Volná diskuze

Necromancer
12.8.2020 10:36
Kvalitní, D&D dobrodružství
Ahoj,
Nedávno jsem četl Strádovo prokletí a jak jste si už možná někteří všimli, velmi mě zaujalo. Rád bych se tedy zeptal, je tu nějaké podobné(dlouhé, kvalitně propracované, s vedlejšími liniemi a spíše vysoko úrovňové) D&D dobrodružství? Myslím, že něco takového by mělo přijít spíž od předložených dobrodružství z Ameriky či odjinud, zároveň je tu však i dost schopných spisovatelů, kteří by mohli něco takového mohli slátat. Zkoušel jsem něco najít tady na d20, ale je jich tu tolik, různě kvalitních, různě dlouhých a pro různé úrovně, že bych to nejspíš vzdal v půlce... Takže se ptám, mohl by mi někdo z Vás poradit/doporučit dobrodružství podobného rázu, jakého jsem zmiňoval výše?
Autorská citace #1
12.8.2020 10:37 - Necromancer
Předem děkuji.
Autorská citace #2
12.8.2020 12:14 - Demonica
V seznamu přeložených dobrodružství, je pěkně vidět délka jednotlivých dobrodružství, podle toho jakými úrovněmi postavy projdou.
Seznam dobrodružství na Wiki má taky přehledně uveden, pro jaké levely dobrudružství je.

Mě třeba láká Hrobka anihilace, ale oproti Stráhdovi (kterého jsem jako kapmaň vedla), je to dost jiný druh dobrodružství, orientovaný mnohem více na prolézání podzemí a řešení pastí. Takže záleží hodně na preferencích.

Hoard of the Dragon Queen a navazující The Rise of Tiamat je podle všeho dobrá kampaň, znám skupinu co ji teď hraje.

Dragon Heist je myslím taky dobrý, ale navazující Dungeon of the Mad Mage už neznám.
Autorská citace #3
12.8.2020 12:38 - Necromancer
Díky, někdo další?
Autorská citace #4
12.8.2020 12:48 - sirien
Kvalita DnD dobrodružství je taková... hodně spekulativní záležitost.

Zaprvé hodnocení se hrozně rozchází člověk od člověka podle toho, jaký herní styl dotyčný a jeho skupina preferuje. Druhá věc je, jak moc dotyční chtějí hrát (a hodnotí) dobrodružství plus mínus tak, jak je napsáno, a jak moc ho berou (resp. jejich DM bere) jen jako volnou inspiraci kterou si po cestě ladí a upravuje podle sebe, třeba až do té míry že nějakou pasáž úplně změní nebo odehraje jinak.

To první se dá relativně poznat z anotací těch dobrodružství. Pokud máš rád exploration adventures kde postavy čelí divočině a neznámu, tak se Ti Tomb of Annihilation bude líbit určitě víc, než když preferuješ sociální interakce se spoustou NPC okolo které jsou zapojené do různých konspirací a zločinů nebo zájmových skupin.

To druhé je trochu víc tricky a zpravidla je dobré najít si nějakou recenzi. Ideálně od někoho, u koho tušíš, co sám preferuje (aby sis dokázal přeložit co píše do oho co to pro Tebe znamená), ale pokud žádného fave autora co by danou věc recenzoval nemáš, tak poslouží cokoliv (v takovém případě je dobré přečíst si třeba dvě tři co věc hodnotí z různých pohledů). Pokud to čteš jako DM tak ok, pokud jako hráč tak bacha na spoilery v těch recenzích. Tam se pak dozvíš takové užitečné věci jako že Descend to Avernus je sice celkově hodnocený výborně, ale má 2 oddělené pasáže - v podstatě prequel a hlavní story - a ta první je dost railroadová a místy možná až s přestřelenou obtížností. Tady je pak zjevný že pokud chceš jednoduché "vzít a hrát", tak s tou první pasáží můžeš mít problém, ale pokud jako DM si ochotný si to nastudovat, použít jako podkladový materiál a odehrát si tu první pasáž po svym jinak (dát tomu víc volnosti, trochu poladit míru opozice...), tak to bude nejspíš v pohodě záležitost.

