Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #61
22.10.2014 22:51 - Gurney
Last Dicemaster zní hrozně epicky :D
Autorská citace #62
23.10.2014 06:32 - ShadoWWW
jj, taky tam můžu být dnes dřív. V těch 17:45 v pohodě.
Autorská citace #63
23.10.2014 13:24 - sirien
Ok, tak já tam budu taky tak :)
Autorská citace #64
24.10.2014 16:24 - sirien
Malý zápis ze včerejška, kdyžtak mě doplňte:

1) Kriticky důležitá je grafika věcí a prostě se na ní musí myslet vždycky v první řadě.
- Viditelnost tlačítek (viz srovnání Novinky/Záložky na aktuálním Sunrise mezi default a office skinem)
- Každá část kostky musí vypadat kompaktně a uceleně. Současná Komunita je odstrašující příklad

2) Layout by se měl chovat pokud možno všude stejně, tj. předvidatelně. Všechny obsahové sekce by tedy měly mít tutéž logiku a třídění
- Levý sloupec by asi neměl mít přepínací tlačítka (stačí, že budou v pravém sloupci) a měl by asi fungovat jako kontextové menu - na Home zobrazí diskuse, v Článcích zobrazí sborníky atd. Idea toho jak vypadá levý sloupec na současném GC menu je asi dostatečná
- Moc jsme se neshodli na rozdělení sekcí... nejspíš nezbyde než zachovat třídění na Články / Diskuse

3) Obsah Sborníky určitě ano. Gurney chce značně zviditelnit překlady her - na tom jsme se shodli. G by nicméně chtěl sekci Překlady kde by byl výpis jednotlivých příkladů. Mě to přijde neefektivní, radši bych viděl sekci Pravidla která by měla ještě před seznam klíčů pravidel vypíchnuté tři sborníky a to Překlady, Recenze a Hry v Kostce (TLDR přepisy pravidel různých her ve stylu mého intra do STs systému)

4) Jsme nakousli Komunitu Ideální by bylo zrušit současnou mapu a zavést takový ten klasický systém překryvu našich bodíků přes gMaps.
- Skupiny musí mít možnost deaktivace (archivace), která se promítne jak v mapě, tak ve výpisu tak v osobním menu vlastních skupin
- Seznamka skrz modul skupin nefunguje. Potřebujeme samostatný modul seznamky která udělá PING na mapě že tam někdo někoho hledá (popř. k tomu otevře i diskusi)
- Chtěl bych zavedení event diskusí - tj. diskusí které se zobrazí na mapě (mají GPS koordináty) a které se zobrazí k nějakému nadcházejícímu datu. Ať už má jít o pravidelně se opakující věci (srazy v Brně, Praze...) nebo jednorázovky (různé OG, cony...))

Obojí výše uvedené by mohly být klidně diskuse s pár zvláštními atributy (GPS, datem) a otázka je jak je ne/zobrazovat...

Další věci byly detaily. Např. ShadoWWW mrmlal na použití patkových písem (chce patková jen na nadpisy a bezpatková na ostatní text), nové články by se měly zobrazovat v boxu Aktualit (možná svítit jinou barvou než žlutou).
S G jsme opět kecali o možnosti propojení Kostky s funkcionalitou wiki, zase jsme nic moc nedohodli...
Autorská citace #65
24.10.2014 22:11 - Alnag
Wiki je/byla hodně problematická v tom, že nám tam pořád psali roboti (jinými slovy, už jsme měli nainstalovanou wikipedii na překlad 3E SRD, ale museli jsme to ukončit, protože to bralo strašně času. Čímž se nenechte odradit, jen chci říct, že jsme už některé věci zkoušeli (a ustoupili z toho... z různých důvodů).
Autorská citace #66
24.10.2014 22:40 - Dukolm
1) s tím souhlasím a beru to jako jeden z hlavních bodů
2) nemám nic proti
3) k tomu nemám co říci
4) si ještě projdu ale neměl by být problém a možná přidám nějaké své návrhy

Wiki - co z ní potřebujete nebo je tak potřebné zde?
No mám v plánu udělat pseudotag na odkazování článku a diskuzí v článku nezávislé na url stím že se převede samo na správný aktuální odkaz.

