Pravidla

ivanivanovic
14.6.2005 15:06
Kuzla vs To ostatne
Nepripada vam ,ze v DnD asi tak do 6 levela bojovnik vs Wiz/Kuz/Drd bojovnik ma jasne navrch ,ale potom potom sa to zacina zvrhavat len k tomu ze bojovnik je nic moc proti Kuzlam.
Napr. (Fly, a potom uz len bojovnika peciete zhora)?
Autorská citace #1
14.6.2005 19:16 - Xeth
Nemyslím si, že je to tak hrozné... Fighter má mnoho možností, a když už by mu kouzelník létal, tak by po něm předpokládám střílel. :) Je pravda, že kouzelním může mí nějakou tu ochranu (patrne na vyšším levelu než na 6. ale ne o moc), ale fighter už toho určitě taky spoustu zažil a tak bude mít zas něco, co mu s takovou standardní ochranou pomůže... a tak by se dalo pokračovat...:) Největší opomíjenou maličkostí (je tak velká, že se jí snad ani nedá říkat maličkost) je to, že ani jeden z těch dvou pravděpodovně nebude sám (říkám pravděpodobně, stát se to může ;D ).
Co mne trápí víc je to, že kouzla jaksi ztrácejí s přibývajícím levelem..... kadenci. :) Kupříkladu, jaký je rozdíl mezi burning hands a fireballem ? A jaký je rozdíl mezi např. Circle of Death a Wail of the Banshee ? Ale to sem úplně nepatří. ;)
Autorská citace #2
15.6.2005 07:22 - Jet
Mno, každopádně bojovník má zase v průměru více než o polovinu životů. (kdysi jsme dělali jakousi soubojovou arénu postav - čaroděj x kouzelník x bojovník - na stejném lvl a ztráty byly to vyrovnané).
A otázka uplatnění postavy ve hře není jen o chopnostech postavy, ale především o roleplayingu charakteru, ne? Momochodem, takový trpasličí barbar je proti některým kouzlům dosti odolný :)
Autorská citace #3
15.6.2005 09:19 - alef0
Ale ved to stale tak bolo, specialne u kuzelnika -- na zaciatku sa musel vyhybat letiacim mucham, aby ho nezabili a na konci bol znacne neporazitelny.
Napriek tomu mam pocit, ze v D&D su postavy pomerne vyvazene. Pri priamych subojoch dost zalezi na mnozine kuziel, ktore ma kuzelnik pripravene, na ,,bojovych podmienkach" a pod. Viem si predstavit pripad, ked 9-levelny kuzelnik vlastnorucne vytrieska 7-levelnu druzinu a viem si predstavit, ked 7-levelny bojovnik spravi s kuzelnikom to iste (,,vecer je mudrejsi rana, vravievala stara mat :-)")
Ja to zase nevidim, ako nejaky fundamentalny problem.
Autorská citace #4
15.6.2005 09:34 - Pizin
Ale ve třetí edici je to aspoň daleko vyrovnanější než ve druhé, kde bojovník kromě bonusu na zásah a životů (které byly stejně od 9. levelu silně omezené) nic nedostával.
Autorská citace #5
15.6.2005 12:06 - Alnag
Osobně si myslím, že to je otázka jak moc se držíte pravidel... pokud by totiž postavy měly vybavení odpovídající levelu (dle DMG), tak bojovník bude mít skoro na tutovku potion of flying a létající bombadér (teda kouzelník) má hnedle problém... Obdobně s neviditelností atd. Pokud ovšem DM třeba skrblí magické předměty pak se začne silně projevovat příklon k magické moci a tak kolem 12. úrovně už jsou spellcasteři naprosto nesnesitelní... :-)
Autorská citace #6
15.6.2005 15:55 - ivanivanovic
No s tym potionom a ak carodejnik pusti dispel :) z bojovnika ostane len placka na zemi :) CCCP
Autorská citace #7
15.6.2005 16:33 - Jet
CCCP: myslím, že příliš zjednodušuješ. Zkus si pro změnu představit situaci, kdy kouzelník a bojovník stojí tváří v tvář.
