Volná diskuze

ben222
18.10.2019 18:26
Upravování DnD
Nazdar lidi,
v dnešní moderní době se často setkávám s tím že hráče nezajímá fantasy.Rozmýšlel jsem co se dá s tím a myslím si že by se dalo dnd upravit do steampunku,sci-fi a realismu.Má to ale jeden zásadní háček-nevím jak by se to dalo udelat.Prosim pomožte mi.Jsem odkázán na vaší milost :).
28.1.2020 23:40 - Chyba
Hádám že:
Strčení
Pomocí akce Útok můžeš provést zvláštní útok na blízko, kterým do tvora strčíš, buď abys ho srazil k zemi, nebo abys ho od sebe odtlačil. Pokud dokážeš zaútočit pomocí akce Útok několikanásobně, tento útok nahradí jeden z nich. Cíl tvého strčení musí být maximálně o jednu třídu velikosti větší než ty a musí být ve tvém dosahu. Hodíš si na ověření Síly (Atletiky) v konfliktu proti ověření Síly (Atletiky) nebo Obratnosti (Akrobacie) cíle (cíl si zvolí, jakou vlastnost použije). Je-li cíl neschopný, uspěješ automaticky. Pokud uspěješ, buď srazíš cíl k zemi, nebo ho odtlačíš o 1 sáh od sebe.
28.1.2020 23:50 - MarkyParky
Heh, zrovna dneska jsme s Jezusem probíral houserule, protože moji hráči jsou z jiných her zvyklí popisovat záměry, dělají to v DnD akcích a očekávají, že se do fikce promítne.

Zároveň se ale
* nechtějí učit ta ad-hoc volitelná pravidla po pár specifických akcí z PPJ,
* nelíbí se jim dichotomie "HPčka nebo něco zajímavého", kterou to pravidla řeší
* chtěji jednotnou mechaniku, kterou použijí vždy a bude čitelná
* nechtějí konflikty a oposing rolly
* a nakonec já nechci, aby tyhle číčovinky byly ultimátně atraktivní, ale chci, abz se kryly se s fictional positioningem - někde byly běžné a někdy byly dostupné jako bonus za dobrý hod/zúročení výhody a tak..


Takže jsem si dělal nějaký interní rozbor fungování mechaniky, abych vhodné houserule nastřelil a pozítří ho zkusím nabídnout a poprvé budeme hrát, každopádně já mířím cca následným směrem:

Každá herní situace se dá převést buďto na ověření vlastnosti, nebo hod na záchranu, proti pasivnímu ověření vlastnosti (s případnou opravou)
* akce, které mají záměr jen zranit, případně zranění spojit s nevýznamným dopadem ve fikci jsou prostě standardní útok
* akce, které mají záměr dosáhnout něčeho významného ve fikci, ale nezraňují se řeší buď ověřením vlastnosti aktéra, anebo saverollem cíle proti pasivce
* akce, které mají záměr zároveň zranit i dosáhnout něčeho významného ve fikci se vyřeší jedním hodem, s tím že zranění se počítá standardně jako útok (nebo save protivníka u kouzel) a případné dosažení záměru navíc se promítne do fikce, pokud je přehozeno alespoň o 5 (případně pokud cíl selže v saverollu alespoň o 5).

Zároveň platí, že kdykoliv hráč spojí svou akci proti někomu se záměrem, musí počítat s tím, že když podhodí o 5, automaticky se mu trigeruje pravidlo o komplikaci.


Doufám, že tenhle nástřel bude mít za důsledek že kombinování útoků a záměrů ve hře zůstane, ale zároveň bude vytvářet nějaký deal pro hráče a riziko pro postavu, pokud s tím bude tlačit hodné a často.

Kdyby měl někdo nějaké zkušenosti s podobným houserule, rád si je přečtu.
29.1.2020 00:28 - LokiB
sirien píše:
když tam DM to sražený NPCčko ještě trochu přidupne (vstání stojí celej pohyb a nevýhoda zmizí až v dalšim kole...)


