Comikus
17.8.2007 12:14
První zkušební verze základních pravidel magie Allmiru
Autorská citace #1
17.8.2007 12:14 - Rytíř
Hele, dotaz k ověřování Soustředění - chápu, že tam je únava, to je celkem hezký pojetí... ale přece jen mi tam trochu chybí, že tam není zahrnuta obtížnost kouzla. Já vim, byla by pak všude.. ale na druhou stranu, má to jistou logiku, že :) Dal bych prostě ověřování Soustředění proti TO kouzla + únava.
Autorská citace #2
17.8.2007 17:33 - LZJ
Ty body únavy máte jenom na kouzlení nebo i na jiné činnosti? Je nějaká vazba mezi únavou z kouzlení a normální únavou (např. kouzlím unavený dlouhým pochodem, BÚ překročí moji odolnost, ale já už budu rovnou vyčerpaný).
K počtu kouzel: Vidím, že kouzla vlastně seskupujete, takže jedno vaše kouzlo obsahuje víc standardních. Ale není jedno kouzlo za úroveň stejně málo? Nebo máte možnosti, jak počet rozšířit (odbornosti a pod.)?
Autorská citace #3
17.8.2007 17:54 - Alek
ad počet kouzel - hráli jsme zatim jednou, teď to vlastně teprv dáváme na "papír", jedno kouzlo + vlastnost mi nepřišlo málo, když jsem ho navrhoval po vzoru Warheartu. Uvidíme kolik bude ve výsledku kouzel, možná to ještě upravíme. Samozřejmě počítáme s odbornostmi, za které si je půjde koupit. Přičemž se chystáme dost zredukovat metamagii, takže by jich měl mít sesílatel dost volných.
ad body únavy - předpokládám, že se to sčítá, ale my jsme na únavu nikdy předtím vlastně nehráli, takže asi proto jsme se nad tim tolik nezamýšleli.
Autorská citace #4
17.8.2007 20:55 - Rytíř
Prvotní impuls pro zavedení únavy byl kvůli vyřešení sesílání kouzel. Ale zdá se mi ideální brát jí v potaz tak nějak globálně :)
Např. když je někdo zraněn, mohl by kromě životů ztratit i BÚ. Tím pádem by se vyřešilo celkem hezky i to, že po těžším zranění (tedy po ztrátě tolika žt, kolik je jeho Odl) i hrdina bude lehce znaven :) a bude se mu hůř bojovat.
Totéž platí pro únavu klasickou, taky by se mohla projevit v tom, jak moc je kdo schopen čarovat...
Autorská citace #5
28.8.2007 17:03 - Alek
Super, konečně klíč pro metamagii! A jak to bude vypadat, když si jedinec vezme přímo odbornost? To už jsi vymyslel, Comikusi?
Jo a pak ještě jedna technická k počtu kouzel; chtělo by to lépe specifikovat. Např.:
píše:
Sesilatel se naučí 1 kouzlo za úroveň. Navíc se může naučit tolik kouzel, kolik je jeho bonus klíčové vlastnosti pro kouzlení.
EDIT: Aha, tak odpověď na mou otázku je, jak jinak, v Odbornostech. ;)
Autorská citace #6
26.8.2008 08:11 - Comikus
Přemýšlel jsem o tom že omezovat seslílatele v kouzlení na základě odolnosti a počtu životů nebyla asi nejlepší volba. Nastává situace (na nižších úrovních), kdy dělené povolání válečníko/sesílatel je na tom lépe než sesílatel co do počtu seslaných kouzel. V současné době přemýšlím jak tuto drobnost vyrovnat.
Autorská citace #7
26.8.2008 10:10 - Rytíř
Já si pořád myslím, že tahle situace ničemu nevadí. Dělený sesílatel ať si je klidně schopen sesílat víckrát nějaké kouzlo, když na to má sílu. Ale nebude nikdy umět tolik kouzel a nebude mít tak silná, jako ten, kdo se na čarování soustředí.
Co bych asi se docela přikláněl zrušit, je ta odbornost Praktik magie, která je opravdu asi moc silná, vychyluje tu rovnováhu až příliš ve prospěch dělených povolání.
Ad ta síla - nejlépe to porovnat v reálu. Např. mi přijde, že Pluto rozhodně na Nessu nemá, ohledně kouzlení ;)
Autorská citace #8
26.8.2008 14:59 - Comikus
Nejsem si jistý, jestli úplné zrušení Praktika magie je nejlepší volba, ale rozhodně to bude chtít omezit. Původně byla až +4 (4.úroveň nekouzlícího povolání), my jsme jí snížili na +3, ale nejspíš by to chtělo ještě níž na +2.
Ad síla, mezi plutem a Nessou už je docela velký rozdíl, tam se to obtížně porovnává.
Ale mám jiný příklad, vezměmě dva sesílatele na téže úrovni, třeba první, jsou úplně stejní, až na jedinou vijímku. První má odolnost 15, druhý 10. Který z nich je lepší kouzelník?
Autorská citace #9
22.9.2008 13:48 - Rytíř
ad ten tvůj příklad - lepší kouzelník je samozřejmě ten odolnější, protože déle zůstane při vědomí, když dojde na opravdu husté čarování, kdy ze sebe musí vydat všechno. Přijde mi to krásně logické :)
Samo je možné se bavit o tom, jestli je fakt na místě dávat sesilatelům za podmínku dobré fyzické zdraví. Kdysi jsme s tím byli spokojený, aby nebyl závislej výkon sesílatele jen na jedné jediné vlastnosti. Mě to pořád ještě docela vyhovuje, abych se přiznal :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074528932571411 secREMOTE_IP: 18.97.14.85