd-spells.md je vždy jen první řádek popisu kouzla. Tahá to přímo z SRD dokumentů, nebo je potřeba dodat .md dokument s těmi kouzly v nějaké rozumné podobě?

Dále bude problém, když tag original bude =""?
Autorská citace #22
18.5.2022 10:36 - sirien
Gergon: tak ono kdokoliv může pomoct už teď pokud skutečně chce - přeložit těch 7 kouzel v jednoduchém textovém editoru typu windows poznámkový blok do formátu který si můžeš překopírovat z těch už existujících kouzel je fakt triviální že to snazší už být nemůže a pokud někdo má fakt zájem to udělat tak mi vůbec nic nebrání. A v tom texťáku se to pak bude i o dost snáz kontrolovat.

Podobně je hezké říkat jak by bylo fajn "kdyby něco podobného vzniklo pro magické předměty", ale ono je reálně stačí vykopírovat z těch velmi jednoduchých SRD textových dokumentů a udělat jim patřičné hlavičky. Jediné co k tomu je potřeba je aby to někdo udělal, technicky to je tak nenáročné že by to zvládli i rodiče.
Autorská citace #23
18.5.2022 10:42 - sirien
Arled: atributy s prázdnou hodnotou není nutné vůbec uvádět. Tj. pokud je věc z JaD a není z původního DnD, tak "original" můžeš úplně vynechat.

Kartotéky mají dočasné vlastní zdrojáky (v budoucnu je sjednotíme na SRD snippety), které jsou ale vykopírované z SRD. Kouzla by měla mít všechna plný popis se všemi odstavci, formátování markdown stejně jako u SRD. Pokud to tak není tak je někde chyba :)
Autorská citace #24
18.5.2022 10:59 - Arled
sirien: No pokud mě gDrive neklame, tak je to tak jak píšu a funguje to :) Šlo mi právě o to jak tam udělat seznamy a rozřádkování, protože to je v md jinak než v té hlavičce.

EDIT: Jinými slovy je potřeba z JaD kouzel udělat snippety.
Autorská citace #25
18.5.2022 11:14 - sirien
Arled: huh. To je nějaký WTF bug vznikly nejspíš pro nějakém zpracování toho dokumentu a Naoki se bude muset podívat kde se stala chyba.

Zdroje kouzel rozhodně musí obsahovat celý popis se všemi odstavci, stejně jako v SRD. (Při nahrávání to tam bylo, protože v kartotéce ty popisy jsou celý - jak a kam zmizely z toho dokumentu netuším :/ )

Jinak... Jako úplně ne, kartotéky teď používají jeden zdrojový dokument (místo snippet kde co kouzlo to soubor) a používají XML hlavičku (místo prosté markdown hlavičky - ono snippety v SRD se výhledově také asi budou měnit na XML, ale to až někdy v budoucnu). Ale ano, jinak to je podobný.
Autorská citace #26
18.5.2022 11:53 - Archimedesfort1
Když nad tím tak přemýšlím a koukám na svůj časový harmonogram, tak bych mohl pomalu (tak hodinu maximálně dvě denně) začít pomáhat už dříve než na konci příštího týdne. Vlastně klidně dnes k večeru, pokud by byl někdo ochoten mi sdělit, co z D&D 5e kartotéky je aktuálně potřeba udělat. Fate bohužel neznám, takže tam pomoct efektivně nemohu.
Autorská citace #27
18.5.2022 12:10 - Arled
Archimedesfort1: Kouzla z JaD udělám. Co by mohlo být zajímavé jsou kouzelné předměty (jak zmiňoval Gergon) nebo bestiář.
Autorská citace #28
18.5.2022 12:17 - Archimedesfort1
Na předměty bych se klidně mohl vrhnout k večeru. Ty mi odhadem připadají jednodušší.
Autorská citace #29
18.5.2022 13:01 - sirien
Zdrojový soubor kouzel je bohužel zjevně rozbitý (data v kartotéce jsou ok), na nápravě se pracuje.

Archimedesfort1: večer bych měl být poruce kdyžtak :) kouzelné předměty by byly fakt super.
Autorská citace #30
18.5.2022 14:21 - Maelik
Arled píše:
kouzelné předměty (jak zmiňoval Gergon) nebo bestiář.


Tak pokud někdo udělá vzor tal asi není problém to tam přehazet.
Autorská citace #31
18.5.2022 14:23 - Arled
Řekl bych, že bestiář 5e je celkem dobře v SRD připravená pro překlopení do kartotéky. U předmětů by to chtělo hlavně vymyslet co vše budou mít za tagy.
Autorská citace #32
18.5.2022 14:32 - Naoki
pracuju na aktualizaci souboru dnd-kouzla.md, ale už tu máme první případ kdy nám někdo smazal kontent xD
Autorská citace #33
18.5.2022 14:37 - Naoki
ok, nahrál jsem opravený soubor

te%d se vrhnu na sirienovi připomínky z #18
Autorská citace #34
18.5.2022 14:39 - Dukolm
Jestli zmizel konec souboru tak stackedit zařezává na určitou velikost soubor
Autorská citace #35
18.5.2022 14:47 - Naoki
uh, takže asi lepší needitovat pomoci stackedit? xD
Autorská citace #36
18.5.2022 15:12 - Arled
Naoki: Soubory nad 279 kB zmenší na 279 kB. Proto jsou sobory z SR děleny na menší (kouzla...).
Autorská citace #37
18.5.2022 15:24 - sirien
Maelik píše:
Tak pokud někdo udělá vzor tal asi není problém to tam přehazet.

