Pravidla

SEBastian_Chum
18.11.2008 20:36
d20 Abilities: Klasické nebo True20?
Jaké jsou výhody zapisování Abilities jako 3 až 18 oproti zapisování rovnou Ability Bonusů (takže namísto "10" bych měl "0", namísto 12 bych měl +1 atd.)... dík.
Autorská citace #1
18.11.2008 20:45 - Alek
Tak to by mě taky zajímalo. Nikdy jsem nepochopil smysl toho systému 3-18.
Autorská citace #2
18.11.2008 20:53 - SEBastian_Chum
Alek: První věc co mě napadá je výraznější rozrůznění mezi postavami, lépe viditelné zesilování abilit a taky detailnější práce s bonusy artefaktů apod... což mi ale všechno přijde jako zbytečnost.
Autorská citace #3
18.11.2008 21:07 - Alek
Tak je pár věcí, který jsou na tenhle rozsah vlastností navázány (požadavky odborností, které jsou často právě na těch lichých číslech a možná další, ale klasický d20 už jsem leta nehrál). Určitě, ta škála je větší, takže se s tim asi trochu líp pracuje, ale stejně si myslim, že to je spíš pravidlo pro pravidlo a nikomu by to vlastně nechybělo.
Autorská citace #4
18.11.2008 21:35 - Alnag
Ono to mělo svůj smysl... kdysi. Jednak se to dá použít jako DC proti kterému lze házet. Taky se to dá efektivně snižovat (ability damage) pomocí různě velkých kostek. Taky se to dá pomaleji zvyšovat a různě s tím čachrovat(mikro-management). Taky mají lidé rádi kladná čísla (alespoň v základu). A taky se to dá nahodit na kostkách (3k6, 4k6). Něco z toho jsou důvody, proč to vzniklo, něco z toho jsou důvody, proč se to udrželo a až na výjimky skoro nic z toho už dneska vlastně ani neplatí :)
Autorská citace #5
18.11.2008 21:42 - Alek
Copak 3k6, 4k6, ale teď to hlavně krásně souzní s tou dvacetistěnkou.

To že maj lidi rádi velký čísla...no nevim. Já se u začínajících hráčů vždycky spíš setkával s tim nepochopenim, proč 14 je vlastně +2 a proč ten bonus k odolnosti nemůže bejt těch 14 :-)
Autorská citace #6
18.11.2008 23:51 - SEBastian_Chum
vidim že v něčem by to mohlo bejt dobrý... svědí mě mozkový munchkin přívěšek, když nad tim uvažuju... ale zase mě bolí ten vypravěčský...

a co z toho zůstalo třeba v DnD 4e?

nebo ve Star Wars Saga e?
Autorská citace #7
18.11.2008 23:58 - Vannax
Z určitýho pohledu i ty klasický hodnoty 3-18 určitý smysl mají. Když se 10ka, jako průměrná hodnota vztáhne k Inteligenci, tak vlastně může odpovídat IQ 100. Hráči to pak dá lepší představu o tom, co to znamená, když má jeho postava Inteligenci 18. A podobně si pak udělá i představu o tom, že když má jeho postava Sílu 14, tak že to vlastně není žádný béčko, ale už víc, než nadprůměrnej silák. Atd...

Alespoň teda mě to takhle pomáhá a i svým hráčům to takhle vysvětluju.
Autorská citace #8
19.11.2008 07:40 - Lotrando
ve 4E to zůstalo stejný, jen se navíc k bonusu za vlastnost počítá půlka úrovně a tak to vlastně pořád roste.

Autorská citace #9
19.11.2008 07:54 - Fritzs
Některé potvory v 3E uměly udělat ability damage... v 4E je to k ničemu...
Autorská citace #10
19.11.2008 09:06 - SEBastian_Chum
Vannax: to je ale něco s čím jsi musel přijít ty, pravidla to takhle elegantně nepodávaj

Lotrando: jo vim, ptal jsem se jakou to má ve 4e roli

Fritzs: hmmm a proč to tam teda vůbec je?

hrozně mě to kyde, nevidim vůbec žádnej důvod!
Autorská citace #11
19.11.2008 09:24 - Corvus
Seb píše:
Fritzs: hmmm a proč to tam teda vůbec je?


