Lotrando
7.1.2009 14:40
První část kampaně s podtitulem "Let Šedé Vrány", představuje úvodní seznámení kumpanie "Šťastná Pětka" s dlouhou historií zvláštní, legendy tradované lidem obývajícím hory zvané Bouřné.
Autorská citace #1
7.1.2009 14:40 - Beny
Dík, přesně tohle sem potřeboval, neb se přidat v polovině je fakt moc dobrý z hlediska znalostí zbytku grupy :))))
Autorská citace #2
8.1.2009 07:18 - Gabik
Z infa o grupě si hlavu nedělej. První info o Karliovy Mocném (NeMocném) jsem se dozvěděl až při zkoušce v pevnosti a bylo to to (to to zní hrozně): že je poznamenán morem kouzlem a že nechal chcípnout svojí předchozí grupu. :) O holkách toho vím uplně minimálně.
Autorská citace #3
13.1.2009 08:35 - Lotrando
přidal jsem část o Šedé Vráně
Autorská citace #4
13.1.2009 08:46 - Lotrando
Jen poznamenám, že to co se událo ve svatyni byla do jisté míry dokonalá a smrtící iluze, noční můra nebo špatné svědomí. Jedna věc co si o tom mohou myslet vaše postavy, ale jako hráči tohle víte.
Autorská citace #5
13.1.2009 10:26 - Gabik
Máš na mysli jakou svatyni? Tu ve věži pod Orlím Štítem?
Autorská citace #6
13.1.2009 10:28 - Gabik
citace: "Ve chvíli nejtěžší přicházejí Pěvci Smrti s věštbou, podle které existuje jen jediný způsob jak Paní hor porazit a ten spočívá v její dračí podobě a sní spojené slabině."

Takže jako se s drakem stejně poperem? :o))

Mimochodem, nešla by sem ještě přidat ta část co nám říkala Sariel o tom proroctví o dvou sestrách - to je myslím docela aktuální :o).
Autorská citace #7
13.1.2009 10:38 - Lotrando
To je neoficiální informace, Sariel to prezentovala jen jako nepodložené dohady. Jednak ta situace ještě nenastala, Kateřina má jen bratra, jednak bylo to proroctví velmi nejasné. Možná by mohl něco vědět ten Pěvec za kterým jdete. Sariel je jen sage a sběratel kuriozit.
Autorská citace #8
13.1.2009 11:24 - Gabik
Pěvec je koukám čím dál tím lákavější volba. No nic, očistíme hrad očistným plamenem (teda nevim jak by si tuhle větu mohl Elík vůbec připustit) a vyrazíme za věštcem. :)
Autorská citace #9
15.1.2009 17:40 - Beny
Doufám, ža se zbytek grupy přidá, protože mě tahle zápletka začala hooodně zajímat.
Gabik: kde je drak? jdem na něj :))))
Autorská citace #10
15.1.2009 17:50 - Gabik
No drak je paní hor. Respektive může na sebe přijmout podobu draka (aspoň dle toho co tvrdí Sariel a její svitky).
Snažim se teď sepsat nějakejí závěry z pátrání kolem Kateřiny a možnosti jak pokračovat. Postnu to sem pak.
Autorská citace #11
15.1.2009 19:27 - Beny
OKI rád si to pročtu, neb mám pár nápadů a nerad bych aby sme se tu opakovali :)
Autorská citace #12
15.1.2009 20:08 - Gabik
Kdo stojí za zmizením Kateřiny?
Odpověď: Na hradě jsou vlkodlaci. Zatím zaznamenáno 7 kusů. Slaviš, jeho 5 osobních vojáků a pravděpodobně i Cassi.

Kdo vede vlkodlaky?
Odpověď: Slaviš má na povel svých 5 věrných. Samotného Slaviše však pravděpodobně řídí Cassi.

Co je s Kateřinou?
Odpověď: Kateřina dle pátrání v jejím pokoji je naživu a je držena Cassi v zajetí. K jejímu zajetí využila Cassi nějaký rostlinný jed. Pravděpodobné místo kde Cassi vězní je stará cisterna.

Proč někdo Kateřinu otravoval?
Odpověď: Kateřina pravděpodobně byla přiotrávena proto, aby jí Cassi dostala do cisterny. Z nějakého důvodu jí v tom Vlkodlaci nebyli schopni pomoci.

Co bylo skováno v dutém trámu a kdo to má?
Dohad: Pravděpodobně deník, ale s jistotou není možno říct. Ptal bych se staré kuchařky a nebo mě napadlo zjistit kde bydlela služebná co našly mrtvou v cisterně a koukl bych se u ní (evidentně doplatila na svou zvědavost).

Proč našly mrtvou služku v cisterně?
Dohad: Služka musela vidět něco víc. O tom že jsou vlkodlaci na hradě ví konec konců jak hrad, tak podhradí, a všichni jen radši mlčí. Služka možná viděla samotnou Cassi, jak do cisterny odnášela omámenou Kateřinu.

Kdo udělal iluzi v Kateřině pokoji?
Dohad: Musela to být Cassi, což mimo jiné o ní prozrazuje, že má velmi slušný magický potenciál.

Kde přišla Cassi ke své síle?
Dohad: To je prozatím záhadou. Na obyčejnou dívku z horalů je velmi schopná. Navíc mi nesedí fakt, že nejsem za žádných okolností schopen odhadnout její myšlenky či prokouknout lži. Nabízí se dokonce možnost, že to možná ani není původní Cassi, ale něco co na sebe bere její podobu kdo ví.

Proč reagoval Slaviš tak prudce když viděl Coru?
Odpověď: Pro nedostatek informací není možno odpovědět.

Co dělá Slaviš s vojáky po lesích?
Odpověď: Zatím netušíme – možná jen loví, možná něco hledá.

Co viděl lovčí že se jej vlkodlaci pokusili zabít?
Odpověď: Muselo to být něco vážného – možná ví něco o pravé tváři Cassi. Možná zná jiný vstup do cisterny než z hradu.

Proč Nygryn lhal a neřekl pravdu o tom co se děje na hradě?
Odpověď: Pro odpověď budeme muset chytit pod krkem jeho zvěda hokynáře.

Hraje Kateřina nějakou roli ve hře Paní hor?
Odpověď: Ví jen pěvec smrti.

Směr dalšího pátrání?
Rozhovor s Hokynářem. Rozhovor s lovčím. Možná cesta k pěvci smrti – to je však 6-10 dní i s cestou zpátky. Kontakt velitele obrany hradu – pokus přesvědčit ho, aby se vojáci nepletli do nevyhnutelné bitvy s vlkodlaky (proložil bych řádným zastrašováním od válečníků - už si připravuji v hlavě). Pokusit se proniknout do cisterny a rozhodnout to.

Poznámka: Lykantropii se člověk nenakazí kousnutí, je to důsledek rituálu. Jakožto dobrému knězi se mi nezamlouvá myšlenka vlkodlaky pobít, když existuje šance na jejich záchranu. Budu se snažit navést družinu na jejich pacifikaci nikoliv likvidaci. Kort přímá likvidace Slaviše se mi nezamlouvá ani trochu. Je to sice arogantní debil, přesto musím dbát svých zásad.
Autorská citace #13
15.1.2009 20:22 - Lotrando
beru na vědomí :)

ohledně vlkodlaků, doporučuji obrátit se k Selune, Měsíční paně, její učení by mohlo objasnit některé záležitosti.
Autorská citace #14
15.1.2009 20:46 - Gabik
oki díky za tip :)
Autorská citace #15
16.1.2009 13:56 - Lotrando
btw, myslel jsem tohle

Vyhledávej tvory nesoucí prokletí lykantropie, pomoz těm, kdo s prokletím bojují a doufají ve vysvobození a znič všechny, kdo se odevzdali zvířeti v sobě.
Autorská citace #16
16.1.2009 14:13 - Jane
Kdo stojí za zmizením Kateřiny?
Souhlasím s tebou, že to mají na svědomí vlkodlaci. Ale přikláním se k tomu, že spíše utekla. Nemyslím si, že by jí někde drželi.

Kdo vede vlkodlaky?
S tímto bodem opět souhlasím.

Co je s Kateřinou?
Souhlasím s tím, že je Kateřina naživu. Ale nemyslím si, že by byla v cisterně. Tu hlídají až od našeho přijetí u Slaviše. Kdyby tam byla Kateřina už předtím, určitě by podnikl nějaké kroky, aby se k ní nikdo z obyčejných lidí nedostal. A neriskoval by to, že tam někdo náhodou vleze a najde jí tam. Myslím si, že Kateřina uprchla a proto Slaviš jezdí po okolí a hledá jí. V jejím otrávení má prsty Cassi, ale vzhledem k stopám v jejím pokoji nevím zda se jí to povedlo. Možná byla Kateřina odolnější než předpokládala.

Proč někdo Kateřinu otravoval?
Že by příprava na to, aby se z ní stal taky vlkodlak? Pokud žila s místním pánem už 20 let a z něj se stal vlkodlak, možná chtěl, aby se vlkodlak stal i z jeho ženy. A pomalu na tom pracoval. Myslím si, že Kateřina na něco možná přišla když našli služku v cisterně a proto její přeměnu chtěla Cassi urychlit, aby Kateřina neutekla. Možná se jí přeměna úplně nepovedla a Kateřině se povedlo utéct.

Co bylo skováno v dutém trámu a kdo to má?
Deník mě taky napadl. Pak mě ještě napadlo, že tam mohla mít ukryté něco co jí spojovalo s horaly… Ale to je taky můj dohad.

