Naoki
24.4.2018 20:14
Postavy Mage na Dálavu
Pro začátek konkrétně na jarní Dálavu 2018


HráčNachtroseEbonNaokiTarfillDukolm
ParadigmaWitchMD (Dreamspeaker)HermetikEkstatikTaoista (Euthanatos)??
Spojení3
Rozklad3
Síly4
Hmota3
Mysl312
Život213
Prazáklad2
Čas311
Spirit323
Autorská citace #1
24.4.2018 20:26 - Naoki
Přemýšlím o konceptu postavy na Mage a chci to řešit veřejně ať se kdyžtak nekryjeme. Tady jsou moje prozatimní kandidáti:

1) Akashic Brotherhood, Life *** Space ** Time **. Oprášená postava z prvních mágů. Černoasijský učitel bojového umění, který využívá magii na posílení svých schopnosti za hranici možného.
2) Order of Hermes, Fate *** Prime ** Time **. Finanční plánovač ve velké korporaci, jeho fascinace čísli od základky ho vedla k tomu, že celý svět vnímá přes matematiku... a že je strašně dobrej na vytváření excel spreadsheetů
3) Celestial Chorus, Spirit *** Death ** Fate **. Španělský inkvizitor a exorcista. Nikdo to neočekává
Autorská citace #2
24.4.2018 20:30 - sirien
dík.


Pro přehled:

Ebon
Anglikánský náboženský mág, (Celestial / Euthanatos?)
Entropie ***
Síly ***
Život **

Nacht
Witch-doktor (Voodoo&stuff), Doktor Clavius.
Entropie ***
Život **
Spirit ***

Tarfil si chtěl brát taoistického Euthanatos (teoreticky se to kříží k Ebonovu Euthanatovi, ale v praxi naopak tam myslim bude docela dobře vidět že i dvě postavy ze stejné mystické tradice se můžou navzájem dost lišit)

Naoki zatím rozmýšlí (protože měl hezký nápad na virtual adepta, ale já mu zkazil den ošklivým prohlášením, že si má radši vymyslet nějakého mystika)

Naopak Ebon a Nacht se tam kříží poměrně silně - asi to není nutně nějak hrozné zlo, ale kdybyste si to chtěli nějak ukpravit tak to možná bude k věci.


Ohledně postav

Intro k tvorbě WoD postav obecně
Intro k tvorbě mágů
(napsání těhle článků se systémama v Kostce byla koukám vcelku dobrá investice...)

Asi bych snížil počet bodíků ve Sférách na 7 a dal bych že jen 1 Sféru lze mít na hodnocení 3 (sem nějak odpozoroval že si z většiny těma jedničkovejma sférama obvykle novější hráči nevědí rady, tak ať tam máte ty dvojky... pro pokročilé, ehm, teda, pro Pjotra: pokud bys chtěl fajnšmekrovat a dát si 2221 nebo 22111 nebo nějaké ještě nižší kombo a hrát nějakého gnostického mystika, tak si klidně posluž)

Arete nechte 2

Rutiny a formule spíš neřešte.


...minule sem vám slíbil sheety v češtině, co se pamatuju, tak si zkusim najít chvíli a ten slib i splnit :D
Autorská citace #3
24.4.2018 20:34 - sirien
Naoki: jo, aha, jasně. Prosím jeď podle původních 9 Sfér (už sme to tak rozjeli předtim a osobně je mám o něco radši) - tzn. bez Death a Fate, zato s Entropy která tyto dvě (z větší části) shrnuje.

Španělskou inkvizici vskutku nikdo neočekává - ty 3 nábožensky orientovaný mágové v jedný partě by byly vcelku sranda :D

Na druhou stranu, kdyby si někdo konečně taky zahrál jednou i hermetika... (na to, že to je teoreticky jedna z v západním světě nejzakotvenějších a nejrozšířenějších tradic snad vůbec napamatuju, že by ho kdy někdo hrál - možná trochu paradox "obyčejného elfa" ve WoD podání :D )
Autorská citace #4
24.4.2018 21:14 - Naoki
Ten inkvizitor je mi zatím taky nejvíc sympatický (jediný co mi trochu blokuje je, že poměrně často hraju křesťansky laděné postavy) takže pokud půjdeme cestou nábožensky orientované skupiny tak jdu do toho :D
Autorská citace #5
24.4.2018 22:06 - sirien
Jako existuje samozřejmě anglikánská mágská lóže a šlo by hrát i tu, ale asi by příběhově vyznělo o něco líp, kdyby ty postavy patřily spíš k té sekulární lóži, abysme to trochu víc oddělili od té hunteří hry kdy se hrálo za Order.

