ShadoWWW
3.8.2015 16:56
Otevřené hraní D&D 5e v Brně
Kdy? Každou středu od 18:00, konec podle potřeby

Kde?
  • Skříťova skupina hraje v čajovně Probuzený slon, Braří Čapků 14.
  • ShadoWWWova skupina hraje v čajovně Za Zrcadlem, Jaselská. - Tato skupina je momentálně již plná.
Co se hraje?
  • Skříťova skupina hraje dobrodružství Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage
  • ShadoWWWova skupina hraje Baldur's Gate: Descent Into Avernus.
Co si vzít s sebou? Dobrou náladu a případně kostky, ale nejsou nutné (jsou k zapůjčení).
Pokud jste si někdy přáli zkusit zahrát Dungeons & Dragons, neváhejte přijít.


Doprovodné materiály pro hráče:
Překlad pravidel Příručky hráče 5e.
Deník postavy

Pro PJ:
Ostatní materiály



Poslední aktualizace záhlaví: 17. 10. 2019
26.1.2020 23:52 - sirien
Log: Zaprvé, patron taky může zareagovat o něco pozdějc (z mnoha různých důvodů).

Zadruhé, osobně mám trochu problém s tím, jak tlustou čáru kreslíš mezi svůj a GMův prostor. Ono podle stejné logiky pokud se rozhodnu např. hrát paladina, tak by GM vlastně nesměl postavit zápletku na korupci v mém řádu, natož ho nechat např. padnout ve válce. To, že se ten prostor blízce týká Tvojí postavy, neznamená, že do něj GM nemůže vůbec šáhnout. Ostatně přehodnocení vztahu s Tvým patronem popř. získání jiného atd. jsou všechno možné legitimní směry vývoje Tvé postavy a může být úplně fér postavit Tě před volbu toho jak hodnotná pro Tebe ta současná smlouva se současným patronem skutečně je (stejně jako je fér postavit paladina před dilema toho jestli je pro něj důležitější věrnost jeho Řádu, nebo upřímnost a odhalení chyb a nespravedlností, kterých se tento Řád třeba dopustil...)

Začít hned křičet, že "to Ti tu postavu DM může napsat sám!" je dost přehnaná reakce, která IMO poněkud neodpovídá rozhodnutí jít hrát kampaň typu Sestup do Avernu.
26.1.2020 23:59 - Meesha
Slyším warlocka, musím psát, jelikož můj warlock je mému srdci nejmilejší :D Mně by taky vadilo kdyby mi do mého daru od patrona za který už jsem duši zaprodala, který je ve hře vyjádřen jako síla kterou mi propůjčuje, hrabal nějaký ďábel jako by to byla nejlehčí věc na světě. Potom by se postava mohla pozastavit nad tím že je teda něco špatně.

Shadowe, věděli hráči o tom že tam takovéhle perličky budete mít, nebo se o možnosti téhle situace dozvěděli až když jsi jim ji předložil?

Update pro siriena: moje postava je kultista, fanatik, blázen. Pakt nezmění nikdy a můj PJ to dobře ví. Nejsem jeden z těch hráčů, ale kdybych byla, byla bych v pytli a PJ by to věděl dřív než by tu otazku položil.
27.1.2020 00:18 - Log 1=0
Uznávám, že ta výtka je dost nefér vůči ShadoWWWovi, který to do své hry přidal s tím, že tam má nějaké postavy a nějaké hráče. Pokud tu situaci vyřešil uspokojivě pro své hráče z hlediska příběhu i mechanické implementace, tak je to OK, a že by pro mne toto řešení nebylo uspokojivé, ho trápit nemusí. Kdybych byl v jeho skupině, nepochybně by vymyslel nějaké řešení, které by pro mne uspokojivé bylo, zrovna u ShadoWWWa bych se toho nebál.

