Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
Autorská citace #1
7.5.2012 08:48 - Sparkle
Na GURPS tuto středu jsou ještě dvě volná místa.
Autorská citace #2
10.5.2012 11:43 - Sparkle
Zvu Vás na další opengaming:

Kouzlem a Mečem
sobota, 26. květen 2012, 10:45 - 18:30

Přijďte si zahrát fantasy dobrodružství v jednoduchém českém RPG systému Kouzlem a Mečem!

Kouzlem a Mečem je hra ideální pro úplné začátečníky v hrách na hrdiny. Je ještě jednodušší než Dračí doupě, je svižná, uzpůsobená na akční dobrodružství - a navíc kompletně v češtině!

Je to již 10 zim, co jste se pod vedením rytíře Stira dostali do těchto končin. 11 let uběhlo od vítězství vojska krále Jitera proti spojeným severským kmenům trollů a skřetů. Tehdy byly oddíly pod vedením šamana Skrut'-ha rozprášeny stovkami zbrojníků i přes silný mráz; tak silný, že i meče přimrzaly k pochvám. Po dlouhé a náročné bitvě bylo získané území dáno lénem rytířům. Sir Stir v jižních městech našel skoro 500 statečných osadníků a na břehu říčky na kopci postavil hradiště s městečkem u hradeb. Uběhlo deset dlouhých zim plných mrazu tmy a nejistoty, brambory moc nejdou, obilí se sotva sklidí a pole jsou již zasypána sněhem. Místní kněz se snaží u Boha vymodlit zlepšení, ale zatím se blíží dlouhá temná noc...


kdy: 26.5.2012 10.45 - 18.30 (čas konce je orientační)
co: jednorázové dobrodružství v systému Kouzlem a Mečem
kdo: GM Petr Hrdlička
pro koho: 5 statečných hráček/hráčů, kteří přijmou role postav. Hráči nemusí být dopředu obeznámeni se systémem Kouzlem a Mečem (bude vysvětlen před samotnou hrou!)
postavy: bojovník z družiny Sira Stira, stopař z družiny lovčích, teologický učedník z kostelíka, dobrodruh z podhradí a mistr magických umění tajně provozovaných pod záštitou paní hradiště.

dotazy a rezervace místa v družince na: martina.magdova@mephit.cz
Autorská citace #3
15.5.2012 17:44 - York
Pokud nenastane nějaká živelná katastrofa, tak se v úterý 29. 5. 2012 od 18:30 v klubu Mephit odehraje první otevřená testovací hra nově vyvíjeného RPG s pracovním názvem Dakara. Zájemců se už ozvalo dostatek, přesto však rád uvidím všechny, koho zaujala tato hra nebo je zajímá téma tvorby RPG.


Představení světa

Dakara je středověce laděný fantasy svět v mnohém inspirovaný myšlenkami Shadowrunu. V pravidlech bude nastíněn jen velmi volně – nepůjde o zeměpisnou příručku ani o historickou kroniku, důraz bude kladen hlavně na to, jak funguje a jak se v něm žije, a to hlavně v sociálním prostředí na hranicích zákona a ve stínu těch, kdo mají skutečnou moc, ať už světskou či magickou.

Svět Dakary v mnohém připomíná pozemský Středověk, tedy takový, jak by asi mohl vypadat, kdyby v něm byla přítomna poměrně silná magie. Lidské společenství tvoří příslušníci čtyř metatypů: Lidí, elfů, trpaslíků a orků. Na rozdíl od většiny ostatních fantasy světů však v Dakaře není až tak podstatné, jaký má kdo bonus či postih na sílu, jako spíš jak se žije trpasličímu klukovi, když sousedovi kluci měří skoro dva metry a mají ruce jak lopaty. Příslušníci stejného metatypu se často (a z dobrých důvodů) drží pospolu a můžete tomu klidně říkat rasismus, ale jen blázen by se před těma ušatejma šmejdama neměl na pozoru.

Na většině rozlohy civilizovaných zemí se obvykle po kraji netoulají vysokolevlové potvory (popravdě ani ty lowlevlové určené obvykle k tomu, aby měli lowbíci kde expit), v lesích naopak žije úplně normální zvěř, na polích pracují rolníci a na loukách se pasou stáda dobytka, ovcí a koz. Jsou však i místa, kde to tak docela neplatí. Dají se tam prý zahlédnout fantastické výjevy a potkat všelijací tvorové z pohádek a pověstí – většinou smrtelně nebezpeční. Na druhou stranu tato místa, jak každý dobře ví, přímo přitahují různé podivíny, druidy a podivnou havěť a každý slušný člověk (či ork,elf nebo trpaslík) se jim raději vyhýbá, natož aby o tom pak někomu vyprávěl.

