[2k6 goblinů] Zóny na mapách

Občas neco napisu na 2k6goblinu.blogspot.com. Pomalu vám začnu odkazy na články házet i sem na d20.cz, jestli to nebude moc lidem připadat jako spam :)

Plánuju tam odkládat hlavně materiály pro mé hry. Nechávám je veřejné, protože se leccos může hodit i vám. Někdy se i nechám unést a požbrblám nějaké emo nebo offtopic řeči.

Posledních pár let jsme hráli 4e, ale v poslední době (dva měsíce?) jsme docela propadli oldschoolu a Swords&Wizardry (samozřejmě jsme to masivně houserulovali). Většina věcí jako random tabulky, monstra či předměty, se ale dá použít ve všech fantasy hrách ;-)
Napsal: Quentin
Autorská citace #22
17.2.2012 12:16 - Vojtěch
Ono normálně kanibalové taky jedí lidi spíš svátečně. Co to udělat tak, že třeba odolnost na nemoci nebude furt, ale jedna konzumace dá automatický úspěch na příští hod proti nemoci. Pití krve bych třeba zas nechal jen na deset minut, nebo minutu, s tím, že stačí olíznout nůž (bacha na otrávené zbraně, pokud by si tím na vlstní jed s krví nevypěstovali časem imunitu...)
Autorská citace #23
17.2.2012 12:28 - Quentin
Tihle kanibalové mají do normálních docela daleko :)
Autorská citace #24
17.2.2012 13:29 - Vojtěch
Ono by to možná šlo taky takhle...

Kletba kanibalismu
Největším tajemstvím kletby je, že žádná hmatatelná kletba není a přece je jí každý stižen. Pojídání inteligentních bytostí je rituální činnost, která má část síly z konzumované bytosti přenést na toho, kdo pozře její maso, či krev. Některá společenství věří, že maso jejich předků jim poskytne část jejich moudrosti a jiná zas že maso z poraženého nepřítele dá vítězi sílu poraženého. Pravda je, že mnoho z této síly tvoří vědomí vlastní nadřazenosti nad nepřítelem, protože tím, že se k mé síle přičetla další, musím být mocnější než ostatní smrtelníci. Kanibalové pak často věří ve své božské vyvolení, které jim dává moc pojídat obyčejné smrtelníky a brát jim sílu, protože oni jsou ústy krvelačných bohů veskrze které příjmají své obětiny. Běda ale když bohové hladoví, pak nehodní ztratí své dary. Jiní kanibalové, zpravidla ti, co nevyrostli v kanibalismu, ale uvěřili v jeho sílu později, se zase začnou na získanou sílu spoléhat čím dál víc, až se bez ní nedokážou obejít. Kanibal je sžírán svědomím a vědomím vlastní slabosti, protože se cítí být ohrožen ztrátou své nadřazenosti a zařazením se mezi pouhou potravu. Proto se snaží vyhledáváním dalšíhch obětí svou sílu udržet. Nikdo jiný nemůže kletbu nijak zjistit, protože žádná neexistuje. Pro toho, kdo však poznal sílu a moc je být obyčejným to nejhorší prokletí ze všech. Tento zdroj sebevědomí je také docela křehký. Pokud před kanibalem nepřítele zahlédne také pít krev či pojídat maso jiného inteligentního tvora, tak znejistí. Nepřítel není jen smrtelník, ale někdo, kdo v sobě má sílu jiných a souboj tedy není předem rozhodnut ve prospěch kanibala pouhým poměrem sil. Jakmile se roznese, že kanibal lze porazit vlastními zbraněmi dochází často k šíření kanibalismu dál, protože z počátku dobrý úmysl připravit kanibala o výhodu vede k poznání moci, kterou těla poskytují a snahu uržet se mezi silnými.

Chtěl jsem spíš udělat zlo podbízivé tím, že se pokouší lákat smrtelníky na zcestí a nechává je vykopat si vlastní hrob. Proto navrhuji nechat bez postihů, jen se šťavnatou návnadou síly. O to Dábelštější to je ;)

Mechanicky bonusy za velké sebevědomí a možná i nějaká divine protection od démonů?
Autorská citace #25
17.2.2012 13:42 - Quentin
Píše:
Chtěl jsem spíš udělat zlo podbízivé tím, že se pokouší lákat smrtelníky na zcestí a nechává je vykopat si vlastní hrob. Proto navrhuji nechat bez postihů, jen se šťavnatou návnadou síly. O to Dábelštější to je ;)

Toho mám ve hře hromady.

