Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
8.6.2019 17:52 - sirien
ShadoWWW: to neni to o čem je řeč. Otázka zní: Má 5e nějakou obecnou mechaniku pro útok ze zálohy, která by ovlivnila damage? Tj. ne jen výhodu nebo bonus k útoku a ani žádné class-specific věci co má rogue atp., skutečně něco co může udělat třeba i wizard když někoho zezadu přetáhne holí.
8.6.2019 19:09 - ShadoWWW
V boji jsou na to stavy. Nejlepší je myslím paralýza nebo bezvědomí, kdy máš výhodu + automaticky kritikál. A exceluje v tom pochopitelně vrah, což je jeho specialita.

V dramatických situacích ale zastávám názor zmíněný v PPJ, že pravidla jsou nástroj, nikoli bič k potírání zdravého rozumu. Pokud to PJovi přijde OK, tak může nechat podříznout CP mimo pravidla pro boj. Konec konců podříznutí ve stealth akci je spíš skill challenge než klasický souboj.
8.6.2019 22:56 - York
sirien píše:
Sice unikneš z toho plesu, ale jako nasereš upířího knížete


Nenasereš, protože se to vůbec nestane (návrat v čase). Vysmát se někomu a pak to odestát je asi tak stejně užitečný, jako si jen představit, že bys to mohl udělat ;p
8.6.2019 22:57 - York
Log 1=0 píše:
Sešlu Tašin smích!
Hm, nehodil to.
Zatímco se směje, svážu ho, aby se nemohl hýbat.
Když se nemůže hýbat, tak mu naliju do krku ten uspávací lektvar.
Hm, usnul.
Když spí, tak mu jednoduše přiložím nůž ke krku a podříznu ho.


Znamenám si. Monytyho čardáš tím trpí taky...

(Jen mě nějak nenapadá řešení.)
8.6.2019 22:59 - LokiB
York: a jsi si jistý, že to tak v Mage úplně zafunguje?
8.6.2019 23:38 - sirien
York píše:
Nenasereš, protože se to vůbec nestane (návrat v čase)

hohoho - tak to moment. Já uvažoval skok zpátky v čase v řádu vteřin (tj. takový, který "odmaže" smrtelný nebo těžce zraňující zásah).

Pokud hodláš skákat v čase celé minuty (minimálně) a předběhnout tím i kontext celé situace včetně věcí, které k tomu konfliktu vedly... tak zaprvé na to potřebuješ minimálně tečku Time navíc, zadruhé to je náročnější a zatřetí to je paradoxnější. Vzhledem k tomu, že se bavíme o kouzle poslední záchrany - je moudré designovat ho s větším rizikem nedokonalého efektu a vyšším rizikem a paradoxnim backslashem?


Loki: Vůči upířímu knížeti nejspíš jo. Provést tohle představenému lokální mágské chantry... by nemuselo být až tak rozumný.
8.6.2019 23:48 - York
sirien píše:
Já uvažoval skok zpátky v čase v řádu vteřin (tj. takový, který "odmaže" smrtelný nebo těžce zraňující zásah).


To už mi přijde jednodušší se odportit předtím, než tu ránu dostaneš...
8.6.2019 23:59 - Aegnor
York píše:
To už mi přijde jednodušší se odportit předtím, než tu ránu dostaneš...

Ale pak to musíš aktivně spustit. Sirien psal "death-triggered" kouzlo. Tedy kouzlo, které se spustí až v okamžiku, kdy tu ránu opravdu dostaneš.
9.6.2019 01:40 - sirien
York: chápu, proč si to myslíš, ale neni to tak.

Varianta jedna je, že mi budeš prostě věřit, když řeknu, že tohle kouzlo potřebuješ stavět jako návrat v čase poté, co se stane trigger a nikoliv jako na věštecké predikci triggeru postavenou prevenci.

Varianta dvě je, že mi to věřit nebudeš a řekneš si o vysvětlení a já Ti pak budu muset vysvětlit celou kosmologii času v Mage což zahrnuje věci jako zrcadlovou pyramidu času, definici "skutečnosti" a způsob jejího rozpadu a možná pár dalších zábavností.

(Ve skutečnosti to není až tak náročné a právě to že to je udělané tak jak to je udělané umožňuje, aby v Mage vcelku bez problémů fungovaly všechny tyhle srandy typu většění nebo skoky v čase, co v jiných systémech instantně rozbijí hru popř. způsobí GMovi příšernou migrénu, ale přes textový posty se to vysvětluje o dost hůř než naživo přes stůl kde může člověk i gestikulovat nebo sem tam něco črtnout na papír...)
9.6.2019 02:00 - York
Já jsem holt doma spíš v Shadowurnový magii (teda býval jsem), takže to holt vidím trochu jinak. Na to, že v nejbližších několika milisekundách tenhle malej kus olova udělá díru do tvýho masa, nepotřebuješ věštit, to je obyčejná fyzika :-)
9.6.2019 02:56 - sirien
York: ale kulový, "věštíš" to úplně stejně, jen v Mage se tomu říká upřímně a narovinu věštění, zatímco v Shadowrunu to hermetici newspeaknuli na "detekci", aby si mohli připadat, že tomu rozuměj víc, než šamani :)
9.6.2019 10:59 - Aegnor
sirien píše:
Varianta dvě je, že mi to věřit nebudeš a řekneš si o vysvětlení a já Ti pak budu muset vysvětlit celou kosmologii času v Mage což zahrnuje věci jako zrcadlovou pyramidu času, definici "skutečnosti" a způsob jejího rozpadu a možná pár dalších zábavností.

