Pravidla

Spize
23.1.2006 14:26
Jsem očarován?
Uvědomuje si postava, že je zasažena kouzlem? Do jaké míry?
-Po vyprchání Charm Person - uvědomí si postava, že byla očarována, pokud na ni bylo kouzlo sesláno, aniž by o tom věděla?
-Kouzelník sešle kouzlo - uvědomí si postava, co je to za kouzlo (myslím kouzla typu Požehnání (Bless), Léčení, Otrav (Poison), apod..., ne Fireball), nebo alespoň jaký má na ni efekt?
Autorská citace #1
23.1.2006 17:16 - alef0
Ad Bless atd. Podla mna zalezi od kuzla: po lieciacom kuzle je asi zjavne, ze postava uvidi jej dosledky: modriny odmodreju, rany sa zacelia a pod. Podobne mozno aj Bless (doda guraze). Dolezite vsak je, ze postava nevie, ake konkretne kuzlo schytala/ziskala. Moze si tipnut mnozinu kuziel, od ktorych dostala vyhody/nevyhody (ak vobec uhadne, ze je to efekt pochadzajuci od kuzla), ale konkretne kuzlo nie.
Autorská citace #2
24.1.2006 09:23 - Alnag
Postava si minimálně uvědomuje, že je sesíláno kouzlo... (charm person nevyjímaje) protože kouzelník něco mumlá, tahá netopýří křídla z mošny a divně máchá rukama. I pokud je pod vlivem kouzla Charm Person neztratila pamět a tedy si seslání kouzla pamatuje... Ovšem do jaké míry si je vědoma toho, že bylo kouzlo sesláno na ni (kouzelník se na ni upřeně díval) a do jaké míry jí to vadí (kouzelník je kamarád... nic zlého by mi neudělal) je otázka druhá...
Autorská citace #3
24.1.2006 09:44 - Rytíř
Co si postava uvědomuje samozřejmě hodně odvisí od toho, jaké kouzlo na ní bylo použito. V pravidlech se obecně praví toto:
Tvor, který uspěje v záchranném hodu u kouzla, jež nemá žádné viditelné účinky, cítí nepřátelskou moc nebo neurčitý tlak, z kterého však nemůže nijak určit povahu magického útoku, jemuž právě odolal.
Pokud tvor neuspěje, je to samozřejmě jasné, kouzlu prostě podlehl - v případě čehokoli, co působí na mysl, by mu v žádném případě nemělo dojít, že byl očarován! A to ani když je postava magicky vzdělaná a poznala předtím, jaké kouzlo nepřítel sesílá. Prostě mu podlehla, tečka. Muselo by se jednat o velmi speciální případ, abych povolil postavě i po podlehnutí se z toho nějak vykroutit.. jinak by totiž nemělo smysl házet na záchranu :)
Po vyprchání účinků záleží.. Ohledně okouzli osobu (charm person) se tuším výslovně píše, že po skončení trvání velmi záleží, jak se sesilatel choval a chová k příjemci kouzla. Pokud se kouzlu přizpůsobil i sesilatel a chová se k příjemci jako ke kámošovi se vším všudy, účinky mohou přetrvat, resp. kouzlo přejde v reálný cit, byť asi nebude tak silný, apod. V případě psychických kouzel obecně ale záleží hlavně na pocitech DM a hráče, na tom, jak vnímají ten svůj svět a magii.
Nápomocná kouzla typu požehnání (bless) není také imho úplně snadné poznat - obvykle si to vysvětluji jako nějakou euforii, sebevědomí, apod. Průměrný bojovník nestuduje, odkud se to bere, ten pocit, prostě ho využije :) Léčení je myslím jasné, tam je výsledek podle standardních pravidle D&D tak spektakulární, že není o čem mluvit, rány se prostě zacelí před očima, bolest zmizne jako mávnutím proutku apod.
Autorská citace #4
24.1.2006 13:37 - Pizin
Obecně má postava možnost určit kouzlo pomocí Čarozpytu, pokud vidí a slyší sesilatele.
Autorská citace #5
24.1.2006 15:00 -
Ano, ale DC je pomerne vysoke, plus Carospyt je len pre trenovane osoby.
Autorská citace #6
19.5.2008 17:53 - karel
v AD&D.moje postava kouzelníka ktereho jsem od prvního pohledu nemel rád.Jdu k němu že to nějak vyřeším.Začal řarovat kouzlo(charm person),ale nehodil sem znalost kouzla takže sem to nepoznal a on mě očaroval.V tu chvili mi přišel jako velmi hodný a simpatický člověk.Bylo mi jasné že mě očaroval.A když sem mu to chtěl vrátit holí Dm řekl že bych to neudělal,že mam k němu kladný vztah.Co vy na to?jak byste to řešili?
Autorská citace #7
19.5.2008 18:06 - Alnag
Karel: Těžká otázka. Zřejmě si ty a tvůj DM každý představujete účinky kouzla Charm Person trochu jinak. Tvůj DM má za to, že kouzlo způsobí i to, že si očarování neuvědomíš, že si prostě důvod svého postoje nějak racionalizuješ.
Odbočka: Existují pokusy s posthypnotickou sugescí, kdy osoba dostala v hypnóze příkaz odnést ze sálu aktovku (nebo otevřít okno). Když se probudila z hypnózy tak skutečně tašku vzala a vynesla ji za dveře a když se jí ptali, proč to udělala, tak přišla s pseudo-racionálním vysvětlením, že aktovka v místnosti překážela.
Na charm person se dá dívat tak, že si taky i po vypršení kouzla nějak "zracionalizuješ", proč ti vlastně ten týpek přišel sympatický a nikdy si úplně neuvědomíš, že tě očaroval. Ale rozumím i tvému postoji, že si to třeba uvědomíš a pak ho budeš mít o to větší chuť rubnout holí mezi uši.
Doporučuji si po hře o tom s DMem promluvit. Jde o to se dohodnout, jak tedy to kouzlo funguje a toto dodržovat, takže když eventuelně ty sešleš na někoho Charm Person tak dotyčná osoba se bude chovat v rámci stejných možností jako ses po jeho seslání choval ty. Tedy pokud ty sis neuvědomoval, žes byl očarován ani další by si to neměli uvědomovat. Prostě stručný návod - po hře s DMem říct něco jako - tohle mne trochu mrzí, vnímám tu situaci jinak, rád bych si vyjasnil jak to bude. Pokud to podáš nějak lidsky, určitě najdete společnou řeč.
Autorská citace #8
20.5.2008 02:05 - bigbythewise
karel: Tvuj DM IMO jednal spravne. Kdyby ti "bylo jasne, ze te ocaroval", tak to kouzlo nema zadny smysl.
Autorská citace #9
20.5.2008 23:35 - Alnag
Bigby: Tak možná jsem to blbě pochopil, ale měl jsem za to, že jde o situaci "po vypršení" kouzla. Jestli potom poznáš nebo nepoznáš, jestli jsi byl očarovanej.
Autorská citace #10
21.5.2008 10:58 - Ebon Hand
No i jako hráč bych byl na straně vypravěče. Očaroval tě a tečka. To že tě očaroval si uvědomuješ ty jako hráč. Ber to jako další zápletku příběhu, není nutné všechny hned zmlátit, třeba ještě příjde chvíle dát mu jednu přes záda! :-)
Autorská citace #11
21.5.2008 20:31 - bigbythewise
Alnag: Po vyprseni kouzla by jsi si sice mel byt vedom, ze jsi se choval nejak divne (charm kouzla "oblbuji" jen do urcite miry, protoze si porad zachovavas svoji mysl a zdravy rozum), nicmene zalezi na tom, jak si to pak vysvetlis. Rozhodne si automaticky nemuzes byt jisty, kdo to byl, nebo jak to udelal. Muzes jen predpokladat, cimz se ale dostavame do konfliktu hrac/postava.
Autorská citace #12
22.11.2008 12:35 - Karel
ebon hand:To že mě oračoval si uvědumuju i jako postava.Viděl jsme že kouzlí a najednou ho mam rád.Po dobu trvání kouzla na něj budu hodnej.Ale jakmile kouzlo vyprchá tak ho mužu klidně napanout protože jsem se vrátil do normálu
Autorská citace #13
22.11.2008 20:55 - bigbythewise
Karel píše:
Viděl jsme že kouzlí..