Prostě, pokud by to bylo pojato jak píšeš, tak s tím zas takový problém nemám (jo, je to prostě drsné-ale drsné tím správným způsobem vzhledem k tématu). Jen to na mě tak nepůsobí. Ale to bude asi jen tím, že ShadoWWW neměl důvod dělat to tak, aby to tak působilo.
27.1.2020 00:49 - Chyba
marte: V tom případě ano, přišlo mi že přecházíš na tato povolání obecně.
27.1.2020 05:36 - fiska
Jakozto jedna z tech postav (grave domain klerik ve sluzbach Kelemvora, ktery skupinku desne prudil uz predtim ohledne dusaru hazenych do vozitek) muzu rict, ze jsme s tim vsichni vicemene ok :) Pred samotnym rozhodnutim (papirky) a hodem kostkami jsme meli diskusi, kde jsme se snazili vzajemne se presvedcit.. a popravde.. cekal jsem, ze nabidky vyuzije vic postav :) Kuprikladu rozhodnuti hranicare/vraha (puvodne CHG, po volbe LE) ma postava dokaze pochopit - udelala to pro ono vyssi dobro (zaznelo behem diskuse) ;) Mozna castecne to rozhodnuti ma postava obdivuje, protoze vidi, ze jini jsou ochotni riskovat to nejdulezitejsi co maji (dusi) pro zachranu tech mnoha dusi, co jsou v Elturelu :D takze postava bude dal chtet pomahat, jak bude moci.. a pribyl dalsi ukol: zjistit, jak zachranit ty jejich dve duse, ktere upsaly ;)

Mechanicky se mozna spouste lidem tady prici to rozpeti levelu (nu -6 je docela drsne, to je pravda :D myslim, ze reakce tady by byly trochu jine, kdyby to bylo kuprikladu -1 level a +2 levely), ale jedina zmena je technicky v poctu hp a toolsetu, ktery mame k ted k dispozici - podle toho ted budeme muset upravit nas zpusob hry, protoze instakill je docela realna moznost (coz je ale spis komplikace pro ShadoWWWa).. behat s 20 hp po pekle, kdyz posledni encounter to do me nabouchal za 90 ve dvou kolech (pres nevyhodu na utok) bude adrenalin :D Jsem zvedavej, co pro nas planuje dal ;)
Postava stale umi Spare the dying, Heal a vytvorit vodu (jidlo nam od ted musi zajistit hranicar), takze si neprijdu uplne zbytecny a jedine, co trochu mrzi je, ze uz nemuzu negovat hozene crity vuci nam :) Do te doby, nez jsem tu abilitu ziskal je ShadoWWW hazel celkem bezne.. a jak jsem ji mel, uz jsem ji nikdy nevyuzil - ted trochu cekam, ze mu to zase zacne padat :D
27.1.2020 06:32 - Jerson
Furt nevím. To že jsou v takové situaci hráči v pohodě je určitě plus, jen mi nepřišla moc zajímavá. Na první pohled to vypadalo jako obměna dilematu vězně, až na to, že pokud ShadoWWW zná své hráče, tak mohl dost jasně vědět, že žádné dilema nebude - někteří duši zaprodají, někteří v žádném případě, takže celkový výsledek byl v podstatě určený dopředu a šlo o toy jaký rozdíl úrovni vznikne, případně kam se přikloní pár postav.
Jinak pokud se efekt projeví až po smrti postavy, jak vůbec postavy,, potažmo hráči můžou vědět, že ďábel dodrží slovo? Zejména pokud může s jejich úrovněmi libovolně manipulovat, ať se rozhodnou jakkoliv. A hlavně je duše patřící ďáblu opravdu takový problém? Navíc pokud se z toho lze dodatečně vykoupit...
Každopádně si musím zapamatovat, že i takto můžou vypadat příkoří na postavách, se kterým hráči dopředu souhlasí (na mě moc) a odměny, za které lze upsat duši (pro mě hodně slabé, navíc s možností nápravy?)
A taky mě zajímá zde bude ShadoWWW upravovat sílu protivníků, aby tu zajímavost volby úplně nezabil hned v dalším boji. :-)
27.1.2020 06:33 - ShadoWWW
Log píše:
Sorry, ale jsem černokněžník.
Moc dostávám od patrona, propůjčuje mi ji na základě nějaké naší dohody (kterou mám vždycky vymyšlenou, i když se málokdy dostane do hry).

Zrovna černokněžník tomu volání podlehl, takže toto dilema jsem řešit nemusel.

