Střípky

Sethi
20.10.2009 16:28
Dungeons & Dragons, jak vidíme v historii i v praxi, je především mužský koníček. Jednoho by napadlo, že to povede k zaplnění samotné hry nadměrným množstvím spoře oděných dívek, ale až tak moc se to nestává. Jo, jsou tu nějaké ty téměř nahé uvězněné elfky, které je třeba zachránit, nebo baculatá hospodská, kterou se neobratně snažíme sbalit... ale málokdy to k něčemu vede. Nakonec je to rolová hra a je tu dost vysoká šance, že je váš vypravěč taky muž. Tra. Pas. Jistě, hry a romány a další doplňky nejsou kompletně prosté sexy koček na výpravě za nějakými těmi body zkušenosti; takové pak utkví v mysli mužských hráčů, stejně jako se drobečky brambůrků lepí k jejich prstům. Tady jsou, vzácné, hrdé - sex symboly DnD.
Autorská citace #41
22.10.2009 10:07 - Jerson
A proč jsou podle tebe smíšené skupiny méně stabilní? Tedy pokud odhlédnu od toho, že v přápadě nezadané dvojice je riziko, že se dají dohromady a přestanou hrát (a pak se rozejdou a nehrajou vůbec). To už jsem párkrát zažil.
Autorská citace #42
22.10.2009 10:09 - alef0
Jerson píše:
I když jsem nenašel žádné RPGčko, které by mělo pro takovou hru pravidla, pokud tedy neberu univerzální systémy, které mají pravidla pro všechno.

Prime Adventures / V hlavných úlohách. RPG pre vytváranie moderných seriálov v duchu Zufale manzelky, kde ide o postavy, ich osobné problémy a vzťahy. (Počet známych je štatistika postavy :-))

Z toho isteho sudka SOAP.

Okrajove pripady: Prelomiť ľady, hra o nadväzovaní vzťahu a o rande medzi dvoma ľuďmi (slovenský preklad). Napísala žena (ktorá následne vychrilila Shooting the Moon, hru o dvoch ľuďoch, ktorí súperia o niekoho tretieho).

Alebo Kamošky (tiež slovenský preklad), kde postavy sú skupina dievčat, ktoré si strašne závidia, napriek tomu, že sú kamošky.
-------------------------------------------

Raz som hral s troma holkami D&D na D&D dni 2006 (ak sa nemylim) podla pripraveneho dobrodruzstva a bolo to hrozne (to dobrodruzstvo), musel som ho strasne hackovat. Tym slecnam sa vobec nepacila taktika, ze vsetko co vidim musim zabit.

O hodinu na to hrali improvizovane dobrodruzstvo s inym DMom, kde sa vyzivali v konverzaciach s tajomnymi NPC, a ked nemuseli zabit nic, boli stastne.
Autorská citace #43
22.10.2009 11:42 - yokuzava
Asi rady socializuji i ve hrach :)
Autorská citace #44
22.10.2009 11:47 - Jerson
Alefe - vytváření seriálů není to samé jako odehrávat příběhy, které se v nich vyskytují - ten rozdíl je dost značný.
Ty dvě další vypadají lépe, i když trochu omezeně, ale lepší než drátem do oka.
Autorská citace #45
22.10.2009 11:55 - alef0
Ak by som chcel hrať príbehy z reálneho života, seriálovú formu by som považoval za výhodu. V Primetime Adventures je jedno herné sedenie stavané ako jedna epizóda, teda uzavretejší kus deja so začiatkom a prípadným cliffhangerom na konci.

Veď telenovela, ktorá asi najviac zrkadlí reálny život (napr. OVRZ - Ordinace v růžové zahradě) je nič iné než seriál.

Ale bolo by možno za celkom zaujímavú debatu, akú formu by to malo mať.
Autorská citace #46
22.10.2009 12:03 - Sosáček
No, bohuzel to PtA funguje blbe u lidi co serialy moc nesleduji.
Autorská citace #47
22.10.2009 13:19 - Pety
Postak: Muzu se zeptat proc podle tebe PtA nefunguji u lidi co nemaji nadivano?
Planuju je hrat s pritelkyni a jeji kamaradkou a ani jedna neni moc fan-girl takze by se mi hodily rady na co si mam dat pozor.
Autorská citace #48
22.10.2009 14:42 - sirien
Jerson píše:
Holky si na sebe při hře zvykaly déle a někdy čas potřebný na zvykání přesáhl čas, který byly ochotný strávit spolu při hře.

