Produkty

Alnag
14.5.2011 12:13
Příručky ke světu Forgotten Realms vydané pro čtvrtou edici D&D.
Autorská citace #1
14.5.2011 12:13 - Magus
Já vím, že jsem se na to už ptal, a že to sem nejspíš moc nepatří, ale nemohu to najít..
Jakou knížku bych se měl přečíst, která nejlépe uvádí svět FR a nepotřebuji číst nějakou předchozí abych rozuměl o co v ní jde? Díky
Autorská citace #2
14.5.2011 14:25 - ShadoWWW
Magus: Mně přijde dobrý Forgotten Realms Campaign Setting 3E

Autorská citace #3
15.5.2011 00:03 - alef0
Forgotteny sú postavené na tom, že žiadna zo starých príručiek neprestáva platiť s novými edíciami (okrem mechaník). FRCS 3e je rozumná knižka, ďalšie veci sa dajú získať zo storočného FR Boxed Setu pre 2e.
Autorská citace #4
15.5.2011 09:42 - noir
Až na všechny Maztiky, Kara-Tury, Rokugany a Zakharu...
Autorská citace #5
15.5.2011 10:16 - alef0
...a Baldurove brány, a Icewind Daley a tďy.

Magus chcel úvod do sveta. To, čo spomínaš sú rozširujúce svety mimo primárny záber, ktoré vznikli až druhotne.

FR je natoľko monumentálny, že na každý fľak na mape existuje separátna príručka, niekedy aj tri, občas aj kompletný boxed set. (My sme napr. hrali v Impilture a používali sme nekanonické údaje z projektu Vintyri.)
Autorská citace #6
15.5.2011 14:30 - Vojtěch
Maztiky, Rokugany, Zakhary a Kara-Tury jsou spíš takové křoví, aby se neřeklo, že za humny nic není, ale i ten jeden kontitnent je až až...
Autorská citace #7
15.5.2011 15:25 - Alnag
Od kdy je prosím Vás Rokugan součástí Forgotten Realms? To je přece součást světa Legendy pěti prstenů, ne?
Autorská citace #8
15.5.2011 15:42 - Vojtěch
Tecnicky nejsou, ale tohle pochází z Oriental Adventures pro 3E myslím... Rokugan pak vyšel ještě samostatně ještě jako druhá edice L5R, která používala d20 systém, ale v Oriental Adventures jsou jakoby universální pravidla, takže se tam sešlo pro sichr všechno. Mimo toho klasické FR řešení je, že vaše oblíbená lokace jde vždycky někam nacpat ;)
Autorská citace #9
15.5.2011 16:10 - Alnag
A Oriental Adventures pro 3E jsou od kdy součástí Forgotten Realms? Existuje sice stejnojmenná příručka (Oriental Adventures) pro 2e, která je situovaná do Kara-Turu, ale geografické a jiné uspořádání Rokuganu naznačuje, že jej nelze situovat nikam na Toril. Pokud se pletu, rád se dozvím v čem...

Legend of Five Rings je původně sběratelská karetní hra z roku 1995 (patřící firmě AEG) a první RPG z tohoto prostředí je z roku 1997 (dlouho před vydáním příručky Oriental Adventure pro 3e). K tomu došlo až když si to licencovalo Wizards of the Coast.
Autorská citace #10
15.5.2011 16:16 - Magus
Tak jsem si stáhl přesně to, co tu dal shadow a zatím to louskám poměrně dobře +players guide, nevím přesně jakou.
Autorská citace #11
15.5.2011 16:23 - noir
Alnag: Sorry, je to Kozakura, ne Rokugan, to se mi vždycky pletlo...
Autorská citace #12
15.5.2011 16:58 - alef0
Player's Guide to Faerun je update sveta pre 3.5ediciu, tam sa predpoklada, ze mas FRCS.

S tym Rogukanom je to pravda, ázijské settingy sú v rámci príručiek ku Kara-Turu. Oriental Adventures pre 3e nie sú pre FR, veď to má napr. úplne iný dizajn než produktová línia FR.

Oriental Adventures (z roku 1985) vznikli ako príručka pre aziatské krajiny určená pre AD&D prvej edície, písal to ešte Gygax, o. i. sa tam prvýkrát objavili nonweapon proficiencies, a povolania typu monk, ninja, kensai, wu-jen. Settingom bol Kara-Tur, vyšlo v rámci neho 8 dobrodružstiev... a následne ho dodatočne vyhlásili za súčasť FR. (FR vyšli až v roku 1987) OA bol hit roka 1985, chceli ho ešte aktualizovať pre AD&D druhej edície, ale po Gygaxovom odchode z TSR to nechali tak.

Oriental Adventures pre D&D 3.0 využívalo ako setting Rogukan (z Alnagom spomínaných Legends of Five Rings), ale to nemá s FR spoločné nič.

Maztica vznikla ako analógia Nového Sveta (V Baldur's Gate 2 možno vidieť mestských hlásičov, ktorí vykrikovali o najnovších udalostiach v diaľavách),

Zakhara je zase z produktovej línie Al-Qadim na tému arabskej tisíc-a-jednej-noci a hoci sa oficiálne nachádza na Faerune, je to de facto nezávislý produkt, čo sa dá hrať aj nezávisle (na obálke nie je žiadna zmienka o FR).
Autorská citace #13
15.5.2011 17:12 - noir
Alef: Co si pamatuju, tak v druhoediční příručce k FR bylo explictně popsánu, že Faerun sousedí s kara-turem a Zakarou. A FR příručka o žoldnéřích (Gold and něco?) má v sobě vaztické orlí válečníky, samuraje z Kozakury i jezdce ze Zakhary.
Autorská citace #14
15.5.2011 17:16 - alef0
To je to, čo som písal, že Forgotten Realms z hľadiska produktu pohltili Kara-Tur, ktorý bol vyhlásený za čast Faerunu.