Taky ho ale vidět kouzlit nemusíš. Nicméně i kdyby jsi ho viděl, tak si nemůžeš být 100% jistý - jako postava.
Autorská citace #14
22.11.2008 23:43 - karel
Když sem čarodej tak poznam jestli někdo dělá rukama magický gesta nebo jestli rukama plaší mouchy
Autorská citace #15
23.11.2008 00:31 - bigbythewise
To poznáš i když čaroděj nejsi (ready akci proti kouzlu si může připravit kdokoliv), ale pokud bude třeba neviditelný (nebo tě jen zmate nějakou minor iluzí) plus bude kouzlit kouzlo bez verbální složky, tak poznáš kulové. Stejně tak to může být spell-like abilita bez jakékoliv složky.

Dále, i když to poznáš, tak si nemůžeš být absolutně jistý, že tě okouzlil ten dotyčný. Navíc by neměl být problém takové bytosti (po tom, co jí okouzlíš charmem) cokoliv vsugerovat (o tom, co se stalo), a pěkně jí tak zmást, až se z toho kouzla "probere".

Pokud tam budeš mít parťáka, tak ten může pomocí dovednosti sense motive (DC 25) poznat, že jsi pod vlivem okouzlení, dát si dvě a dvě dohromady a natřít to wizardovi rovnou.
Autorská citace #16
24.11.2008 14:09 - sirien
Osobně sem tohle vždycky řešil u psychické magie, nakonec jsem se to rozhodl odvodit ze skutečnosti.

Když na vás někdo zkouší nějaké triky (nátlak, reklama atd.) tak to drtivá většina lidí nepozná, naopak valná většina lidí co takové věci sama umí to pozná docela rychle. Stejně tak lidé co mají alespoň nějaký teoretický podklad to poznají docela často.

Tipické jsou takové ty příručky "jak být oblýbený/asertivní/působit na...". Někteří lidé prostě mají vrozený talent na to být asertivní nebo dominantní, někteří lidé mají vrozené kouzlo osobnosti. Nedá se dost dobře říct čím to v nich je, ale někteří lidé odsledovali určité závislosti a ty pak sepsali do těhle knížek.
Lidé co se je z nich naučí a používají je často, když jsou pečliví, dosáhnou docela dobrých výsledků a i když se obvykle nedorovnají těm, kteří mají tyhle věci vrozené, tak na tom nejsou špatně a většina lidí to moc nerozliší.
Na druhou stranu - když o tom člověk něco ví, tak to docela často pozná, a pokud o tom má načteno hodně případně pokud sám tyhle techniky zná a umí používat, tak ho jejich používání u jiných praští do očí.

Takže když někdo charm persone nějakýho commonera nebo někoho kdo o magii nemá šajnu, tak ten to u mě nepozná. Zato když takhle okouzlíte někoho, kdo třeba zná dlouho nějakého čaroděje, nebo kdo o tom něco četl, tak ten už to poznat může. A okouzlit takhle někoho kdo sám tohle kouzlo ovládá tak je skoro jistý že to pozná
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22602105140686 secREMOTE_IP: 54.92.148.165