Meesha píše:
Shadowe, věděli hráči o tom že tam takovéhle perličky budete mít, nebo se o možnosti téhle situace dozvěděli až když jsi jim ji předložil?

Jak se to vezme. Věděli dvě věci: 1) Když půjde o duši, bude to z hlediska herních mechanik něco, co je posadí na zadek. 2) Budou se dostávat do morálních dilemat spojených s herními mechanikami, kde půjde fakt o hodně. To, že půjde i o úrovně postav, jsem jim zdělil docela záhy.

Ty, kteří tu vidí červený hard, mohu ubezpečit, že moji hráči mají hafo možností, jak si vzít jinou postavu nebo to i nějak jinak mechanicky pořešit, pokud by jim bylo něco vážně proti srsti, co by jim třeba totálně otrávilo hru tak, že už by třeba nechtěli hrát dál.

Na druhou stranu: jak píše Sirien, volba to byla pro všechny. Pozor: SPOIL ALERT! Přeskočte na další odstavec. SPOIL ALERT! Zrovna to, že i zákonně dobrá postava podlehne peklu je skoro klišé i v tomto dobrodružství. Vždyť hlavní záporačka je padlý anděl, co se nechala zlákat vidinou moci. A tak bychom mohli pokračovat: Thavius Kreeg, bývalý veleklerik Alturelu, který se objetoval za město, aby ho zachránil před upíry, padlý elturelský paladin Haruman, padlý elturelský paladin Olanthius, nyní oddaný rytíř Zariel atd. Oproti tomu Ulder Havranec, velkovévoda Baldurovy Brány, který se zlákat nenechal, ale za to se propadl do pekla a návrat do Baldurovy Brány mu byl zapovězen. Bylo by skoro svakorádeží tam tu morální volbu nedat. U zlých postav šlo taky o volbu: Zaprodat se Belovi, nebo se mu nezaprodat a vytvořit vlastní entitu, podobně jako třeba Dračí královna? Nebo si počkat a zaprodat se někomu jinému?

Šel jsem do toho hlavně z toho důvodu, že celé to dobrodružství tahají postavy z hlediska herních mechanik, konkrétně Nebezpečnosti (CR), za mnohem kratší koenc. Celkem běžně potkávají protivníky s nebezpečností o 10 a víc vyšší (někdy i o hodně vyšší) než jsou samy. Celé je to pak dost jako o kohoutkovi a slepičce, kde se v podstatě plní rozkazy někoho jiného. Chtěl jsem nastolit jinou situaci, respektive dát jí šanci (konečně rozhodnutí nechávám vždy v rukou hráčů). To byl konečně Belův argument vůči paladinovi a klerikovi: "Teď tu hrajete druhé housle a necháte s sebou zametat. Na 20. úrovni budete rovnocennými soupeři. A rovnocennými partnery pro vyjednávání se Zariel. Konečně budete mít v rukou osud Elturelu i Baldurovy Brány tak, jak jste si to vždycky přály." Pochopitelně šlo o lákání arciďábla a tak je to nutné brát, ale myšlenku to rozhodně mělo (jinak by na to nikdo nepřistoupil). Zároveň to dalo možnost si zahrát na 20. úrovni (to se nestává každý den) a pojmout to dobrodružství jinak, než jak ho zamýšleli autoři.

Osobně jsem ale z výsledku překvapený. Když jsem rozbaloval ty lístky, skutečně jsem netušil, co tam bude (bylo to jinak, než jsem se domníval, že to bude) a hodně mě to překvapilo. Vytvořilo to ale situaci, které se nebojím. Spíš konečně to otevřelo prostor pro opravdovou improvizaci a nečekané. Taky je to naprosto bezprecedentní situace nejen v tomto dobrodružství, ale v celé mé herní kariéře a myslím, jak je vidno i z reakcí tady na Kostce, i napříč celým DnDčkem. Není to ale nic, s čím by si to dobrodružství nebo pravidla DnD (a 5. edice zvlášť) neporadily a na co by nebyly připraveny. Já jsem taky připraven. Jak to bude dál? Nemám vůbec tušení. To je (hlavně) v rukou hráčů a mé situační improvizace.
27.1.2020 06:41 - ShadoWWW
Jerson píše:
až na to, že pokud ShadoWWW zná své hráče, tak mohl dost jasně vědět, že žádné dilema nebude

