Volná diskuze

LokiB
8.1.2017 23:03
Úspěch v Neúspěchu
Možná to tu někde už je, zkoušel jsem hledat, ale vyhledávání na "neúspěchy" je tu hodně. Tak mě kdyžtak prosím nasměrujte na správnou diskusi.

Jakým způsobem v různých systémech odehráváte situace, kde "hod" mechanicky dopadne neúspěchem, leč postava o neúspěchu buď neví, nebo si dokonce myslí, že měla úspěch?

Varianta jedna je dobře známá "schování ve stínu" či "tichý pohyb" z DrD. Kde se zloděj snažil od svých spolubojovníků zjistit, zda se mu schování povedlo, či zda nedupe jako kráva. Mechanicky bylo řešeno tak (narozdíl od jiných systémů), že tento hod prováděl PJ, aby hráč nebyl metagamingově ovlivněn. jiné systémy to nechají na hráči, ať se s tím neúspěchem, o kterém neví, srovná. V praxi by tak vlastně získal neúspěchem informaci navíc ... že něco není v pořádku.

Varianta dvě je pak v situacích, kdy protivník postavy předstírá úspěšně něco, o čem postava neví ... hraje zraněného i když zraněný nebyl, přesvědčeného i když přesvědčený nebyl atd. Cynere chce podplatit stráže u brány, zahraje to, hodí si ... a neuspěje (hodem). Stráží však přesto peníze berou a s mrknutím ji pouštějí dovnitř (protože dostaly předtím tajný rozkaz od velitele stráží, aby tuto postavu do města pustily a podplacené hrály)

Používáte někdy takovéto postupy, nebo vám příjdou zprofanované a zbytečné? A jestliže používáte, tak jak, aby to bylo ve hře zajímavé a pro hráče následně překvapivé.

Ve hrách, které pak tvrdé neúspěchy (mechanik) nepoužívají vůbec to je asi snazší :)
Také v systémech, kde hází na vše jen GM.
V DnD málokterý hráč, který hodí 1 při útoku, sežere, když se jeho cíl s výkřikem skácí k zemi drže se za prsa ...
Autorská citace #61
14.1.2017 23:59 - Gurney
Jerson: pozorování jednorázového hráče Omegy - pro zajímavost jsem na ně koukal, když jsi mi je vracel a kdyby jsi je otevřeně vykládal na stůl, nic zásadního by se nezměnilo a měli bychom o něco lepší přehled, jak si v misi celkově vedeme. Že by to někoho rušilo těžko posoudit, když jsi to nedělal.

Loki: já bych ti opravdu hrozně rád odepsal něco inteligentního, ale tvůj vleklý boj s porozuměním psanému textu, velmi zásadní rozpory mezi tím co lidi píšou a na co ty reaguješ a pocit rebelství z rochnění se v různých ujetých dračákysmech předem odsuzují snahy o smyslupnou diskuzi k neúspěchu. Krom toho, kdyby sem někdo došel s tím že na odklízení sněhu jsou nejlepší hrábě nebo že nejlepší způsob jak strávit večer je kopnout třicet tuzemáků za minutu, taky bych mu to nerozmlouval. Nerad bych někoho připravil o zábavu :)
Autorská citace #62
15.1.2017 07:47 - LokiB
Gurney: a já se přitom tak snažím :(
když píšeš takhle, mám pocit, že chápu tvůj psaný text ... tedy snad aspoň to, že tvoje přesvědčení: "našel jsem to nejlepší hrablo na sníh a umím s ním správně hrabat, ostatně všechny ostatní způsoby hrabání sněhu nebo nedejbože jiná hrabla jsou buďto blbé, nebo neúčinné, či zbytečně vyčerpávající, což nahlédne každý inteligentní hrabač, který aspoň chvíli hrabal sníh tím správným hrablem jako já." ... je silné. a to je fajn :) poručík Dub by ještě dodal, že o tom ostatně už před válkou mluvil se svým okresním hejtmanem ...
a kdyby se, nedejbože, někdo zeptal na jiné způsoby, či hrabla, buď k němu milostiv ;)
tak to má byt, tak je to spravne!

jestli te pohorsilo, ze na dobre minene navrhy: "vezmi tohle hrablo, zkus hrabat takhle, tak jak myslis, uz se davno nehrabe" ... jsem treba neomalene reagoval, ze mi dane hrablo nesedi do ruky a zrovna ten kus, co hrabu, ma podle me povrch, kde mi nabizene hrablo drhne. tak se omlouvam.jinde takovy problem s pochopenim psaneho textu nemam, tak se na tom budu snazit zapracovat i v pripadech, kdy pises :)
Autorská citace #63
15.1.2017 11:51 - York
Gurney píše:
Loki: já bych ti opravdu hrozně rád odepsal něco inteligentního, ale tvůj vleklý boj s porozuměním psanému textu, velmi zásadní rozpory mezi tím co lidi píšou a na co ty reaguješ...


Vidíš a já třeba nemám vůbec žádný problém s tím, co píše Loki...

Navrhoval bych míň řešit, s čím má kdo problém, a víc se věnovat tématu diskuse. Nikdo tě nenutí reagovat na něco, co ti nedává smysl.
Autorská citace #64
17.1.2017 14:38 - Jerson
Gurney píše:
Jerson: pozorování jednorázového hráče Omegy - pro zajímavost jsem na ně koukal, když jsi mi je vracel a kdyby jsi je otevřeně vykládal na stůl, nic zásadního by se nezměnilo a měli bychom o něco lepší přehled, jak si v misi celkově vedeme. Že by to někoho rušilo těžko posoudit, když jsi to nedělal.

Je pravda, že pokud je výsledek jednoznačně popsaný, tak to žádná skrytá informace není, ale občas hraju hry, kdy jsou hráči víc v nejistotě, jak si vedou. A vlastně na tenhle systém mě přivedla myšlenka jednoho hráče, že se na tu kartu vlastně ani podívat nemusí.
Ale to je asi detail srovnatelný s házením kostkou veřejně nebo pod kalíškem, i když já budu preferovat karty, u nich je míra náhody nižší.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11659097671509 secREMOTE_IP: 54.81.71.219