Proč našly mrtvou služku v cisterně?
Souhlasím s tím, že služka něco viděla. Ale určitě ne Cassi jak tam vleče Kateřinu, protože Kateřina ještě byla u toho když služku našli a organizovala tuto událost.


Kdo udělal iluzi v Kateřině pokoji? Kde přišla Cassi ke své síle?
Nic mě nenapadá a přikláním se k tvojí verzi i ohledně toho, že se už nejedná o původní služku Cassi.

Proč reagoval Slaviš tak prudce když viděl Coru?
Bylo divné, že to nevěděl od Cassi dopředu. Možná si v první moment myslel, že je to Kateřina, ale pak poznal, že to ona není. Přeci jen je Kateřina starší a má jiné vlasy. Možná si myslel, že jí tam horalé poslali schválně.

Co dělá Slaviš s vojáky po lesích?
Myslím si, že hledá tu Kateřinu

Co viděl lovčí že se jej vlkodlaci pokusili zabít?
Mohl pomoci Kateřině ven z hradu. Možná vynášel ven nějaké zprávy. Nebo prostě jen nesouhlasil s tím, co se na hradě děje.

Proč Nygryn lhal a neřekl pravdu o tom co se děje na hradě?
Nygryn nelhal. Jen se vyhýbal přímé odpovědi. Zas tak moc jsme se jej nevyptávali. A navíc nevěděl jestli nám může věřit. Ale podle toho co si pamatuju nám nelhal.

Hraje Kateřina nějakou roli ve hře Paní hor?
Odpověď: Ví jen pěvec smrti.

Směr dalšího pátrání?
Souhlasím s návrhem. Možná bych se pokusila ještě kontaktovat starou kuchařku. Taky si myslím, že by jsme mohli na svou stranu získat někoho z místních… Lovce, Nygryna…

K té Lykantropii – Máme možnost zjistit něco víc o tom, jak by jí šlo vyléčit? Pokud ne, tak budeme muset přikročit k likvidaci…

A mám další svoji otázku – Jak do příběhu zapojíš tu divnou vlčici s rudým pruhem na zádech?
Autorská citace #17
16.1.2009 14:20 - Jane
Tak teď, když jsem si přečetla Lotrandovo nápovědu, tak si myslím, že by stálo za to najít tu vlčici (možná to je Kateřina) a pokusit se jí pomoci zlomit tu lykantropii. Myslím si, že se jim ten rituál nepovedl a z ní se nestal úplně vlkodlak.
Autorská citace #18
16.1.2009 19:18 - Gabik
Super diskuse jede :).

Kdo stojí za zmizením Kateřiny?
Myslim si že Kateřinu drží Cassi - moje dohady pro to:
Kdyby byla Kateřina volná, proč by nešla k horalům pro pomoc?
Když se přehraju tu prohlídku ložnice tak to vidím tak, že Cassi kateřinu otrávila a pak se sní prala na lůžku - objevené vlasy.
Navcí nám několikrát bylo řečeno že mrtvá sluška v cisterně byla ten den co zmizela Kateřina (tady prosím o radu Lotranda, protože se tu naše paměť rozchází). Místní si myslím mají z cisterny strach. Každej kdo byl zvědavej nebo šťouravej je už dávno mrtvej. Na hradě zbyli jen ty co se bojí, nebo jsou dost chytrý na to, aby přežily. Ta sluška tam byla odstrašující příklad.

Já osobně si myslím že ta vlčice byla plonkový setkání - bylo to úplně na druhé straně hor - kousek od horalů. Během nebojového encounteru nám bylo řečeno na dobré hody, že jde o Fey nestvůru - s ohledem na to jsem začal rozvíjet teorii, že v horách je průchod do Feywildu a ptal jsem se na to přímo i Nygryda při setkání s ním.

Proč Nygryn lhal a neřekl pravdu o tom co se děje na hradě?
Nygryn nás hodně blufoval - já sem to tenkrát prokoukl, ale neměl jsem způsob jak ho k pravdě tlačit.

Super za reakci, takhle to snad dáme do kupy :) - Lotrando aspoň už ví co má zhruba čekat.

Skus schválně navrhnout jak to má celý skončit - nebo jak by se ti to líbilo jak říkal Lotrando :).
Autorská citace #19
16.1.2009 19:23 - Gabik
K poslednímu přízpěvku. Fakt je podle mě nemožný jí hledat (tu vlčici), s toho co jsem si vedl poznámky tak to bylo docela hooodně daleko od hradu. A navíc pokud to byla Kateřina tak to bylo celý nějaký divný aspoň co si pamatuju. I když samozřejmě všechno může být pravda :).
Autorská citace #20
16.1.2009 22:02 - Lotrando
V podstatě se ubíráte správným směrem. Některé zatáčky ještě nebyly dostatečně rozkryty, ale to teprve přijde. Jen doplním, že až na naprosté výjimky, nejsou žádná střetnutí "jen tak", většinou se dřív nebo později ukáže jejich význam :).
Autorská citace #21
16.1.2009 22:28 - Gabik
Teda jestli ta vlčice bude Kateřina tak to je ta nej bouda v dějinách všech bud na chudáka Elíka, protože ten jí šel zachraňovat jen proto, že jí chtěl jako jezdítko :).
Autorská citace #22
21.1.2009 14:34 - Beny
Dík za včerejší hru, bylo to docela hustý a moc se mě to líbilo :))
a hlavně se spousta věcí objasnila....
Autorská citace #23
21.1.2009 17:09 - Lotrando
jsem rád, že se to líbí, v hlavě se mi líhne pokračování :)
Autorská citace #24
21.1.2009 17:19 - Gabik
Zkusím znovu odpovědět na naše otázky nyní když jsme něco rozklíčovali:

Kdo stojí za zmizením Kateřiny?
Odpověď: Cassi, její smrtí jsme ovšem ztratili prozatím možnost zjistit kde je a co se sní děje. Dohad s bílou vlčicí je zatím jen dohad :o(.

Kdo vede vlkodlaky?
Odpověď: Nyní Slaviš a je bez pochyb že zvířeti v sobě již propadl.

Co je s Kateřinou?
Odpověď: viz výše - zatím netušíme a nebude to jednoduché zjistit.

Proč někdo Kateřinu otravoval?
Odpověď: Chtěla jí dostat Cassi - pravděpodobně to bylo její poslání na hradě, ale přesná pravda umřela s ní.

Co bylo skováno v dutém trámu a kdo to má?
Odpověď: Kateřinin deník - již jsme četli, Lotrando slíbil že část připojí.

Proč našly mrtvou služku v cisterně?
Odpověď: Byla to pravá Cassi. Zabil jí měňavec, znetvořil tvář a přijal její osobnost.

Kdo udělal iluzi v Kateřině pokoji?
Odpověď: Cassi, ale důvod přesně nevíme.

Kde přišla Cassi ke své síle?
Odpověď: Netušíme. Někdo jí tam nasadil, ale pravdu budem hledat těžko.

Proč reagoval Slaviš tak prudce když viděl Coru?
Odpověď: Slaviš zatím žije, snad nám prozradí něco sám.

Co dělá Slaviš s vojáky po lesích?
Odpověď: Vyšetřování ukázalo že Slaviš mizel na 3-5 dní ještě před zmizením Kateřiny. Možná pro někoho něco plní, možná hledá Kateřinu, možná ukojuje svoje zvířecí touhy a pudy. Odpověď ukaže snad další pokračování.

Co viděl lovčí že se jej vlkodlaci pokusili zabít?
Odpověď: Nešlo o lovčího ale podkoního a zabít ho chtěli protože měl zprostředkovat dodání zprávy od Kateřina pro horaly.

Proč Nygryn lhal a neřekl pravdu o tom co se děje na hradě?
Odpověď: Těžko říct hokynář to neví.

Hraje Kateřina nějakou roli ve hře Paní hor?
Odpověď: Ví jen pěvec smrti. Ale na 100% ano.

Směr dalšího pátrání?
Počkat na Slaviše na hradě s čím dorazí.
Autorská citace #25
21.1.2009 18:22 - Beny
Gabik jojo souhlas, počkal bych na něj na hradě, ale buď se zavřenou bránou a nebo na něj ukout past :)
Autorská citace #26
21.1.2009 18:29 - Gabik
A něco navíc:

