sirien
26.10.2020 22:24
JaD tvorba: Noc goblinů
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
20.1.2022 14:51 - sirien
Maelik: Zvládnul bys poslední verzi Noci Goblinů zkonvertovat nazpátek do Google Docs?

Ideálně to hodit do tohodle dokumentu.
Autorská citace #2
18.3.2022 12:36 - Maelik
sirien píše:
Maelik: Zvládnul bys poslední verzi Noci Goblinů zkonvertovat nazpátek do Google Docs?


Sorry za pozdní odpověď, kdyžtak je lepší asi mě kontaktovat přes discord.
Jinak jo, určitě se to zvládne.
Autorská citace #3
18.3.2022 12:38 - Pan Bača
Já to tam už aktivně vykopíroval z PDF, když se nějako dobu nic nedělo ;-)
Autorská citace #4
18.3.2022 12:45 - Maelik
Pan Bača píše:
Já to tam už aktivně vykopíroval z PDF, když se nějako dobu nic nedělo ;-)


Právě jsem koukal že to tam někdo už aktivně dopsal...
Autorská citace #5
18.3.2022 12:47 - Pan Bača
jen tam nejsou tabulky... na ty jsem byl líný... a možná budou vypadat jinak.
Autorská citace #6
18.3.2022 12:50 - Maelik
KDyžtak tady jsou všechny origo materiály, včetně ilustrací.
Autorská citace #7
20.6.2022 23:03 - sirien
Tak... jak jsem psal vedle, ten původní limit 4h na hru bych rád dodržel - jako optional, ale s tím že se dá udělat scale-up na 8-12 hodin (třeba).

V Noci Goblinů se to kvůli její linearitě nedá udělat moc jinak než tím, že prostě protáhneme dobrodružství dál. Náčelník a Gek vedli předvoj, bez ohledu na jejich úspěch se do oblasti blíží armáda goblinů. Po střetnutí v hrobce mají postavy nějaký ten čas zburcovat místní stráže a drsňáky spolu s nějakou tou domobranou...

Rozšíření 1 by bylo že bych tam dal natvrdo JaD Bitvu.

Rozšíření 2 by bylo že před bitvou zatímco poslové obítají okolní vesnice a shání postavám armádu musí postavy udělat nějakou záškodnickou spec-ops akci, aby blížící se gobliny zpomalily.
Autorská citace #8
20.6.2022 23:09 - LokiB
sirien píše:
Rozšíření 1 by bylo že bych tam dal natvrdo JaD Bitvu.


To bude chtít nějaký dobrý návod, GMů, kteří svedou odvést rozumně dimenzovanou bitvu, aniž by se jim to rozpadlo, není imho zas tolik.

sirien píše:
aby blížící se gobliny zpomalily.


V tomhle se mi v podobných scénářích osvědčilo nejen zpomalení, ale mít třeba 3+ "cílů" (i když to bude třeba kvůli rozsahu jen jedna spec-ops akce, při 8-12 hodinách už se to stihnout dá, i v ní se dá plnit více cílů), které mají efekt pro výsledek bitvy, a je na hráčích, jaké cíle si zvolí a jaké stihnou. S tím, že se dá otevřeně popsat možný dopad cílů na bitvu, aby hráči nebyli v nejistotě, podle čeho si vybírat.
Autorská citace #9
20.6.2022 23:28 - sirien
LokiB: ve skutečnosti ne. Teď jsem dostal hezkou lekci v adventure designu z Maelikova překladu brzo publikovaného dobrodružství Poslední opona, která má velmi hezkou strukturu popisu scén. Efektivně nemusíš dávat návod na bitvu - stačí připravit kornkétní Vlajky a říct, jak odehrát každou z nich. Zobecnění si pak už hráči najdou v JaD v případě zájmu. Pro nás to jsou jen scény k odehrání jako každé jiné, jen s jinak popsaným kontextem a zasazením.

Mít víc možných cílů kdy každý pak ovlivní jinou Vlajku je ale určitě dobrý nápad - a ta možnsot scalingu tím kolik cílů stihneš odehrát je taky fajn (dal bych třeba 4-5 možných cílů, stihnout můžeš max 3 - ať tam je ten feeling toho že se musíš rozhodovat a něco obětovat... jen tu bitvu bych chtěl tak na 4 vlajky. To bude potřeba poštelovat a navázat, ale to se dá udělat pozdějc.
Autorská citace #10
22.6.2022 07:59 - Naoki
Píše:
V Noci Goblinů se to kvůli její linearitě nedá udělat moc jinak než tím, že prostě protáhneme dobrodružství dál. Náčelník a Gek vedli předvoj, bez ohledu na jejich úspěch se do oblasti blíží armáda goblinů. Po střetnutí v hrobce mají postavy nějaký ten čas zburcovat místní stráže a drsňáky spolu s nějakou tou domobranou...

Mno, moc mi to nesedi :(

Dobrodruzstvi jak je puvodne koncipovane nedava smysl aby Nacelnik byl predvoj (je to jeho vlastni aktivita k zisku moci), plus naroubovani armady se mi zda ze pujde pouze velkou silou (to neni neco co snadno schovas, a to i v lese), nehlede na to ze ve vesnicce moc drsnaku neni (coz by otevrelo nutnost dovyladit okoli)

IMHO bych pokracoval v linearite pribehu s Besem - prvni kapky kovarovy dcery spustily retezec udalosti a i kdyz se hrdinum podari prekazit ritual, nekde jinde jsou uz otevrene portaly se kterymi bude potreba se vyporadat (mnozstvi a sila portalu a haveti okolo bude zaviset na uspesnosti ritualu). Teoreticky pokud hraci ritual neprekazi tak tech portalu muze byt tolik ze muzeme vlozit tu bitvu.

Takze jsou teoreticky nasledujici moznosti:
1. Postavy uspesne prekazi ritual hned zezacatku - portal bude jen jeden, a pujde tezko najit. Mise orientovana na pruzkum a vyhledani
2. Postavy uspesne prekazi ritual pote co uz nejakou dobu bezel - portalu bude nekolik a pujdou relativne snadno najit. Mise orientovana na zniceni portalu (postupne a/nebo zaroven s pomoci dalsich skupin)
3. Postavy ritual neprekazi - spousta portalu, vali se armada. Mise je bitva

Jedine na co bych si dal pozor je ze jak je dobrodruzstvi koncipovane ted tak je velka sance ze postavy umrou na mytine nebo v hrobce, coz neni tak velky problem pokud je hrobka final fight, ale jo pokud ma nasledovat dalsi akt.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072598934173584 secREMOTE_IP: 18.119.125.217