Kultura

ShadoWWW
10.8.2014 22:00
Jak byste si představovali D&D 4.75?
Pathfinder se označuje jako "vylepšené D&D 3.5 v rámci mírného pokroku a zachování feelingu". Pokud vezmeme Essentials jako D&D 4.5 a to, že D&D 5e se silně odklonilo od feelingu 4e, jak byste si představovali vylepšené D&D 4e v rámci mírného pokroku a zachování feelingu?

Možná by šlo převzít něco ze 13th Age, možná i z 5e, ale ani jedna z těchto her není úplně příbuzná k 4e.
Autorská citace #1
10.8.2014 22:02 - ShadoWWW
Moje dva centy:
- Snížit počet úrovní na 20.
- Přidat eskalační kostku ze 13th Age.
- Optimalizovat tvorbu postavy tak, aby šlo vytvořit postavu bez počítače do 30 minut (ale nenapadá mě, jak to udělat).
Autorská citace #2
10.8.2014 22:20 - Alnag
Zjednodušil bych koncept povolání jen na ikonické představitele rolí (řekněme dvě povolání pro každou roli) a rolové powers. Úplně bych zrušil bych pakárny typu psionika. Hlavní důvod, proč potřebujete PC je, že je tam moc možností a moc kombinací.
Autorská citace #3
10.8.2014 22:27 - Vojtěch
Já bych přidal i vyvíjející se powery, jako v 13th, když už.
Autorská citace #4
10.8.2014 22:34 - ShadoWWW
Co jít ještě dál - jen jedno povolání na jednu roli a zbytek dát jako subclassy?

Hodně lidí má Čtyřku spojenou s tím, že si na počítači vybírá ze stovek powers. Je otázka, jestli osekání tohoto prvku by neodradilo fanoušky. Ale jinak souhlas s tím, že právě tato na jednu stranu volnost, je na druhou stranu nutnost mít počítač.
Autorská citace #5
10.8.2014 22:50 - Alnag
ShadoWWW: Jasně, ale už essentials je v podstatě vyber si ze dvou tří powers. A povolání je také méně. V podstatě by šlo hlavně o to, opustit to, jak se pustili na začátku ze řetězu.
Autorská citace #6
10.8.2014 23:26 - Quentin
Nejvíc definující věc 4e jsou powery. Všechno ostatní bych zjednodušil, vyhodil nebo předělal na power. Tím by se ta tvorba zkrátila a zpřehlednila... možná :)

Class ability
"Vigor barbar dostane 3 temporary hp když někoho srazí k zemi" se moc neliší od at-will poweru, co na zásahu a/nebo sražení k zemi dává pár temporary hp
Featy
"Toughness ti dá 5hp" se dá vyměnit za minor encounter power, co ti doplní trochu hp
Skilly
"History knowledge" se dá předělat na encounter power INT vs DC

Jasně, že by to nebyla dokonale identické náhrada. Důležité je, že téma i dostatečně odslišný gameplay jednotlivých povolání se vejde do powerů. A mít celý pravidla pro postavy jen ability scores a powers by bylo takové clean a přehledné (a postava by fakt mohla být jen seznam vybavení a balíček karet)

Ale trošku komplexity bych tam vrátil skrz efekty, co by powery měly na postavu. Např. Paladin, co by měl power Smite Evil 5W/half na missu, by se nikdy nesměl smilovat nad monstrem. Wizard, co by měl power Fly, by měl neustále vítr ve vlasech apod. Tím by se aspoň tak na oko zmírnila disociace mechanik od fikce.



Jako druhou věc bych vyhodil šílenej vertikální vývoj postav a světa kolem nich. Díky tomu by nemusela být tvorba monster tak složitá a DM by mohl používat všechno jak simulačně sedí. Už žádné scalující DC, nesmyslné boje (tisíc lowlvl goblinů, co tě nemůže trefit, nebo highlvl démon, který nelze porazit) a konec nákupních listů magických předmětů, aby jsme splnili číselnou kvótu. Ale počítám, že tohle zploštění je no-brainer.



Ale neberte mě moc vážně :)
Autorská citace #7
11.8.2014 01:55 - sirien
QuentinW píše:
Wizard, co by měl power Fly, by měl neustále vítr ve vlasech

Těžko, to by zničilo celou herní matematiku. Žádnej hráč by už nikdy nekoukal na bonusy nebo na to co věci dělaj, všichni by jen combili powery tak aby jim sekundární efekty dodaly image-of-permanent-coolness. V podstatě bys ze 4e udělal Metro-Nerd Barbie Girl RPG.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14926981925964 secREMOTE_IP: 34.236.38.146