Vzor není problém - otázka je kolik kolik dodatečných atributů pro třídění tam chcete? :)

(Např JaD třídění podle užití by bylo hodně useful - Log dokonce už i vytřídil všechno z DMG.)
Autorská citace #38
18.5.2022 15:40 - Naoki
Implementovány požadavky z #19

hmm, ty soubory nevím jak pořešit :( já jak právě edituju ty soubory offline pomoci VS Code tak tyto omezení neznám
jednali jsme interně a říkalo se že lepší jeden mega soubor než to mít po individuálních kouzlech/tricích (a ad hoc dělení by taky moc nepomohlo)
Autorská citace #39
18.5.2022 15:44 - Arled
Je mi jasné, že je to hodně práce s otagováním, ale mě by se líbilo kdyby bylo dělení dle užití (JaD), dle typu (lektvar, zbraň..), dle vzácnosti, zda se musí sladit, zda mají kletbu (možná zbytečné, ale pár jich je).
Autorská citace #40
18.5.2022 15:54 - sirien
Arled: zas tak moc práce to není. Já jsem tohle dělal ve velkém pro ty Fate triky a šlo to rychle (na to kolik těch triků je a na to že sem to třikrát předělával protože jsme v rámci vývoje měnili formáty...)

Obecně z této mojí zkušenosti je lepší vymyslet to hned a udělat to rovnou naráz než to pak doplňovat.
Autorská citace #41
18.5.2022 19:28 - sirien
Ve složce se zdroji je tabulka "_Přehledy dials" - pro kouzla a triky tam jsou vyjmenované všechny vlastnosti (jednotlivá rolovátka) a jejich existující nebo možné hodnoty.

Pro kouzelné předměty jsem tam nastřelil možné hodnoty, které by se tam daly vepsat, tak na to zkuste mrknout a zamyslet se nad tim (nad možnejma vlastnostma i hodnotama), popř. navrhněte nějaké další pokud vás napadají. Já pak klidně připravim vzorovej zápis.

Z jednoho dialu (vlastnosti) lze přiřazovat i více hodnot.
Autorská citace #42
18.5.2022 19:50 - Šaman
Lehce offtopic se zeptám na technikálie - umí to zpracovat adresář plný malých souborů, nebo je nutné mít všechno v jednom megasouboru? Ptám se pro sebe, protože VuePress už jsem nějakou dobu neviděl. Takže odpověď "šlo by to, ale my to tak neděláme" je pro mě taky uspokojující. Díky.
Autorská citace #43
18.5.2022 20:30 - Archimedesfort1
Nevím jak ostatní, ale já už koukám za zvuků elfího lesa na soubor přes půl hodiny, ale nic dalšího mě už nenapadá.
Autorská citace #44
19.5.2022 00:32 - Naoki
Píše:
umí to zpracovat adresář plný malých souborů, nebo je nutné mít všechno v jednom megasouboru?

Šlo by to, ale my to tak neděláme
Autorská citace #45
19.5.2022 15:33 - sirien
Dobře, ty předměty už vypadají docela použitelně. Co tam je k dovyjasnění:


Kategorie: přidal sem tam to dělení předmětů z DnD 5e... ale... fakt ho tam chcete? Jakože chleba to nesežere, ale přijde mi úplně stupidní a bezúčelný a totálně k ničemu ve všech myslitelných směrech:
- pravidlově to nemá žádnej efekt
- co do uživatelské užitečnosti mi je úplně ukradený, jestli je něco prsten, hůlka nebo amulet, to co mě zajímá je jestli to něco detekuje, jestli mě to chrání nebo jestli mi to umožní seslat magickou střelu.
- co do vzhledu atp. to je totálně nanic, protože to je gamistickej legacy bullshit kde se specificky řeší zbraně a zbroje, ale pak tam je "kategorie" s názvem "divotvorné předměty" což je v překladu "hromada těch věcí pro roleplayery" kde je na jedné hromadě oblečení s hudebníma nástrojema se šperkama a lítajícíma kobercema

Osobně bych tenhle dial kompletně dropnul a nezabejval bych se s nim. Teoreticky jde udělat alternativní dial nějakého "vzhledu" nebo "typu předmětu" kde by bylo co je daná věc zač - zbraň, šperk, oblečení, (dobrodružná) výbava, všední předmět... ale IMO ani to vlastně neni nutný, protože u magickejch předmětů jde o účel, samotný vzhled a podkladový předmět jde libovolně re-fluffnout.


Sladění: fakt tam je účelné tam mít ten dlouhý výčet, ve kterém je např. každé povolání jmenovitě, popř. jednotlivé rasy? (Pokud to skončí s tím že tam budou 2 předměty pro kouzelníka, 1 pro klerika a 1 pro druida, tak v tom moc smysl nevidim a dal bych souhrné "konkrétním povoláním". Pokud tam bude +-3 pro každýho, tak už to smysl mít může...)


Hodnota "žádný" a její obdoby - tohle je taková tricky věc. U několika dialů by se hodilo mít tam nulovou možnost, aby šlo vyfiltrovat pryč všechny předměty, které mají nějakou jinou hodnotu. Tím se ale dial stane povinným. Osobně v tom nevidím moc problém, ale přišlo mi že se to hodí zmínit.


MOŽNÉ, ALE IMO ZBYTEČNÉ DIALY

Prostředí: teoreticky by mohlo jít přiřazovat předměty settingům, do kterých patří (Forgotten realms, Dragonlance...). IMO to ve většině případů skončí tím, že většina bude zapadat skoro kamkoliv... a pro přiřazení dračích jablek Dragonlance není potřeba dělat speciální dial.