Na druhou stranu samozřejmě není nutné, aby mág s nábožensky laděným paradigmatem inklinoval k církevní lóži (na druhou stranu, španělského inkvizitora by u anglikánů fakt nikdo nečekal...), ale když vás bude celá taková banda tak to bude trochu weird :D

Ten hermetik by asi vyšel tak od pohledu nejlíp (resp. ten akashik je taky vpohodě, ale čistě co do rozmanitosti abyste se tam stylizačně s Tarfilem moc nepletli vzájemně pod nohy v těch východních tradicích)
Autorská citace #6
25.4.2018 08:25 - Tarfill
Pokud byste chtěli srovnání, můj mág bude nejspíš ovládat sféry moci spojení, hmoty a mysli (correspondence, matter, mind), akorát ještě nevim, kam si dám tři hvězdy a kde budou jen dvě...
Tradice euthanatos...
Autorská citace #7
25.4.2018 09:19 - Ebon Hand
Ebonův mág je Celestial.
Nemám problém si Entropii vyměnit třeba za Time. Život jsme si naschvál dávali víckrát, abychom se mohli dávat dohromady (po zkušenostech s Orderem). :-)
Autorská citace #8
25.4.2018 09:59 - Lokken
Autorská citace #9
25.4.2018 12:42 - Nachtrose
Ebon Hand píše:
Nemám problém si Entropii vyměnit třeba za Time.


Byl bych Ti vděčen. Osobně si k mému konceptu jiné sféry dost dobře neumím představit :-/
Autorská citace #10
25.4.2018 12:56 - Naoki
Takže momentální situace je následující:

Ebon
Anglikánský náboženský mág, Celestial
Time
Síly
Život

Nacht
Witch-doktor (Voodoo&stuff), Doktor Clavius.
Entropie
Život
Spirit

Tarfill
Taoistický mnich, Euthanatos
Correpsondence
Matter
Mind

Naoki
???

Pjotr
???
Autorská citace #11
25.4.2018 13:00 - Nachtrose
Naoki: ale s tim, ze s Ebonem musime nekde po puntiku ubrat. ( ale nezlobil bych se, kdyby se nakonec nemuselo ;-) )
Autorská citace #12
25.4.2018 13:04 - Naoki
Máš recht, opraveno.

Jako, ačkoli sférama tam víc sedí hermes finančník, tak se španělským inkvizitorem by byla fakt sranda! To bude těžké rozhodování :D
Autorská citace #13
25.4.2018 13:53 - sirien
Naoki: Hele volba je na Tobě, protože ta postava Ti musí sednout, ale já bych se asi přimlouval za finančníka ze City (zvlášť, pokud si čet knížku Cityboy :D )

Ebon: Yup, ale pokud se "chcete dávat dohromady", pak by asi nebylo na škodu, aby si někdo vzal ten Život na 3 (protože 2 dává jen nějaká urychlená léčení atp., insta-healing je až na 3)

Nacht: Hm. Jako technicky vzato klidně můžeme zvednout power level a dát 8 bodů Sfér a klidně i s tím, že můžete mít 1 Sféru na **** (tj. byly by 3 možné kombinace jdoucí po síle: 4/3/1, 4/2/2, 3/3/2 - všimni si že těch 3/3/2 co máte vy je jedna z nich), ale:
- ze zkušneosti je lepší nedávat nováčkům příliš silné postavy (ty top-level schopnosti jim hrozně zastiňují ty low-level; zkušení hráči v praxi ve skutečnosti i se silnými postavami kouzlí pořád převážně slabší magii, protože je obvykle nakonec praktičtější...); na druhou stranu vy nejste už úplně nováčci a minimálně velmi dobře tušíte, jak to funguje, takže proč ne. That being said...
- ...nerad bych, aby se tvorba postav zvrhla jen na diskusi o tom kolik bodíků Sfér kdo touží mít, protože ty Sféry sou sice významná část té postavy, ale jen jedna z nich a třeba hezky vymyšlené a vybroušené paradigma je pro tu hru v důsledku důležitější, než bodík Sfér sem nebo tam.
Autorská citace #14
25.4.2018 14:08 - Tarfill
Siriene, klidně nech zkušenějším hráčům více hvězdiček.
Já jakožto někdo, kdo hrál mage pouze jednou, si klidně zahraju za slabšího mága, vůbec by mi to nevadilo...