Magie pak není jen zbraní v rukou dobrodruhů, je také hybnou silou pokroku. Výnosnost polí je díky požehnání kněží a mágů výrazně zvýšena a společnost tak má trochu jinou strukturu, než jsme zvyklí z historických spisů ze Země. Království jsou také o něco lidnatější a města větší, což mimo jiné znamená, že je v nich spousta míst, kam ruka zákona nedosáhne. Zdaleka ne všichni najdou ve městě vytouženou svobodu a dobře placenou práci (nebo snadný výdělek bez práce), velice často je čeká taková chudoba a mizérie, jakou si jako rolníci ani nedokázali představit. A leckdy také zjistí, že svoboda je pojem značně relativní, když si můžete svobodně vybrat, jestli zkusíte platit výpalné jen jednomu místnímu gangu, nebo raději budete žrát hlínu a zaplatíte oběma.
Ale nezoufejte, všechno na světě není špatné, šlechta a boháči se mají povětšinou dobře. Tedy pokud zrovna nenaštvali či neurazili nějakou jinou mocnou osobu a nemusí platit zlatem za ochranu svého života. Na druhou stranu slabí a neschopní se obvykle nedožívají toho, aby si moc a bohatství užili, takže se asi opravdu dá říci, že bohatí se mají dobře.


Představení připravených postav
(určené převážně pro už přihlášené zájemce o hru)

První postava je lovec a zálesák. V divočině je jako doma, umí velmi dobře střílet z luku a zná i něco málo z tajů přírodní magie: Všude, kde je to alespoň trochu možné, s ním chodí dva divocí vlci, kteří ho na slovo poslouchají.

Druhá postava je z bohaté kupecké rodiny, čerstvý absolvent Královské university ve Vadoře a adept magie zemního živlu. Není příliš zběhlý v boji, jeho kouzla jsou však dostatečnou náhradou.

Třetí postava je původem z kočovné skupiny artistů. Je to zručný vrhač nožů a vyzná se i v méně počestných praktikách, konec konců neměl to v životě zrovna lehké.

Čtvrtá postava je panošem vznešeného rytíře. Je urozeného původu a odpovídá tomu i jeho vzdělání, způsoby, skvělý výcvik v boji se zbraní i beze zbraně a také těžká zbroj a kvalitní meč. Ať už z mladického rozmaru či z jiných důvodů však nežije jen rytířským kodexem, ale čas od času se pouští i do značně pochybných podniků.

Poslední postava k výběru je bývalý námořník, kterého si v mládí vybral do učení jeden z pánů větru – mágů, kteří jsou nejčastěji vidět na zámořských lodích jak svými kouzly zajišťují silný vítr do plachet.
(Tato postava je prozatím rezervovaná)

Všechny tyto postavy mají něco společného: Už nějakou dobu čas od času pracují pro tajemného zaměstnavatele, kterého nikdo z nich neviděl osobně – vždy totiž jen dostanou zadání úkolu na zvláštním magickém svitku. Tajemný pan P. je však zatím nikdy nezradil a vždy jim po splnění mise doručil slíbenou štědrou odměnu.
Není opět přišel čas, kdy všichni dostali pozvánku do hostince „U sudu“ ve městě Litavo v severní části Vadorského království, kde budou společně čekat poslíčka, který jim doručí zadání dalšího úkolu.
Autorská citace #4
16.5.2012 09:41 - Hunter
Heh, ahoj, tady Pavel, jako ten povetrny namornik, obdivovatel dobreho rumu a kvalitniho vyhledu do zapadu slunce...
Nebo tak nejak :-)
Dakara je zajimavy system, takze jste-li zvedavi na neco noveho a mate chut, Yorka vam jako tvurce pravidel doporucim :-)
Autorská citace #5
21.5.2012 11:47 - Sparkle
RPG hraní: Dragon Age RPG

neděle, 10. červen 2012, 15:00 - 19:00
Klub Mephit, Arbesovo náměstí 14, Praha 5
www.mephit.cz

Ukázkové jednorázové dobrodružství ve stylu dark fantasy v systému Dragon Age RPG.

