Jerson píše:
Nicméně všichni také nosili dobré zbroje, když mělo dojít na boj, jen u každého ta dobrá zbroj vypadala jinak.
Takže neexistovalo, že by někdo "dobrou zbroj" neměl? ve finále byli v boji všichni nějak "podobně" na tom, co se obrany týkalo?
York píše:
Za srovnatelnejch podmínek mám ale všechny postavy nastavený srovnatelně bojově silný - válečník v těžký zbroji se štítem vydrží o poznání víc, ale rozhodně to není tak, že by mu šíp nemohl nic udělat, zatímco jinou postavu skoro jistě zabije.
Ok, chápu, že takové scénáře ve své hře asi nechceš.
Ono DrD/DH není univerzální systém, je určený zejména pro fantasy.
Já jen, že jiné systémy tohle mají také ... viz Savage Worlds, kde postava, která programově neinvestuje žádný skill do obrany, nebude mít ani štít, ani žádnou speciální schopnost, bude mít "obranné číslo" 4, zatímco ta, která bude mít Boj hodně vysoko (což teoreticky jde mít už od začátku), bude mít štít a nějaké speciální schopnosti, tak bude mít "obranné číslo" třeba 13.
Takže první bude trefená asi často, zatímco druhá jen výjimečně, nebo jen velmi silými protivníky (drak, superhrdina, vesmírná loď ...).
A podobně na tom mohou být postavy s výdrží a zbrojí.
Takže ta situace, kdy budeš mít v jedné družině Staříka s hůlkou, který je komplet nebojový, a vedle bojové monstrum, a jejich Obrany a Výdrže budou opravdu astronomicky odlišné, není v SW nikterak nemožná.
Rozdíl je v tom, že SW nabízí víc než jen vybíjení podzemí, takže to dává větší smysl (někomu :)).
Chápu, že DrD historicky patří do okruhu her, kde se počítá s tím, že v boji "se účastní všichni, aby se všichni bavili" ... je to ale tak, že je systém opravdu rozbitý, když se mohou v družině sejít postavy, pro které to neplatí?
Já jsem takových her hrál spoustu, dokonce asi i víc, než těch, kde všichni byly v boji podobně platní, proto mi to jako tak velký problém nepřijde.