Jinak Naoki,
já nechci hrát přímo za mnicha... pouze budu uznávat rovnováhu a protiklady myšlenek taoismu... :)
Autorská citace #15
25.4.2018 14:28 - Nachtrose
Tarfill píše:
Já jakožto někdo, kdo hrál mage pouze jednou,


To ja taky, jen se mi nechce volit, ktery puntik umazat O:-) Mi to myslim minule celjem sedlo.
Autorská citace #16
25.4.2018 14:42 - Naoki
Píše:
Naoki: Hele volba je na Tobě, protože ta postava Ti musí sednout, ale já bych se asi přimlouval za finančníka ze City (zvlášť, pokud si čet knížku Cityboy :D )

Bohužel Cityboy jsem nečetl... obávám se že tu postavu bych pojal trochu naivně/idealizovanou protože situace v našem korporátu (ze které bych asi zkušenostně vycházel) je poměrně klidná
Autorská citace #17
25.4.2018 15:23 - sirien
Naoki: klidně může být, topit se v kokainu a děvkách beztak není úplně hermetický přístup k magii, etice a ani světu obecně :D (teda... kdybys četl Sandmana, tak bys samozřejmě mohl namýtnout, že Burges a jeho Řád Starobylých Mystérií jsou velmi silným argumentem proti tomuto tvrzení, ale protožes ho nečetl, tak můžu s klidem zůstat u tohoto hermetiky akademicky stereotypizující tvrzení)


Btw. Cemi vám všem vzkazuje, že neznat (Gaimanova) Sandmana je fakt hrozně špatný a měli byste to ihned napravit. Což teda souhlasim, protože ten komiks není známej jako zlomovej a revoluční pro nic za nic a ne nadarmo byl faktickým počátkem Gaimanovy slávy a budoucí kariéry... a navíc Smrt je tak strašně cute.
Autorská citace #18
25.4.2018 15:55 - Tarfill
Tak už vim - můj mág:

Correspondence: ***
Matter: **
Mind: **
Autorská citace #19
25.4.2018 16:29 - Naoki
Hele, asi jsem se taky rozhodl:

Korporátní finanční analytik, ve středních letech, single. Miluje matematiku, jeho práce ho taky poměrně baví, dokud může řešit hlavně čísla a spreadsheety a ne blbé kolegy a šéfy.
Order of Hermes
Prime ***(*)
Matter ***
Time *
Autorská citace #20
26.4.2018 11:52 - Ebon Hand
Já si určitě život za 3* brát nebudu, už jsem si měnil na Time. :-) Možná ten život snížím na 1* a vezmu si ještě něco za 1*, abych si vyzkoušel tu slabší magii. Ale zatím nejsem rozhodnutý, stávající nastavení mi vyhovuje.
Autorská citace #21
27.4.2018 15:20 - Naoki
Hmm, teď když si vytvářím postavu a znovu nad tím přemýšlím tak mi spíš sedí kombinace
Spojení ***
Čas ***
Prime **
Což teda je do družinky docela blbé, když jak spojení tak čas už máme vykrytý...
Autorská citace #22
27.4.2018 16:43 - sirien
Upřímně? Pokud to budete všichni kombit na samý 3/3/2, tak nejspíš skončíte dost nezajímavě (protože zvládnete vykombit všech 9 Stér trojkama a pak je ještě na sichr pojistit dvěma dvojkama)

Tzn. čistě z hlediska toho jak pak bude vypadat ta skupina by to asi chtělo abyste někdo šáhnul po nějaké té 4/2/2, 4/3/1 nebo si to rozhodili na nějaké míň silové ale variabilnější 3/2/2/1 nebo 3/2/1/1/1 popř. pokud by si někdo z vás troufnul na nějaký mysticky-okultní nízké rozložení typu 2/2/2/1/1 (nebo dokonce ještě nižší).

Tahle symetrie mezi postavama funguje když máte 6 bodů Sfér se stropem na 3 a ste s tím tak tak schopní vykrýt spektrum, ale pořád tam zůstávají nějaká slabší místa a mezi těmi postavami je dost prostoru pro rozdílnost z čistě mechanického hlediska. V momentě kdy tam těch bodíků máte víc tak je mnohem zajímavější, když dojde k nějaké diverzitě (na jedné straně nějaké úzce orientované prodigy co má 4/3/1 a vedle něj nějakej okultní mystik s 2/1/1/1/1/1/1 sou mnohem zajímavější dvojka než dvě postavy co mají 3/3/2 popř. jinou "shodnou" kombinaci).