Slunce pomalu zakončovalo svou každodenní pouť po nebeské bani a teplota šla rychle dolů. Smolná se připravovala na noc. Na ochozu východní hradby stála osaměla postava. Stála tam sama již několik hodin a hleděla směrem k horám na východě. Večerní chlad jí roztřásl. Přitáhla si plášť úžeji k tělu, aby zachránila co nejvíce tepla, nechtělo se jí odejít. Ten večerní chlad a horský vítr jí dávali zvláštní pocit očištění a uklidnění.
Tou osobou byl Elerdiel. Člověk, místní by řekly jižan či Cormyřan, kněz bez jakéhokoliv odznaku svého boha. Stál na ochozu již od poledne. Nehybný, zamyšlený. Přemýšlel o svém životě, přemýšlel o událostech posledních dnů. Včerejšek s ním otřásl. Stalo se něco, co se stát nemělo. Otřásl se a tentokrát ne ze zimy. Celý jeho život je omyl, ty které měl rád jej odvrhly, nebo zemřely, a tak zůstal sám. Hledal oporu a našel bohyni. Dala mu víru oporu smyl života a on jí na oplátku zradil. Zradil svojí bohyni a vše, své srdce, své tělo, svou mysl, i svou duši. Vše. Vše vložil do služeb dívky ze sna. Tajemné bytosti, která se mu prvně zjevila na prahu mezi životem a smrtí. Zamiloval se do ní. Stala se mu vším. A náhle se cítil sám. Již dva týdny nespatřil její tvář. Cítil se tak sám. Měl být velitelem, hejtmanem Šťastné pětky, a nebyl ničím. Včera selhal - naprosto.
Oni jí zabili! Neposlechli ho! Přikazoval a poroučel a přesto ho neposlechli! Bodali a sekali a všude byla krev... Vše začalo obyčejně. Další souboj, a tentokrát se samotnou Cassi. Ta děvka konečně vylezla z hradu a napadla je se smečkou vlkodlaků. Bojovali s ní. Vše šlo skvěle čaroval a léčil, ošetřoval rány a povzbuzoval ostatní, a přál si jí zabít. Přát si vyříznout jí srdce za to jaké zlo páchala na hradě. Za to že zabíjela nevinné a náhle zlom. Cassi prohrála. Krvácela z mnoha ran a prosila o pomoc a on jí chtěl pomoc. Chtěl jí zachránit, chtěl je zastavit, každý má šanci se změnit, každý má šanci na druhou šanci, každý ... nebo ne? Nebo opravdu druhá šance neexistuje? Opravdu je jeho duše již odsouzena??? Ne tak to není!!! On chtěl strkal jí za sebe, kryl jí vlastním tělem a oni sekali a bodali a krev, krev byla všude. Zemřela. Prosila a zemřela. Byli jako zvířata, jako ti vlkodlaci, možná ještě horší. Chtěli jen krev a smrt.
Cítil se tak hrozně sám. Přál si oporu tak jako nikdy předtím. Přál si vidět svou paní. Přál si spatřit její nádhernou tvář. Jen na chvilku, na pouhý úder lidského srdce, na mrknutí lidského oka. Přál si vědět, že není sám.
Nic nepřicházelo a byl sám, tak strašně sám. Třásla s ním zima, ale neodcházel, jen dál hleděl k východu. Tam někde je sídlo paní hor. Tam někde čeká jeho osud.
Stál tam celou noc. Celou noc přemýšlel a celou noc čekal na ní. Nepřišla...
Autorská citace #27
21.1.2009 18:30 - Gabik
Benýsek - ono nám nic jinýho ani nezbývá. Otázkou je koho si na nás přivede na pomoc.
Autorská citace #28
21.1.2009 21:04 - Lotrando
deník je up

EDIT: jsem zvědav na reakci na Elův post. Ukazuje to situaci na konci souboje v novém světle.
Autorská citace #29
23.1.2009 16:01 - Magus
Oh my God u nas je sestrenice z prahy doufam ze brzo ojede je HROZNA!!!! Doufam ze to neni tim ze je z prahy to by ste museli byt jak ona!!!!!!!:O :( :
Autorská citace #30
23.1.2009 20:13 - Lotrando
magus: nějaká souvislost?
Autorská citace #31
29.1.2009 13:54 - Lotrando
Zúčtování

Slaviš Borš odjel teprve včera odpoledne, ale čas letí jak splašená kobyla. Kumpanie se utkala s Cassi, výsledek jejich vítězství je však nejistý. Nikdo neví jakým směrem pokračovat. Čekat na hradního pána? Nebo se ztratit z hradu, který je teď v rukách posádky, která přežila řádění vlkodlaků a s vděkem přivítala návrat zkušených žoldáků? Je Elerdiel, kterého ostatní nazývají svým hejtmanem i jejich nadějí? Co se stane až se vrátí Slaviš a bude požadovat zpět to, na co má právo?

Zatímco Elerdiel je zmítán pochybnostmi a není ochoten se smířit se svou úlohou v Cassině smrti, Karlius je přesvědčen o své pravdě. Tiff si neví rady. Thorek a Cora mají špatné svědomí, v denním světle je znetvořená hlava Cassi, oddělená od těla, nepříjemnou připomínkou jejich hrůzného činu.

Kumpanie se uchyluje na hrad, kde hodlá přečkat nejbližší dny. V okolí hradu se objevují smečky velkých vlků, lidé z podhradí zatloukají okenice. Nikdo neví, co je s ostatními obyvateli osad patřících k Boršovskému panství. Končí třetí den od jejich příjezdu na Hrad Smolná a začíná dlouhá noc.

K zapomenutému hradu v horách se však obrací mnohem více očí, než by mohl kdokoliv čekat. Po staré cestě se blíží malá družina doprovázející Cormyrský kočár. Nygrynovi muži sledují oddíl Orků z kmene Bílé bouře, připravujících se k boji v blízké soutěsce. Slaviš se svými věrnými spěchá zpět na svůj hrad, který už není jeho domovem. V jeho patách tiše běží hladové vlčí smečky.

Autorská citace #32
29.1.2009 14:17 - Gabik
Jedním slovem: MASO :o) - Moooc pěkný.

Že by se Kateřiny dcerky vracely z Cormyru?
Autorská citace #33
30.1.2009 09:39 - Lotrando
Slaviš Borš je mrtev, jeho dcery v bezpečí, velké setkání se ztracenou dcerou? Ale co bude dál? nikdo neví kde je Kateřina, existují jen nepřímé náznaky v podobě analyzovaného rituálu, který na ní podle všeho použila Cassi. Další záhadou je silný amulet nalezený u mrtvého Slaviše, fakt že mu zůstala zvířecí podoba. Přítomnost Orků z nového kmene situaci nezjednodušuje.

Gardan, Cořin otec a dědeček Kateřiných dcer, naznačuje, že viděli větší množství orků stahovat se směrem do hor. Má obavu, že je to v místech, kde přebývá jeden z nejstarších Pěvců smrti. Je to úkol pro jeho muže, nebo pro kumpanii? Možná jediná příležitost jak si získat důvěru tajemného muže uchovávajícho pamět horského lidu. Času příliš nezbývá a je třeba jednat. Sledovat stopu amuletu, nebo opět spěchat do neznáma, na pomoc lidem které nikdo z kumpanie nikdy neviděl, tolik toho o nich však už slyšeli?
Autorská citace #34
30.1.2009 12:42 - Gabik
Pěkné.

Mám to tedy chápat tak, že Garban (otec Kateřiny) definitivně potvrzuje, že Cora je jeho dcera a Kateřinina sestra?

Já osobně hlasuji pro pěvce.
Otázek na co se ho ptát je poměrně dost - paní hor, sudba kolem sester, konec konců třeba on bude vědět něco o bílé vlčici či tom amuletu, a samozřejmě moje milovaná "Šedá vrána" (konec konců je to i v zájmu družiny, když efekty mých kouzel přitvrzují, a já o to nemam ani tušení). Kdo ví co se z Ela stává za mutanta :o).
Autorská citace #35
30.1.2009 12:58 - Lotrando
myslím, že v okamžiku kdy je družině putna decapitace mladé zubožené ženy, je mutant-elerdiel jen malým nebezpečím :)
Autorská citace #36
30.1.2009 14:16 - Gabik
JJ chudinka Cassi - a to mi jí ani nechtěli nechat pochovat - chudinku - vrazi!

Začínám zjišťovat, že ačkoliv hraju Ela maximálně svobodně a volnomyšlenkářsky, tak mě to povolání kněze furt stahuje k vážnosti. :o)
Autorská citace #37
30.1.2009 14:25 - unknown
Fajn, že už Cora ví kdo jsou její příbuzní :-) Hlavně jí to řekni, protože nevím zda čte tyto stránky.

Ohledně oddělování hlavy od těla mladých žen se nemůžu nikjak vyjařovat. Elovi držím palce, aby se s něj mutant nestal, ikdyž...

Jinak myslím, že by jsme s rozhodnutím o tom co bude dál měli počkat až se dozvíme něco o tom proč Cora nevyrůstala u stvojí rodiny a zda jí nebudeme muset nějak pomoci. Až dostane Cora všechny informace od Garbana, tak klidně můžeme vyrazil k pěvci, ať už se El dozví v co vlastně věří... :-D
Autorská citace #38
30.1.2009 14:25 - unknown
Jo a psala to Jane
Autorská citace #39
30.1.2009 14:35 - Gabik
Děti, děti. Až vám zmutuju v něco hroznýho, tak si pak nestěžujte. :o)
Autorská citace #40
30.1.2009 22:32 - Beny
Gabik a spol neboj, tak daleko to dojít nenecháme :)))) i když kdo ví, třeba to bude těď tři na dva pokud sme nějak nakažený :)))
Mimo jiné díky za hru bylo to fak super, a některý věci musim pořádně promyslet abych je zapojil do svého charakteru. Myslim si, že některý věci se zamotaly, některý ještě víc se zamotaly a některý rozmotaly. Probral bych v rychlosti věci okolo Cory a vyrazil za Pěvcem, protože si myslim, že nás asi začíná tlačit čas.. A v co věří El? no to sem taky sám zvědavej....
Berte to s rezervou, moc u toho piju :))))
Autorská citace #41
2.2.2009 13:26 - Jane
Neboj se Lamiku, že když zmutuješ v něco hnusnýho, že by se mezi námi nenašel někdo kdy by ti usekl hlavu :-)
Autorská citace #42
2.2.2009 14:07 - Gabik
Obává se že by se našli lidi co by mi jí usekli i před mutací, jen tak pro jistotu - co kdyby... Asi se předělám na Drowku a udělám tam pořádek sám. :)
Autorská citace #43
2.2.2009 20:13 - Beny
tak jak děcka, hraje se zejtra? (úterý)
Autorská citace #44
2.2.2009 21:04 - Lotrando
jj
Autorská citace #45
4.2.2009 07:45 - Beny
Tak budu mít velice hloupej dotaz, protože mě to vrtalo hlavou... Jedná se o ty opravy. Pochopil sem to teda takto, pokud si budu chtít nechat něco opravit, stojí mě to polovinu ceny předmětu tz. příklad na tý zbroji cena je 13000 GP/2=7500 GP. Tuhle cenu musim zaplatit buď opravně a nebo Karlius při opravě v podobě rezidua. A aby získal Karlius potřebné reziduum v této hodnotě, musí odčarovat předměty za pětinásobek ceny opravy což činí předměty za 37500 GP, řekl jsem to správně? Což činí zajímavym další otázku, jestli má Thorek chuť se s tou konzervou co našel vůbec dál tahat -:))) protože do města daleko a Karlius toho rezidua taky moc nemá... a myslim si že GM moc plonkových předmětu nepustí, aby to bylo na koleni opraveno...
V každym případě ať to GM nebere jako výtku, takovej je život dobrodruha -:)))

