Pravidla

wraiths
9.10.2006 12:47
více opotunity utoků
mohu toto provézti, neb musím mít feat "combat reflexes" skupina ví o orčí tlupě co jde po cestě.ta o nás neví čekáme v zaloze. když prochází okolo přepadnem tlupu. já jako zloděj mám vysokou inic a povedlo se překvapení. takž první utok oportunity za prekvapení, pak nasleduji v dal svymi utoky(prvni na rade) v kole a pak!!! a ted nevim mohu pouzit jeste jeden oportunity utok za feat "oportunista"....? normalne myslim ze s "combat reflexes" to asi jde ale kdyz je nemam...
je jasny ze oportunistu mohu pouzit jen jednou v kole.
Autorská citace #1
9.10.2006 12:54 - wraiths
priznam se ze ty utoky moc jasny nejsou...:-/
Autorská citace #2
9.10.2006 18:28 - Alnag
Dobře, takže si to rozebereme... orkové procházejí kolem tebe, pokud si vás nevšimli, může to DM vyhodnotit jako Surprise round (překvapení, nejde o příležitostný útok AO). Můžeš provést partial action (částečnou akci), tzn. pokud jsou těsně u tebe, můžeš na ně zaútočit, příp. střílet.
Druhá možnost je, že procházejí oblastí threat area, tzn. takovou, kam dosáhneš, pak bys měl de facto AO. Každopádně je důležité si uvědomit, že poté začíná normální první kolo.
V normálním prvním kole ty útočíš. A můžeš použít zvláštní schopnost tuláka oportunista, neboť je to nové (= první kolo). Tak jsem to alespoň vydedukoval já.
Autorská citace #3
10.10.2006 09:23 - Rytíř
Nejsem si jist, zda to dobře chápem - ptáš se na to, zda tvůj tulák může zaútočit jedním zvl. útokem nablízko navíc jak v kole překvapení, tak i v dalším kole? Díky schopnosti Oportunista? Anebo se ptáš, jestli ten úplně první útok díky překvapení nebyl náhodou tento..?
O té schopnosti se v pravidlech píše: "Jednou za kolo může tulák provést příležitostný útok na protivníka, který byl právě zasažen útokem nablízko jiné postavy. Tento útok se pro dané kolo počítá jako tulákův příležitostný útok. Ani tulák s odborností Bojové reflexy (combat reflexes) nemůže tuto schopnost použít víc než jednou za kolo."
Z toho mi vyplývá, že pokud v kole překvapení tulák na někoho zaútočí zbraní nablízko, a potom na toho samého protivníka úspěšně zaútočí ještě jin postava (též zbaní nablízko), tak se dá tato schopnost využít a tulák šlehne nebohého obránce "zadarmo" ještě jednou.
Následující kolo je regulérní, normální kolo a postupuje se při něm úplně stejně..
Autorská citace #4
10.10.2006 11:27 - wraiths
tak ja to vysvetlim uplne jak si myslim ze se to odehraje,nebo jak bych to odehral ja.a protoze hrajeme jen obcas tak se vzdy dohadujeme. a vy me opravite ;-) takze tulak s druidem ceka u cestyna orky ktere spolu sledovali.vyberou si nejvetsiho zrejme saman ci vudce.ja jako zlodej jsem vyhledl teren tak abych mohl pouzivat akrobacii(tumble). "odboceni:protoze jsem prezil jako otrok a byl zachranen z drowyho vezeni a odkoukal jeden specialni boj...preskoceni soupere,nebo z vysky spadnuti do nepratel a diky prekvapeni je rychle vyridit." proto vyuzivam "tumble",takto:ze misto kotoulu(dovoleno DM)hodim bud flip(premet) z vysky ci z rozbehem se dostavam za soupere(vzdy s AofO od soupere pokud se overeni akrobacie nepovede)". takze zpet k orkum. ja tedy ciham ork dojde.pouzivam tumble(povede se hod, nema tedy AofO) jsem vedle orka.hod na iny. ork 16 druid 17 ja 21.ork je zaskocen ja tedy pouzivam AofO.pak uz v klasik kole utocim ja,pak druid,ten zasahne. a ted TO CO ME ZAJIMALO!!!! je to stale pokud se nemylim jedno kolo? mohu pouzit volny utok za oportunistu i kdyz uz jsem udelal jeden AofO jako v tom zaskoceni. "rytir" v tom co pises nize to tedy jde. ja to prave bral tak ze v jednom kole bez "combat reflexes" muzes zasadit jen jeden AofO. to me prave matlo a to se mi zdalo divny.
Autorská citace #5
10.10.2006 11:39 - Alnag
Já mám dojem, že klíčový problém je ten... že surprise round (zaskočený ork) ti nedává AO. Dostaneš sneak attack bonus ke svému útoku, ale z jakého titulu bys měl mít AO mi není jasné. Neboť to, že jsi první na řadě v iniciativě na flat-footed orka mu sice bere obranu, ale ork se nehýbá, neprovádí žádný distracting act tudíž AO neprovokuje.
Čistě teoreticky (a to za jiných než výše popsaných okolností) si myslím, že rogue s Combat Reflexes může provést tolik AO kolik svede plus právě jednou AO za Opportunist abilitu. Rogue bez Combat Reflexes může provést buď klasické AO nebo Opportunist abiltu a to jednou za kolo.
Autorská citace #6
10.10.2006 21:55 - bigbythewise
alnag: AoO za Opportunist abilitu by se mel uz zapocitavat do celkoveho poctu moznych AoO utoku za feat Combat Reflexes. Cili pokud mas DEX 16, tak muzes provest 3 AoO za kolo (vcetne Opportunista) a ne 3 + 1.
Autorská citace #7
11.10.2006 07:21 - wraiths
bigbythewise:joo tak ted jsi na to kapl tohle em zajimalo. takze proste vic nez kolik mas bonus za obratnost neudelas i kdyby jsi mel cokoliv za feat. alnag: alnag a sorry ze jsem to psal tak rozvlacne. a mozna jsem se dalsi vec dovedel. ja totiz bral ten prvni prekvapujici utok jako AofO, to byla asi chyba a je chyba!
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.37058615684509 secREMOTE_IP: 3.231.228.109