Chápu, že se vám nikomu nechce jít na ta široká a nízká rozdělení, protože to je už trochu větší challenge kdy to chce líp tušit co tam hodláte dělat (a jak pak jde popř. třeba kombinovat tahle nízká probuzená magie s mortálím okultismem a thaumaturgií atp.), ale aspoň trochu rozmanitosti by bylo k věci.

(Aside - Tarfille, pls vem si k tomu i ten osmej bodík... třeba si někam dej jedničku když nic jinýho, ona se neztratí :D )
Autorská citace #23
27.4.2018 18:35 - Nachtrose
Tak ja mam zatim porad 3/3/2 jen proto, ze se nevim rozhodnout, ze ktere sfery ten bodik umazat. Obe maji sve kouzlo. 4/2/2 zni taky velmi lakave, ale skyta uplne stejne dilema :-D
Autorská citace #24
27.4.2018 19:11 - Naoki
Já se nebráním nějaké spešl kombinaci, jen u toho finančníka jak jsem si ho zkusil lépe představit tak mi to najednou k němu ty sféry nesedí. Popřemýšlím nad jinými koncepty, třeba mi něco napadne.
Autorská citace #25
27.4.2018 19:25 - sirien
Nachtrose: Tak ono zase není úplně předmětné, aby VŠICHNI hned zahodili to 3/3/2, žejo... v rámci diverzity dává smysl aby to někomu zůstalo popř. když dva lidi budou mít totéž tak to je taky vpohodě - já už jen trochu černě viděl jak si to všichni rozeberete na 3/3/2, což by bylo trochu o ničem.

Ta Tvoje postava mi přišla na minulý hře docela hezky vyvážená a přišlo mi že Ti i docela sedla, tak zase bych nerad spravoval co neni rozbitý...
Autorská citace #26
27.4.2018 19:33 - Aegnor
a co takhle 1/1/1/1/1/1/1/1? Nechce si to někdo vzít?
Autorská citace #27
28.4.2018 23:35 - Naoki
Rýsuje se něco nového. Budem to muset ještě doladit ale prozatím jsem upravil záhlaví
Autorská citace #28
29.4.2018 19:19 - sirien
Pjotr bude jen do neděle, tak nebude hrát, ale zato Dukolm vyhrabal svojí starou postavu :)

Když na to tak koukám tak bych rád poznamenal že když se postavy silně setkávají na více Sférách (řekněme, například, třeba 333 Spirit, 422 Mind atp.) tak je fakt dobré si ujasnit paradigmata a rozdíly v nich aby bylo jasné čím se ty postavy v dané Sféře liší. Ne, že by to byl zásadní problém, jen to poznamenávám na okraj abyste s tím případně počítali.
Autorská citace #29
2.5.2018 11:34 - Tarfill
Takže osm bodů nakonec řikáte jo? No to jsou změny... nebudeme moc silná grupa? ;-)
Tak to zkusím takhle, snad už to měnit nebudu a snad tím nezruším žádnou zábavu...
Spojení: 3*
Hmota: 3*
Mysl: 1*
Čas: 1*
Autorská citace #30
2.5.2018 11:49 - Ebon Hand
Klidně si snížím život na 1 a Síly zvýším na 4. Abych se vymanil z toho 332. :-)

BTW, máš představu, kdy budeme hrát?
Autorská citace #31
2.5.2018 12:10 - Pjotr
Jak psal Sirien, vzhledem k tomu ze budu jen do nedele a budu mit s sebou pritelku, nedava smysl abych se na takhle dlouho zavrel do jedny hry a svoje misto prenecham.
A primlouvam se za magy v pondeli, at si vas uziju a tolik me to nemrzi :)
Autorská citace #32
2.5.2018 14:38 - Babaj
coze? Pjotr si nasel ovecku? :-)
Autorská citace #33
3.5.2018 01:20 - sirien
Sem s Ebonem trochu předprobral postavu a Ebon nakonec nakopnul Forces a konvertoval k hermetismu :)