Myslím, že povolání v DnD 3e a ještě lépe 3,5e jsou vyvážená.
Autorská citace #8
15.6.2005 16:55 - alef0
CCCP: len technicka poznamka: ,,dispel" ukonci kuzlo sposobom, akym kuzlo skonci na konci svojho trvania (duration). Fly konci tak, ze subjekt sa pomaly znesie na zem. Tak isto konci dispellnuty fly. Ziadne placky, ani omelety, ani mastne flaky sa nekonaju.
Autorská citace #9
15.6.2005 16:57 - alef0
Este: povolania su take vyvazene, ako su vyvazene napr. Magicovske balicky. Moze sa stat (v zavislosti od roznych okolnosti -- iniciativy, predmetov, naspellovania, bojoveho pola), ze sa suboj skonci hned, inokedy sa tie iste postavy budu mlatit do bezvedomia a inokedy suboj vyhra ten druhy.
Autorská citace #10
15.6.2005 17:37 - ivanivanovic
Ano fajn ale mysli ze je tam napisane ze ak nepristane do jedneho kola potom zacne padat ale nie som si isty
Autorská citace #11
16.6.2005 09:56 - alef0
Pocas 1d6 kol zostupujes jemne a pomaly smerom k zemi. Ak za tento cas nestihnes pristat, zacnes padat normalnym sposobom (t. j. dostanes po pristati prislusny damage).
Autorská citace #12
17.6.2005 10:26 - Rytíř
Podle mě je posun moci se stoupající úrovní směrem k magikům oproti bijcům jednoznačný, logický a správný! :)) Odpovídá to i stylu klasické fantasy, kdy mocný arcimág drží v šachu celý armády a i největší Conany.. dokud neudělá nějakou blbou chybu, to je jasné ;) Arénu postav na vysoké úrovni jsem teda nezkoušel, ale kdybych měl s někym na férovku bojovat, rozhodně bych nechtěl bejt ten bojovník... ale vždy ten kouzelník nebo kněz :))) DM i hráči s tím musí počítat a hru tomu přizpůsobit - stejně jako se přizpůsobují tomu, že na prvních úrovních jsou kouzelníci a čarodějové slabší..
Autorská citace #13
19.9.2005 13:57 - Radost
mám pěknej příklad z naší družinky: našeho čaroděje, který se v protiarkanově zaměřeným městě vydává za šlechtice, vyzval na souboj paladin na stejný úrovni. Oba byli nějak nakouzlený, ale více méně jsme všichni předpokládali, že paladin umře. No, a nakonec vyhrál, protože měl feat mage slayer, záchraný hody jako blázen, true seeing a fly (z věcí) Myslím, že v součanosti je bojová postava (vysoký base attack a hit dice) vyrovnaná se spellcasterem, na většinu kouzel je save atd. a takový drobnosti jako možnost/nemožnost lítat atd. se dá dohnat předmětama (kterýma si zase čaroděj musí zvyšovat AC, počet životů...)
Autorská citace #14
21.9.2005 21:44 - M-tess
Proti brutalnim prasatum jako fighter nebo barbarian jsou nejlepsi mind-affecting kouzla, protoze zminovane postavy maji vetsinou minimalni will save... Druzinka proti ktere se potom obrati jeji vlastni killer nablizko potom moc sanci nema=( Ja to zazil... od te doby si davam pozor na will save a cisty fightery se snazim moc nehrat=)
Autorská citace #15
4.1.2008 15:57 - Quentin
souhlasim s alnagem. Je to tak snad vsude (i v pocitacovych hrach) - warriori jsou o equipu
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2080500125885 secREMOTE_IP: 3.80.4.76