York píše:
Praxe ukazuje, že samotné nastavování situací a překážek klidně může dělat hráč a pořád to bude mít téměř stejný feeling.
http://www.d20.cz/diskuze/produkty-diskuze/50875.i4890.html#i4890
Z věhlasné ukázky jsem měl pocit načisto jiný. Ten pocit byl, že je to pro mne docela kámen úrazu; ať jsou vysvětlením měkká pravidla, nebo měkký Průvodce hrou, nebo něco třetího, výsledek je pěšky jako za vozem - pocit nebezpečí je pryč.
Píše:
Ve skutečnosti vyzní mnohem férověji, když si hráč nastaví scénu a protivníky tak, aby mu to přišlo uvěřitelné a přiměřené situaci a následně se vše odehrává otevřeně (takže nejde fixlovat hody, měnit staty protivníků za běhu a podobně), než když to nastavuje PJ, ale hází skrytě a všichni vědí, že stejně hody a staty protivníků v průběhu boje upravuje, aby "to bylo tak akorát".
To jistě ano, jenomže my jsme to tak nikdy nehráli, přesně z těchto důvodů. Pocit nebezpečí zmizí, když se to ošvindluje nějakými podlými triky, které hráči odhalí tak maximálně u třetího sezení, pokud nejsou debilní.
Ještě nikdy jsem neházel skrytě. IMHO je to z principu nesmysl - to si mohu číslo vymyslet rovnou.
Píše:
A to je právě jedním z problémů dvojky - vyplatí se platit vždycky, takže pak odpadá jakákoliv volba. Navíc díky systému jizev je zdrojů k placení za úspěchy strašně moc (zvlášť u naexpených postav), což opět posouvá význam někam jinam.
Q.E.D.
Píše:
vždycky může rozhodnout, jestli se jeho postava do činnosti, která by vyžadovala hod, vůbec pustí.
Q.E.D. Přesně tak. A Quentin to samé.
Na šachování, úvahy, strategii a tak je čas před akcí, nikoli po ní, "když to blbě padlo".
Opakovaná zázračná záchrana zoufalců vede právě k tomu pocitu dokonalého bezpečí a postupné proměně hry v teletubbies.
Quentin píše:
S fate pointama mám ze hry takový nepříjemný drd2 feeling
Zřejmě další, co nechce do Indie vůbec.
Sirien píše:
není vůbec žádný problém vložit do hry twist že se FP platí před hodem a ne po hodu. Bude to mít některé velmi cool a zajímavé důsledky
Přesně. A Indii se vyhneme elegantním obloukem.
Sirien píše:
Narozdíl od DrD2 které by se podobným zásahem rozpadlo na hadry
Q.E.D. DrD 2 je v tomto směru neopravitelné; poctivěji, je tak bytostně indické, že z něj tu indii nedostaneš, aniž bys ho při tom zlikvidoval.
Quentin píše:
je dobrej DM skill nechtít házet na každou píčovinu
Živý souhlas. Nic tak nezdrží hru, jako zbytečné uplatnění mechaniky.