Je však třeba si být vědom toho, že takový houserule nějak změní i další charakteristiky. Tedy případný střet se skupinou NPCček bude probíhat jinak, než byli předtím hráči/GM třeba zvyklí, byli-li zvyklí. NPCčka budou určitým způsobem slabší a daleko víc se rozvine rozdíl mezi významnými a nevýznamnými (což je třeba jedna z hlavních charakteristik SW, u DnD to tak nebývalo, přišli s tím až později v podobě minionů, ale v 5E už to zas tak moc není, nebo se pletu?).

Nic to nerozbíjí, ale může to být pro GMa nezvyk, že se mu protivníci postav oslabili.
Chápu důvody, které k takovým potřebám vedou, byly tu dobře popsány. pro hardcore hráče DnD to bude nezvyklé, hráči z řad více popisujících systémů to budou asi přijímat s radostí.

V té Markyho podobě, kdy je to "za něco" (riziko v případě nízkého hodu), mi to konvenuje víc než prostý důsledek popisování záměru a výsledku. Uvidíte, jestli to nepřinese nějakou další zátěž při hře jako takové. Na papíře je to pro mě celkem ok.

efram píše:
pokud někdo je sražen a následně má vstát a zautočit, tak já bych mu, podle toho jak chápu nevyhodu z pravidle, tu nevýhodu teda udělil


to trochu směřuje zpět do doby srážecích komb. uvidíš, jak se na to budou tvářit hráči, když je bude někdo častěji srážet, jestli to i tak ocení. sirien sice navrhuje, aby to bylo nesymetrické a pro PC to nefungovalo, takové řešení se mi tedy nelíbí, protože preferuju v tomto ohledu symetrii.
29.1.2020 00:43 - sirien
LokiB píše:
NPCčka budou určitým způsobem slabší

super, budu jich moct poslat víc a hráčský postavy budou o to epičtější :)

(ale jasně, je to validní postřeh k věci)
29.1.2020 03:08 - ShadoWWW
Jak píše Chyba, sražení a útok na ležící postavu je v 5E možný od chvíle, kdy má postava aspoň dva útoky za kolo. Do té doby si to musí skupina dělit, že jeden ho srazí a druhý zaútočí s výhodou, než se protivník ve svém tahu postaví. Holt C&L, možnosti se odemykají postupně.
29.1.2020 06:50 - Arten CZ
Marky: my jsme téměř identické řešení zkoušeli. Osvědčilo se nám k tomu osekat pravidla o co nejvíce konkrétních akcí a minimalizovat bonusové akce a reakce. Ideální bylo hrát jen se základními pravidly, kde většina povolání nemá bonusové akce a reakce, zrušit odbornosti, útok z příležitosti úplně vyhodit a nahradit ho pravidlem, že pokud jsi v souboji, tak se musíš odpoutat, jinak se nedostaneš ze souboje a podobně. Ve výsledku ti zbude, že má postava jednu akci a pohyb a tam už začne dávat smysl řešit skutečně záměry a vyhodnocovat je. Jen jsme se chtěli dostat ještě o krok dále a řešit záměry proti sobě, ale to jsme do hry už rozumně nedokázali dostat.

Co je důležité je, že stejně pro vyřazení postavy potřebuješ snižovat její HP, přes to nejede vlak. Takže efekty musejí buď také snižovat HP, nebo musejí pomáhat, aby jsi příště více snížil HP. Což u Fate, kde každá výhoda se může přímo promítnout do zranění, funguje dobře, ale u DnD dávají výhody bonus pro útok, ale už ne pro zranění. Tak jsme experimentovali i s tím, aby výhoda dávala i bonus do zranění. Aby si mohl nepříteli rozbíjet o hlavu půllitry a přerážet o ně stoly a následná rána byla o to větší, nejen, že o to lépe se dokážeš trefit. To zkus také do té úvahy zapracovat, dává to z práce se záměry ještě lepší smysl.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19206404685974 secREMOTE_IP: 3.227.2.246