Jak jsem psal: Než jsem dal tu nabídku, vůbec jsem netušil, jestli se jí hráči vůbec chopí, nebo ji třeba přejdou jen jako ďáblův žert (hned se mě taky ptali, jestli to jako myslím vážně). Když jsem řekl, že ano (protože dle scénáře dobrodružství peklo o duších nikdy nežertuje), tak později vyplynulo, že dva hráči do toho nepůjdou, ale jinak jsem si nebyl jistý vůbec ničím (ani oni ne). I někteří z těch, co do toho nakonec nešli, ještě v průběhu jednání říkali, že by do toho šli.

Jerson píše:
(pro mě hodně slabé, navíc s možností nápravy?)

Jakmile upíšeš duši, možnost nápravy v podstatě není, respektive pro hráčské postavy není.

Jerson píše:
A taky mě zajímá zde bude ShadoWWW upravovat sílu protivníků, aby tu zajímavost volby úplně nezabil hned v dalším boji. :-)

Jak jsem už psal: Nehodlám ji upravovat vůbec. Už teď byla síla protivníků mimo. Jak to ale bude nakonec skutečně se ještě uvidí, jak to bude herně i mechanicky fungovat. Takže možná něco nakonec upravovat budu. A možná ne a využiji jistou jinou možnost, kterou toto dobrodružství nabízí. Ještě uvidím. Výhodou je, že ty postavy na nízké úrovni budou dál levelovat (a asi zde přejdu z milníků na zkušenosti, aspoň dočasně, pokud s tím budou hráči souhlasit). Ty na 20. už pochopitelně ne.

Jerson píše:
Na první pohled to vypadalo jako obměna dilematu vězně

Já jsem byl v tomto případě pro otevřenou hru. S dilematem vězně přišel jeden z hráčů. Když bylo jasné, že někdo do toho půjde, dal jsem jim tímto dilematem možnost, aby do toho šli i ti, kteří by do toho jinak třeba nešli. Každopádně úplně vězňovo dilema to nebylo. Mohli spolu po celou dobu rozhodování (i při tom, kdy psali své volby) otevřeně komunikovat.
27.1.2020 07:57 - Jerson
Myslel jsem to jen jako příměr - situace byla trochu jiná, možnost komunikace tomu až tak neškodí. Naopak když by spolu mluvit nemohli, přišlo by mi evidentní, že minimálně jeden z nich tu nabídku využije. A ty jsi opravdu nečekal, že to alespoň jeden z hráčů vezme? Protože já bych to čekal vždy, kromě případu, že všichni budou dlouhodobě hrát silné odpůrce ďáblů.

Btw. máš kolik, šest hráčů? Myslím, že když popisuješ jejich reakci, bereš ji moc agregovaně, klidně bych se vsadil, že část z nich reagovala jinak :-)
27.1.2020 09:49 - Kit
Moje postava vraha ten lvl drain brala pragmaticky a sobecky zároveň. Nevadilo jí obětovat "pár" levelů pro ostatní, kteří chtěli zaprodat svoji duši, aby tím dopomohli schopnosti celé družiny vykonat náš úkol. Zároveň postava neměla zájem obětovat duši svou pro zlepšení skupiny, protože ač dost nihilistická postava, pořád si uvědomuje, že to je vlastně jediné, co má.

Otázka, co se mi honila hlavou při rozhodování hlavně bylo, jestli moje postava dostatečně věří ostatním postavám, co nabídku využijí. Jestli si zaslouží můj level drain a použijí nabytou moc k společnému cíli.

Nakonec se rozhodovalo ingame anonymně, takže to byl jistý risk, protože postava neznala rozhodnutí ostatních dopředu. Pouze mohla hádat.

Myslím, že to bylo moc zajímavé a těším se na další sezení, i když postava je 2. lvl.
Jsem zvědav, jakým způsobem se naše dvacítky budou chovat.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24518299102783 secREMOTE_IP: 3.227.2.246