Jednou vyprávěl průvodce v Tunisku, proč mají arabové právě ty čtyři ženy.
Jedna - to je prostě málo. Domácnost, děti, manžel... je toho prostě moc.
Dvě - to je blbý, protože se spojej spolu proti manželovi a ten to odnese.
Tři - to je taky blbý, tam se dvě spojej proti tý třetí a manžel z toho má jen bolesti hlavy.
Pět - to už je moc
tudíž čtyři jsou tak akorát.

Jedna ženská se ho zeptala, co se stane, když se ty tři nebo čtyři spojej spolu proti manželovi, že to musí mít ještě horší. A průvodce se na ní podíval jak učitel na malou holčičku a prohlásil: "a vy jste už někdy viděla tři ženy, které by se delší dobu vzájemně snesly?"

Sethi: Co kdybys ty zrzavý dvojčata utáhla na RPGčka?
Autorská citace #49
22.10.2009 14:52 - Sethi
sirien píše:
Co kdybys ty zrzavý dvojčata utáhla na RPGčka?

Myslím, že ne, potřebuju mít nějakou motivaci chodit do školy. O dvojčata se s nikým nedělím.

Jerson píše:
A proč jsou podle tebe smíšené skupiny méně stabilní?

Mluvím o smíšených skupinách, kde jsou samečci ve výrazné menšině. Přijde mi, že to začne mezi holkami skřípat, protože se každá snaží podvědomě zaujmout... A přitom vůči sobě bývají větší svině, než když je situace opačná, alespoň mi to tak přijde.
Autorská citace #50
22.10.2009 15:17 - t2001
V tomhle má uŠiUšIuŠi pravdu...stačí porovnat jak se děvčata a chlapy usmiřují nebo spíš řeší rozpory - hoši si dají, s prominutím, do držky a pak už je to za nima.
Ale děvčata se začnou nenávidět a škodit si i třeba do konce života.
(moje vypozorované závěry :) )
Autorská citace #51
22.10.2009 15:40 - alef0
Píše:
Postak: Muzu se zeptat proc podle tebe PtA nefunguji u lidi co nemaji nadivano?

Podľa reakcií je vraj oveľa lepšie, ak hráči ovládajú žánrové postupy a ,,klišé" a vedia, ako je štruktúrovaná typická epizóda moderného seriálu. Ale pravidlá sú písané značne príťažlivo i pre začiatočníkov, hoci som ich ešte nehral.

Marí sa mi, že ktosi spomínal, že spočiatku je zložitejšie uchopiť to, že hráč je ten, kto si musí žiadať scény a je často tým, kto naznačuje konflikt v scéne. Hráčka hovorí: ,,V scéne bude Roxy a jej nové priateľky z horných desaťtísíc. Scénu chcem orientovať na charakter postavy. Mojím zámerom je pokúsiť sa na nich urobiť veľký dojem.", čo po diskusii s ostatnými hráčmi skončí ako

Píše:
Takže jej šestnásťročný brat ju nájde v ilegálnom bare s priateľkami, ktorých chce ohúriť? To sa mi celkom páči.

Treba na to trochu praxe a odklon od mentality, že DM nám predhadzuje drámu (,,vyskočil drak! KONFLIKT!") a my ju riešime.

Ďalšía odlišnosť je, že ,,konflikt = scéna", teda že hráč má scénu s konfliktom, ktorý sa vyhodnotí ,,jedným ťahom kariet" (analógia: jedným hodom kockami). Ak sa vyrieši konflikt, scéna sa končí a ide ďalší hráč.

------------------
Inak PtA sme už s Jersonom rozoberali inde, kde som ho pochopil tak, že svätým grálom je vytváranie príbehu bez ,,zložitých veci", teda listov postáv, pravidiel atď.

Často sa stáva, že čím menej pravidiel a čím širšie hranice pôsobnosti a čím menej zbehlí hráči, tým väčší nábeh na pád do chaotickej frašky.
Autorská citace #52
22.10.2009 16:35 - A15
Musím přiznat, že těm vašim zkratkám už nějak nerozumím.
Co probůh znamená VkV?
Nepředpokládám, že by ďoučata vytáhla kostky, deníčky, krystalku a začala válcovat 27 MHz. Nebo nějaký speciální ROB larp?
Nebo se nám síbíčkářky začaly stěhovat do RPG?
To by mohlo dát Omeze netušené možnosti...
Autorská citace #53
22.10.2009 16:36 - Gurney
Čtivej překlad a pěknej článek, jen mi tam trochu chybí Annah z Tormentu. A taky máme ve skupině jednu žhavou DnD kočku. Po sérii podřezaných elfů nemůžu potvrdit názor že holky radši hrajou méně násilné, nefantasy a sociálnějším hry. A zahrát si ve skupině složené jen z "DnD koček" by mě docela lákalo (čistě profesionální zájem samozřejmě :), asi by to byla trochu jiná zkušenost než hrát ve smíšené skupině.