P.S. Pochopil jsem tě Lotrando dobře, že jak ta zbroj tak ten štít sou poškozený? Tu zbroj vim, ale tim štítem si nejsem jistej, nějak jsem to přeslechl...
Autorská citace #46
4.2.2009 08:41 - Gabik
Benýsek:

Koukal jsem do eratovaných pravidel na ten stanc, co jsi se na něj včera ptal, a je úplně změněný - postnu ti sem jeho nové znění.

Stalwart Guard Fighter Utility 10
Your thoughts turn to defense as you begin using your weapon or
shield to protect nearby allies.

Daily ✦ Martial
Minor Action Close burst 1
Target: Each ally in burst
Effect: The targets gain a +1 shield bonus to AC until the
end of the encounter. If you are using a shield, increase the
bonus to +2 and apply it to your allies to Rexlef defense as well.
(Všichni spojenci co stojí na sousedních polích dostávají od tebe bonus +1 k AC a pokud máš štít tak od tebe dostávají +2 k AC a Reflexům. Trvá to tk dlouho, dokud udržuješ postoj.)

Toť vše.
Autorská citace #47
4.2.2009 11:56 - Beny
Gabik tohle je něco jinýho to moje se jmenuje Hunker Down a je to ze Martial Powers.... Tuhle co si napsal znám, je ze základních...
Autorská citace #48
4.2.2009 12:09 - Gabik
Beny k tomu rytuálu bych řekl následující:

You touch a normal item and turn it into a magic item of
your level or lower. The ritual’s component cost is equal to
the price of the magic item you create.
You can also use this ritual to resize magic armor (for
example, shrink a fire giant’s magic armor to fit a halfling).
There is no component cost for this use.

- to je původní pravidlo znění rytuálu - tedy pokud chceš upravit velikost je to zdarma a El ti to udlě, protože ten rytuál umí.

Měli jsem tam malý "homerule" a to bylo to, že můžeš upravit vlastnosti již existující itemu. V tom případě jsme se s Petrem "Lotrandem" - dohodli na 1/4 ceny předmětu a cílový item má maximálně level původního neo menší a muí se zachovat typ věci - s Holy symbolu nevyčaruješ rukavice. A Gm to pochopitelně musí schválit. Toť to co já mam napsáno v deníku.

Kde vzal Kája polovinu ceny to netušim. Ale v tohle případě mi to přijde dost. Já osobně mam u sebe na 9 levelu cca 2 500g - nikoliv komponentů, neumim si představit kdy budu mít takovej obnos co potřebuješ.

Howg - El domluvil.
Autorská citace #49
4.2.2009 12:11 - Lotrando
Benýsek: rozložením předmětu získáš 1/5 jeho ceny ve formě residua. Opravení předmětu, nestojí žádné komponenty (je možné zváži nějakých cca 50g k provedení rituálu jako takového).

Zbytek je domácí pravidlo:
  • Přenesení schopností z jednoho předmětu na druhý, při zachování efektu (power) stojí 1/5 ceny předmětu.
  • Změna efektu při zachování úrovně stojí 1/2.
  • Přenesení a změna se v ceně sčítají.
  • Snižování úrovně nesnižuje náklady, není tedy možné ušetřit například přenést +3 efekt na jiný předmět a vybrat si "jen" +2 efekt, zaplatit pak sníženou cenu (+2).

These rules are subjet to futher changes :)
Autorská citace #50
4.2.2009 12:14 - Gabik
Benýsek:
Oki už na to koukám. Dokud máš stanc, jsi spomalen (pohyb máš pouze o 2 čtverce) a máš kryt tedy všichni útočníci na tebe mají postih -2 na útok mířené rovnou na tebe. Otázkou by v tomto případě byli area útoky.
Autorská citace #51
4.2.2009 12:18 - Gabik
Lotrando, Benýsek:
Paráda problém vyřešen. Oprava a úprava na malinkatého trpaslíčka - residuum za 50g, které se dají sehnat a je vyřešeno :o).
Autorská citace #52
4.2.2009 13:38 - Beny
Super, konečně v tom mám jasno, už sem si chtěl zařizovat kovárnu a rejžovat na dobrodruzích -:))
Autorská citace #53
4.2.2009 14:08 - Lotrando
hehe.

cílem je umožnit přirozený oběh předmětů. pokud již ve světě jsou přítomné. I když se jedná o magicky méně aktivní svět, kde meč +1 nemá každý voják, přece jenom je jasné, že magie existuje, nikdo o ní nepochybuje a s jejím použitím se počítá.

Pak je nutné se vypořádat s následky a uvedená pravidla jsou jen logickým pokračováním těch z PHB. Rejžovat se na tom nedá, ale jelikož se to dá celkem snadno vyrobit, je nutné mít mechanismy jak s tím dál pracovat.

Přiznám se, že nemám promyšleny další materiály a jejich vliv. Kloním se k řešení, kdy cokoliv co má +3 a efekt je svým způsobem artefakt a s tím je spojeno i použití zvláštního materiálu. Cokoliv je slabší pak podléhá běžné magii a lze to pořídit za peníze. Přesněji za hromadu peněz a tím se to reguluje. Výjimku bych dal i na wondrous item, kde si vyhrazuji právo rozhodnout o každém předmětu, který přijde do hry. Nevadí mi vak držení, ale ubrousek prostři se patří do jiné pohádky :)
Autorská citace #54
9.2.2009 15:26 - Beny
zítra jak?
Autorská citace #55
9.2.2009 15:27 - Lotrando
hrajem od šesti
Autorská citace #56
9.2.2009 17:34 - Lotrando
upozornění na update pohádky, další dvě kapitoly jsou k dispozici
Autorská citace #57
9.2.2009 20:55 - Beny
Lotrando nedělej to, teď kvuli tobě nedospim -:)))))
Autorská citace #58
10.2.2009 07:19 - Gabik
Co dodat? ... Elík slintá blahem.
To jsem zvědavej jak to dneska v práci vydržim, už aby bylo aspoň půl šestý večer :o)).

P.s.: No řekni není to radost skloňovat jméno Elerdiel? Znám lidi co ho správně ani nevysloví :o).
Autorská citace #59
12.2.2009 18:45 - Beny
chjo, nemám slinu, Thorek se asi jen tak vyskytl :)))
Autorská citace #60
12.2.2009 20:57 - Lotrando
Thorek je z Rychlých Hamrů. Tuším, že by to mohl být žoldák najatý na ochranu blízkého lomu. Možná je z rodu nájemných žoldnéřů, kteří po generace poskytují své služby trpasličím obchodním velkobaronům.

Dříve možná i jeho rod patřil k trpasličí šlechtě. Ale zchudl a nezbylo než vzít do ruky sekyru a jít se poprat se životem. Někde na severu možná pořád stojí tvrz, ve které se jeho bratranci hádají o oschlou kůrku. Thorekův otec takhle žít nechtěl. Rozhodl se živit jako žoldák a získal si tím i slušnou pověst. Vždy dodržel smlouvu, nakonec jej to stálo život. Než zemřel na následky svých zranění, žádal svého syna aby ....
Autorská citace #61
12.2.2009 21:25 - Beny
Lotrando jo něco podobnýho mě taky napadlo, ale říkal sem si že je to klišé -:)) no zkusim něco o víkendu napsat a pak ti to postnu -:)
Autorská citace #62
12.2.2009 23:08 - Lotrando
klišé je pro začátek ideální. až budem hotovi, nebude to tam zas tak znát.
Autorská citace #63
16.2.2009 14:21 - Jane
Nejak mi tu chybi informace z predesle hry :-) Nas boj s drakem a tak... Uz se tesim
Autorská citace #64
16.2.2009 14:46 - Gabik
To by se snad ještě mělo dohrávat zítra. Čeká nás závěrečný rozhovar s pěvcem smrti - zda-li jsem to správně pochopil. :)

Beny: z klišé si hlavu nedělej. Já to tak nějak na začátku pojal a co se z toho vyklubalo teď, to je síla.
Autorská citace #65
16.2.2009 15:21 - Beny
nejhorší je, že nestíhám, zatim sem si udělal jen body, dneska se motám celej den kolem auta. A ráno sem prorazil funglový kolo, takže řešim esli to spravěj nebo nový. Celkem nudnej den... Ale na zítra se těšim.
Autorská citace #66
16.2.2009 16:23 - Lotrando
Tak pokračování máte v dalších třech kapitolách. Je tam vize Nethar a Rime, setkání s umírající Sariel i flashback na události kolem oživení Cassi. Dovolil jsem si to malinko přepsat, přesný průběh slovo od slova si už bohužel nepamatuju.
Autorská citace #67
17.2.2009 09:02 - unknown
Aaa - super konečně je na světě pohádka o tom, jak to dobrosrdečný, přesto velmi naivní, Elerdiel pořádně sprasil. :))
Autorská citace #68
17.2.2009 09:03 - Gabik
Poslední post je můj, jsem si ani nevšiml, že mě to odhlásilo.
Autorská citace #69
17.2.2009 09:07 - Jane
Moc pěkné články.

