Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
7.3.2019 12:13 - sirien
odtud
ShadoWWW píše:
Admini Kostky: Pathfinder 2 by si zasloužil vlastní tag.

Tohle teď na Sunrise není technicky moc snadno proveditelné, takže se to nestane, takže to posílám sem do diskuse o Nightfall.

- proč? Za mě určitě ne. Existují mnohé jiné hry, které jsou mnohem rozšířenější a zaběhlejší a které tu žádný vlastní tag nemají (např. GURPS, Exalted... vlastně vcelku většina co tak koukám), prostě protože se nám nevyplatí - tagy udělujeme podle obsahu k roztřídění aby co nejvíc usnadňovaly filtrování napříč obsahem, ne podle systematické logiky která by byla od kvantity obsahu oddělená.
27.5.2020 14:30 - sirien
Včera jsme s Dukolmem řešili nějaké věci ohledně diskusí a došlo i na nějaké koncepční otázky týkající se dojmu kterým Kostka působí navenek a nějakých high-level přístupů k věci.



Nejdřív nějaká podkladová faktografie:

1) Diskuse jsou pro nás krutě dvousečná záležitost - na jednu stranu tu udržují komunitu a slouží k naprosto funkčně elementárním věcem jako je řešení překladů, tvorby popř. feedbacku k článkům atd. Na stranu druhou se týkají jen malé části komunity (aktivního jádra, pár desítek lidí) a mnoho nováčků a okolojdoucích mohou odradit nežádoucím dojmem.

Po nějakých průzkumech na více stranách jsme odhalili, že tento nežádoucí dojem nevzniká ani tak z nějakého dojmu agresivity nebo hádek nebo způsobu vyjadřování, ale ze samotného obsahu - některé diskuse jsou "příliš teoretické", resp. ne nutně teoretické, ale "příliš hluboké". Jindy si lidé motají dojmy z designových diskusí (např. můj nedávný smash na účet postojů) a aplikují je na laické diskuse (dotazy k pravidlům).

Obecně se podle všeho zdá, že existuje nějaký "trojuhelník" typů diskusí: chit-chat, věcný gaming (dotazy...), hardore - přitom platí "pick 2", protože v nerozděleném prostředí tyto tři prostě nejsou kompatibilní.


2) Máme velmi vysokou návštěvnost (podle analytik přes 3.000 unikátních lidí* měsíčně, DnD SRDčka mají 1500...), ale dost lidí se nechce registrovat a mnohdy Kostku ani nechtějí sledovat přímo - mezi námi a našimi čtenáři existuje mezi-vrstva gate-keeperů**, za nimiž lidé chodí a ptají se "je na Kostce něco novýho, co by mě zajímalo?" (no fucking kidding - dost mě to překvapilo, ale vlastně to dává trochu smysl...) Důvod, proč se lidé nechtějí registrovat, je, že se nechtějí účastnit diskusí (viz výše) a bez ohledu na jednoduchost se nechtějí registrovat jen kvůli přístupu k překladům (tyto jsou distribuované gate-keepery).

To je tak trochu shit, protože registrace neni jen o diskusích a tohle nám bere možnost těm lidem nabídnout něco dalšího, ať už obsahově nebo funkcema.

* resp. přístrojů, nicméně to zas vyvažuje fakt, že lidi jako já, co mají nastavený full anti-tracking, Kostkou prochází jako "duchové" bez započtení kamkoliv
** v původním faktografickém, ne-negativním významu slova



Co jsme s Dukolmem řešili.

1) je zřejmé, že bude žádoucí vytvořit odlišný vzhled Kostky pro nepřihlášené uživatele tak, aby:
- jsme potlačili věci, které je nezajímají nebo přímo odrazují (některé typy diskusí atp. - k tomu viz níže)
- jsme jim mohli nabídnout specifický před-výběr obsahu (např. přímé odkazy na některé články, sborníky atd.)

Na to navazuje, že je potřeba zvýšit personalizaci boxu Aktualit a to ideálně hned z kraje - diskuse zde rozdělit na nějaké "levely" nebo "okruhy" - nováček by pak hned po registraci dostal možnost kliknout na výběr třeba 3 možností "co všechno mě zajímá" a podle toho by se mu nastavily Aktuality - s tím, že samozřejmě v Nastavení může provést další personalizaci. V Aktualitách může být přímo tlačítko "zobrazit: moje / vše" nebo tak něco.

Je otázka, jak tyhle okruhy definovat. Máme:
- diskuse k článkům
- komunitní diskuse
- novinky a dotazy
- hardcore záležitosti (design, teorie...)
...tohle by bylo potřeba do budoucna dořešit. Podle všeho to bude zahrnovat nějaké systematické oštítkování diskusí (i zpětně), aby podle toho šlo udělat filtrování.


2) Velký problém jsou "monstr-diskuse", které agregují VŠECHNO k nějaké hře nebo tématu. Fanoušek hry by si diskusi klidně přečetl nebo se do ní zapojil, ale stačí jedna více-stánková ostrá nebo hutná výměna, a ztratí zájem (pokud ho neztratí při pohledu na 253 stránek).