Element: tohle je možná dial u kouzel... který by teoreticky u některých předmětů mohl dávat smysl... ale IMO je s většinou předmětů tak mimoběžný, že je spíš zbytečný.



Dejte vědět co si o tom myslíte a já pak podle toho připravím ten vzor.
Autorská citace #46
19.5.2022 17:18 - Archimedesfort1
Kategorie Kategorie předmětů z 5e asi opravdu nejsou až tak potřeba, maximálně možná pro někoho, kdo úplně nezná JaD a jede jen podle 5e.

Sladění Jak jsem zatím projížděl předměty nedávno a koukal na slazení, tak pro kouzelníka, čaroděje a černokněžníka jsem našel kolem pěti předmětů a to jsem skončil u "B", konkrétně u bot. U ras to myslím je dost vzácné. Ale možnost konkrétní rasou/povoláním nezní úplně špatně s tím, že by to bylo upřesněné v textu.

Hodnota "žádný" Já v ní nevidím problém.

Prostředí To je za mě zbytečné. Využití by možná mělo u artefaktů, ale jde to začlenit i do textu.

Element Ten je teoreticky využitelný jen u předmětů sesílajících útočná kouzla, zbraní a předmětů dávajících odolnost/imunitu. Vzpomínám si na jednu situaci, kdy bych element využil (hledání magických předmětů pro BBEG - ledového prastarého draka). Ale podobná situace moc často nenastane.
Autorská citace #47
19.5.2022 17:34 - Gergon
Kategorii určitě ano - to že ty to nevyužiješ neznamená že to nevyužijí ostatní. Já třeba celkem běžně vybírám magické předměty podle druhu co má družina najít. Mám omezené množství magických předmětů a třeba nemůže mít postava dva amulety, takže pokud někdo nosí magický amulet a chci aby měl šanci během dobrodružství najít nějaký magický předmět, tak mu tam už nebudu dávat znovu amulet, pokud naopak vyloženě zase nechci aby si musel vybírat mezi jedním nebo druhým. Pro bojovníka hledám konkrétní zbraně nebo zbroje, pro kouzelníky hůlky, pro tuláky boty ...
nebo když mám ve městě NPC ševce co umí magické věci tak si moc rád vyfiltruju všechny magické boty a vyberu si třeba podle vzácnosti které bude umět vyrobit.
Autorská citace #48
19.5.2022 17:54 - sirien
Archimedesfort: ...kdo jede podle 5e tam stejně nenajde to co hledá, protože viz výše (a níže).

Ten element se tam dá zařadit jako nepovinná položka (tj. bez volby "žádný" a vyplnit jen tam kde to dává smysl (popř. se můžeme zeptat Naokiho jestli by "žádný živel" nešlo doplnit automatizovaně všude, kde to uvedené neni...)

Otázka pak je jestli chceme zůstávat jen u standardní palety Zásahů, nebo jestli přidat i ty Aritotelské živly (protože to přiřazení mezi aristotelem a zásahama je spíš nefunkční - oheň je jasnej, vzduch v zásadě dobrý, země ale hapruje u kyseliny a jedu a voda reálně nemá zastoupení)


Gergon: ...k čemuž Ti je "kategorie" naprosto k ničemu, protože položka "amulet" (natož "boty" atp.) je zahrabaná kdesi v nerozlišené hromadě "divotvorných předmětů". To můžeš vzít JaD dělení a zatrhnout všechno co není zbraň, zbroj nebo lekvar a dostaneš stejnej výsledek. Na tenhle účel bys potřeboval úplně jinej dial kterej by tohle rozlišoval.
Autorská citace #49
19.5.2022 18:23 - Gergon
No dobře tak boty zrovna ne, ale zbraně, zbroje, prsteny atd jo. Když jsem si koupil balíček karet magických předmětů tak první a jediné podle čeho jsem si to roztřídil je právě tenhle druh a funguje mi to jako systém skvěle jak se v tom orientovat.
Takže databáze kde si nemůžu vyfiltrovat pouze prsteny mi přijde jak jsi psal nahoře: "úplně stupidní a bezúčelný a totálně k ničemu ve všech myslitelných směrech" :D
ale naprosto souhlasím s tím že by bylo super kdyby se divotvorné předměty rozdělili na další pod kategorie vážně podle druhu. protože mít to všechno v jedné hromadě je na houby, to ano. Ale to je spíš důvod přidat další kategorie - třeba oblečení, boty, atd... není to důvod kategorie vynechat.
Autorská citace #50
19.5.2022 20:57 - Arled
Tak jen pro ujasnění.
Dnd kategorie jsou: Berly, Divotvorné předměty, Hůlky, Lektvary, Prsteny, Svitky, Zbraně, Zbroje, Žezla.
Za mě tyto kategorie nejsou špatné a dobře se doplňují s JaD kategoriemi. Ale jsou sami o sobě dost chudé (tedy spíš bych Divotvorné předměty rozšířil na Amulety (šperky), Oblečení (Boty, Pláště), Výbava..).
Nemyslím si, že jsou zas tak zbytečné. ALe hlavně, pokud někdo chce dělení dle 5e, tak jej tam bude mít. Pokud někde chce dle JaD, bude tam.
Autorská citace #51
19.5.2022 21:02 - sirien
Arled: v momentě, kdy "divotvorné předměty" rozepíšeš na jiné položky, tak už nefunguješ s původním DnD setem (který je uzavřeným výčtem), ale s nějakou alternativou (jak jsem popsal výše), která jakože může být na ten DnD výčet mapovatelná, ale prostě to už není ta původní DMG sada.
Autorská citace #52
19.5.2022 21:45 - Arled
Ano, máš absolutní pravdu a plně si to uvědomuji. Ale myslím si, že domluvit se na tom jak to konkrétně rozšířit může být trochu problém, ale ta Dnd sada je a určitě existuje skupina lidí co ji používá.
Autorská citace #53
19.5.2022 23:25 - Dukolm
Šaman píše:
Ptám se pro sebe, protože VuePress už jsem nějakou dobu neviděl.