Představíme vám jednoduchý systém AGE pro hraní her na hrdiny. Pravidla jsou snadná k naučení, i pro úplné začátečníky snadno uchopitelná. Ke hře potřebujete jen papír, tužku a tři šestistěnné kostky (dvě stejné a jednu odlišné barvy - všeho by mělo být dost na místě, není třeba nosit si vlastní).

K nám se AGE dostává v podobě hry Dragon Age, kde se ve světě na motivy známé počítačové hry se zhostíte role hrdinů, kteří se postaví lidské podlosti i temnotě z hlubin země. Prvním úkolem je dohlédnout na bezpečnost dětí lorda Voycheka a jejich chůvy během cesty dál do vnitrozemí, zatímco se lord sanží rozprášit hordu temných zplozenců pustošící pohraničí.

Dobrodružství by mělo zabrat cca 4 hodiny, postavy pro 5 hráčů jsou připravené předem, ale snadno lze vyrobit vlastní.

Ke hraní tohoto dobrodružství není potřeba být předem obeznámen s pravidly Dragon Age RPG ani s počítačovou hrou Dragon Age.

Více o systému Dragon Age RPG: http://www.rpggeek.com/rpg/2138/dragon-age

Počet míst v družince je omezený, prosím rezervujte si místo na: martina.magdova@mephit.cz
Autorská citace #6
30.5.2012 10:50 - York
York píše:
Pokud nenastane nějaká živelná katastrofa, tak se v úterý 29. 5. 2012 od 18:30 v klubu Mephit odehraje první otevřená testovací hra nově vyvíjeného RPG s pracovním názvem Dakara.


Žádná živelná katastrofa kupodivu nenastala, takže: Děkuji všem za účast!

Pocit z toho mám vcelku dobrý (jen škoda, že na to bylo tak málo času) a odnesl jsem si z toho spoustu přínosných nápadů a podnětů. Obzvláště zajímavý byl souboj mágů, protože to byl jeden z hlavních bodů, které jsem chtěl vyzkoušet (a přišlo mi, že až na trochu moc improvizované používání fint při kouzlení to fungovalo celkem dobře).

Kdyby se vám náhodou chtělo ještě mi k tomu něco napsat (ideálně co nejdřív, dokud to máte v živé paměti), budu převelice zauzlován.
Autorská citace #7
30.5.2012 15:25 - Sparkle
Zvu vás na další opengaming tento pátek

Wandering Monster High School

Pátek 1. 6. od 17:00 (možno dojít později, dostanete hotovou postavu)

Každý příběh má svůj začátek a někdy i konec. Hrdinové bez bázně a hany se neobjevují jen tak, bez výzev, a žádné dobrodružství se neodehraje samo od sebe. Jeden začátek eposu je však pro příběh kolikrát velmi málo. I vedlejší postavy a antagonisté nějak začínali. V potu tváře pilně cvičili, aby je žádný podprůměrný amatér typu Franty z Lhoty nenasekal za nejbližším rohem do salátu… 24 hour RPG o škole, né nepodobné Bradavicím, snad jen s takovým markantním rozdílem, že zde se neučí novým znalostem hrdinové, nýbrž monstra.

http://www.1km1kt.net/rpg/wandering-monster-high-school

(Svět Forgotten Realms z trochu opačné strany, než jej znáte. Budete řešit romance, úspěchy ve škole, sportovní utkání s Guildou Dobrodruhů, a mnohá další... Pravidla mají 28 stran + jeden list deníku postavy)

V družince je 1 volné místo, rezervujte na martina.magdova@mephit.cz

http://www.mephit.cz/cs/prodejna-a-klub/program-klubu/detailprogramu/1463/-/rpg-hrani-wandering-monster-high-school
Autorská citace #8
4.6.2012 10:24 - Sparkle
Připomínám, že jsou ještě volná místa na Dragon Age RPG tuto neděli.
Autorská citace #9
6.6.2012 15:49 - Demonica
Jsou ještě volná místa na hraní Dragon Age v neděli? Možná budu v Praze a ráda bych si zahrála.
Autorská citace #10
6.6.2012 16:57 - Vojtěch
Já myslím, že víc lidí se nějak zvládne, kdyby se to sešlo.
Autorská citace #11
6.6.2012 20:27 - Sparkle
Demonica píše:
Jsou ještě volná místa na hraní Dragon Age v neděli? Možná budu v Praze a ráda bych si zahrála.