Celkově už to začíná mít docela rozumnou podobu, jen teda ta koncentrace Spirit... a to že ste se kromě Prime (což ještě de) rozhodli zdumb-statovat zrovna Life (což by šlo, ale zrovna když chceme hrát storku v níž se vyskytuje větší množství nabroušenejch vlkodlaků...) - ale to se věřim ještě zvládne dovyladit :D
Autorská citace #34
3.5.2018 07:03 - Naoki
Hmmm... Life 4, Prime 3? hmm, hmm :D
Autorská citace #35
3.5.2018 10:23 - Tarfill
sirien píše:
zrovna když chceme hrát storku v níž se vyskytuje větší množství nabroušenejch vlkodlaků

Cože? O vlkodlacích jsem nic nevěděl... :-D
To tedy nevím, jestli chci hrát storku s nabroušenejma vlkodlakama... :-D
Jsem si toho svého mága představoval mimo jiné jako klidného a vyrovnaného obchodníčka v uměleckém antikvariátu a nevšedního kurýra specializovaných zakázek. Jestli na mě vyběhne nějakej vlkodlak, tak mu maximálně prodám nějakou hodnotnou vázu a teleportuju se pryč...
Asi si budu muset nacpat pár bodů do weaponry nebo firearms... ;-)
Autorská citace #36
3.5.2018 10:28 - Naoki
Píše:
Asi si budu muset nacpat pár bodů do weaponry nebo firearms... ;-)

Jako mág? pffff :D

Každopádně, domluvili jsme se že budeme pokračovat v příběhu od hunterů, a tam to bylo právě o těch nabušených vlkodlacích (a jiných věcí). I když z původního týmu už nás moc není...
Autorská citace #37
3.5.2018 11:07 - Nachtrose
Naoki píše:
I když z původního týmu už nás moc není...


Kolik nas vlastne bylo? 4? 5? Ale keone Ebona a sebe si moc nevybavuju, kdo tam jeste byl O:-)
Autorská citace #38
3.5.2018 13:40 - Ebon Hand
Tarfill píše:
nevšedního kurýra specializovaných zakázek

Přinést lykanům neodkladnou zprávu od koruny je také, svým způsobem, speciální kurýrní zakázka.. :-)
Autorská citace #39
3.5.2018 13:48 - Aegnor
Ebon Hand píše:
speciální kurýrní zakázka

"Tady máte tu objednávku z Amazonu. A toho, že tiká, si vůbec nevšímejte."
Autorská citace #40
3.5.2018 15:00 - sirien
Tarfill píše:
Cože? O vlkodlacích jsem nic nevěděl... :-D

To je vpořádku. Neber si žádnej Occult skill a může to tak klidně i zůstat :D

Tarfill píše:
Jestli na mě vyběhne nějakej vlkodlak, tak mu maximálně prodám nějakou hodnotnou vázu

to neni nic proti ničemu

Nachtrose píše:
Kolik nas vlastne bylo? 4? 5?

Ty, Ebon, Naoki, Pjotr, Demonica pokud se nepletu - nejsem si teď moc jistej Cemi a Dukolmem...
Autorská citace #41
3.5.2018 15:04 - Naoki
Píše:
Ty, Ebon, Naoki, Pjotr, Demonica pokud se nepletu - nejsem si teď moc jistej Cemi a Dukolmem...

Byli jsme
Expert na forenziku a fotografování (nacht?)
2 rváči (já a ebon)
vojenský kaplan (pjotr)
emo goth (demonica)
...
a toť vše?
Autorská citace #42
4.5.2018 01:07 - Dukolm
Píše:
nejsem si teď moc jistej Cemi a Dukolmem...


Jen jsme poslouchaly jinak je to jedna z dálav kde existují i nějaké obrázky

Herní osazenstvo
Autorská citace #43
4.5.2018 11:35 - Ebon Hand
Tak jsem si pro jistotu rovnou udělal nový deník, těch změn bylo nějak příliš. :-)
Autorská citace #44
9.5.2018 08:19 - Nachtrose
Sirien: Mam si Clavia odlozit i do priste? ;-) I kdyz tentokrate az TAK moc nezazaril O:-)
Autorská citace #45
9.5.2018 08:31 - Naoki
Myslím si že všechny postavy byly pěkně povedené, a bylo by škoda si je nenechat na budoucí příležitost :D
Autorská citace #46
9.5.2018 08:43 - Tarfill
Pravda, taky myslím, že každá z postav měla svojí zásluhu na úspěšném konci. Já si tentokrát Ronalda založím do svého RPG archivu a pokud bude příležitost, kdykoliv se rád přiteleportuju znovu... ;-)
Autorská citace #47
9.5.2018 08:47 - Nachtrose
Hvezdou vecera byl bezkonkurencne Ronald tentokrate :-) ( i kdyz si nesahnul na Garrou )
Autorská citace #48
9.5.2018 09:16 - Naoki
Tam se taky ukázalo jak strašně silné je Prime 4. Na to že jsme to chtěli dumb-statovat tak pochybuju že bychom to bez toho zvládli tak dobře
Autorská citace #49
9.5.2018 15:10 - sirien
Prime 4 ste ve hře nakonec snad ani vůbec neviděli, to co ste viděli byl z drtivé většiny Prime 3 a to ještě musim říct, že to, co vás na tom nejspíš nejvíc zaujalo, bylo jeho nejhrubější využití.

