sirien
13.4.2022 16:24
Jarní Dálava 2-5. června 2022
Jarní Dálava je letos posunutá a bude se konat (čt) 2. - (ne) 5.6.


Pro nováčky připomínám že jde o otevřený primárně společenský/socializační sraz Dálavské komunity, což je divná skupina lidí původně odvozená od RPGčkařů a deskovkářů ze srazů Kostky (a RPG Fóra) rozšířená o všechny možné i nemožné sourozence, partnery a partnerky, kamarády, sestřenky, psy, děti a zlaté rybičky. Zúčastnit se může kdokoliv kdo tam někoho zná (klidně z online) NEBO kdo tam nikoho nezná, ale čte to tady a má zájem o hry a herní komunitu.

Na jarním srazu se hrají hry (převážně deskovky), ale jsou na rovinu s obecnou socializací, grilováním atp. (někdy až druhé v pořadí). Nicméně zejména po předchozí dohodě se dá samozřejmě i hrát jak o život :)

Účast, cesta, přehled nákupů atp.

Info o Dálavě

* = až od pátku, jinak od čtvrtka

Sichr
  1. Sathel
  2. Kryšof
  3. sirien
  4. Cemi
  5. *Demonica
  6. Nacht
  7. Eva
  8. *Dukolm
  9. Satáňa
  10. Michal
  11. KDolecek
  12. Ugy
  13. Log
  14. Gurney
  15. Selhan
.

Villeicht
  1. Almi
  2. Kin
.

Nicht
  • Pjotr
  • Ebon
  • Nina
  • Quasit
  • Tarfil
  • Merlin
  • Naoki
Autorská citace #61
2.6.2022 13:27 - Ugy
todor Hele ta firefly nezni špatně tu bych docela vyzkoušel
Autorská citace #62
2.6.2022 13:28 - todor
Je to hra podle filmu, litas okolo v lodi, plnis mise a mas nejaky celkovy cil, pri kterym vyhrajes. Hraci spolu az tak moc neinteraguji... teda az do jednoho rozsireni, kdy muzes piratit nebo lovit ostatni hrace kvuli odmene. Tahle to vypada
Autorská citace #63
2.6.2022 16:21 - Almi
Hola, asi se mi nepodaří na Dálavu dostat (marodění v blízké rodině = pech), tak si to tam užijte. Pokud se stane přece jen zázrak, přijedu na blind a pořeším na místě. Jinak se těším na GC! :)
Autorská citace #64
8.6.2022 11:05 - LokiB
Díky sirienovi za Mágy. Jsem si je po úvodní aklimatizaci z pozdního příjezdu, celkem užil.
Na druhou stranu jsem už jedno uvedení do pravidel Mage absolvoval, takže mi snad neuteklo nic podstatného.
Celkem vtipná (in a sick not so funny way) byla úvodní frustrace mágů z neschopnosti (pří svých obřích schopnostech), dostat se do "policií střeženého území" na místě vyšetřování. Strejcové opakovaně naráželi do zdi odmítání a vlastní opatrnosti z toho "co si můžeme dovolit".
Jsem se celou dobu těšil, jak konečně pustím svého tao-dědečka do nějakého ručního boje, ale zase mi sklaplo. Nejblíže k tomu jsem měl v situaci, kdy todorův fet-voodoo-šaman chtěl pro zábavu odpojit pacoše od přístrojů ... ale na druhou stranu, moje tradice mě držela od jasného rozhodnutí, že oživování je "ok", ale co už :)
rád bych si poslechl záznamy z her jiných skupin (třeba té Ceminé), jak se jiní mágové vypořádali s nástrahami vyšetřování :)
Autorská citace #65
8.6.2022 11:59 - Jerson
Trochu mě mrzí, že během mágů nedošlo na žádné hrátky s časem, ani věštění, ani časové paradoxy, i když Sirien říkal, že ras ukáže, jak se dělá věštění správně a i když jsem se ta časová kouzla snažil do hry dostat. Jen to bylo dost náročné.

Zpětně mě pár řešení napadlo, ale to bych musel ovládat reálné věštění jako hráč, abych na ně přišel.

Jinak ta "minmaxovaná" postava byl jen výsledek toho, že jsem si zkusil udělat postavu s co nejméně schopnostmi, které bych mohl ve hře využít, a na druhou stranu jsem chtěl, aby se nějaký výsledek jasně projevil, když už je použiju. A ani s osmi kostkami to nebyl až takový zázrak a OP.