Kde se o tom dá víc přečíst?
9.6.2019 13:47 - Naoki
V článku Kosmologii času v Mage v Kostce, který se Sirien chystá brzy napsat ;-)
9.6.2019 14:18 - sirien
Aegnor: V Mage příručkách, ideálně :) Nicméně TLDR verze je třeba tady. Hlavně první dva odstavce, pak dál už to začíná bejt trochu bordeloidní. Tu část o stabilizaci minulosti je dobré brát spíš jako staroediční Technokratický experiment/pokusný projekt a tu část o Reality quakes spíš jako pracovní teorii. Fragmenty odlišných minulostí lze v nové kosmologii nalézt v deep shadow realm (cca někde na úrovni dreamworldů, přístupné přes Spirit popř. vyšší Time).

Ascension Nova byl fakt zajímavej projekt a obsahuje nějaký dobrý shrnutí a nápady, ale bohužel nikdy nenabral komunitní hybnost a zůstal rozsahově dost omezenej a hodně nezahlazenej - náhodně se v něm míchá 1.-3. edice dohromady atp. Plus samozřejmě to je konverzní projekt a ne vývojovej, takže zachovává hromadu konin ze staré edice (metaplot, přímou přetahovanou u subjektivní konsenzus atd.) v plné pálce (mnohdy ještě silnějc, protože to tam někdo vepsal třeba podle 2ed místo 3ed kde to bylo ještě horší), je dobré na to při jeho pročítání pamatovat.


(Zrcadlová pyramida času si nejsem jistej jestli je vzatá přímo z nějaké příručky nebo jestli to byl náš způsob "projekce" těch popsanejch principů; ve vztahu k tomu co psal York problém je očividný - pokud nadesignuješ trigger vůči budoucnosti, tak si nikdy nemůžeš být jistý že nezačne házet false-positive reakce na alternativy které nenastaly nebo - hůř - začne ignorovat právoplatné triggery protože přišly z budoucnosti která zůstala zahalená dokud se nestala skutečností. Celá sféra Času je trochu ošemetná. Ostatně pokud si někdo myslel, že magie bude snadná, tak neměl chodit hrát Mage :D )
9.6.2019 14:20 - sirien
Naoki: touché, funny... poznamenávám si do knížečky budoucích zúčtování a můžeš se těšit na odplatu.
9.6.2019 15:05 - Aegnor
sirien píše:
Aegnor: V Mage příručkách, ideálně :)

Tak ... to mi došlo. Spíš jestli stačí třeba nWoD MtA Core, nebo musím vzít i oWoD Core, nebo nějaké jiné vedlejší příručky. :-)
9.6.2019 15:57 - sirien
Aegnor: ten koncept je z Ascension, jak ne/byl zachovanej v Awakening teď z hlavy nevim.

Od pohledu do Awk se mi zdá že ten původní koncept zahodili na úkor nějakýho lacinýho a ničim nenápomocnýho wibbily wobbly timey wimey (p. 257), což je vcelku typickej Awk shit kvůli kterýmu Awk fakt nemám rád :/
16.6.2019 07:53 - ShadoWWW
Wizardi mají novou anketu na D&D boxed sety (krabicovky). Svým názorem můžete ovlivnit budoucnost D&D.

IMHO to vypadá na novou settingovou krabicovku (něco ve stylu Greyhawk Boxed Set nebo - z českých luhů a hájů - Asterion: Čas temna).
17.6.2019 21:34 - wlkeR
Ta anketa nic moc, jako vážně je zajímá jen co v tom bude za swag? Zní pomalu jak věci, co nám choděj k projektům EU.
Nicméně se začínám zajímat o ten boxed set co se chystá vyjít... Dragon of Icespire Peak..? Celkem se mi zamlouvá nápad rozšířit sandbox kolem Phandalinu, ikdyž nemyslím, že je zvlášť super nápad k tomu vydávat další krabici. Další zklamání pak je, že americký supermarkety jí dostanou o víc jak dva měsíce dřív než zbytek světa. Supermarkety! Je to jako si jít koupit DnD do Tesca místo obchodu s hrama. Hereze.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.37563109397888 secREMOTE_IP: 3.85.92.139