Třeba
<d20clanek id="1234" />
nebo
<a href="d20:clanek:1234">Text</a>
Pokud by bylo potřeba nějaký modul na ty překlady podobný wiki můžeme něco vytvořit.
Autorská citace #67
24.10.2014 22:47 - Alnag
Dukolm: Z těch praktických věcí pro tebe:
- bude potřeba při překlápění obsahu dát pozor na to, že někdy jsou odkazy na soubory na FTP, někdy jsou odkazy na soubory přiložené k článkům, některé články jsou stránkované a jsou tam odkazy na různé stránky článku. S tím může být trochu "oříšek".
Autorská citace #68
25.10.2014 16:17 - sirien
Otázka wiki je poměrně jednoduchá a přitom poměrně komplikovaná.

Všechno začíná u skupinových sekcí. Naším záměrem bylo vytvořit zcela soběstačný prostor, v němž skupina nalezne všechny online nástroje k podpoře své hry - organizační záležitosti*, diskuse, upload materiálů, články...

...a právě u článků jsme narazily. Představa byla, že články umožní držet pohromadě všechen zaznamenáníhodný herní obsah - zápisy ze hry, přehledy lokací, NPCček atd.

Bohužel, ukázalo se, že ačkoliv to byl zásadní skok dopředu oproti předchozímu stavu, ve skutečnosti to není optimální řešení a pro praktické použití ve větším záběru (zejm. pro delší kroniky obsahující spoustu věcí k zaznamenání) jsou články neohrabané.
Část problému samozřejmě vězí v již řešených nesmyslech typu velmi opruzný editor atp, ale nesmíme být alibisti - na tohle můžeme hodit max. tak 20-30% viny.
Zbytek problému je ve formátu článků - jsou příliš statické, jejich dodatečné rozšiřování příliš neohrabané.

Typický problém by Nerhinn: chtěla seznam NPCček. NPCčka sepsala do článku, jedno NPCčko jedna stránka. Chtěla NPCčka přidávat - jenže v ten moment se jí rozpadla logika přehledu, protože aby je měla abecedně, tak musela vkládat nové stránky mezi stránky již stávající. Tím se ale změnily URL jednotlivých postav - těch, co následovaly v abecedě - protože to způsobilo, že pokud např. měly předtím link s koncovkou "page8", tak teď měly "page9" - a všechny odkazy v diskusích a článcích najendou ukazovaly na špatné postavy.

Nerhinn a spol. tak byli nucení emigrovat pryč z Kostky na wiki web, který v tomhle fungoval mnohem líp.

A abych byl fér, když si vzpoměnu na vlastní dlouhé kroniky, tak měla Nerhinn pravdu - wiki je na tohle prostě lepší. V zásadě zaznamenávám tři základní typy věcí:
- NPCčka
- lokace
- události
plus v závislosti na typu hry ještě nějaké další:
- itemy nebo kouzla
- organizace a mapy vztahů
- ...

A protože hra není statický záznam zpátky ale vyvýjí se dál a tyhle záznamy mají sloužit jako efektivní přehledy o té hře, tak je myslím očividné, že ty věci musí jít snadno provazovat mezi sebou. U NPCček musí být k jakým lokacím se váží (a naopak), u lokací co se v nich událo (a naopak u toho co se událo musí být kde se to událo) a co se kde událo musí zahrnovat kdo v tom hrál roli (a naopak). Atd. i s těmi zbylými.


No a s Gurneym sme tohle řešili že já bych chtěl, abysme mohli mít nějakou wiki strukturu pro podobné účely přímo ve Skupinách, zatímco Gurney se bojí, že už to je přehnaný požadavek a že by možná bylo efektivnější mít nějaký "satelitní" web s wikinami kam by se tohle sesměrovávalo a odkud by naopak bylo nativní provázání zpátky ke Kostce.