To jsem si ještě na začátku říkal, že dám taky prostor ostatním, místo abych celou hru strhával na sebe jako minule v BitD. Až mě Loki ponouknul, ať to nezdržuju a pustím se do toho, když jsem specialista. A až pak jsem zjistil, že čtyři tečky ve vlastnosti a pět v dovednosti dají jen cca dva úspěchy, což reálně znamená, že stejně musím NPC hlavně ukecat. :-)

Taky jsem čekal, kdy dojedu na malou vůli a další odolnosti, ale nestalo se.

Hra byla zajímavá, jen to zjevně chce mnohem víc času na přípravu a hlavně proniknutí do všech těch paradigmat.
Autorská citace #66
8.6.2022 12:11 - Aegnor
To mi přijde divné ... by ti měl stačit jeden úspěch, pokud teda nešlo o oponovanej hod.
Autorská citace #67
8.6.2022 13:24 - todor
LokiB píše:
Nejblíže k tomu jsem měl v situaci, kdy todorův fet-voodoo-šaman chtěl pro zábavu odpojit pacoše od přístrojů


jeee Loki tos mel.. mohla byt sranda :) a ledasco jsme si mohli zkusit

LokiB píše:
Celkem vtipná (in a sick not so funny way) byla úvodní frustrace mágů z neschopnosti (pří svých obřích schopnostech)


tohle bylo zvlastni, ale moje sfery me omezovali nejak vic, nez mi prislo z vypraveni ze by meli. Zda se mi ze obvykles se hleda zpusob jak ty omezeni obejit, ja jsem asi delat to ze jsem hledal zpusoby jak na sebe ty omezeni aplikovat.

Co me teda celkem vyvedlo z miry byl ten hovor s Irskym magem, tam jsem mel docela okno a nejak nevedel jak to hrat navic me rozhodil ten hod, kde jsem nejak divne mechanicky pochopil ze 0 a 1 jsou oba uspechy, takze s fatalem na 1 jsem nejak nepocital.

LokiB píše:
Díky sirienovi za Mágy.


jo, presne, diky za hru, konecne jsem si to vyzkousel.

Zpetne si ted rikam, ze jsem ho mel hrat jako vetsiho fetku.. ale nejak mi na to nezbyvala kapacita jak jsem se snazil pobrat svoje paradigma. Na druhou stranu sfery mi celkem vyhovavali a celkem jsem se snazil (na zaklade doporuceni ze Sirienova clanku) hledat vsechny reseni napred v magii... jen s tou kapitankou jsem si nevedel rady... prece jen 250 smazanejch trestnejch cinu clovek uplne vytahovat nechce :D
Autorská citace #68
8.6.2022 14:33 - LokiB
todor píše:
tohle bylo zvlastni, ale moje sfery me omezovali nejak vic, nez mi prislo z vypraveni ze by meli.


Jako tao-dědeček na vyjednávání fakt není dobrej :) (nebo ho aspoň jako dobrýho v tomto nevidím a neumím využít)
Jako asi bych Spirit 2 taky na zjišťování mohl použít, ale to v partě, kde maj Spirit skoro všichni a vyšší, nedává smysl, abych se do toho cpal.
Tady byla trochu škoda, že jsme se dublovali zrovna ve třech sférách s voodoo-šamanem (Entropy / Life / Spirit). Ale jako zas paradigma jsme měli tak odlišný, že to samo o sobě nevadilo.

Jerson píše:
Taky jsem čekal, kdy dojedu na malou vůli a další odolnosti, ale nestalo se.


Já se na to vysloveně těšil, protože obrany má dědeček všechny celkem vysoký :)

Takhle jsem aspoň mohl pálit žetony za 3kostky, což je rozdíl, jestli můžeš postava udělat 3x za hru nebo 8x
Autorská citace #69
8.6.2022 15:46 - sirien
No, Mage IMO vcelku trpěly absencí adekvátní přípravy a vysvětlení nějakých dalších konceptů a citelně omezenějším časem, ale v daném rámci se myslím vcelku povedly, tak sem rád, že se to líbilo. (Tušit že to bude za těhle okolností, tak bych vytáhnul nějaký koncepčně o dost jednodušší příběh... :/ )


Loki: úvodní frustrace postav (a hráčů) nad věcmi, které pro mágy standardně nejsou (žádný nebo velký) problém, je při ukázkovkách Mage pro nováčky vcelku tradice. Pomyslné prvenství u mě zatím má dávná skupina, ve které celá parta mágů pokrývající prakticky všechny sféry seděla v autě a asi půl hodiny diskutovali, jak se dostat do úplně normálního zrovna prázdného rodinného domku (přes zamčené vchodové dveře) :)


Jerson: well... tu Time sféru jsi měl Ty, co víc Ti k tomu věštění a vracení času mám říct :)

Ohledně těch úspěchů - na jednu stranu tu je zjevně problém toho že neznáš systém a při hře jsme to analyticky nekomentovali, ale ono taky trochu zohledni fikci a situaci a nebylo by na škodu zamyslet se nad alternativou při neúspěchu. Parta weirdo nekompaktních civilů dorazí na místo vyšetřování protiteroristické jednotky a představí se jako členové společenského klubu a dožaduje se informací a spolupráce. To je na hraně toho vás tam bez dalšího komentáře zpozatýkat a naházet do antonu.