Jen bych zmínil že vuepress pohání SRD ne ale kartotéky.
Autorská citace #54
19.5.2022 23:53 - sirien
Co s těma živlama? Konkrétně - má smysl rozšiřovat ten výběr i na aristotelské (tj. nejspíš přidat vodu, vzduch a zemi), nebo to nechat jen na těch DnD typech zásahů?
Autorská citace #55
20.5.2022 07:50 - Gergon
Živly jsou zajímavý nápad, to se mi líbí. A rozšíření je určitě užitečné. Bude to víc použitelné i v jiných světech. Například v mém světě kde se odehrává trilogie Dračák je magie založená na protikladech takže ohen voda a podobný elementy by byly pecka =)
Autorská citace #56
20.5.2022 09:38 - Arled
Osobně v těch živlech a ani v typech zásahů pro magické předměty nevidím moc využití. Přijde mi to jako celkem dost práce s minimem využití (a to jedny i druhé, přičemž ty základní jsou o něco snazší).
Autorská citace #57
24.5.2022 13:24 - sirien
ok, sorry, byl sem přes víkend mimo.

Přijde mi, že už je docela shoda na tom co má smysl k DnD předmětům uvádět v hlavičce, tak sem vytvořil texťák se vzorovym zápisem předmětu, který se dá rozkopírovat.

Popis předmětu je možné překopírovat ze zdrojáků SRDček 1:1.
Hlavičku je potřeba vypsat manuálně.

StackEdit (online .md editor) velké soubory uřízne - tzn. je potřeba to zpracovávat v offline editoru (já používám PSPad, Naoki používá VS Code... efektivně stačí blbej NotePad)


Jeskyně a draci mají 4 vlastní Artefakty a několik vlastních "Běžných" předmětů, jinak tam jsou běžné věci z DnD DMG (byť popis je spíš naše převyprávění než překlad, ale to se asi dá docela dobře zanedbat)
Autorská citace #58
24.5.2022 14:25 - Archimedesfort1
Jdu to začít sepisovat. Kam to mám pak poslat? Zpracovávám DMG od "A".
Autorská citace #59
24.5.2022 14:49 - sirien
Nahraj to do té složky se zdrojákama
Autorská citace #60
25.5.2022 14:17 - Arled
Co je myšleno kategorií Interakce/Ovlivňující? Ten zbytek mi je jasný, ale nevím co by mohlo spadnout do této kategorie.
Autorská citace #61
25.5.2022 14:29 - Archimedesfort1
Pokud jsem to pochopil, tak ovlivňující mohou ovlivňovat vědomí postavy, vnímající mají vlastní smysly a prokleté mají zkrátka kletbu zdarma.
Autorská citace #62
25.5.2022 14:33 - Arled
S tím souhlasím, je to pojem z JaD (SRD). Zjistil jsem to až jsem to odeslal. Ještě správně odhadnout co z 5e tam spadá :-)
Autorská citace #63
25.5.2022 15:35 - Evoker
A tím item="" jsou myšleny kategorie jak psal Arled?
(Dnd kategorie jsou: Berly, Divotvorné předměty, Hůlky, Lektvary, Prsteny, Svitky, Zbraně, Zbroje, Žezla.)
Autorská citace #64
25.5.2022 18:36 - sirien
Evoker: plus mínus - viz přehled hodnot v Dials.
Autorská citace #65
30.5.2022 10:04 - Naoki
Malý update: pracuji na přidání JaD kouzel do kartotéky. Bohužel jak na tom dělám tak jsem narazil na 2 komplikace:

1. současnému zdrojáku chybí kolonky pro rituální kouzla a kouzla se soustředěním (což ale snadno přidám do další verze)
2. dnd kouzla mají hodně atributů kde skutečná hodnota se lyší od té upravené pro vyhledávání (např. u kouzel co mají sesílání 1 reakce neuvádím další podmínky toho sesílání, pro snadnější vyhledávání, ale v textu by bylo dobré kdyby se objevilo)

Co to znamená pro přispivatele:
- zdroják dnd-spells.md se dost změní, což bude vyžadovat update JaD zdrojáků (informuju až tam hodím aktualizovanou verzi)
- práce na implementaci dalších karoték (třeba itemy) bude dočasně odložena

Děkuji za pochopení
Autorská citace #66
30.5.2022 12:28 - Naoki
Aktualizován dnd-spells.md file
Autorská citace #67
30.5.2022 13:08 - Arled
Naoki: Rituál a koncentrace má být jen Ano nebo prázdné? Nebo Ano/Ne?
Souhlasím, že by bylo fajn aby se podmínky objevily v textu, když nejsou v hlavičce. Dívám se správně, že s tím jsi nic nedělal a je potřeba dnd-spells.md doplnit?
Autorská citace #68
30.5.2022 13:37 - Naoki
ffs, ono se to tam nehodilo
minutku prosím
Autorská citace #69
30.5.2022 14:00 - Naoki
tak snad teď
Autorská citace #70
30.5.2022 14:07 - Arled
Naoki: true/false a v duration zrušit "Soustředění". Přehlédnul jsem něco?
Autorská citace #71
30.5.2022 14:36 - Arled
JaD kouzla upravena.
Autorská citace #72
31.5.2022 04:12 - Naoki
Update:

Přidána kouzla z JaD (díky Arlede).
Autorská citace #73
31.5.2022 10:47 - Arled
Uvažuji, zda u předmětů neudělat změnu v tagování u sladění (promiň Archimedesfort1). Jelikož přesvědčení máme pod jedním tagem (těch výskytů tam moc není, takže to dává smysl) a bude nutné to v textu nějak reflektovat (třeba nechat u těchto specifických případů úvodní řádek z DMG, kde je specifikace sladění), navrhl bych pod jeden tag dát i rasy. Těch výskytů není moc a dá se tím pak prolistovat. U povolání už to podle mě je trochu problém, jelikož tam těch výskytů je mnohem více.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #74
31.5.2022 11:27 - sirien
IMO pod 5 výskytů tag nemá smysl vůbec a relevantní začne být tak na 10.

U těhle kombinovaných věcí je to trochu jiné - pokud mi "rasa" vylistuje 10-15 itemů, tak to je furt v pohodě. Kdyby mi jich vylistovala 25, tak už bych to možná chtěl rozdělený - resp. minimálně vypíchnout ty nejfrekventovanější (klidně může být "trpaslíci", "elfové", "ostatní Rasy")
Autorská citace #75
31.5.2022 11:33 - Arled
Myslím, že tagu "rasa" bude něco mezi 10 a 15. Proto si myslím, že u povolání to není zas tak rozumné.

Co si myslíte o tom nechávání řádku z DMG u předmětů, kde je nějaké specifikum (pro sladění, nebo pro kategorii např. zbraní). Nechávat to všude mi přijde zbytečné, ale nevím jak snadno tuto informaci zachovat.
Autorská citace #76
31.5.2022 11:52 - sirien
dej příklad dvou tří předmětů ať se můžu podívat co přesně myslíš
Autorská citace #77
31.5.2022 11:58 - Archimedesfort1
Mohu se zeptat, co se teda mění? Ať to předělám, když už jsem chtěl pokračovat. Nebo mám zatím počkat, než se to dořeší?
Autorská citace #78
31.5.2022 12:20 - sirien
pro forma - já teď měním dokument s 5e kouzly (dopisuju Jeskyně a draky jako zdrojovou příručku ke kouzlům která mají JaD převzatá)
Autorská citace #79
31.5.2022 12:42 - Arled
Měl jsem na mysli, že bychom pod hlavičkou zachovali například:

*Zbraň (obouruční meč), legendární (vyžaduje sladění s tvorem s jiným než zákonným přesvědčením)*

nebo

*Divotvorný předmět, vzácný (vyžaduje sladění s druidem, klerikem nebo paladinem)*

případně

*Zbroj (štít), neobvyklý*

Ale ne

*Divotvorný předmět, velmi vzácný (vyžaduje sladění)*
Autorská citace #80
31.5.2022 13:14 - sirien
jo jako že bys přepsal hlavičku i do popisu.

Jako neni to nic proti ničemu, asi.

Psát tam "zbroj (štít)", když to neobsahuje nic navíc (nějakej konkrétnější popis atp.) a když máme v hlavičce atribut který umí přímo vydefinvat že to je "štít" mi přijde asi spíš zbytečný (leda bys to zachoval u všeho - což je trochu redundandní, ale asi ne kritický a možná to může ušetřit trochu práce při přepisování protože nebude nutný se rozhodovat).
Autorská citace #81
31.5.2022 13:30 - Arled
Pravda, ten štít by byl asi zbytečný, ale je tam třeba *Zbroj (plátová), velmi vzácná*.

Ponechat celou tuhle část má výhodu v jednoduchosti (stejně tak ji ponechat všude). Jako složitější, ale hezčí by bylo ponechat tam jen to co není v hlavičce.

*Zbraň (obouruční meč), vyžaduje sladění s tvorem s jiným než zákonným přesvědčením*
*vyžaduje sladění s druidem, klerikem nebo paladinem*
Autorská citace #82
31.5.2022 13:31 - Arled
Archimedesfort1: Vesele pokračuj dál. Tyto změny (pokud nějaké budou) půjde snadno zapracovat i zpětně. A protože jsem to vymyslel (nebo spíš nevymyslel dřív) tak se klidně hlásím, že je pak udělám.
Autorská citace #83
31.5.2022 13:35 - Naoki
já jen popro že pokud chcete nějakou spešl hlavičku v kartotéce tak není třeba kvůli tomu upravit zdrojáky
Autorská citace #84
31.5.2022 13:47 - Arled
Naoki: tady jde spíš o tu absenci informací co v hlavičce nejsou (stejně jako ta kouzla co jsi psal výše)
Autorská citace #85
31.5.2022 13:49 - sirien
Arled: jako za mě to je ok nechat klidně celý všude, ono to tam překážet nebude.
Autorská citace #86
31.5.2022 14:00 - Arled
Ok vrátím to, kde jsem to smazal a do budoucna si tak usnadníme práci. Archimedesfort1 pokud jsi to mazal a nechce se Ti to tam kopírovat zpět, udělám to až budeš mít hotovo.
Autorská citace #87
31.5.2022 14:12 - Archimedesfort1
Zatím jsem nic nemazal.
Autorská citace #88
31.5.2022 14:25 - sirien
ok, do DnD 5e kouzel jsem u kouzel která jsou převzatá i do JaD doplnil všude hodnotu "Jeskyně a draci" k atributu "sourcebook".