Jako ne, že by to nebylo výživný - 6 aggravated damage holt kurevsky zabolí kohokoliv, no... technicky vzato bejt to člověk (upír, mág...) tak je asi tak krok od toho bejt rozervanej na prvočinitele - bejt to vlkodlak tak to sou dva kroky. Na druhou stranu to je v základu paradoxní, aniž by to šlo jakkoliv rozumně obejít, stojí to vždycky quintessenci (a ne zrovna málo - Captain tam propálil quintessence že by nad tim jeden brečel) a při použití proti libovolnému aspoň trochu lidsky uvědomnělému tvoru to je považované za brutálně proti moudrosti (technicky se mágové z valné až drtivé většiny shodují, že použito na člověka to znamená rozervání jeho bytosti až na úroveň jeho samotné Duše, což je takřka na dně stupnice všech možných prohřešků proti moralitě).

Na druhou stranu nevim jestli ste si všimli, jak efektivně vám Captain s Primem usnadňoval provádění společných rituálů s kombinováním odlišných sfér. V tomhle sou Prime mágové ve skutečnosti snad ještě brutálnější, protože svou přítomností řádově zvyšují vnitřní magickou kompatibilitu celého kabalu.



Jinak Tarfillovo závěrečné "sejdeme se v Londýně" si poznamenávám mezi one-shotové top kostkové momenty, protože to bylo fakt vcelku epic :D
Autorská citace #50
9.5.2018 15:15 - Naoki
Píše:
Na druhou stranu nevim jestli ste si všimli, jak efektivně vám Captain s Primem usnadňoval provádění společných rituálů s kombinováním odlišných sfér. V tomhle sou Prime mágové ve skutečnosti snad ještě brutálnější, protože svou přítomností řádově zvyšují vnitřní magickou kompatibilitu celého kabalu.

Spíš než ty prime blesky jsem měl právě namysli to společné ritualizování. Že jsme mohli přeskakovat věci typu "jak se moje kouzlení přes hluboké pocity může kombinovat s tvým kouzlením přes magické předměty?" a prostě se spoléhnout na to že nám bude dělat spojku. To by s prime 2 asi tak snadno nešlo :D
Autorská citace #51
9.5.2018 18:34 - sirien
Naoki píše:
a prostě se spoléhnout na to že nám bude dělat spojku. To by s prime 2 asi tak snadno nešlo

Šlo, ale správně usuzuješ že tam je danej cap že "easy" to je jen do úrovně efektů Sfér co jsou rovné či nižší než je úroveň Prime "spojujícího" mága. Když chceš jít vejš, tak to začne dělat bordel (buď to nejde vůbec nebo to sestřelí jak výslednej efekt tak dicepool rituálu)
Autorská citace #52
9.5.2018 23:27 - captain66
Musim uznat, ze prvni co me napadne, kdyz slysim Prime je Prime Lightning, ale imo jsem byl nejuzitecnejsi prave u tech ritualu jako spojka. Counterspelly a hledani magie mi moc nepadalo.
Autorská citace #53
10.5.2018 00:38 - sirien
Problém Prime je v tom, že začátečníci často vůbec netušej co s nim dělat, protože jeho jediné očividné "přímé" využití je právě so-called Pattern Rapture (což je rodina příbuzných Prime 3+ útočných kouzel typu Prime Lightning, Celestial Fire, Light of Creation atd. - je mezi nimi víc rozdílů, než jen stylizace, ale v podstatě všechna jsou o tom že do někoho napálíte tvrdý aggravated zranění) a potom přímá antimagie (dispel, counter-spell, anti-magic shield). To je sice všechno hrozně cool a powerful and shit, ale je to dost omezené co do příležitostí to smysluplně využít a navíc půlka těhle věcí (vč. některé té antimagie) je hroznej žrout už tak dost vzácné quintessence.

