Morgenster: Z toho co píšeš si dovolim tipnout, že hraješ poměrně tradiční fantasy hry a chcš u toho zůstat. V tom případě:
DnD 5e je sázka na jistotu. Elegantní moderní hra s jednoduchými a intuitivními pravidly, která se zaměřuje přesně na to, co nejspíš hledáš - ironicky pocitově podobná DrD 1.x (resp. hráči 1.x v ní podle reakcí o kterých víme mají poměrně familiární pocit systému, který dodává hru, kterou v podstatě znají - jen jednodušeji, lépe a s mnohem většími možnostmi). K dispozici máš kompletní překlad základních tří knih, Tolkienovského Adventures in Middle Earth, nějakých dobrodružství a dalších materiálů, do budoucna něco přibude a řešit kolik toho je k dispozici v angličtině asi nemá moc smysl, protože bysme se nedopočítali.
DrDII je pro Tebe nejspíš v podstatě nehratelná (resp. jsou hráči co si dvojku oblíbili, jenže to platí pro cokoliv a většině to prostě nevyhovuje) - absolutně odlišný styl a žánr hry s důrazem na úplně jiné pojetí postav v příběhu a zcela odlišným konceptem toho, kde má být ve hře např. taktika atp. Navíc současná (původní) verze pravidel je naprosto katastrofálně úděsná (můj názor - většina ostatních říká, že je jen hrozně špatná) a i když "revize" (ehm ehm druhá edice) pravidel vypadá zatím slibně, tak a) není nikde tesané do kamene, kdy vlastně vyjde a b) zatím není úplně jisté, jak dobrá vlastně nakonec skutečně bude.
Fate Core (4e) jsou v tomhle kontextu často skloňovaná pravidla, zejm. nejspíš od doby co sem přeložil jejich základní tři knihy, ale asi bych váhal s tím Ti je doporučit - sou to super pravidla a tvoří super hru, ale od DrD 1.x/+ jsou stylově citelně dál než to DnDčko a pokud nesáhneš po nějaké na nich založené fantasy hře tak potřebují trochu dopracování abys tam měl všechno co chceš (ta pravidla mají texty co Tě tím provedou a pomůžou Ti to vytvořit, ale pořád to je nenula práce). Na druhou stranu pokud bys chtěl zkusit něco jinýho co je víc orientované na tvorbu silných scén a příběhu, tak bych Ti Fate určitě doporučil o hodně víc, než DrDII - prozačátek když nic jinýho to je funkční systém, navíc se dá hra podle Fate pojmout hodně různými způsoby popř. se ta pravidla fakt snadno uzpůsobují.
Pak tu máš nějaké tradiční staré známé, ale spíš Tě zajímat nebudou... GURPS jsou už dost zastaralé a z dnešního pohledu zbytečně složité, různá Warhammer pravidla sou sice ok, ale spíš jen když chceš fakt hrát přímo Warhammer svět, nějaké odlehčené věci jako Tri Stat co bývaly v oblibě jsou zase ve skutečnosti až příliš minimalistické, Pathfinder je v podstatě DnD 3.75e a máš mnohem lepší jít rovnou na DnD 5e, Burning Wheel... jsou cool, ale hodně Tolkienovská a dost složitá (navíc nejsou 100% přeložená).
...13th Age by možná stály za zmíňku, ale nejsou přeložená - je to zajímavý systém co kombinuje hodně bojové/akční zaměření se silnými, ale relativně volně pojatými pravidly (a je to systém na který utekla většina dřívějších fanoušků DnD 4e)