(To je niečo podobné, ako keď Mystara dodatočne zahrnula do seba Arnesonov prasetting Blackmoor).
Autorská citace #15
15.5.2011 17:28 - Alnag
Kara-Tur byl původně napsán pro Greyhawk, ale později se víc hodilo ho připíchnout k Faerunu.
Autorská citace #16
15.5.2011 21:49 - Vojtěch
Alnag: Odkazuji se jen na nějaké ty blafy z úvodních slov k Oriental Adventures, kde se tyhle světy potkávají a to spolu s dobou, před kterou jseme to asi kdokoli četl vede k předpokladu, že tohle pochází tam odtud. Nechtěl jsem říct, že to tam stojí, že Rokugan je ve Faerunu, ale že ten omyl by mohl být tam odtud (ve Faerunu jsem se osobně spokojil s tím, že za hranicemi něco je, ale jinak jsem to nijak zvlášť nepotřeboval, plácnout tam lze téměř cokoli a v tomhle světě to nijak zvlášť divně vypadat nebude, když se náhodou nezačne teleportovat nový kontinent...).
Autorská citace #17
16.5.2011 08:16 - Malfin
Zrovna mi přišel FRCG, tak nevím jestli jsem udělal dobře, když jsem ho koupil :)
4e nehraji, ale zajímalo mě, co mým FR udělali.
Autorská citace #18
16.5.2011 08:18 - chrochta
Oriental Adventures 3e nemají s Fogotten Realms skoro nic společného, ale jsou dělány tak, aby pravidla, zbraně, nestvůry a rasy šly použít i v Kara-Tur (rasy, nestvůry a povolání primárně určená pro Rokugan jsou graficky označena a zbytek, niktrerak nesouvisející s Rokuganem, je vzat právě z Torilu).
Autorská citace #19
16.5.2011 08:26 - chrochta
to Malfin: Šílený zvěrstva :) Vyvraždili polovinu kontinentu (zapoměň na to, že existovaly nějaká Halruaa, půlčický Luiren, Kalimšan, státy okolo Vilhonského zálivu či Mulhorand), kompletně předělali kosmologii, "našli" dávno ztracené dvojče Torilu Abeir, předělali polovinu geografie (bajbaj Maztiko; vysvětlují to epidemií magického moru a smrtí Mystry) a z kladných hrdinů přežily jen "dojné krávy" Elminster a Drizzt. Forgotten Realms v podstatě dopadly ještě hůř než svého času Dragonlance - tam se alespoň neměnila geografie a nedošlo ke genocidě.
Autorská citace #20
16.5.2011 08:53 - noir
Ale zase tak hrozný to není - vpodstatě jen zmizely všemocný NPCčka, zrušily se hodný všemocný říše a svět je krapet víc špinavej. Dalelands se dají hrát vpodstatě beze změn, Baldurs Gate, Ravens Bluff, Cormyr a celý sever jsou taky ve velmi podobném stavu jako dřív. Elfové se taky nezměnili, jen ten exotický jih (kde ale údajně skoro nikdo nehrál) je v pytli...
Autorská citace #21
16.5.2011 08:54 - noir
Ve zkratce se dá říct, že zanikly fantasy obdoby reálných říší - zbyly jen originální koncepty. Fantasy Egypt, Fantasy Amerika i Fantasy Turecko jsou dead. Mě osobně to moc nevadí - pro fantasy kopie naší reality mi vždycky víc seděl Warhammer.
Autorská citace #22
16.5.2011 08:55 - Lokken
chrochta píše:
to Malfin: Šílený zvěrstva :) Vyvraždili polovinu kontinentu (zapoměň na to, že existovaly nějaká Halruaa, půlčický Luiren, Kalimšan, státy okolo Vilhonského zálivu či Mulhorand), kompletně předělali kosmologii, "našli" dávno ztracené dvojče Torilu Abeir, předělali polovinu geografie (bajbaj Maztiko; vysvětlují to epidemií magického moru a smrtí Mystry) a z kladných hrdinů přežily jen "dojné krávy" Elminster a Drizzt. Forgotten Realms v podstatě dopadly ještě hůř než svého času Dragonlance - tam se alespoň neměnila geografie a nedošlo ke genocidě.


V tvém výkladu to zní tak... nepřejícně, negativně. Vždyť celé tohle martyrium má jistě i světlé stránky! Pro 4E FR myslím např. vznikl Swormage, ne? A taky -
.
.
.
Ok, epic fail.
Autorská citace #23
16.5.2011 09:30 - Malfin
Už se to tady propíralo dříve, co vše se tam stalo. Většinu jsem toho věděl z předchozích diskuzí. Jen jsem netušil, že ten manuál je TAK špatný :( Ještě nebyl příliš čas se do něj ponořit. Ale souhlasím, že ve FRCG je grafická úprava nic moc (resp. obrázky). Prázdné bílé stránky a obrázek na začátku kapitoly mi přijde dost chudé.

Je pravda, že většinu geografických oblastí jsem nikdy nevyužil. Ale například Cormyr, Kalimšán, Baldurova Brána byly má oblíbená místa. V Cormyru jsem vedl první kampaň.
K tomu Kara-Turu - myslel jsem, že je to součástí Torilu. Jedna z postav v naší sáze pochází právě z Kara-Tur.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21010184288025 secREMOTE_IP: 3.236.50.252