York: ne. Nová edice hry často přináší zásadní změny nejen co do nápravy zkažených pravidel, ale třeba i co do změny herního stylu nebo řešení situací, případně zcela převrací game design.
Co edice DnDčka, to odlišná hra (vyjma 3-3,5 a 4-essentials, které za to ale co pamatuju sklidily jízlivé pošklebky přesně ve stylu "aha, takže to konečně bude fungovat, jo?").
Co edice WoD, to dost zásadní změna stylizace a herního stylu (od první do čtvrté edice můžeš sledovat naprosto brutální downgrade co do settingu tak co do identity postav).
U některých her jsou ty přeskoky víc o tom co popisuješ Ty (SR 1-3, iterace GURPS...), ale
a) to rozhodně neplatí u všech
b) to obvykle řeší věci, které byly (aspoň z větší části) dost těžké vychytat hned z kraje, namísto toho aby to řešilo věci, které naopak byly už z kraje naprosto zřejmé.
Colombo píše:
Ve vší úctě, nakolik může být opravená příručka/pravidla, aby se opravily ty mechanické chyby, které jsou v jádru systému?
Krátce a narovinu: nemůže. Ne bez zásadního předělání celého systému.
Ale neboj, o to vůbec nejde, protože autoři tvrdí, že "
it's not bug, it's feature" (poslední řádek toho postu)
Mimo to - jak píše ShadoWWW, autoři se domnívají, že nejenže to je feature a ne bug, ale ještě navíc tu prý jsou jakési oddělené entity "pravidla" a "návod", přičemž "pravidla" jsou prý správně, ale "návod" potřebuje ujasnit.
Po určitém zvážení jsem došel k závěru, že to je epický bullshit, protože pravidla která vůbec potřebují nějaký "návod", navíc o takové složitosti, že se k němu myslící zkušený hráč nedopracuje sám (protože není dost "přepólovaný", nejspíš) jsou očividně shitový, ale nakonec jsem došel k závěru, že i nový autorský tým, ač značně přívětivější než minulá skvadra, je poněkud blinded, takže diskuse na toto téma by byla ztráta mého času.