Na to abyste z Prime vytáhli něco víc musíte tyhle povrchní pozlátka překročit a sáhnout si minimálně na metamagii, jenže na to už musíte a) vědět něco víc o tom světě a jeho kosmologii a metafyzice z pohledu mágů a b) musíte mít už trochu cit pro práci s kouzly a paradigmaty. Ono ty Captainovy popisy toho jak proplétá tu tkaninu abyste s ní mohli nějak dál pracovat možná vypadaly triviálně, ale ve skutečnosti moc nebyly a už vyžadovaly nejen aby měl nějaké jasnější pojetí o vlastním paradigmatu a postupech kouzlení, tak i o těch vašich a celkově i povědomí o rituálech a o tom jak fungují z tohodle hlediska spojování konceptů různých mágů.

Jinak s Prime metamagií se pak dá dělat i hromada dalších hrozně cool věcí - třeba někomu můžete přetvářet kouzla přímo pod rukama, v určité míře měnit nebo ovlivňovat jejich efekty nebo chování atp. a to jak v dobrém (např. prodlužovat působení kouzel vašich kolegů) tak ve zlém (např. křivit příchozí nepřátelskou magii nebo jí dokonce "ukrást" a použít ve vlastní prospěch a přitom nechat druhou stranu aby za ně zaplatila a slízla následky vč. Paradoxu). Což jako ano, je těžké, protože to je často oponované, ale stejně to je mocné.

Očarovávání věcí a vetkávání kouzel do Tapiserie pro tvorbu dlouhodobých efektů je mega cool a pro mnohé to je samo o sobě dostatečný důvod si Prieme vzít, ale v krátkodobé hře se to většinou moc neprojeví.

Každopádně skutečná síla Prime se nachází za tímhle vším metamagickým balastem a jde o práci s abstraktními koncepty samotné reality, resp. spíše Reality, hermetickými slovy doslova práce se světem ideí (jiné tradice tomu přirozeně říkají jinak a chápou to jinak). Předtavte si kněze který udělá ze svatby Prime obřad a manželské sliby skutečně vtiskne do vzoru skutečnosti. Nebo obchodníka, co napíše obchodní smlouvu tak, aby ve svém numerologickém překladu obsahovala Prime potvrzení své vlastní pravdivosti na úrovni faktické reality. Nebo řemeslníka, který použije tajné postupy výroby, které učiní finální dílo (třeba i zbraň nebo nástroj) skutečným obrazem tvůrcovy dokonalé představy tohoto díla. A teď si uvědomte že všechny tyhle příklady sou pozitivní, ale že Prime může i měnit nebo prostě ničit. A pak si vemte, že je pořád řeč jen o Prime, ale že efekty Sfér lze poměrně libovolně kombinovat a míchat.

Prime je matematika, kvantová mechanika a teorie magie - ostatní Sféry jsou v podstatě jen "znečištěné" oborově omezené aplikované vědní obory. Matematika a kvantová mechanika jsou mocné, ale mnohdy dost nepraktické k dosažení výsledků pro každodenní praxi a situace vyžadující pragmatické řešení. Na druhou stranu, když jdete do hloubky, tak u nich vždycky tak nebo onak skončíte.
Autorská citace #54
10.5.2018 08:07 - Dukolm
Tak tenhle příspěvek schovej někde do článku k mágům cool shrnutí.
Autorská citace #55
10.5.2018 17:36 - Ebon Hand
Tak to je epické rozebrání Primu!.

Všem děkuji za šťavnatou hru, tahle mi už rozhodně dala pocit, že mágové mají opravdu macaté schopnosti. Zvlášť, když jsme se tady před hrou bavili o nevšedním kurýrovi specializovaných zakázek.. :D

Ještě to bude chtít nějaké doosahání. Docela mě Sirien překvapil konstatováním, že Říční bůh už byl skoro hotový...
Autorská citace #56
10.5.2018 17:57 - Nachtrose
Píše:
...že Říční bůh už byl skoro hotový...


Jenze my taky byli v podstate ve stavu, kdy jsme mu mohli vesmes jen sproste nadavat... ;-)
Autorská citace #57
10.5.2018 18:03 - sirien
Ebon Hand píše:
Docela mě Sirien překvapil konstatováním, že Říční bůh už byl skoro hotový...