...do DnD už víc šahat nebudu :)
Autorská citace #89
31.5.2022 14:42 - Naoki
Update: Kartotéka teď zobrazuje pod JaD kouzla co byla i v 5e

Prosbička: pokud editujete existující zdroják, ujistěte se že děláte na poslední verzi :)
Autorská citace #90
31.5.2022 14:49 - Arled
Podle mě se přestala zobrazovat kouzla specifická jen pro JaD.
Autorská citace #91
31.5.2022 14:52 - Naoki
protože je sirien neměl ve svém zdrojovém filu který upravil -.-

zkusím jestli je zvládnu dostat zpátky
Autorská citace #92
31.5.2022 15:05 - Naoki
obnoveno
Autorská citace #93
31.5.2022 15:23 - Arled
Narazil jsem na chyby (všechna hledání podle názvu): Slizký úder, Síla fénixe a Hněv živlů se mi zobrazí 2x a Plášť zmaru, Kořeny omotání a Slídivé oko nenalezlo vůbec.

EDIT: Vidím, že to je špatně ve zdrojáku. Upravím jej.

EDIT2: Upraveno
Autorská citace #94
31.5.2022 19:06 - Archimedesfort1
Dotaz. Co mám dát u Daernovy instantní pevnosti pod položkou item=""?
Autorská citace #95
31.5.2022 19:24 - sirien
Jiný?
Autorská citace #96
31.5.2022 20:27 - Aegnor
Zbroj (jiná)?
Autorská citace #97
1.6.2022 01:06 - Naoki
Píše:
Narazil jsem na chyby (všechna hledání podle názvu): Slizký úder, Síla fénixe a Hněv živlů se mi zobrazí 2x a Plášť zmaru, Kořeny omotání a Slídivé oko nenalezlo vůbec.

EDIT: Vidím, že to je špatně ve zdrojáku. Upravím jej.

EDIT2: Upraveno


Aktualizováno
Autorská citace #98
2.6.2022 09:09 - Arled
Kartotéka nezvládá zpracovat .md tabulky (kouzlo Teleport). U kouzel je jich jen pár, ale u magických předmětů jich je o něco víc (hrubý odhad do 15).
Autorská citace #99
2.6.2022 09:14 - Naoki
díky, mrknu na to
4.6.2022 11:38 - Archimedesfort1
Koukal jsem, že triky vedení, divotvorství, drobná iluze, druidství, kekle, přesný úder, světlo, tančící světla, zpráva a ušetři umírajícího jsou v kartotékách uvedeny dvakrát. Jednou pro PHB+JaD a jednou pouze pro JaD. Triky Oprava a Mágova ruka dokonce 3x (Jednou pro PHB+JaD a dvakrát pro JaD). Ví se o tom?
4.6.2022 15:38 - Naoki
neví, díky za zprávu
6.6.2022 04:31 - Naoki
UPDATE

Přidána zcela nová kartotéka - DnD předměty!
Obrovské díky patří Archimedesfort1 a Arledovi za sepsaní zdrojáků.


Zároveň jsem updatoval duplikovaná kouzla. Současný systém je takový že pokud ty kouzla mají odlišný description, budou uvedené dvakrát - jednou pro JaD a jednou pro DnD. Pokud description je stejný budou tam jednou pro obě příručky
6.6.2022 04:48 - Naoki
Zároveň bych chtěl poprosit že pokud by tu byl nějaký dobrý Web Designer, ideálně někdo kdo zná HTML, CSS a Bootstrap, tak by jejich pomoc na vylepšení estetičnosti a responzivnosti stránky byla velice výtána.
6.6.2022 12:34 - sirien
JaD artefakty nezobrazují popis artefaktu, ale popis rámečku, který artefakt doprovází.

Obecně se bojím, že Kartotéky nejsou uzpůsobené zobrazovat rámečky. Moc nevím, co s tím, teoreticky by šly rámečky vypsat pod čáru? Nebo by tam Naoki musel doprogramovat funkci pro rámeček..

(hodilo by se zkontrolovat i u kouzel, která případně doprovází nějaký rámeček)
6.6.2022 12:50 - Arled
U kouzel nejsou žádné rámečky (SRD 5e), jen tabulky (které taky nefungují).
6.6.2022 13:21 - sirien
náhodou jsem u 3 Fate triků našel že mají vepsáno "costs" místo "restrictions", tak sem to opravil (hodnota je stejná, ale patří do jiného dial)
6.6.2022 14:25 - Archimedesfort1
Teď koukám, že u některých předmětů z Xanathara je (ne)konkrétní efekt místo (ne)konkrétní účel. Xanathar je úplně na konci zdrojového souboru.
6.6.2022 15:11 - Naoki
Píše:
JaD artefakty nezobrazují popis artefaktu, ale popis rámečku, který artefakt doprovází.

Bylo za tím špatná logika v mém skriptu, kterou jsem teď snad už opravil
6.6.2022 20:53 - Archimedesfort1
A ještě koukám, že Elfí boty mají u tagu combat-effekt hodnotu z tagu purpose. Dále trvalá kniha kouzel z Xanathara tam je 2x a Berla krajty, Éterický olej a Honzova praktická kořenka mají chybnou hodnotu tagu bonus.