Mám jeden návrh - nemůžeš to Petře nějak seřadit, aby když to čte někdo jiný, aby mu to dávalo smysl - takovou jako posloupnost. Možná by stálo za to udělat jeden souhrnný článek a vždy do něj dát odkaz na článek v kterém jsou podrobnosti. Je to sice práce, ale určitě by to stálo za to. A tvou práci by mohl využít i někdo jiný :-)

A jedna rada pro Ela: Nechoď ke zlomeným kamenům do vílí divočiny…
Autorská citace #70
17.2.2009 09:38 - Lotrando
Tam spíš chybí popis děje mezi těmi událostmi. Elova vzpomínka je na konci, ale následovat bude další děj, tak se to pak snad nějak zakulatí a bude to srozumitelné.

Pořád řeším ten rituál na oživení Sariel. V knize by být nemusel, Malory přece jenom byla čarodějka a tyhle rituály asi nedělala. Takže se spíš zeptám družiny.

Přejete si mít možnost oživit Sariel?

Pokud ano, zkusím vymyslet jak se to událo a zpracuju to jako nějakou težkou výzvu dovedností.
Autorská citace #71
17.2.2009 10:40 - Gabik
Lotrando: tohle je na tobě. Já na tom rituálu (už jsem to zase psal s tvrdym y - ta čeština, ta mi dává :o)) nijak netrvám. Chtěl jsem ho z toho důvodu, že pro klerika je to základ, na druhou stranu poslední kdo umřel jsem byl já, a to už je půl roku reálného času. Takže klidně vemu i to, že tam nebyl, a kouknu na jinej rituál.
Otázka zda-li si jí přeji oživit.
No koukněme na to takto: svitel byl jeden a El ho "vyplítval na Cassi". Sariel přinesla nejvyžší oběť při boji s Malorou. El by jí pro Rime taky zaplatil.
Takže Rp: NE, zatlačme slzu Sariel bude Elovou připomínkou toho jak mohou dopadnout dobré úmysly. (ať žije příběh)
Teď z pohledu hráče: ANO, je to v pravidlech a spojenec typu Sariel se vždycky hodí :o)) (hnusný materialisti)
Ne upřímně RP samozřejmě je pro mě víc převládá.

Tak a hlasujte vy :o).

Jane: já ke zlomeným kamenům klidně zajdu - teda jinak - klidně zaletim na hřbetě Rime - teda jinak - Já ke zlomeným kamenům zaletím, ale pouze na hřbetě Rime. :o)
Autorská citace #72
17.2.2009 13:51 - Lotrando
Ono se to komplikuje i tím, že to doupě patří Rime. Navíc je tam zřídlo, takže můj původní nápad nechat jej zmizet pod závaly sněhu se nezdá být až tak dobrým.

Tak teď nějak nevim, asi si na to vezmu ještě nějaký čas.
Autorská citace #73
17.2.2009 14:00 - Gabik
No ještě to tak. Nechat zasypat doupě mí dračice sněhem - žádný takový! Až dosáhnu 20ky stanu se polobohem a budem si tam spolu v klidu bydlet.

To pak budou teprve čuňačinky :o).
Autorská citace #74
17.2.2009 14:07 - Gabik
Teď mě napadla taková technická myšlenka. Ten poklad co jsme minule tak směle rabovali, byl Melori, nebo Rime. Protože pokud byl Rime, asi by jsme jí ho měli vrátit - teda asi až na mě, u mě je to skoro jako doma.
Autorská citace #75
17.2.2009 14:18 - Lotrando
Poklad patří Malory, nebyl nijak velký a Rime měla jiný starosti, než hromadit zlatý plíšky.
Autorská citace #76
17.2.2009 14:34 - Gabik
Hm, tak tos mě zchladil. Už mlčim.
Autorská citace #77
17.2.2009 16:29 - Jane
koukam, ze ma El dobrou naladu :-) Vidim to, ze v budoucnosti budeme často slyšet větu: "Mám draka a nebojím se ho použít :)"
Autorská citace #78
17.2.2009 16:31 - unknown mighty wizar
Souhlasím s Gabikem, že oživení by bylo přínosnější pro družinu. Na místě by to bylo tehdy, hodila-by se Lotrandovi k pokračování v ději.

No, ale kdyby nebyla solistka, podělila se o vic vědomostí a spolupracovala s námi, tak umřít nemusela. To už se ale stává postavám, které dělají zásadní rozhodnutí bez vědomí družiny. To SAMOZŘEJMĚ NENÍ narážka na Elovo chování, to vůbec... :-)
Autorská citace #79
17.2.2009 16:39 - Gabik
Aaa oživ jí prosím, nebo se do mě budou trefovat všichni :)
Autorská citace #80
17.2.2009 16:43 - Beny
Gabik my? proč? budem :))))))
Autorská citace #81
18.2.2009 06:58 - Gabik
Teď jsem docela zmatený z informace o tom, že gryfové nerodí vejce.

Monster manuál 4té edice praví: Griffon eggs are highly prized, for young griffons can be trained as mounts.

Takže teď fakt nevim, jak je možný, že jsem z hodem na Naturu přes 35 přišel nato, že gryfové vejce nerodí.
A není to jen věc 4té edice. Vezměme třeba on-line hry. EQ2 - pamatuji se na 2 úkoly kdy hledáš v trávě gryfiní vejce. WoW - v oblasti Hinterlands je hned několik úkolových linií na hledání vajec.
Schválně doma juknu do pravidel 3tí edice a kouknu i do Shadowrunu, zda-li tam nemají gryfa.

Tak co teď? :o)))
Autorská citace #82
18.2.2009 08:54 - Lotrando
jj, já jsem si myslel, že to tam někde je. co třeba ty hypogriffové?
Autorská citace #83
18.2.2009 09:04 - Gabik
Citace: Griffon and hippogriff eggs are worth up to 1,000 gp
apiece to prospective buyers, who include eccentrics wishing
to display the creature in captivity, villains who want a vicious
guard, or spellcasters who believe they can train a young griffon
using magic.

Takže i hyppo nesou vajíčka, ale ber to prosím s rezervou. Když se řekne že jsou živorodí tak jsou živorodí a tečka :o).
Autorská citace #84
18.2.2009 09:47 - famous mighty wizard
Já osobně bych byl u oživování NPC opatrnější - přece jen umírají dějově. Tedy proto, že GM to tak chce a hodí se mu to do příběhu. Takhle bysme se brzy dostali do stavu, že bysme nikde nesměli najít žádnou mrtvolu, neboť bysme jí hned oživili a vyzpovídali.

K vejcím - vím, že to je fantasy, ale asi by se mělo zohlednit, že všichni *griffové mají orlí pouze přední část těla. Zadní část, důležitou pro reprodukci, mají přijatou z jiného živočišného druhu. Nedokáži si moc představit koně či lva, jak prdí vejce a pak na nich sedí. :-)
Autorská citace #85
18.2.2009 10:07 - Gabik
famous mighty wizard: já souhlasim stim, že když GM řekne že to tak je, tak to tak je, ale na druhou stranu težko ignorovat fakt že všude jsou vejcorodí a u nás najednou začli prdět dětičky. Já bych to zahrál do autu s tím, že nás Strach chtěl dostat a dostal nás. A fakt jestli de o vejce nebo děti nehraje roli. Když by jsem šli do důsledku tak je jedno jestli je to vejce nebo dítě, stejně by jsme to z hnízda ukradli.
Autorská citace #86
18.2.2009 10:11 - Lotrando
Pravda je, že mi pořád vrtalo hlavou, jak ta potvora sedí na vejci :). Hejtman Strach vás tam opravdu poslal bránit Rychlé hamry. To vy vysvětlení mi sedělo k jeho postavě. klidně ale diskutujte dál.
Autorská citace #87
18.2.2009 11:32 - Gabik
No mě zas tak abstraktní ta představa gryfa zahřívajícího vejce nepřijde. Gryfí vejce jsou velká s tvrdou skořápkou. Já si umím představit gryfiní samičku chránící a nežně zahřívající svým tělem své vejce. Nikdo neříká že na tom musí dřepět zadkem. Mimochodem dalším představitelem vejcorodých je třeba Owlbear. U něj to sice není přímo v popisu v bestiáři, ale vejce ve většině pojetí k němu patří. Řekněte mi jak on se svým medvědím pozadím chrání svá vejce - no? :o)