alef0 píše:
Veď telenovela, ktorá asi najviac zrkadlí reálny život (napr. OVRZ - Ordinace v růžové zahradě) je nič iné než seriál.

Nestraš
Autorská citace #54
22.10.2009 17:52 - Sethi
Gurney píše:
jen mi tam trochu chybí Annah z Tormentu

Ano, taky jsem na ni myslela. Holt asi mají něco proti tieflingům.
Autorská citace #55
22.10.2009 17:53 - Alnag
Když si to tak vybavuji, tak v podstatě od doby, kdy jsem začal hrát bylo ve skupině průměrně 1,5 dívky. :))

Ne, neptejte se.

Ušisko píše:
Ano, taky jsem na ni myslela. Holt asi mají něco proti tieflingům.


A Annah je přitom tak krutopřísná... :D
Autorská citace #56
22.10.2009 18:11 - Nachtrose
uŠiUšIuŠi™ píše:
Annah z Tormentu


Tak kvuli tehle nezne divence jsem sve hlavne teziste prestehoval z kouzelnickych typu na zlodejske :-)
Autorská citace #57
22.10.2009 22:01 - Jerson
alef0 píše:
Inak PtA sme už s Jersonom rozoberali inde, kde som ho pochopil tak, že svätým grálom je vytváranie príbehu bez ,,zložitých veci", teda listov postáv, pravidiel atď.

Řeknu to jinak - člověk (přesněji žena) neznalá RPGčka se intuitivně snadno chytí herního stylu "divadlo bez scénáře". Teď nemluvím o tom typu dívek, které baví mechaniky, ty jsou v menšině. Nicméně pokud by si sama měla říkat, co chce mít ve scéně a nějak řešit vyhodnocování, nebo nedej bože odehrávání scény podle toho co padne na kostce, odsoudí RPG jako nesmysl. Netestoval jsem to tolikrát, nicméně to hodlám při nejbližší příležitosti vyzkoušet.


uŠiUšIuŠi™ píše:
Mluvím o smíšených skupinách, kde jsou samečci ve výrazné menšině. Přijde mi, že to začne mezi holkami skřípat, protože se každá snaží podvědomě zaujmout... A přitom vůči sobě bývají větší svině, než když je situace opačná, alespoň mi to tak přijde.

Jo takhle - to pak ano. Jedna dívka na dva až tři kluky, nebo dvě na dva až pět, to je docela dobrá kombinace, pokud se tedy snesou.

uŠiUšIuŠi™ píše:
Myslím, že ne, potřebuju mít nějakou motivaci chodit do školy. O dvojčata se s nikým nedělím.

Tak sem dej alespoň fotku, ať si Sirien nezaslintá klávesnici díky svým představám (a může ji zaslintat díky té fotce a představám (: )

Annah z Torrnentu mi vyhodilo několik různých obrázků a ani na jednom není thiefling, můžete sem někdo nalinkovat odkaz?

(I když tahle slečna taky nevypadá špatně - až na ten pseudochránič na rameni.)
Autorská citace #58
22.10.2009 22:14 - Alnag
Píše:
Teď nemluvím o tom typu dívek, které baví mechaniky, ty jsou v menšině.


Jen domněnka, řekl bych. A nebo možná projekce nějakých genderových stereotypů.

Annah:

Autorská citace #59
22.10.2009 22:30 - Sethi
Jersone, to je ona Annah - to bylo ještě před unifikací tieflingů, mohli vypadat všelijak... Tahle si vystačila s ocáskem.

Částečně to vysvětluje, proč se nedostala do top ten - má nádherné fanarty, ale utrpěla tím, že je ve hře zobrazovaná snad jen v tomhle divném 3D, které je prostě... divné.
Autorská citace #60
23.10.2009 00:01 - Alnag
Uši píše:
Tahle si vystačila s ocáskem.


Ona má růžky...

... ale jinde :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21873998641968 secREMOTE_IP: 3.238.96.184