Ještě se rovnou zeptám. Může kdokoliv opravovat soubory kartotéky, nebo by se tím mohlo něco rozbít?
6.6.2022 21:11 - sirien
u zdvojených věcí pozor na to že z mojí zkušenosti to často vznikne tím, že člověk něco rozkopíruje... a pak zapomene přepsat. Někdy to je jen relikt navíc, jindy to ale znamená, že na něco zapomněl.
7.6.2022 00:53 - Naoki
opravy přímo do zdrojáku prosím, jen pozor aby se upravovala nejnovější verze
7.6.2022 01:27 - Naoki
UPDATE

Opravený display tabulky
Implementované změny v tricích ze zdrojáku
7.6.2022 09:07 - Quentin
Bylo by možné přidat kartotéky do toho horního banneru, kde jde teď "CPH, Arda, Dragonlance, SRD" etc.?
7.6.2022 10:32 - Arled
Nebylo by možné, aby se i u předmětů zobrazoval originální název a zdrojová kniha?
7.6.2022 10:59 - Naoki
Těžko můžu vložit extra info do description. Muselo by se buď odebrat název z něho (a pak bych mohl snadno přidat požadované info do "záhlaví"), nebo upravit description tak aby obsahovalo všechen info co chcete
7.6.2022 11:28 - Arled
Myslel jsem, že u kouzel to je nějak řešené a šlo by to udělat obdobně.
7.6.2022 12:40 - Naoki
U kouzel description je pouze popis kouzel, nic jiného, takže jsem tam mohl snadno vložit tu hlavičku s extra infem. Ve chvíli kde u předmětů má description už nějakou vloženou hlavičku (název předmětu, subtitle), těžko tam vložím něco navíc
7.6.2022 12:43 - Naoki
opakuju možná řešení:
- odebrat název z popisu předmětu
- upravit popis předmět aby obsahoval všechen info co chcete
7.6.2022 12:50 - Arled
Aby to nebylo méně zamotané, tak název tam nechával jen Archimedesfort1. Takže ten není všude. Subtitle tam ale zůstat musí, protože jsou v něm specifika, která nejsou v hlavičce.
Tvé řešení se mi líbí, mám odstranit všechny nadpisy ze zdrojáku?
7.6.2022 13:29 - Naoki
ano prosím
až budou zdrojáky upravené tak hodím novou hlavičku
7.6.2022 13:53 - Arled
Nahrál jsem tam upravenou verzi.
7.6.2022 14:38 - Naoki
UPDATE

Lepší popisky předmětů a nové předměty
7.6.2022 14:48 - Arled
Výborná práce s těmi popisky! Díky
7.6.2022 15:04 - Arled
Jen bych tedy dodal, že byly přidány předměty z dobrodružství: Dračí loupež, Hrobka anihilace, Kaple na útesech, Pobřeží snů, Poklad dračí královny, Příběhy ze Zejícího portálu, Sestup do Avernu, Strádovo prokletí, Ztracený důl Fendelveru.
8.6.2022 05:56 - snekoun
Je prosím možné opravit popisek: Průvodce PH? Je to matoucí a žádná taková příručka s oficiálním překladem neexistuje. Buď je PPJ (průvodce pána jeskyně) nebo PH (příručka hráče). Magické předměty jsou v knize PPJ. Obyčejné předměty + základní lektvary v PH.
8.6.2022 13:40 - sirien
Tohle se bohužel tluče s JaD terminologií (resp. zkratkami).
8.6.2022 14:27 - snekoun
Tak anglické DMG a PHB, ale JaD tam má svoji zkratku podle systému.
14.6.2022 16:28 - Aegnor
Netuším proč, ale Elfí plášť má kategorii Berla.
14.6.2022 19:10 - Archimedesfort1
Koukám na to. Zajímavá chyba.
11.9.2022 12:30 - Naoki
Update: nahozeny light/dark theme switch. Dark theme je zatim v beta verzi, hlavne co se barev tyce. Berte toto jako dalsi vyzvu pokud jste dobri v grafice nebo vite o nekom kdo by rad prispel do fan projektu, tak se urcite prihlaste :)
11.9.2022 13:21 - sirien
Genius, thanks :)
2.12.2022 17:28 - Archimedesfort1
Nějaký výpadek kartoték?
2.12.2022 19:21 - sirien
yup, efektivně jsme ztratili free Ruby hosting, přičemž při aktuálních cenách se to vcelku nevyplatí platit, takže jsou dlouhodobě dole. :(

Na naší obranu jsme varovali že to je beta co běží technologicky mimo zázemí Kostky a může se to stát.

Aktuálně se výhledově stane jedna z následujících věcí:
- nic a Kartotéky budou fun projekt co shoří
- najdeme nějaký jiný free nebo cenově přijatelný Ruby hosting a nahodíme je znovu, opět v takto nestabilní betě
- najde se někdo kdo je přepíše na technologii kompatibilní s hostingem zbytku Kostky a rozjede se to ve full verzi. (Tohle není úplně totéž jako dělat to celé znovu, nejen zdrojová data ale i analýzy a logiky vyhledávání a zobrazování atp. jsou už vymyšlené a otestované a pár slepých uliček a pastí je známých a pořešených... kolik práce to pak reálně ušetří nebo nakonec stejně bude už by musel odhadnout Naoki, to já netušim.)
3.12.2022 01:51 - Naoki
do záznamu dávám že posledních pár dnů experimentuju s novým hostingem, ale zatím neuspěšně
3.12.2022 11:29 - Tarfill
Jaké jsou aktuální ceny toho hostingu?
Pokud by to nebylo něco dramatickýho, tak to třeba prodloužím ze svého...
3.12.2022 17:08 - Naoki
Stránka www.heroku.com/pricing momentalne nefunguje tak ti to nereknu presne, ale melo by to byt nejakych 5-7 dolaru na mesic
26.2.2023 22:31 - Kunnik
Kdyby náhodou někdo potřeboval, tak jsem si rozjel do jisté míry (zatím neznámé) funkční kartotéky u sebe. http://kartoteky.kunnik.cz
27.2.2023 09:52 - Arled
Kunnik: díky moc! Minimálně naše skupina to ocení.
28.2.2023 13:08 - Naoki
Jsem rad ze to nekdo rozbehl :) ackoli to neni oficialne pod kostkou tak bych doporucil to propagovat i na jinych kanalech (rpgf, discord JaD...).