Prostě některá zvířata mají své spůsoby a těžko to měnit. Konec konců i Dinosauři byli vejcorodí a co to bylo za drobečky.
Autorská citace #88
18.2.2009 11:52 - Lotrando
Dinosauři ale žili v podnebí, kde sedět na vejcích nemuseli, třeba jako želvy
Autorská citace #89
18.2.2009 12:16 - Gabik
Ano. Dinosaury jsem uváděl jako příklad toho, že na vejcích netřeba sedět. Těžko posuzovat jakou teplotu snese gryfiní vejce. Gryfové nežijí a z byologického hlediska jsou nesmysl, tvor s tak těžkým tělem by se silou svých křídel těžko vznesl - například.
Hrajeme ve světě, kde je běžná magie a jsou tam běžné gryfiní vějce spokojeně fungují při teplotách kolem nuly. Konec konců gryfiním vějcím se přisuzoval alchymistický potenciál stejně jako rohům jednorožců (no slabší, ale stejně).
Mě osobně nevadí představa gryfiní matky, která zahřívá své potomstvo svým tělem a přikrývá ho křídly. A ta trocha tepla je přesně to co vejce potřebuje. Navíc nezapomínejme, že gryfové mají vždy přesně jedno vejce a není problém se o to jedno starat - je to jednožší než o plné hnízdo vajec.
Autorská citace #90
18.2.2009 12:19 - Lotrando
OK, tak příště bude flashback na získávání grifiního vejce :) Jen jsem zvědav, jak si uhlídáte, které powers jste kdy použili. Tak si připravte kotvy, skoby a provazy.
Autorská citace #91
18.2.2009 12:28 - Gabik
Mám dvě kompletní horolezecké sady a tři lana. Jen hm - jako kněz to nějak neumim používat :o).

Já tou diskusí nechtěl říct že musíme lézt na hory :) - já jen chtěl říct že gryf má vejce - rodí vejce.

Příště budu radši zticha :/.
Autorská citace #92
18.2.2009 12:42 - famous mighty wizard
Vezmeme-li to jako fantasy, tak prostě musíme přijmout griffí vejce jako fakt a nedebatovat o tom.

Moje postava sice po horách moc lézt neumí, ale k zemi padá přímo mistrovsky!
Autorská citace #93
18.2.2009 12:57 - Beny
Ja na hory nepolezu, tam mě nedostanete, to se radši prokopu -:))
Gabik radši už mlč, ty vždycky něco řekneš, GM se toho chytne a my trpíme i za tebe -:)))
Autorská citace #94
18.2.2009 14:27 - Lotrando
inspirace je důležitou součástí tvůrčího procesu
Autorská citace #95
18.2.2009 16:26 - Gabik
Jak já řeknu? To bylo důležité v rozhodovacím procesu, zda-li se příštím setkání s hejmanem Strachem vůbec budu bavit.
Já si nakonec pro to vejce dojdu rád. Aspoň bude sranda.
Autorská citace #96
19.2.2009 09:02 - Jane
Tak jsem se konečně prokousala tou debatou o vejcich a tak... Já hlasuju pro vejce. Prostě magické gryf. vejce je takovy maly inkubátor a nemusí se na něm sedět :-)

Gabik: S tím oživovacím svitkem se do tebe stejně budet trefovat, to si piš...

Benýsek: Ale polezeš a ještě budeš rád... Ja taky musím u Gábika jezdit na lodi ;-)

A jinak bych už přemýšlela nad další kampaní :-) Nevím co nás čeká, ale vzhledem, že by to mělo být o mně a Bennym, tak počítejte s tím, že se tam objeví určitě i cirkus a jsem zvědavá jak bude dělat Benny provazochodce, Cora a já krasojezdkyni, Karlius plivače ohně a na Ela už mi vychází jen klaun :)))
Autorská citace #97
19.2.2009 09:15 - Lotrando
Jane: lol

Tak cirkus jo, to teda bude jízda.

O Benym už to pomalu je, to jsou ty Rychlé hamry, uvidíme, kam to povede. Je to taková přestávka před dalším kouskem skládačky. Chci využít jeden modul, co jsem koupil a k tomuhle se to pěkně hodí. V získaném čase dojedeme Hory a připravím ten cirkus.
Autorská citace #98
19.2.2009 09:18 - Jane
Mám ti nějak pomoc a rozpitvat ten můj příběh? Jestli jo, tak mi písni co by se ti tak hodila. Stačí nějaká kostra a já ti to obalím nějakýma postavama, ať máš z čeho vycházet. Teda jen pokud chceš.
Autorská citace #99
19.2.2009 09:27 - Gabik
Jane: já ti dám klauna. Vám předvedu takovej cirkus že jste to ještě neviděli! :) Tomu říkám úcta k vůdčí autoritě.
19.2.2009 10:57 - Lotrando
Jane: mrknem na to
19.2.2009 15:01 - Jane
GABIK: Ty byt kungfu panda - ty byt vtipny!!!
23.2.2009 17:47 - Beny
jak zítra?
23.2.2009 19:39 - Gabik
Zítra v 6 platí, aspoñ co já vím.
23.2.2009 19:51 - Lotrando
jj
24.2.2009 09:53 - Lotrando
Dnes v šest, jak je zvykem. Přineste si dobrou náladu. Příběh prozatím pokračuje vzpomínkami Elerdiela na první setkání s osvobozenou Rime. Přeji příjemné čtení. Gabikovi děkuji za hezkou kapitolu.
24.2.2009 11:04 - Jane
S tou náladou nevím, nevím :-) Koho můžeme dnes zlobit?
24.2.2009 11:15 - Gabik
Jak zlobit? Proč mám pocit, že to zase nakoupim já? :)
Ještě že jsi se minule neodebrala do věčných lovišť, to bych ten svitek asi poslouchal do smrti.
24.2.2009 11:23 - Lotrando
Ještě že jsem vás minule upozornil, že vám asi zhebne postava. To bych to poslouchal do smrti :)
24.2.2009 11:52 - Gabik
Jo drobná poznámka k mému pánování. V pracovně jste našli 1500g, jeden 5lvl kouzelný předmět - co to je je tentokrát na vaší volbě a deník Goméze. Ten je pro další pokračování klíčový. Pokusím založit ten topik, jen co se k tomu dostanu - mám docela hoňky - všechno se připravuje na prodej a sou zmatky nad zmatky.
2.3.2009 13:49 - Lotrando
Zítra v šest hrajem a potřeboval bych vědět,jestli jdete předem nebo hledáte jiný vchod. Čistě z organizačních důvodů, abych nepřipravoval něco co nepoužijeme,
2.3.2009 14:07 - Gabik
Já pochopil, že hledáme boční vchod (teda jinak já hledám Lamii, protože jsem o ní slyšel v pohádkách a chci jí poznat :) ). Aspoň minule jste na tom končili, co si pamatuju.
2.3.2009 14:25 - Jane
Posledně jsme se dohodli, že hledáme boční vchod.
2.3.2009 14:33 - Gabik
Ano družina hledá boční vchod. Správně :)


...a El hledá průser :)
2.3.2009 15:40 - Beny
a Thorek jde s Elem, takže je v průseru taky :))
3.3.2009 14:31 - Jane
K tomu nemám co dodat...
3.3.2009 22:14 - Beny
Ele Ele, po dnešku jsem se rozhodl, že si začnu na hraní tahat kobercovou pásku :))))
3.3.2009 22:19 - Lotrando
ano, stádo draků se poměrně snadno nominuje mezi nejlepší výsledky střetnutí všech dob.
4.3.2009 07:21 - Gabik
Co sem provedl? Já jsem říkal jdu hledat Lamii a začal jsem nebojové střetnutí a NIKDO neprotestoval a ještě jste mi pomáhali (teda je fakt, že jste si mysleli že hledáme tajný vchod - no já si to myslel taky, že mě Lotrando veme vážně, mě dostalo jako vás :) ). Konec konců, za tou Lamii mohl bejt průchod do Labyrintu, mi to tam neprohledávali.

Jen tak mimochodem, koukal jsem na ně do MM a oni jsou fakt hovadský. A to ta Lamie to může daleko víc prasit. Jako připravme se na to, že jsme na prahu Paragonu a ty nestvůry tam mají staty že i trpaslíka v plechu daj při hodu cca 8-10. Chudáka Elíka maj zásah automaticky (pomalu). Musíme víc taktizovat, což se nám od poražení "paní hor" nějak moc nedaří :(. Vždycky se nám to nějak rozpadne - nestvůry asi ví, kde máme slabiny a řekli si to navzájem. :)

A mimochodem vám se to včera nelíbilo? :)
Co našli jsme Lamii, našli jsme i draka, musim vymyslet co najdem příště :). Mam to - pujdem hledat průchod do astrálního moře :), Elík tam ještě nebyl.
4.3.2009 08:30 - Lotrando
Encounter byl jasně definovaný: "Hledáme boční vchod a Lamii." V modulu je jediný kandidát na boční vchod, doupě Gloomfanga a nepřišlo mi dobrý v tak krátký době bojovat s drakem. Tak jsem tam dal Lamii, kterou jste chtěli :)

tady jsou nějaké obrázky

nejdřív na Live

Malory + Lamia

zdroje na Skydrive (asf - větší - nyní se streamuje do přehrávače)

Stanovení cíl střetnutí I. - stádo draků

Výsledek střetnutí
4.3.2009 09:04 - Gabik
Všichni: Vidíte i Lotrando potvrdil, že jsem šel zprávně a hledal jsem boční vchod, takže makám pro družinu do roztrhání těla, navíc jsem v bažině ztratil boty, a to taky nikdo nedocení - tu mojí obětavst :(.

