Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
17.4.2019 12:25 - Log 1=0
sirien píše:
Detaily Ti kdyžtak taky rád vysvětlim v PM ;)

Házej, zajímá mě to.
I když mám pocit, že vidíš v mých postojích něco, co v nich tak úplně není.

A já tedy taky polemizoval spíš s tím druhým odstavcem. Hrdina proti své vůli, to je silný a funkční koncept, a já ho určitě nikomu nechci brát. Ale zase se mi nelíbí to shazování odlišných konceptů, které boldrick vlastně dost sestřeluje v tom svém druhém odstavci.
17.4.2019 13:38 - Jerson
sirien píše:
V mnoha archetypech je hrdina ten, kdo ochraňuje stávající hodnoty proti nějaké hrozbě.

Ještě k tomuto jedno upřesnění - neříkám, že každá postava musí být proaktivní. Naopak je zajímavější, když je část postav reaktivních, a díky tomu může snáze spolupracovat s proaktivní postavou jiného hráče, nebo je reaktivní v tom smyslu, že chce zachovat současný stav, a vytváří tak něco jako vnitroskupinovou opozici. Obojí je pro hru zajímavé a lépe fungující než parta (nesourodých) proaktivních postav. Nicméně bych rád, aby alespoň třetina nebo (menší) polovina postav ve skupině proaktivní byla.

Druhá věc jsou lidé, kteří nechtějí dělat nic hrdinského (ve smyslu heroického) - myslím, že to se s proaktivitou přímo nevylučuje. Můžou být proaktivní nehrdinské postavy a nehrdinské reaktivní postavy, stejně jako hrdinské proaktivní i reaktivní postavy. Vlastně bych jen měl nerad pasivní postavy (a hráče).

LokiB píše:
Když já v tom pro potřeby hraní RPG opravdu rozdíl nevidím. Jestli jako hráč budu směřovat svou postavu "do širého světa, protože se mi nechce být doma" nebo "do širého světa, protože mě tam příkazem poslal na zkušenou pan král" je mi celkem jedno. Jo, postava se pak může jinak stavět k různým věcem, které potká, ale furt to bude ta samá "hra".

Hm, a nespoléháš na to, že ti v obou případech GM do cesty postaví nějakou věc k řešení?

Protože já v tom vidím rozdíl u hráčů, kteří chtějí něco dělat, přičemž to "něco" jim mám postavit do cesty já, a hráči, jejichž postavy chtějí dělat "něco konkrétního" - třeba najít způsob jak oživit mrtvolu. Z toho pak plyne ten rozdíl, který popisuješ dál.
17.4.2019 13:55 - LokiB
Jerson píše:
Protože já v tom vidím rozdíl u hráčů, kteří chtějí něco dělat, přičemž to "něco" jim mám postavit do cesty já, a hráči, jejichž postavy chtějí dělat "něco konkrétního" - třeba najít způsob jak oživit mrtvolu. Z toho pak plyne ten rozdíl, který popisuješ dál.


Jo, v tom rozdíl vidím. ale právě to není moc spojené s proaktivitou či reaktivností POSTAV, ale hráčů. A tím jak se to tu v různých příspěvcích mixuje, tak je v tom zmatek.
17.4.2019 15:56 - efram
Píše:
Nemusím, ale chci je řešit, kvůli stylu kampaně, kterou hraju.


Vsadím se o co chceš, že když je nebudeš tolik řešit bude tvoje kampaň o dost stylovější.....
17.4.2019 15:59 - sirien
efram: A máš nějakej návrh jak takovou sázku o naprosto subjektivním dojmu následně i objektivně rozsoudit?
17.4.2019 17:17 - efram
sirien
nemám, ale ne všechny naše kroky vede jen čistá logika, někdy má člověk i intuici/úsudek.
Vlastně my si tu jen tak na tu logiku hrajem :). Mimochodem každý dojem je subjektivní. Každý relativizuje.
17.4.2019 17:44 - sirien
efram: koukám, že chceš soutěžit o "deepity" týdne.
17.4.2019 18:20 - efram
sirien nech to ležet.....
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16679000854492 secREMOTE_IP: 184.73.14.222