Jedna možnost to řešit jsou "kapitoly", kdy by se nastavilo "kapitola TÉMA od str. X". To by se samozřejmě muselo dělat manuálně. Člověk by pak mohl diskusí poměrně snadno "skákat" nebo přeskakovat.

Druhá možnost je umožnit rozdělování diskusí tak, jako to má PHP BB fórum. Dukolm varoval, že tam je pak nějakej shit s google indexovánim, ale neni to žádná tragédie. Větší problém je, že to jde proti dosavadnímu místnímu paradigmatu že diskuse necháváme plynout a rozdělujeme je pouze "měkce".


3) co mě ještě napadlo pozdějc k těm registracím do budoucna - možná bych se hodně zamyslel nad možnostmi toho co můžeme návštěvníkům v té registraci nabídnout mimo diskuse.

Typicky bysme mohli zavést browser pushed notifikace a v registraci umožnit filtrování po tématech. Otázka je, jak tohle případně nepřihlášeným lidem promovat, ale to už je zas nějaký detail věci na který je teď asi moc brzo.
27.5.2020 15:45 - ShadoWWW
Hlasitě tleskám! Velmi dobře jste identifikovali problémy Kostky (ač mohou znít pro někoho zvláštně). Nevím, jestli navrhovaná řešení pomohou, ale určitě jsou to kroky správným směrem. Jako vážně mě ten tvůj post siriene potěšil. Přináší naději na ještě lepší budoucnost.
4.6.2020 23:19 - Dukolm
Na základě diskuze se Sirienem jsem si udělal trochu větší průzkum nad návštěvností a chováním uživatelů kostky. Historická data i pozorováním reálného provozu. Narazil na nějaká slepá místa díky konceptu URL adres u diskuzí když z dat neleze vyvodit kolik lidí si ji přečte a už se nevrací.

1) Vzhled kostky bude trochu oříšek ale rozhodně budeme mít možnost s tím experimentovat. A bez toho se asi neobejdeme. A hlavně máme hodně článků a budeme jim

2) No ty kapitoly se po průzkumu ukázalo jako dost nepoužitelné protože se občas řeší i více témat přes sebe. Rozdělování diskuzí tomu se nevyhneme pokud se těchto diskuzí chceme v budoucnu vyvarovat. Vzhledem k tomu že už do url zasahuji a chování současné kostky má taky nějaké mouchy které bude potřeba eliminovat pro mě stránkování není problém v tomhle případě.

3) Tohle je trochu dvousečná zbraň mi přijde. A muže nás to i stát lidi.

Z věcí na který jsem a narazil zjistil náhodou. Že absence tlačítka označit vše jako předčtené nám zvyšuje návštěvnost diskuzí tím že lide do nich přijdou a rychle je zavřou.
15.6.2020 00:56 - Dukolm
Delší dobu tu na mě vysel analytický požadavek na články co jsou špatně přiřazeny a možnosti vypsání všech článků a diskuzí projektů.

Měl bych tu pro někoho práci dohledal jsem články co jsou přiřazeny pod diskuze a je potřeba je spravit zde url na které se zobrazí článek a půjde kliknout na editovat:

http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1419.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1445.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/1493.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2882.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2277.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2554.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2568.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/3779.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2792.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2621.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2623.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2653.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2725.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2835.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2838.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/2920.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/3417.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4056.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/3849.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/3955.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4314.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/4248.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5147.html
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5299.html

Pak je potřeba říci který projekty chceme začlenit do kostky a vygeneroval bych url pro články a diskuze i pro ně který bude potřeba projít na projekt to je odhadem tak 30-50 článků a podobně diskuzí.

ravenloft
dragonlance
arda
frealms
cph
7.7.2020 23:39 - sirien
Všechny vylistované články jsem začlenil do struktury správně (pls re-check)

Z vypsaných projektů chceme zařadit všechny.


Až budeš mít volnou chvíli, prosím přidej do kategorie Světy štítek "Jiný svět"
27.11.2020 00:44 - Dukolm
Trošku jsem konzultoval a analyzoval to menu co jsme nějak načrtly a dospěly jsme k tomuhle obrazek 1 a obrazek 2.

Menu umožnuje položky zobrazit ve 3 skupinách: Důležité (články, diskuze) to co chceme hlavně propagovat. Neutrální (Skupiny, Blogy) asi není potřeba vysvětlovat. Méně důležité (pravidla, FAQ) ale dost na to že je chceme mít na očích.

Jedna věc která do toho nepasuje to že jsme chtěly mít ty články defaultně rozbalený ale ruší to uživatelovu pozornost a není to dobrý nápad.
27.11.2020 09:37 - ShadoWWW
Nádhera! To se vám fakt povedlo!