podla mna je to svata krava ktorej sa podarilo utiect zo stvrtoedicneho bitunku :)
Autorská citace #12
19.11.2008 09:27 - SEBastian_Chum
heh Corvusi asi to bylo kurňa vtipný, ale co to je bytunk?:-)
Autorská citace #13
19.11.2008 09:37 - Corvus
ehm... musel som si to najst, ale bitunok je po cesky jatka.
Autorská citace #14
19.11.2008 09:40 - SEBastian_Chum
heheheh... jo tak pak to je vtipný:-)

ve Star Wars Saga e. to teda asi taky nemá smysl co?
Autorská citace #15
19.11.2008 10:47 - Alnag
Seb: Ve Star Wars v podstatě nic (až na nějaké předpoklady pro featy) a ve 4e se hodnota (nikoliv modifikátor) constitution počítá do životů. Obojí by se dalo nahradit. Taky se divím, že se toho ještě drží, ale možná, že ty jatka už byly takové, že to nechtěli riskovat.
Autorská citace #16
19.11.2008 10:54 - SEBastian_Chum
hmmm. tak to je mnohem míň než jsem myslel...

v d20 modern si vzpomínám nějak mohla postava umřít pokud jí damage překonal constitution Score... jinak mě nic dalšího nenapadá.

máte nějaký tip na seznam věcí, které by bylo potřeba nějak řešit, kdyby člověk v d20 systému zapisoval rovnou bonus a ne score?
Autorská citace #17
19.11.2008 11:33 - Alek
Napadaj mě jen požadvaky odborností a minimální požadavky vlastností, ale to by se opravilo velmi jednoduše.
Autorská citace #18
19.11.2008 11:38 - SEBastian_Chum
jo to nejni problém. místo prereq STR score 14 bude prereq STR 3

a minimální požadavky vlastností jsou zhruba co?
Autorská citace #19
19.11.2008 11:47 - Alek
3? spíš 2 ne? :-)

Píše:
a minimální požadavky vlastností jsou zhruba co?


jak řikam, už jsem tu klasiku dlouho neviděl, ale myslim, že tam bejvaly nějaké minimální požadavky ještě stran spešl předmětů, zbraní atd. Stejně tak by se mu seo hrábnout do spousty kouzel ovlivňujících vlastnosti. Ale jak řikam, to jsou detaily. Corvus to vystihl. :-)
Autorská citace #20
19.11.2008 11:50 - SEBastian_Chum
jo takhle!

no tak myslím že se můžu s ability scores rozloučit...
Autorská citace #21
19.11.2008 11:58 - Lotrando
V té 4E jsou bonusy na 4th a pak myslím po 4 úrovních vždy na dvě vlastnosti a to se přičítá k ability score. Takže nějaký význam tomu zůstal.

Pak platí, že featy mají minimální požadavky, což je hodnocení 13 (přičemž bonus +1 je už za 12).



Autorská citace #22
19.11.2008 12:03 - SEBastian_Chum
to se dá zvládnout (minimální požadavek nebude score, ale bonus)

a to jak se hodnoty zlepšují se zkušenostmi je celkem jedno, to je minimální problém.

mechanicky co jsem zatím pochopil nic nebrání scores vyhodit
Autorská citace #23
19.11.2008 12:13 - Lotrando
Vidím v tom drobné vyvažování, protože realita ukazuje, jak snadno se zavřou některé možnosti, mají-li se splnit požadavky. Když použiješ point-buy, nebo array pro stanovení atributů, systém tě celkem spolehlivě izoluje od možnosti vyzobat jen to nejlepší. Pozoruji to ve dvou družinách, což je cca 12 postav a všichni hráči s tím mají určitý problém. Chtějí něco, ale musí za to něco dát což se jim nechce. Zpravidla je vysoké hodnocení jednoho atributu, často primárního a důležitého, výměnou za možnost nákupu zajímavých featů. Přijde mi to jako dobrá obrana proti ťuntění. Tím jak je vlastně skrytá, tak ani tolik neirituje, není to prostě "tohle nesmíš"
Autorská citace #24
19.11.2008 12:59 - Fibriso
prostě a jednoduše řečeno, má svojí atmosféru, ale kromě několika datailů to není potřeba... ja bych řekl, že je to taková relikvie z dob, kdy se ještě statistiky nahazovaly kostkama více než dnešní point-buy
Autorská citace #25
19.11.2008 13:05 - SEBastian_Chum
Lotrando: no nevim, co popisuješ je otázka času než to hráč pochopí

Fibriso: souhlas

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092341184616089 secREMOTE_IP: 3.230.154.90