Lotrando: Pěkný. Líbí se mi titulek Elerdiel Down :). Už se těšim na doma na ty avíčka, v práci se k nim nedostanu.
4.3.2009 10:24 - Lotrando
Jen taktický rozbor včerejšího boje, aneb co mi pomohlo vás podrtit.

Špatná práce defenderů - nechali jste controlera, leadera a strikera (Karlius, El, Tiff) bez ochrany. Nevím jestli jste si toho všimli, ale první dva šli okamžitě na zem a to opakovaně.

Neschopnost soustředit ofenzivu na jeden cíl - Lamia měla redukci zranění a léčila se. Pokud chcete, aby měly vaše útoky nějaký smysl, je potřeba jí způsobovat většín zranění, než si dokáže vyléčit a to opakovaně. Pokud ji dáte čas se léčit, či regenerovat, vyznějí vaše útoky do prázdna.

Chyba v taktice je samozřejmě poměrně častý problém, nedělal bych z toho vážné závěry. Střetnutí však bylo střední, s trošku zajímavými schopnostmi těch broučích vojáků. Neměli by jste mít pocit, že vás nějak moc biju.
4.3.2009 16:42 - Beny
trochu bych oponoval, myslim že v začátku se defendeři zachovali dobře, zablokovali dva velký cíle co šli na družinu, to že mě byli schopný sundat na dvě rány a sežrat Thorek nevěděl, takže v pohodě, ale jaksi nemůžu dělat na bojišti všechno když mě někdo drží a odtahuje sežrat a nebo vypíná, z pohledu defendera v průběhu boje byla Lamia Thorekem označena jako méně nebezpečný cíl pro družinu, to že se pak projevila jako "hovado" je věc druhá. To že jí něco udělaj jen útoky Karliuse a Ela se Thorek dozvěděl pozdě a že nás má jako na talíři taky..... A že leželi controler a leader? Že by deja-vu? :))

Gabik jestli sem včera počítal dobře, tak se GM do mě netrefil pouze jednou, takže vedu :))))
5.3.2009 07:04 - Gabik
Benýsek: no jasný no, byl to 13kovej soldier, ale šlo mu to. Já bohužel na Lamii nemam jedinej útok :(, jsem bohužel controler + heala, což jsem deělal, ten jeden dostal jedno kolo, stun, pak příkaz uteč, pak dostal strach a na závěr sem ho oslepil, tim mi ale došli červený a zelenejma toho moc nevymislim, tak jsem poměrně monotoně zvedal "pošuka" :). Ale v pohodě nikdo nezdechl tak neni co řešit a jede se dál. Lamia byla jedna z nej potvor co šlo potkat (když nepočítám krále trolů a draka - aspoň tohle vypustil sám GM), tak si snad příště seběvědomí spravíme :).
5.3.2009 11:50 - Lotrando
měli útoky 18/20, podle situace. s tím s enedám moc netrefit. zas na ten grab museli zasáhnout oba útoky a to se neúplně podařilo. podle mě je tamproblém s tím přestupem na paragon, zastarává vybavení i powers. navíc originální encountery jsou o dost drsnější, než jsem čekal.
5.3.2009 12:50 - Beny
nojo no, já to beru sportovně, a už sem vyvodil důsledky :)) Zastarává všecko, nejvíc hráči :)))). Si myslim, esli ty originální encoutery nejsou pro ty oneshoot hry, prostě půlha grupy zhebne, no a co, nas mnogo :))

Dneska sem vedl zajímavou diskuzi za Hofáči s jednim volem, furt haněl 4e, tak dlouho do toho ryl že sem to nevydržel a hádejte co, přečetl si půlku PHB a už dělal sáhodlouhé závěry jak je to debilní. Nepřipomíná vám to někoho na konci prázdnin? :)))) Teda já ten PHB přelouskal skoro celej a to nejsem žádnej spíčtista (englišmen) ...

P.S. už se těšim na večer to bude rolplaying :))
5.3.2009 12:52 - Beny
tady něco pro zasmátí :)

YAZZMAN < />11:35:31 05.03.2009 ]: ony ty rozdíly jsou víceméně maličkosti, ale mně tu hru prostě zkazily
1) všechny bojové schopnosti mi příjdou jako kouzla, která se dělí do skupin kdykoli, jednou za boj, jednou za den. Problém je v tom, že mezi tato "kouzla" se počítají i válečnické útoky.
2) akční body - postava po každém druhém boji získá jeden akční bod a v každém boji může kdykoli maximálně jeden akční bod využít na "půl kola". Když se vyspí, má zase jeden akční bod, nezávisle na tom, kolik jich včera získala/využila
3) i včera téměř mrtvá postava je ráno zcela živá a zdravá
4) HP - postava pod 0 omdlívá a nemá li hráč vyloženě smůlu, po boji se probere, protivníci na 0 umírají
5.3.2009 13:21 - Lotrando
a to to ještě četl z rychlíku. je vidět že o hře jako takové nic neví
5.3.2009 14:09 - Gabik
To je pravda, kdyby to četl pořádně, tak ví, že mrtvá postava k tomu aby byla uplně v pohodě nepotřebuje spát, ale potřebuje jen dobrýho léčitele :).
5.3.2009 14:44 - Lotrando
hlavně jsou to ty obecný plky, který mu vyvrátíš asi tk za třicet vteřin a on je pak už bude jen dokola opakovat jak kolovrátek, protože nic jiného ho už nenapadne
6.3.2009 08:50 - Lotrando
Příští hra je ve čtvrtek od šesti

12.3. 18:00
6.3.2009 20:05 - Beny
uuuf to bylo včera maso, ještě teď se Theodor vzpamatovává, dík za úžasnou hru :)))
7.3.2009 15:25 - Gabik
Beny: včera, Theodor? Sem zmaten.
7.3.2009 17:14 - Beny
ano ve čtvrtek Theodor..... :))) a Lišák a dvě kočky :)))
7.3.2009 21:26 - Lotrando
bych hrál zas, škoda že až za týden
9.3.2009 07:07 - Gabik
Benýsek: jasně už jsem v obraze, jen mě občas mate, jak se obě tvé postavy jmenují na Th...
9.3.2009 07:33 - Beny
GabikVšechny mé postavy začínají na Th... je to prostě můj rituál :))))
9.3.2009 09:52 - Lotrando
Jane musí potvrdit ten čtvrtek, dneska to snad budeme vědět.
10.3.2009 14:39 - Gabik
Tak jak to vypada?
10.3.2009 14:58 - Lotrando
Takže platí ve čtvrtek, od šesti.
11.3.2009 16:02 - Beny
budu tam :)
11.3.2009 16:41 - LZJ
Benýsek(5.3.2009 12:52): to neni moc sranda, když kamarád a dlouholetý spoluhráč přestane hrát RPG s podobnými nejapnými výmluvami. Naše výměny mailů byly poněkud delší a stejně užitečné :-(
Nikdo z nás ostatních to nechápe ani se o to už nesnaží.
11.3.2009 16:47 - Lotrando
huh?
11.3.2009 16:49 - LZJ
Náhodou jsem zjistil, o čem jste se tuhle (5.3.) bavili ;-(
Omlouvám se za vyrušení.
11.3.2009 16:54 - Lotrando
mě tam mate ten zamračený symbol na konci.
ropzadlá skupina je vždycky problém, málokdy za to ale může systém, to je většinou zástupná záležitost.
11.3.2009 20:10 - Beny
L.Z.J. Jo to chápu, taky jsem k tomu ze začátku měl velkou nedůvěru, kluci potvrdí, hodně velkou, ale argumenty zvítězili, a hlavně jsem to zkusil hrát, tenhle človíček mlel pořád dokola to samý takže mě to spíš bylo líto..., nepřístupnost argumentům je vždycky zabiják... a nevyrušuješ -:)

Lotrando přemejšlel sem, že bych sem někam postnul tu mojí povídku, co ty na to? -:)
11.3.2009 23:20 - Lotrando
Beny: proberem to na hře?
18.3.2009 14:55 - Beny
Sakra sem včera zjistil, že sem zvoral Devoted Challenge (Wis do melee vyplývajícího z Combat Challenge), sem myslel, že je to jen do zranění a ono je to i do útoku :( to by mě ta zamarkovaná lítačka jen tak neuletěla :)))

Viva la paragon
18.3.2009 15:42 - Lotrando
grats k dosažení paragonské úrovně, ať žijou bohatýři
18.3.2009 17:27 - Beny
a můžu bejt ten, no "paragán"? :)))
23.3.2009 22:33 - Lotrando
zítra v šest
24.3.2009 10:31 - Gabik
Super už se těšim, včera jsem do půlnoci dělal deník Coře a Elíkovi. :)
25.3.2009 09:34 - Lotrando
Otázka na tělo a hlasování. Zdá se mi, že se u komerčních modulů výrazně nudíte. Nehrajem je často, většinou je zařazuji jako oddechovku. Tak jsem to udělal i s trolly a Skalmadem. Bohužel se to nějak vleče, dílem proto, že je to obtížné, dílem proto, že vás to asi nebaví a řeší se všechno možné. Otázka tedy zní. Chcete to dohrávat? Zbývá tak 5 střetnutí, ale vaší rychlostí to budem hrát ještě v květnu. Nabízím tedy nějaké uzavření typu, bla bla, vysvobodili jsme Stracha, s trolem ať si poradí vojáci hraběte. Nebo dohrávku s redukcí počtu střetnutí tak na dvě až tři a dohrání příště. Předesílám, že jsou opět obtížná a i když je průběžně oslabuju, nedaří se mi to usadit na obtížnost, jaká charakterizuje moje vlastní nápady. Prostě Wizardi to píšou hodně těžké.

