Střípky

Dalcor
7.5.2007 15:30
Upír, nebo Vlkodlak co je více super?
Upír, nebo Vlkodlak co je podle vás více super?
4.4.2021 20:47 - Necromancer
sirien píše:
copak, objevil jsi krásu Vampire Diaries? :D

Už loni, jsem v půlce páté série. A The Originals mám asi první tři díky druhé série. Klaus je super, jako záporák i jako hrdina.
Aegnor píše:
vlkodlakem se musíš narodit, a aby se z něj stal

Nebo stačí když tě nějaký kousne...
Aegnor píše:
v boji bych si na tu pijavici rozhodně nevsadil.

Hele já jo. Já bych věřl rozdílu 10 stupňů CR ve prospěch pijavice.
Aegnor píše:
Takže - jak by takový hybrid vůbec vzniknul?

Přirozenou cestou? Proměněním vlkodlaka?
4.4.2021 21:22 - Log 1=0
Vzpoměl jsem si na tohle staré vlákno...
(Nic ve zlém, jen žertuji... Ale myslím, že pěkně vysvětluje, proč tu mají někteří k hybridům takové antipatie.)
4.4.2021 21:31 - Necromancer
LoG: No jestli platí heslo "Z půlky upír, z půlky lykan, ale silnější než oba.", tak tady to je novej adept na pozici vládce multiverza...
4.4.2021 21:33 - sirien
Log: what the fuck... kde a jaks tohle probohy vyhrabal? :D
4.4.2021 21:37 - Šaman
Kdybych měl vzít nějaké obecné zákonitosti v médiích (knihy, filmy, hry, komiksy) z mé sociální bubliny, tak:

- Zombie je nejnižší nemrtvý spolu s kostlivcem. Rozhodně se nemnoží kousnutím, někdo je probudil.

- Upír je buď prokletý, nebo velmi vysoký nemrtvý, který vznikl z mocné zlé postavy. Rozhodně dílo složité nekromancie, žádné kousnutí.

- Vlkodlak je buď prokletý, nebo nakažený kousnutím jiného vlkodlaka. Zvládání lykantropie je naročné, z většiny vlkodlaků se stanou bestie. Jsou ale známé případy, kde se s tím někdo naučil žít a dokonce využíval vlkodlačí schopnosti k dobru (Vincent ze Zaklínače, Angua od Pratchetta - oba důležité osoby městské stráže)

Btw o soužití moderní upírky a vlkodlaka je jeden komiks: Fangs
4.4.2021 21:37 - Dukolm
Necromancer píše:
Už loni, jsem v půlce páté série. A The Originals mám asi první tři díky druhé série. Klaus je super, jako záporák i jako hrdina.

Tak to počkej na tribrida :-D. Plus tam existují i upíří čarodějové/ky.
4.4.2021 22:37 - sirien
...neustále se ve mě rve zvědavost na to co se tam od s05 dál děje s nechutí zkazit si dojem z prvních čtyřech sérií.
5.4.2021 09:26 - Necromancer
Dukolm píše:
Plus tam existují i upíří čarodějové/ky.

Co já vím, tak nemůžeš být čaroděj a nesmrtelný zároveň.
5.4.2021 14:45 - malkav
Necromancer: Od dob hraní Vampire - Dark Age jsem se osobně dost odklonil od úzkoprsého definování upíra. White-wolfí zpracování rodných a garou (byť převedené do GURPS) se mi zalíbilo a myslím si, že minimálně jako inspirace je to použitelné i napříč systémy minimálně v té rovině, že i po proměně se nemusí postava (NPC) vzdát svého původního zaměření.
5.4.2021 15:09 - sirien
malkav: tak zrovna ve WoD napříč edicemi tvrdě platí, že supernaturál proměnou v upíra zcela ztratí svou původní podstatu (obvyklejší), nebo ho proměnit prostě vůbec nejde (řidší). Mágský dům Tremere z Hermova řádu by mohl vyprávět...
5.4.2021 15:16 - malkav
Sirien: OK, je pravda, že nejsem znalec lore. Takže upřímně díky za upozornění. Mylně jsem vycházel ze zkušenosti s hraním pseudo-historického pseudo-realistického světa pod GURPS. Tam se mi to tak jevilo (vzpomínky a skilly za života postavám zůstaly nezměněné a přijaly "jen" nový dar).
5.4.2021 15:48 - Aegnor
malkav: Ne, bacha. Nejde o to, že by upír proměnou přišel o svoje vzpomínky a skilly a bůhví co. Jde o to, že ve WoD nemůžeš být zároveň více "druhů" zároveň. Nemůžeš být upír a zároveň mág. Nemůžeš být zároveň vlkodlak a upír. A tak dále. Ano, můžeš být člověk a zároveň telepat/cryokinetik/pyrokinetik/psionický léčitel/... . Ale v okamžiku, kdy daný člověk umře a je proměněn v upíra, tak ty své zajímavé telepatické(/...) schopnosti ztrácí. A ano, může je nějakým způsobem nahradit disciplínami. Ovšem to už vychází z jeho upíří podstaty, ne ze stejného zdroje jako měl za života.
5.4.2021 15:57 - malkav
Aegnor: Pochopil jsem. Jen si nejsem jistý tím, že není možné rodné a garou nijak "zkřížit" ... viz odkaz.
5.4.2021 15:59 - sirien
malkav: vzpomínky a dovednosti (a tedy i např. "occult" nebo znalost okultních rituálů) si zachováš. Nadpřirozenou podstatu ne.