Ještě pár tipů za mě:

  • Jak je ten Přehled diskuzí, tak do očí razí hlavně ty štítky a názvy těch diskuzí zanikají. Názvy diskuzí bych rozhodně zvýraznil, aby razily do očí jako první.
  • Jak je v závorce počet příspěvků, docela by mi vyhovovalo tam dát i jméno autora posledního příspěvku. Zvykl jsem si na to na RPG F. Je to drobnost, ale potěší.
  • Jak je to rozklikávací menu Články, tak bych udělal podobné rozklikávací menu Překlady, kde podmenu by byly jednotlivé systémy.
EDIT: To nové logo Kostky je taky suprové. Rozhodně lepší než to staré.
27.11.2020 10:36 - Dukolm
Zatím je hotový vzhled jen pro měnu přehled diskuzí je doslova vypsaný html bez speciálního kodování.

Postupně tu strukturu se základním vzhledem přepisuji postupně po komponentách.
27.11.2020 11:01 - sirien
Jakože... musim říct, že mě osobně ten rozbalenej vzhled nijak nevadí.


ShadoWWW: jméno posledního přispěvatele mi přijde jako dost zbytečnost - jakože máš 8 nepřečtenejch, co na tom kdo tam psal poslední?

S překladama je ten problém, že je není moc jak systémově vymezit - lze z nich udělat sborník, ale aktuálně neexistuje žádnej tag podle kterýho bys je mohl filtrovat systematicky.


Do záznamu bych rád podotkl, že fotky u mých blogů nejsou konfliktní, jsou estetické a vkusné. Že jsou někteří puritánský konzervy neni můj -anej problém. :)
27.11.2020 11:05 - Dukolm
Co se týče loga to je na nás jestli chceme aby takhle vypadalo nové, tohle jsme jen vzal z z koupený sady vektorových kostek d20. A vytvořil spolu písmem vektorový logo pro potřeby změny barvy podle vzhledu.

A licenci k nim mám jak koukám podle etsy.com i pro komerční účely. Takže by to tak mohlo i zůstat.
27.11.2020 11:21 - sirien
já se současnym logem problém nemám. Na druhou stranu, osvěžení taky nemusí škodit. Ale skoro bych se nebál si o to někomu říct, ať nemáme nutně prefabrikát :)
27.11.2020 11:29 - Dukolm
Současný logo je blbý protože je to bitmapa a ne vektor a už vůbec k němu nemáme zdrojáky na změnu barev.
27.11.2020 11:31 - sirien
jasně, a taky už je trochu okoukaný. Řikám, proti změně nic nemám, ale asi by nebylo naškodu mít něco trochu víc svého (třeba jen upravenýho).
27.11.2020 12:54 - ShadoWWW
sirien píše:
S překladama je ten problém, že je není moc jak systémově vymezit - lze z nich udělat sborník, ale aktuálně neexistuje žádnej tag podle kterýho bys je mohl filtrovat systematicky.

Jak to? V Různé máš tag Překlad, který stačí spojit s tagem Systémy pro překlady jednotlivých systémů. Je tam i Systém Jiné RPG pro zbytek, co se nehodí do žádné kategorie.

Co se týče loga, tak určitě raději vektorové, ať už jakékoli, ale vektorové. Na tom použitém Dukolmem se mi líbí i ta jeho jednoduchost a modernost.
27.11.2020 13:01 - sirien
pod štítkem "překlad" se skrývá TUNA článků co jsou překlady nějakých blogů nebo dílčích menších materiálů. Mnoho těchto se pojí i s nějakým systémem. Vyfiltrovávat všechen obsah co je náhodou překlad a pojí se k nějakému systému mi přijde dost neužitečné a nešťastné i vůči jinému obsahu co tu máme - to co bys chtěl jsou překlady pravidel jako takových. To je IMO mnohem líp řešitelné nějakým sborníkem.

To logo jako takové nevypadá špatně, ale popravdě na můj vkus je přehnaně abstraktní a minimálně tam třeba doplnit nějaká čísla na tu kostku by se docela hodilo.
27.11.2020 14:18 - Dukolm
Jen vás chci upozornit že pro překlady jako dokumenty překladů plánuji celý modul s vlastní funkčností.

Chtěl bych si pamatovat poslední staženou verzi uživatele a moci vydat novou verzi překladu s tím že budu vědět koho by mohla zajímat, ...
Plus nějakou statistiku stažení, ... jako máme pro fate.
27.11.2020 15:18 - ShadoWWW
Ducolm: to by byla bomba.
7.5.2021 17:23 - Dukolm
Stránkování u článků kdysi jsem v jedné verzi měl vypisování stránek pod sebe a ne jako samostatné URL, ale Sirienovy se to nelíbilo (Ale nějak si nevybavuji argumenty).

Ale při řešení jak pracovat s metadaty pro vyhledávače, jsme narazil na to že to není úplně super řešení.

Takže bych chtěl oživit tohle téma co si o tom myslíte ostatní?
7.5.2021 17:36 - Demonica
Moc tomu nerozumím. Jaké jsou teda možnosti, jak by to mohlo být?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086745023727417 secREMOTE_IP: 44.200.32.31