Z me strany pokud budou dalsi zdrojaky tak muzu nadale pracovat na jejich implementaci
28.4.2023 22:49 - Kunnik
Mám dotaz, nějak mi v kartotékách chybí informace o tom jestli kouzlo vyžaduje soustředění. Filtrovat podle soustředění jde, ale u kouzel to napsané není.
Je to chybka? Pokud ano, kam byste to dali (mohu to asi upravit, protože mi to tam docela chybí)? Případně je to v novější verzi a stačí u mě udělat update? :-)
28.4.2023 23:45 - sirien
Naoki tuhle informaci tahal přímo z Trvání kouzla.
29.4.2023 03:17 - Naoki
přidáno
26.11.2023 10:57 - sirien
26.11.2023 20:35 - Necromancer
Volejte "Sláva!" a tří dni se radujte! :-)
17.12.2023 10:33 - Kasai Hendie
Super počin!
Jen mi vadí překlad "Průvodce Mečovým prostředím" místo prostředí by mi znělo lépe "pobřeží". Takový je i název českého překladu příručky.

Velmi bych ocenil možnost tisku, ideální vzhled mají karty od Edhela. V tomto stylu mi chybí Xanathar a pár speciálních kouzel z jiných příruček. Ale spokojím se i s jiným vzhledem.

Možnost vlastní tvorby karet by taky nezněla zle ale to už by nerozšiřovalo kartotéku (homebrew kouzla atak).
30.12.2023 20:51 - slein
Kartotéka je skvělá ! Plánujete do kartotéky přidat i bestiář?
30.12.2023 21:38 - sirien
slein: pokud někdo zpracuje podklady do potřebného formátu, tak to neni nijak moc problém
4.1.2024 00:34 - slein
siren: jaky by to musel byt format?
15.4.2024 13:00 - Naoki
zeptam se asi blbe, ale jsou kartoteky nekde k nalezeni z hompage? :D
15.4.2024 20:45 - sirien
Ne. Technicky by asi šly dát do tý horní lišty.

Zatim sem to hodil do pravýho novinkovýho boxu, odkaz na diskusi s videama a streamama moc aktuální stejně nebyl
17.4.2024 11:13 - Azaghalus
Ahoj,

má někdo další problém s načtením Kartoték? Když kliknu na kouzla nebo předměty, nezobrazí se nic, ani chyba, jen místo stránky bílá plocha. Používám Firefox.
Díky
17.4.2024 11:57 - Šaman
Mně to píše že se načítá, ale asi vyprší timeout, po dlouhé době (přes 30s) to skončí chybou že stránka nejde načíst.
A i samotná stránka s kartotékami se načítala okolo půl minuty.
PC, Windows 10, Chrome
17.4.2024 12:16 - Naoki
Vim o tom, problem je s hostingem a nedostatkem RAMu, coz se projevi hlavne kdyz zkusi nacist cokoli a radit to podle ceske abecedy.
Prozatimni workaround by mel byt pote co crashne jednou znova nacist.
Jednoduchy resi by melo byt navysit RAM v hostingu, ale na to neni budget. Misto toho hledam jak upravit kod abych razeni podle ceske abecedy delal pri mensim vytizeni.

//TECHNICKY MUMBO JUMBO

Idealne aby se to resilo uz na urovni databaze (PostgreSQL). Zkusil jsem zmenit SQL queries aby pouzivaly COLLATE ale bud jsem ty queries napsal spatne nebo je tam nejake defaultni guardrails me v tom brani...
Ale i kdyby to fungovalo tak pridat COLLATE do kazdeho query neni moc fun. Pry by slo pridat defaultni locale, ale kdyz hledam tak nenachazim jak na to.
17.4.2024 12:37 - sirien
a nedá se to pořadí prostě před-vygenerovat s každým načtením nového obsahu?
17.4.2024 13:17 - Naoki
hmm, hodne sitestep vec, ale muzu na kouknout z toho hlediska
17.4.2024 14:04 - Šaman
Otázka co tam je za MySQL. Používáme MariaDB (myslím) a v kódu mi funguje:
` COLLATE utf8_general_ci`
17.4.2024 14:21 - York
Ještě mě napadá jít na to opačně a řadit to až v prohlížeči.
17.4.2024 14:31 - LokiB
No, jestli nebudeš muset pro změnu Collation vymazat a znovu založit DB ....
19.4.2024 09:00 - Naoki
Nakonec se ukazalo ze problem nebyl v databazi ale v hostingu. Ted by to melo bezet hladce.
Prosim upozornete na jakekoliv problemy
22.4.2024 10:06 - Azaghalus
Velké díky!!
Kartotéky mi fungují jak mají, co můžu posoudit.
17.6.2024 12:59 - Naoki
Kartoteky maji novy update!
Pridal jsem pole pro vyhledavani podle slova v popisu. Takze pokud ted chcete filtrovat vsechna kouzla ktera zpusobi ohnive zraneni, staci zadat to klicove slovo nebo souslovi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17805504798889 secREMOTE_IP: 18.97.9.171