Od toho vás zachránilo mentální kouzlo dávající autoritu (efektivně jste tím dorovnali majorčin vlastní "status", což jí donutilo brát vás vážně... byť again, fikce, kdybyste se představili nějak příčetnějc, tak by to nebylo na škodu). Podobně když se tam dožaduješ spolupráce a možnosti pohybu po místě činu a Tvoje jediné zdůvodnění je zopakování "no, jsme členové společenského klubu...", tak... jako moc nevim jak sis představoval, že by to mělo fungovat, myslim žes z toho dostal ještě docela hodně.
Autorská citace #70
8.6.2022 17:30 - todor
LokiB píše:
Tady byla trochu škoda, že jsme se dublovali zrovna ve třech sférách s voodoo-šamanem (Entropy / Life / Spirit). Ale jako zas paradigma jsme měli tak odlišný, že to samo o sobě nevadilo.


jo no, ale zase ty jsi byl vic s Jersonem, takze jsi ty svoje sfery tam mohl uplatnit nekolidujic se mnou. a paradigma... jo to taky pomohlo.
Autorská citace #71
8.6.2022 17:58 - Jerson
sirien píše:
Jerson: well... tu Time sféru jsi měl Ty, co víc Ti k tomu věštění a vracení času mám říct :)

Já ji měl, to je pravda, ale když jsem to zkoušel, tak jsi mi řekl, že víc než pár minut (změny času) nedokážu. A vzhledem k tomu, že oblast činu byla maskovaná kouzlem, na jehož prolomení jsem potřeboval pomoc dvou mágů a rituál, jen abych viděl, co se tam stalo, tak mi přišlo, že nějaké věštění lepší než "vidím lahodnou zmrzlinu, kterou čeká snědení" je mimo mou ligu. I když jsem se v průběhu času snažil roztrušovat poznámky, abych mohl nějak zmírnit případný delší časový paradox s vracením času, tak pro návrat času v řádu minut jsem taky nenašel uplatnění.

Počítám, že takové věci jako hraní v několika časových rovinách vyžaduje alespoň dva nebo tři mágy se čtyřkou až pětkou ve sféře času.

A s tím jednáním - ono když z vrtulníku vystoupíme jako nesourodá banda, a jako první potkáme nějakého huntera s řadou náznaků, že se nesmíme prozradit, a kolegové zběhlí v magii života a mysli se nezapojují, tak jsem moc možností neviděl. Většinou takové situace potkávám z druhé strany, takže je nemám nacvičené, a fakt jsem na začátku hry nabyl dojmu, že když povídání nebude stačit, tak jen někdo z nás mávne rukou se slovy "my nejsme ti lidé, kteří by vás měli zajímat", a půjdeme dál. Přičemž jsi dal celkem jasně najevo, že takhle to fungovat nebude. Takže na to, že nás Log chtěl vrátit zpět do vrtulníku a odletět můj výkon zase nebyl tak špatný výsledek. :-)
Autorská citace #72
8.6.2022 19:17 - Log 1=0
Za mě byli mágové super a děkuji za ně.

Co se týče omezení, měl jsem pocit, že spíše než neznalost pravidel mě omezuje neznalost settingu. Sirien sice ochotně odpovídal a doplňoval, ale velou dobu jsem měl pocit, že vidím dílky komplexního obrazu, ale ne celek. A ne protože by měl být z nějakého důvodu skrytý. Nebyl jsem si jistý, jak se chovat k obyčejným lidem, jak se chovat k hunterům, nakolik jsou legitimní snahy vraha, o co se vlastně hraje v dilematu s tou holkou... kvůli tomu jsem se držel více při zdi.