Z tohodle důvodu je dost ošemetné vybírat "jen" podle nějakých hvězdiček a procent, protože obě výše uvedené preference se Ti můžou rozcházet s tím, kdo hodnotil.
Autorská citace #5
12.8.2020 13:26 - Log 1=0
Sirien má pravdu, a je to celkem podstatné.
Budu teď brát, že jsi PJ začátečník (jestli teď podceňuju, tak sorry, prostě přeskoč ty "začátečnické" věci)
1. Moduly jde teoreticky hrát tak jak jsou, ale na rovinu to moc nedoporučuji. Je dobré je projít a trochu poladit stran stylu, kiksů atd.
2. Je rozdíl, jestli je fakt budeš takhle hrát, nebo si to rozmontuješ a přestavíš na víceméně vlastní dobrodružství.
K modulům, já vedl Stráda, a hrál Hrobku Anhilace, Dragon Heist, Dungeon of Mad Mage a Sestup do Avernu.
Strád je podle mě nejlepší, byť má pár bugů, které je nutné hotfixnout.
Hrobka je také dobrá, byť na hráče více tlačí, aby drželi linku. Ale když nebudou, tak pořád funguje.
Sestup do Avernu má zajímavé témata a lokace (krom první části, ta je blbá), a cool finále. ale jsou propojeny dost mizerně, násilně a líně. Na předělání super, na čistou hru dost meh.
Dungeon of Mad Mage má největší rozsah levelů, ale je tak obrovský, že se přejí, a spodní vysokolevlová patra už fungují hůře. Ale dají se z něj snadno vyjmout jednotlivá patra a rozhodit po mapě s jiným druhem obsahu. Na vykradení zase super, při hře jen tak doporučuji včas skončit. Jo, a věci tam háže spíš pro game, než podle fikční logiky.
Dragon heist má pěkné téma, zajímavé nápady, ale je to docela railroad, a navíc takový, co se musí doladit a doplnit. Takže to chce vypravěče, co tu linku buďto rozbie a využije to jako podklady k improvizaci nebo prostě volnější hře, nebo naopak dokáže hráče na těch kolejích zábavně udržet. Oboje není moc triviální, takže začátečníkovi bych to určitě nedoporučil, i když sám jsem se u toho hodně bavil. Jenže já měl zkušeného vypravěče.
Autorská citace #6
12.8.2020 13:41 - Necromancer
Díky!
Autorská citace #7
12.8.2020 15:01 - wlkeR
Mně se líbila první řada Adventurer's League. Vyjma první úrovně (kterou jsem tehdy dost neúspěšně nahradil 1. kapitolou z Pokladu Dračí Královny) máš asi až do 10ky široký výběr dobrodružství různých druhů i zaměření volně navázané na město Phlan a obecně hrozbu dračího kultu. Na konci musí postavy zdrhnout, takže na to jde dál navázat ligou k Princes of Apocalypse, nebo Storm King's Thunder, který ale moc neznám. Ale Epika Dobytí Phlanu, nebo jak se to jmenuje, by po pár úpravách mohla být vskutku epická, a vydalo by to na celkem dlouhou kampaň.

Nevýhoda - nic z toho, aspoň co vím, nebylo nikdy přeloženo.
Autorská citace #8
12.8.2020 15:19 - Necromancer
Díky, Královna jo.
Autorská citace #9
13.8.2020 21:18 - Necromancer
Rád bych se ještě zeptal, je tu nějaké dobré dobrodružství od zdejších autorů?
Autorská citace #10
13.8.2020 21:45 - Log 1=0
Pokud pořád platí požadavek na větší kampaň pro vyšší levely, tak bohužel ne.
Pokud stačí one-shot tutorial pro začátečníky, tak tu je Noc goblinů (http://www.d20.cz/clanky/pravidla/kovarova-dcera.html).
Pokud ti nevadí nutnost systémové konverze (spíše jednoduchá), a divnější svět, můžeš se podívat na Quentinův blog 2k6 goblinů (http://www.d20.cz/blog/Quentin/51235.html). Má tam super věci.
Pak je tu pár dalších věcí, ale ty mi nepřišly tak dobré (ale je to jen dojem po přečtení).
Autorská citace #11
13.8.2020 21:56 - Necromancer
Díky.
Autorská citace #12
1.9.2020 11:43 - Gurney
Já bych ty DnD dobrodružství rozhodně doporučil hrát s Alexandrianovými remixy (Dragon Heist, Descent into Avernus)
Autorská citace #13
1.9.2020 13:06 - kuschleba
Mně třeba podle recenzí hodně zaujalo Out of the Abyss, které by podobně jako Strahd mělo mít spíše hororové ladění, v tomto případě ovšem více šmrnclé Lovecraftem. Co jsem se dočetl, bývá řazené mezi ty náročnější kampaně, především co se týče nutnosti zkušenějšího DM ale i hráčů - střetnutí bývají často smrtící, jede se "survival" styl hry... Ale nehrál jsem, tak nevím, jak to funguje v reálu.
Autorská citace #14
1.9.2020 16:49 - wlkeR
Mně se Out of the Abyss moc nelíbilo. Odrovnalo mě těch 20 companion NPCček hned na začátku, ani jsme nedohráli první kapitolu a družina pravila, že je to neba. Přeladili jsme tedy na Ravenloftský AL, který mělo naopak velkej úspěch.
Autorská citace #15
1.9.2020 21:50 - Necromancer
Prostě upíři a smrt maj největší úspěch... Ale Sestup do Avernu mě taky ochromil. Teď nevím, kde bych byl víc doma...
Autorská citace #16
1.9.2020 21:53 - Necromancer
Gurney píše:

Ach jo, jen kdyby to mělo překlad nebo auto kurz angličtiny...

Ale ten originální se mi stejně líbil.
Autorská citace #17
2.9.2020 22:03 - Gurney
wlkeR píše:
Mně se Out of the Abyss moc nelíbilo...

Já to hrál jen chvíli, ale lidi co v tom pak pokračovali z toho byli taková rozpačití. A docela je chápu, na prolistování mi přišlo, že je to taková trochu typicky 5e kočkopes kampaň, která na jednu stranu nemá zas tak moc příběhu, ale na druhou stranu jí chybí i ten oldschool design a mechaniky, který by dělal samotné přežívání v Underdarku zajímavým.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33600401878357 secREMOTE_IP: 3.226.248.180