Vyjádřete se tedy někdy do konce pracovního týdne, ať se stihnu přizpůsobit.
25.3.2009 10:19 - Gabik
Máš 100% pravdu že u těch komerčních se nějak "méně" cítíme vtaženi do děje. Těžko říct proč, možná proto, že celá družina je hodně orientována na příběh - aspoň mi to přijde z jednání hráčů, a u toho komerčního se pravidelně najde jeden až dva hráči (včetně i mě) co "prasí" střetnutí prostě proto, že mají dojem že tak nějak o nic nejde. To si třeba v pevnosti Orlího spáru nebo na Smolný nemyslel nikdo.
Jsem rozhodně pro variantu: udělat jedno sezení 2 souboje a finále a vrhl bych se dál v ději. Chybí mi stín Shadraxila a vlkodlaků co se tajemně vznáší v pozadí. Přijde mi že zachraňujem Hamry jen z dobroty svého srdce a nikam nás to moc neposunuje. Konec konců mi řijde že i trpaslíka k Hamrům pojí jen to že mu tam stojí "kůlna". A nebo jsem to špatně pochopil sám.
K obtížnosti. Je mi jasný že se jedná o střední až těžký střetnutí, ale nějak nám to docela nakládá. Těžko říct proč. Ano naše strategie je ve většině případů "hooodně ujetá", ale i tak mam neustále dojem že je pro mě jako pro kněze těžší a těžší je vůbec udržet na živu, wizárdi asi ví nejlíp jak nakopat družině p... :)
26.3.2009 13:47 - Jane
Souhlasím s tím, že ani vlastně nevíme proč ty Hamry zachraňujeme. Ale možná by jsme si i měli slíbit, že se budeme věnovat hře a ne rozebírání The Big Bangu a Battlestar G. - pak to bude i víc akce :-) Tímto neříkám, že já bych se na tomto nepodílela nezříkám se odpovědnosti :-) Máme většinou rádi, když se nás to nějak přímo dotýká. A navíc nevím jestli je to moje chyba nebo jsem neposlouchala, ale nevím ani proč tak Benny chce toho Stracha zachránit. Náš důvod je jasný – vytřískat prachy. Klidně bych to dohrála, ale budeme se muset víc soustředit na hru a nesoustředit se na drby...
Střetnutí, které připravuješ ty nejsou lehčí, ale jsou vyrovnanější. Většinou ve finále máme taky problémy, ale většinou se nám z toho povede dostat. Navíc by to chtělo juknout na to co máme za vybavení. Připadá mi, že na paragonském levlu by jsme už měli mít všichni slušné zbroje a jiné vybavení nejméně ze 6 - 7 levlu. Myslím si, že tyhle připravené střetnutí jsou pro příležitostné družiny a předpokládají, že GM není taktik, ale spíš začátečník a že většinu z těch schopností nevyužije, a že postavy jsou namaxované.
To mi připomíná, že musím dokopat Káju, ať ti napíše ten seznam předmětů, které máme, ať vůbec víš co máme a co ne.
27.3.2009 09:38 - Beny
Jane, Gabik no jestli to nebude tim, že ste se zatim nikdo nezeptal, proč se o Stracha tak zajímám, zatím jste měli z toho jen srandu s vejcem a pokud mě paměť neklame, tak Hamry zachrańujete proto, že jste byli požádáni.. mnou...
Jinak souhlasim, že akademickou půlhoďku by sme měli buď dodržet a nebo zrušit a dál se bavit hraním a né vymýšlením kravin, vinen v celém rozsahu -:).
Co máme mít za vybavení nevim, nikdy jsem to nestudoval, nikdy si stěžovat nehodlám, že bych měl mít něco víc kchůl, vařim z toho co mám a je na GM jak to zakomponuje...
27.3.2009 09:44 - Lotrando
Hamry můžete zachraňovat i s ohledem na určitou loajalitu vůči hraběti Senovážnému, jehož syn tam zahynul. Hraběte znáte. Druhá věc je Hejtman Strach, ze kterého máte zatím prču.
27.3.2009 09:54 - Gabik
Beny: teď opravdu hodně nemáš pravdu. Já sám jsem se tě na 3-hry-zpět hře (kurňa to je formulace) zeptal co máš společnýho se Strachem a ty jsi mi odpověděl, že mi to neřekneš! Já ti nabídl, že ti taky něco řeknu o sobě na oplatku a ty ses jen zasněně koukl na Petra, takže jestli je někde chyba, tak jen u tebe. Když mi jednou řekneš, že mi něco neřekneš (opět krásná formulace) tak to z tebe podruhé páčit nebudu.
Neber to z mé strany jako nějakou agresi - určitě mě znáš natolik, abys věděl, že jsem velmi smířliví člověk, ale tohle se opravdu stalo, spituj svou paměť.
27.3.2009 10:03 - Lotrando
Jestli nebyl problém v tom, že ani GM nevěděl. Základní info teď už existuje i v podobě reakce samotného Stracha na Thoreka.
27.3.2009 10:33 - Gabik
Lotrando: to je super, ale těžko obviňovat družinu že se neptá, když už se ptala. Stačilo lidský říct, že se to ještě dotváří, než tajemně mlčet a pak napsat: "no jestli to nebude tim, že ste se zatim nikdo nezeptal, proč se o Stracha tak zajímám, zatím jste měli z toho jen srandu s vejcem a pokud mě paměť neklame". Odpověď zní my sme se už ptali.

Já tu nechci rozvíjet útočnou debatu čí je to chyba, já pouze konstatuji názor na věc. Asi by bylo super, kdyby se Beny postavil sám a řekl, "hele děcka to je strach a je to přítel mýho tatíka tak se k němu tak chovejte kurňa" - třeba. Napsat - "se na něj zeptejte a neksichtě se furt na něj" asi není řešení.

V jednu chvíli prostě vznikla ve družině nálada, že Strach si nás jen potřeboval k něčemu využít a ta trvá. Já nevím, ale asi družina sama něco takovýho jen tak nepřehodnotí. Je na strachovi, nebo Benym, aby hodili něco do placu co zvrátí náladu. Asi se v tuhle chvíli těžko stane to, že se řekne "střih, silná čára, všichni objímají Stracha a pláčou štěstím, že jsou spolu".

Já jsem hráč kterej dnd hraje kvůli příběhum, mě příběhy baví a stačí mi málo a zažeru se do toho a pomůžu s čímkoliv, ale PROSÍM potřebuju aspoň trochu info a i info o tom, že je třeba to dorazit, je důležitý, než tajemný usměvy - ty mě jen naznačují neptej se nic se nedozvíš.

Promiňte mi oba, ale tak to prostě cítím.
28.3.2009 23:10 - Beny
Paměť mám děravou, to je sice pravda, ale tuším, že když si se ptal na Stracha tak jsem ti zrovinka nejspíš řekl že by mohl mít info o mym tatíkovy kterýho hledám, bohužel si nevzpomínám kdy a kde. Prostě spousta šumu. Pokud ti připadalo že s Petrem něco kujeme a potutelně se usmíváme tak sorry ale nějak ne..
A hlavně Thorek je trpaslík a o těch je známo že jaksi nesypaj svoje problémy z rukávu, spíš to z nich leze jak z chlupatý deky....
A na tvoje poznámky že si "Stracha podáte za tu frašku s vejcem" ber to z rezervou, ale těch narážek tam bylo dost.. jsem taky komentoval a to dost ostře, pokud to zmizelo v šumu klábosení tak to nemůžu sloužit....

Takže to nejspíš vyřešíme v úterý....
9.4.2009 12:15 - JANE
Tak co noveho? Tady se nic nedeje...
9.4.2009 12:23 - Lotrando
15.4.2009 14:00 - Lotrando
Skalmad, samozvaný král trolů je mrtev, padl i dávný duch Varda, jedinného skutečného Krále trollů a Trollího království Vardar. Kumpanie si může oddechnout, nabrat síly v Dožínkách, kde je čeká dopis s královskou pečetí.

Jaro skončilo a léto je v plné síle. Nejvyšší čas vyrazit znovu za dobrodružstvím nebo jen zinkasovat odměnu.

Dopis s Královskou pečetí

Jménem jeho výsosti, Krále Forila, toho jména Prvního,

uděluje se Elerdielu Drakomorovi, Stepffhanii Senecio, Cordelii z Dožínek, Karliovi z Dožínek a Thorekovi z Rychlých Hamrů odměna, ve výši 2.200 zlatých kousků každému. Částku nechť vyplatí nejbližší Královská Kancelář.

Z milosti jeho Výsosti Krále Forila, se dále má za to, že Thorek z Rychlých Hamrů je členem kumpanie známé pod jménem Šťastná Pětka. Toto nechť je zaznamenáno úřadem Královské Kanceláře při nejbližší příležitosti.

V Proskuru, roku 1481 starého letopočtu, Královský Kancléř vlastní rukou

podepsána
Dara z Proskuru.



Vítejte ve měste zlodějů!
17.4.2009 20:32 - Beny
Uááá Thorek se bát velkýho města, on zná jen Hamry a hory, moc lidí na Thoreka ve městě, ale Thorek bude statečný a půjde....

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19648408889771 secREMOTE_IP: 3.144.17.45