Už sem to tu kdysi vysvětloval jinde. WoD neni DnD - věci tam nejsou "husté" protože by měly miliardu HPček který musíš promlátit, ale protože se chovají inteligentně a protože často nejsou snadno zranitelné tím, co je k dispozici.

Takový upír má úplně stejně HPček co člověk a vlkodlak má jen o nějaké 3 víc (což, dobře, teoreticky je o 40% víc, ale zase ono se těch 10 neproškrtá zas o tolik pomalejc než těch 7 - v STs to umí jít dolu dost rychle). Problém je, že střílet do upíra je fakt neefektivní (de facto poloviční zranění co se navíc 2x lacinějc regeneruje) a na vlkodlaka se vůbec musíš dostat (což, jak ste si vyzkoušeli minule, neni vůbec žádná legrace) a i pak ještě něco z toho co schytá zvládne zregenerovat.

Ten říční bůh měl 15 HPček, což je vcelku kotel, a ty byly navíc pro normálního smrtelníka (a popravdě i pro většinu upírů a i nemalou část mágů) takřka nedotknutelný. Schytal to tam čistě na konto toho, že Tys měl čtyřkovej merit co Ti umožnil dodat Force útoku spirituální rozměr (merit co je mimochodem dostupnej fakticky jen vlkodlakům, mágům a pár hunterům) a pak samozřejmě Captainovy Prime útoky sou zvěrstvo, protože zasahujou cokoliv a sou efektivně takřka nebránitelný, jinak, než Primem a nějakejma schopnostma Nephilim (pravejch démonů). To byly 4 lethal zranění od Tebe, 2 lethal od Nachta a pak 6 aggravated od Captaina. Zvlášť ty agráče ho FAKT bolely.
Autorská citace #58
10.5.2018 22:13 - Tarfill
Ebon Hand píše:
mágové mají opravdu macaté schopnosti

To sice rozhodně jo, ale zase bych rád připomněl, že jsme byli skupinka pěti týpků a většina z nás měla v nějaké sféře rovnou čtyři puntíky, což je rozhodně nebezpečná kombinace...

sirien píše:
To byly 4 lethal zranění od Tebe, 2 lethal od Nachta a pak 6 aggravated od Captaina.

Takže usuzuju správně, že mu jeho vlastní střela vrácená Ronaldovým teleportem nic neudělala?
Jinak v tomhle je pravda, že Kevinovo "tkalcovské umění" je potřeba pochválit...

Nachtrose píše:
Jenze my taky byli v podstate ve stavu, kdy jsme mu mohli vesmes jen sproste nadavat...

Já si nemyslím, že jsme na tom takhle byli, podle mě šlo jen o to vymyslet dobrý způsob, jak přijít jezernímu bohovi na kobylku, ale jinak jsme se podle mě drželi dobře...
Autorská citace #59
10.5.2018 22:19 - sirien
Tarfill píše:
Takže usuzuju správně, že mu jeho vlastní střela vrácená Ronaldovým teleportem nic neudělala?

Rozhodila ho, ale přímo zranění mu nezpůsobila. Když se ta věc topí v abstraktním konceptu fosforového ohně, plivne ho ven a Ty mu ho vrátíš zpátky, tak nemůžeš úplně čekat, že by ho to nějak zranilo. Asi jakoby z ohniště vypadl kus dřeva a Tys ho kopnul zpátky - na moment ten oheň možná trochu utlumíš, ale fakticky si jen vrátil ztracené palivo zpátky.

Tarfill píše:
Já si nemyslím, že jsme na tom takhle byli, podle mě šlo jen o to vymyslet dobrý způsob, jak přijít jezernímu bohovi na kobylku, ale jinak jsme se podle mě drželi dobře...

Ve skutečnosti jo. Ono tam taky ten bůh nebyl zrovna ready na vás - technicky určitě vládnul nějakými schopnostmi kterými by zvládnul devastovat okolí plošným způsobem a napalovat vás efektivnějc než jak to dělal, ale a) pořád nebyl úplně při síle (ve smyslu 100% co to bývalo) a b) tam byly ty okolnosti té backstory které ho vázaly a dávaly mu nějaké jiné a trošku zmatečné motivace.
Autorská citace #60
10.5.2018 23:43 - Nachtrose
Sirien: uděláš nám nekdy příště další storku? Sice nemáme moc na co navazovat už, ale mne Clavius celkem baví :-) ( a STs jako takový je příjemná změna )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11017799377441 secREMOTE_IP: 18.227.161.226