Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
13.12.2018 17:51 - sirien
Mimochodem, ještě k té diskusi o DrD 1d6+ hodu a o tom že se zranění odvozuje přímo z hodu na útok - teď sem narazil na tenhle Rytířův článek k DnD 3e kde hackuje systém tak aby tenhle princip z DrD dostal do DnD. Myslim že to je docela zajímavý doplňující pohled na věc.
13.12.2018 18:16 - Šaman
No, odvozuje přímo z hodu na útok… jako jo, ale ve skutečnosti je to jen použití jednoho hodu ke dvěma různým výpočtům. (Neřeším teď to + v k6+.)

ÚČ: 5/+3
což znamená útočný potenciál se zásahem 5 a zraňující za 8 (5+3)

Hod na zásah: k6 + 5 … porovnat s protivníkem a vyhodnotit jestli jsem se trefil
Hod na zraněňí: k6 + 8 … od toho se odečte protivníkova obrana a vyjde zranění

No a když se hodí jen jednou a použije k oběma vyhodnocením, tak se to dá zkrátit na:
k6 + 5 = třeba 9 (trefil jsem se?) + 3 = 12 na zranění

Takže on je to (kromě k6+ namíto criticalu) stejný systém jako v DnD, jen se na útok hází šestkou místo dvacítkou a na zranění taky šestkou, místo té plejády kostek, kterou používá DnD. A výsledek jednoho hodu se jen upraví, čímž získám druhý výsledek. Házet samostatně na útok i na zranění ovšem není problém a nic se tím nezmění (jen to bude trochu víc počítání).
13.12.2018 18:26 - LokiB
Šaman píše:
což znamená útočný potenciál se zásahem 5 a zraňující za 8 (5+3)


To není stejné.
5/+3 říká, že zraním vždy "minimálně za 4 životy" (musím-li AC přehodit, jako v DrD, nebo za 3, jestli stačí dorovnat jako v DND)

Což mi přijde, že tvoje řešení nesplňuje.
13.12.2018 18:32 - Šaman
Jo tohle… Zapomněl jsem, že obranu jsme si už kdysi dávno upravili taky na dvě čísla. Nicméně ano, i ten můj zápis to splňuje - ono je to jen matematická úprava, nic neměním.

Pokud budeš házet na každé vyhodnocení zvlášť, tak se samozřejmě můžeš trefit, ale nezranit, nebo zranit třeba za 1.

Pokud použiješ na druhý hod stejné číslo z kostky, tak se můžeš dostat do stavu, kdy jen aby ses trefil musíš mít poměrně vysoký hod… a tedy při druhém vyhodnocení zranění to vždycky vyjde 3+.

Což je to, co píšeš - zraníš vždy minimálně za 4 životy… protože když ti padne o jedna méně, tak ses vůbec netrefil.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19115400314331 secREMOTE_IP: 54.226.36.60