Ono to je samozřejmě složitější, protože oWoD/nWoD atp. - u mágů je prostě dané, že jejich Avatar při Přijetí zemře, bez výjimek. Někteří mágové dokáží i bez Avatara násilné Přijetí potlačit čistou silou vůle (a prostě zemřít), ti kteří ne bez své magie často různě zešílí.

Vlkodlaci jsou komplikovanější - obecně platí, že při Přijetí zemřou (jejich podstata se velmi nekamarádí s Vitae, Vitae je v podstatě otráví a definitivně zabije dřív, než je přerodí). Ti, kteří ne, se často Přerodí pokřivení - např. se přerodí jen lidská část a spirit a šelma jsou pryč (a proměny a gifty spolu s nimi) - což... skončí najisto šílenstvím, ale i tak to je ten lepší případ. V oWoD existovali velmi extrémně vzácní "abominations", kteří vzniknout když vlkodlak tu přeměnu zvládne - přesná podstata procesu byla neznámá, ale byla vázaná na Wyrm, tzn. "věrného" garou přeměnit v podstatě nešlo.

V nWoD 1e to bylo explicitně nemožné, vlkodlaci (a kdokoliv další) byli prostě imunní vůči Přijetí. V nWoD 2e (CofD) byl ten explicitní pravidlový zákaz věci vypuštěn, ale nic víc - bylo tím v podstatě jen otevřeno že "podstata nadpřirozena v CofD nemá nikdy 100% platná pravidla" a že nějaká výjimka se prostě tam někde venku stát může (takže enjoy, moji milí hunteři...) Trik samozřejmě ale pořád je, že as written vlkodlak po smrti ztratí svou podstatu a zemře jako člověk, takže i v CofD v podstatě spíš Přijmeš člověka než vlkodlaka. Nicméně i kdybys přijal vlkodlaka, tak dostaneš dost zprzněninu, protože půlka jeho schopností je daná životní silou Spirit realmu, o kterou jako mrtvola přijde, druhá půlka jsou gifty dané spirity, které se od něj ale odvrátí (protože jestli spiriti něco alergicky a rasisticky nesnášej víc jak Forsaken, tak to sou Kindred).

Teoreticky teď koukám, že šlo Přijmout wolf-blooded aniž by tito ztratili své "tells", ale to je tak trochu mimo téma - wolf-blooded, stejně jako sleepwalkers, jsou stále především mortálové.

No a pak ten zbytek... Mumie co vím proměnit prostě nešlo, podobně v nWoD prostě nejde Přijmout Prometheana, Changelingy Přijmout šlo v obojím, ale v Dreaming i Lost jsi tím samozřejmě naprosto zabil jejich Fey podstatu, takže si zase skončil jen s člověkem. Démony teoreticky proměnit nejde vůbec, prakticky - prakticky bych Tě fakt chtěl vidělt jak to zkoušíš :D

Atd. Obecně WoD je ke cross-breads krajně nepřívětivý. A IMO to je stylizačně jedině dobře.


EDIT: nějaká ujasnění.
5.4.2021 16:15 - malkav
sirien: Jop, už si trochu oprašuju dávno zapomenuté :) Každopádně je jasné, že "kříženec" by byl lovnou pro všechny strany a je taky jasné, že by mělo jít o naprostou raritu. Ale Nekromancerovi to může nabízet určitou možnost.
5.4.2021 16:44 - Necromancer
Uff. Jsem úplně mimo...

Já chtěl jen křížence DnD Upíra a DnD Vlkodlaka!
5.4.2021 16:46 - sirien
malkav: tak jako... vždy pamatuj, že pro mágy je nemožné skutečně jen prázdná deklarace :D Pokud se skutečný Probuzený mág rozhodne, že chce upířího vlkodlaka... nutno podotknout, že míra zvrhlosti takové magie se na pohodu vyrovná infernalismu - a nejspíš i nephandismu. Takže také pamatuj, že když se ostatní mágové fakt naserou, tak Tvoje exekuce nemusí zahrnovat jen zabití, ale také spálení Tvé samotné Duše (a Avatara...) Celestiálním plamenem nebo Světlem prvotního stvoření na prach naprosté neexistence. Plus Maraudeři jsou k podobným věcem obvykle intuitivně isnta-nepřátelský. Ale stranou těhle "detailů"...
5.4.2021 17:09 - York
Necromancer píše:
Já chtěl jen křížence DnD Upíra a DnD Vlkodlaka!


Jak se jednou pustíš do křížení nestvůr, nikdy nevíš, co z toho vzejde...
5.4.2021 17:09 - malkav
Necromancer: Pardon za rozvinutí tématu mimo poptávané mantinely :) Ale jak jsem uváděl v prvním nepřesném příspěvku (díky sirienovi za upřesnění a rozvedení), mám s klišoidnějším pojetím úpírů/vlkodlaků od jisté doby mírný problém a nelíbí se mi :)
5.4.2021 17:15 - Šaman
Necromancer píše:
Já chtěl jen křížence DnD Upíra a DnD Vlkodlaka!

A má to být vlpír, nebo upodlak?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17792797088623 secREMOTE_IP: 3.236.231.61