Chtěl jsem něco konkrétního, k čemu se můžeš uchýlit v nouzi. Třeba při obléhání nebo při ztroskotání se vzducholodí v horách. Je to sice tabu, ale může to využít úplně každý, a to s hmatatelnými bonusy.

Teď stačí jen čekat na vhodnou zoufalou situaci, kdy bude v sázce dost na to, aby to nějaký z hráčů zkusil :)
Autorská citace #26
17.2.2012 13:47 - Vojtěch
No, ono by se to dalo stihnout postihy za nejistotu taky. A nebo dělat souboje tak, aby se počítalo s nově nabytou silou a postavy se fakt bály jít bez ní (mocnější člověk přitahuje mocnější nepřátele a třeba i ostatní božské (kanibaly), protože božské maso je sílou nacucané daleko víc z logiky věci) :D
Autorská citace #27
17.2.2012 13:50 - Quentin
Potíž je, že tvoje varianta počítá příliš s tím, co si budou postavy hráčů myslet. Nemám v plánu jim žádné pocity vnucovat.

pro inspiraci
http://www.csfd.cz/film/18349-dravci/
Autorská citace #28
17.2.2012 13:59 - Vojtěch
Jo tak návaznost na tenhle mýtus... Já wedingo už viděl jako všelijaké potvory, ale nechat ho jako lidi jsem zatím nezkoušel.
Autorská citace #29
17.2.2012 16:48 - noir
QuentinW: Mj. ten film je podle skutečné události, stalo se to velmi podobně jako je to popisované ve filmu. Jen ten pán skončil ve vězení...
Autorská citace #30
17.2.2012 17:57 - Quentin
Noir: Oh, nice.
Autorská citace #31
17.2.2012 18:34 - chrochta
Kanibalismus by mohl mít jednu dlouhodobou nepříjemnost: mohl by vyvolávat propuknutí degenerativní choroby CNS. Tedy nejprve hromada výhod a nakonec invalidní vozík a slintáček...
Autorská citace #32
17.2.2012 19:30 - Vojtěch
Heh, možná by to mohla být další inspirace - Černý Hlad z Mutant Chronicles (lepší zdroj jsem nenašel).

V zásadě požehnání temných sil vykoupené postupnou regenerací v ghoula.
Autorská citace #33
18.2.2012 11:24 - Quentin
Autorská citace #34
18.2.2012 12:25 - Vojtěch
Pěkně
Autorská citace #35
19.2.2012 10:16 - skew
Nejdřív mi přišel celkem silnej, ale asi to celkem odpovídá potřebám. A je hezky stylovej.
Uši jsou hodně hustý! Fungujou jenom když majitel potřebuje, nebo pořád?
Zdvojené orgány jsou cool (Space Marines FTW), ale imunita na kritičák se mi něják nelíbí, nevím proč. Možná bych místo toho dal imunitu (nebo nějakej záchranej hod) na jedy, topení a tak.
Autorská citace #36
19.2.2012 10:38 - Quentin
Imunita na crit dela spravnej "terminator" feeling :)
Autorská citace #37
20.2.2012 17:55 - Gurney
Kanibalové jsou povedení, jako bych četl něco od Zaka S.

Na Hellfire blade mi chybí důvod proč by ji měl použít někdo, kdo se nechce stát démonem a moc nemám rád hody "save or must".

Co se týká náhodných tabulek, mám v plánu si udělat nějaké na téma planety ke zkoumání a náhodná setkání ve vesmíru, obé pro Rogue Tradera.
Autorská citace #38
20.2.2012 18:13 - Quentin
Gurney: Pointa je, že nevíš, že proměňuje v démona. Na minulé hře jsem ho dostal do hry a bylo to awesome. Důležité je popsat ho dostatečně temně na to, aby po něm skočil největší munchkin, kterýmu nebudou ty mutace vadit.

U první mutace (pokud nepadne něco vyloženě nevzhledného jako kostra křídel) ještě může vycouvat a meče se vzdát. Pokud to neudělá, tak to sice hodně ovlivní hru (např do města se dostane jen potají), ale určitě po povede k nějaký epický bitvě :)
Autorská citace #39
21.2.2012 19:42 - Quentin
Autorská citace #40
24.2.2012 20:17 - Quentin
Autorská citace #41
28.2.2012 00:06 - Quentin
našel jsem awesome hádanky a vybral nejlepší do tabulky. Snad ta krádež nikoho neurazí, ale ty jsem si musel schovat :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16531896591187 secREMOTE_IP: 54.162.15.31