A u vyjednávání jsme tak nějak směřovali k vlastnímu zabásnutí. Když to jednání převzal Jerson, nenapadal mě žádný uvěřitelný způsob, jak z toho ven. A to, jak to Sirien nakonec vyřešil, mi přišlo no, neuvěřitelné. Ano, po x měsících požná letech poprvéproběhla akce, která mi přišla málo uvěřitelná... a prováděl jí Jerson.
Autorská citace #73
9.6.2022 17:08 - A15
Vyjednávání se slečnou bylo za mne poněkud kontraproduktivní. Místo aby nováčky nakopnulo do používání magie a schopností, tak při prvním použití sféry Mysli narazíme na neprolomitelnou obranu.

Takže si pak Jerson vyzkoušel Omegové vyjednávání z druhé strany - hlavní je zábavnost, o nějakou reálnost a následky ať se postará GM, to je jeho problém :-)

Jinak to byla v podstatě detektivka, takže hlavní slovo mělo cheatování pomocí časové magie neb stopy na místě činu a z minula nás neměly kam dovést.
Intermezzo s čáryfukem v hospodě bylo dost WTF - nejprve za sebou zametá stopy jak já v práci na serveru a pak se s náma v poklidu vybavuje o své vražedné minulosti.
Konec kvůli nedostatku času Sirien v podstatě jen odvyprávěl. Takže hlavní hra byla na faře, kde ani při pohledu zpět netuším, jak by kdo mohl cokoliv zjistit bez křišťálové koule.
Což je ale reálný problém většiny detektivních her s připraveným příběhem :-)
Autorská citace #74
9.6.2022 17:41 - LokiB
Ono je to také dost o tom, jak moc se kdo dokáže vžít do "světa mágů" ... hráč odkojený "realistickými systémy" má často mentální blok zkoušet něco, protože mu to přijde moc crazy.

Zajímalo by mě, nakolik je v komunitě hráčů Mage rozšířený spor mezi zastánci hraní podle formulí a zastánci "volného čarování".
Když máte seznam formulí, která váš mág "ovládá", tak máte nějakou představu, o tom, co vlastně s danou sférou můžete zkoušet dělat.
Což je na jednu stranu návodné, na druhou stranu omezující a mantinely vymezující a sirien to má za nudné.
Tady zas hráči naráželi na to, nakolik se mohou zkusit z trojkovou či dvojkovou sférou odvázat - někdy měli očekávání větší a herní možnosti jim přišly málo, jindy zas byli příliš v zajetí svého "to by přeci nešlo" a nedovažovali se myslet odvážněji :)

A15 píše:
hlavní je zábavnost, o nějakou reálnost a následky ať se postará GM, to je jeho problém


S tímhle přístupem se nedokážu při hře moc ztotožnit v tom směru, když se některé věci dělají jen proto, že hej, to bude bžunda, když tady píchneme do hovínka či do vosího hnízda, bez ohledu na souvislost s příběhem, ale bude sranda :/


ono je vlastně otázka, jestli se ten příběh musí hrát jako detektivka ... je možné, že jiní mágové ty "detektivní" části vpodstatě projdou jako nůž máslem a jejich hra bude v zásadě o rozhodnutí proč co udělat/neudělat a pak se vypořádat s následky (magickými či bojovými, přepdokládám :))
Autorská citace #75
9.6.2022 17:54 - sirien
Loki: mezi hráči mágů žádný "spor" není - ta hra obsahuje obojí, jak improvizovanou magii, tak rutiny/formule. Nicméně podstata té hry je v té improvizaci a moje zkušenost je, že když hráči potkají rutiny/formule, tak tu podstatu úplně ztratí z očí a upnou se na svůj tradiční "spell-list".

Michal: chjo. Hele já asi nebudu pitvat co jste všechno mohli ale neudělali nebo minuli nebo mohli udělat jinak (a to nejen magicky, ale - a zejména - i čistě věcně), protože mi nepřijde, že by to někam moc vedlo. Obecně asi viz co píše Loki.
Autorská citace #76
9.6.2022 20:32 - Jerson
Jako - nehraju s tebou poprvé, takže jsem čekal, kdy na nás vyrukuje nějaká drsňačka, to zase jo. :-) Ani mi nevadí, že jsme ji potkali tak brzy.
Ale opravdu plavu v tom, co znamenají hozené úspěchy, protože jsi nám na jednu stranu odebíral kostky už před hodem za drsnost oponentů, a následně to po hodu vypadalo tak, že ještě počet hozených úspěchů porovnáváš s nějakým hodnocením náročnosti překážky. Takže jsem několikrát hodil dva úspěchy (i na magii) a mělo to poměrně slabý efekt, a jindy mi jsem za jeden úspěch dosáhl toho, o co mi šlo.

Jak to tedy je podle pravidel?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12928104400635 secREMOTE_IP: 3.235.228.219