Přijď, kdyby bylo moc lidí tak já vynechám.
Autorská citace #12
6.6.2012 21:48 - Demonica
Sparkle: Díky, tak určitě dojedu. Budu se těšit
Autorská citace #13
10.6.2012 23:21 - Vojtěch
Aehm... tedy po ukončení hry v Dragon Age musím poděkovat družince odvážlivců. Škoda ze nedorazilo nakonec víc lidí. Dobrodružství jsme odehráli a všichni kupodivu i odešli po svých. Malý zázrak vzhledem k smůle na kostky. Díky tomu se stal z první bitky až neuvěřitelně tuhý boj.

Poznatky:
- Systém AGE celkem jednoduše fungoval i v osekané podobě předváděcího dobrodružství, Nevyskytlo se nic moc za zádrhel při sociálních, nebo venkovních scénách.
- Zbroj je fakt dobrá věc a bez ní do boje moc nelez. Hra je fakt spíš na drsnou fantasy a žádné naolejované svaly na holém těle vás před sekerou neochrání.
- Kostky dokázaly zazdít spoustu útoků ze strany postav. Potvorám zachrany na kouzla padaly na skoro pořád (přehodit 14 na 3k6+3 snad desetkrát po sobě bylo fuj) ale za to postavy nedokázaly na k6+3 přehodit 5 nebo na 2k6+3 přehodit 7 pomalu nikdy. Kouzelník by myslím mohl mít vic penetrating damage obecně.
- Hezky fungovaly stunty a backstab u rogue.
- Škoda že osekaná pravidla moc nepodporovala hrátky s terénem, jako schovky za křoví, nebo kámen. V pravidlech jinak jsou. Druhé bojové střetnutí v tomhle bylo lepší a také lépe odsýpalo.
- Obešlo se to bez mapy.
- Zdraví je houpací a první pomoc v boji udržela družinku naživu. Blbé je tedy, jak si predstavit během 15-ti vteřinového kola jak válečník bací potvoru, ona jeho a nekdo za ním ho ještě opečovává heal checkem a ještě si u toho taky bouchne také, nebo se přehrabuje v batohu, má-li chirurgy novice talent. Asi je to nějak kvůli zjednodušení, ale na drsnou fantasy snažící se tvářit surově mi to nesedí.

Pokud se chcete pohrabat v tom, co se hrálo, tak dobrodružství se zkrácenými pravidly je ke stažení zde. Klidně bych si zahrál zase, byl-li by zájem. Pokud máte dotazy, tak je rád odpovím.
Autorská citace #14
11.6.2012 01:43 - Sparkle
Já mám určitě zájem si to zahrát, a zkusím přesvědčit i muže :) Stihli bychom to ještě před Gameconem?
Autorská citace #15
11.6.2012 02:02 - Demonica
Ještě jednou děkuji všem za hru a DMovi za vedení. Po delší době jsem měla možnost si zahrát a dobře jsem se bavila.
Pravidla opravdu nejsou složitá a zdají se být i dobře fungující. Určitě bych je ještě někdy ráda vyzkoušela.
A opravdu bez dvou mágů, kteří léčili střídavě nás a sebe navzájem, bychom to nezvládli.
Autorská citace #16
11.6.2012 02:06 - Shako
Vojtěch píše:
Škoda ze nedorazilo nakonec víc lidí.


Jsem o tom dneska uvazoval, ale z te debaty tady mi prislo, ze spis bude lidi moc...
Autorská citace #17
11.6.2012 06:12 - Vojtěch
Taky jsem se toho bál, ale nakonec asi déšť udělal svoje.

Jinak klidně mohu udělat pro zájemce další hru, pokud se tedy dostaví :D
Autorská citace #18
11.6.2012 10:23 - Sparkle
Shako píše:
Jsem o tom dneska uvazoval, ale z te debaty tady mi prislo, ze spis bude lidi moc...


Ještě v pátek večer bylo potvrzených 5 lidí, takže jsme další už odmítali :(

Co sobota 23. 6.?
Autorská citace #19
11.6.2012 11:07 - Nerhinn
Demonica píše:
A opravdu bez dvou mágů, kteří léčili střídavě nás a sebe navzájem, bychom to nezvládli.

Tak to musí být to přenesení z PC hry dost věrné, protože jinak to nehraju :)
Autorská citace #20
11.6.2012 17:30 - Vojtěch
OPRAVA: 23.6. Jsou Bahna, tedy to nepůjde.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095445156097412 secREMOTE_IP: 18.225.255.134