Rozseknutí je očividně na Tobě, protože to je otázka přímo se vážící k tomu jak snadné / těžké to bude implementovat.



* okemžitá myšlenka - propojení skupiny s online kalendářem
Autorská citace #69
25.10.2014 16:39 - sirien
add: jinak jsme už u Midday řešili, že částečné řešení nabízí (skupinové) sborníky (co postava / lokace, to článek, který lze ve sborníku řadit dle libosti a sborník samotný prostě shrnuje daný typ článků (postavy, lokace...)

nicméně není to 100% řešení, pořád tam zůstává ten problém toho provazování článků a podobně.


v úterý se dále řešilo ohledně layoutu: Zrušení všech lišt a podlišt kromě hlavní. U diskuse / článku maximálně nad něj vypsat cestu tak jak je na PHP BB. Prostě - pouze jedno horizontální menu které bude rozsekávat pouze hlavní sekce.
a ohledně struktury že by bylo vhodné mít možnost co do dělení samotné Kostky "seskupovat" i samotné klíče (do "klíčenek"? :) ). Tj. například aby v levém sloupci na home potom nebyly zvlášť diskuse k ADnD, DnD 3e, DnD 4e a DnD 5e, ale aby tam byla "klíčenka" diskusí k DnD co je bude zahrnovat všechny (a případné další dělení na jednotlivé edice by pak bylo optional někde přímo v diskusní sekci)


Alnag: To si dokonce matně vybavuju. U té wiki ve skupině by šlo omezit přispívání jen pro členy, což by to snad mohlo vyřešit.


Gurney, ohledně horní lišty: Mě se ten Tvůj návrh pořád nelíbí. Pořád si myslim že bysme se měli od aktuálního třídění Sunrise trhnout pryč směrem k tomu co bylo pro Midday, i když v jiném rozložení.
Záložky "Diskusí" se asi nezbavíme, i když slibuju že budu až do konce věcí přemýšlet, jak to udělat, abysme se jí zbavili... nicméně záložka "články" prostě podle mě musí pryč.

Každá obsahová sekce (tj všechny vyjma filtru a komunity) by měla mít jednotný layout. Osobně bych preferoval, kdyby nahoře byly tři hlavní odkazy věcí, které chceme MY prodat uživatelům, zejména nováčkům (nejspíš pojaté jako ve webu staticky vypsané sborníky), a pod tím bylo třídění podle klíčů, resp. klíčenek.
Sborníky by možná měly mít určení toho, kde se budou zobrazovat (buď v které sekci Kostky nebo ve které Skupině)

Osobně bych dal tyhle sekce (horizontální ouška):

- Pravidla doočíbijící subsekce: PŘEKLADY, RECENZE, HRY V KOSTCE; následuje výpis klíčů (popř. klíčenek) systémů. Levý sloupec ukazuje sborníky

- Hraní doočíbijící subsekce: RADY VYPRAVĚČŮM, RADY HRÁČŮM, ??? (?světy?); následuje výpis klíčů (popř. klíčenek) žánrů. Levý sloupec ukazuje sborníky

- Diskuse (doočíbijící subsekce: PRO NOVÁČKY, ???, ???; následuje výpis klíčů (popř. klíčenek) celého výběru. Levý sloupec ukazuje nevím co, ale rozhodně ne diskuse :) (i když... možná diskuse, do nichž uživatel sám napsal? Je to ale hrozné dublování...)

- Obsah a hledání vyhledavač (google in-site search?) a klíčový filtr (viz OBSAH na Midday)

- Komunita - doočíbijící odkazy: BLOGY, AKCE A SRAZY, SEZNAMKA... (co dál nevim, ještě se tam musí někam dostat skupiny...)
Autorská citace #70
25.10.2014 16:45 - sirien
Sekce PRAVIDLA a HRANÍ by mohly obsahovat výše uvedené... a následné třídění klíčů (klíčenek) by mohlo být třísloupcové:

NÁZEV KLÍČE(NKY) ___ ČLÁNKY ___ DISKUSE

- to, k čemu se stále snažím dostat, je, aby ta horizontální lišta obsahovala logické třídění podle typu (tématu) obsahu a nikoliv podle formy obsahu. Na články a diskuse bych chtěl aby se to rozpadlo až v rámci sekce - zejména když budeme mít diskuse vytažené na Home napravo v Aktualitách a nalevo v klíčenkovém výpisu, tak mít ještě diskuse na horizontální liště by mi přišlo přehnané.
Autorská citace #71
25.10.2014 19:45 - Alnag
sirien píše:
Typický problém by Nerhinn: (...) Chtěla NPCčka přidávat - jenže v ten moment se jí rozpadla logika přehledu, protože aby je měla abecedně, tak musela vkládat nové stránky mezi stránky již stávající. (...) Nerhinn a spol. tak byli nucení emigrovat pryč z Kostky na wiki web, který v tomhle fungoval mnohem líp.


Tohle je i trochu osobní, ale asi takhle. Udržení stránkování by vyřešil nějaký systém, který by stránku unikátně identifikoval, i když se mezi ní vloží další. Nerhinnin problém je ovšem trochu zástupný*, protože podle mne ten reálný důvod migrace na wiki byl o něčem jiném. Ale to asi nemá smysl tady rozebírat. Wiki fungovalo mnohem lépe až na to, že ne... (nebyla návštěvnost, pozornost a konec konců to posléze upadlo a přestalo být aktualizováno).

Takže neříkám, že nějakou wiki-funkcionalitu, ale zase bych to nepřeháněl. Uživatelé často nevědí, co chtějí a přidávání funkcí není prostředek k tomu, se jim zavděčit. Ostatně většina lidí spíš konzumuje, než produkuje. Tudíž primární cíl by možná měl být usnadnit konzumanci případně zjednodušit aktivitu i těm, konzumujícím. Ale jak říkám, jen názor.

__________
* Ono totiž na postavy je v komunitě specifická funkcionalita. Nebo lze mít pro každou postavu jeden článek (tak jako na wiki - překvápko!). To, že je nacpe do jednoho článku bylo primárně rozhodnutí autorky.

V podstatě to jen dokumentuje to, že když dáte uživatelům dost dlouhý provaz funkcionalit, tak Vás na něm oběsí. Protože stránkovaný článek byl prostě vytvořený pro jiný účel.
Autorská citace #72
26.10.2014 00:12 - Dukolm
Alnag: má to nějaký důvod proč něco je linkované na ftp(předpokládám kostky) a něco přiřazeno ke článku čili klasicky?

Přijde mi, že wiki je jen práce navíc (o tom propojení s již hotovým řešením si nejsem jistý) a není potřeba protože pokud se budeme držet myšlenky současné vize tak to splníme, s použitím článků a sborníků.

článek - jednoduchý celek, jen umožnit články bez obrázku popřípadě trošku zjednodušit co se týče zadávání
sborník - sbírka souvisejících článků

Další věc je stránkovaní současný systém s adresou page<number> se mi nelíbí.
radši bych viděl něco ve stylu

Verze 1

http://www.d20.cz/clanky/<uid_clanku>/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
- odkaz na celý článek včetně všech jeho stránek, pokud klient umí JavaScript tak se z toho stane současná podoba jen s tímm že na stránky se bude odkazovat.

http://www.d20.cz/clanky/<uid_clanku>/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html#alternativy-a-variace
+ pro vyhledávač indexuje celý článek jako celek
- při odkazu z vyhledávače(google,...) se zobrazí první stránka i když to co hledal bude na další
- problém při přejmenování stránky nebude odkaz aktuální a zobrazí se první strana.

Nebo to spojit se stávajícím způsobem jen zaměnit page<number> za normalizovaný název stránky
http://www.d20.cz/clanky/<uid_clanku>/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg-alternativy-a-variace.html
- pro vyhledávač se neindexuje celý článek jako celek
- problém při přejmenování stránky nebude odkaz aktuální a zobrazí se první strana.

Verze 2

Vykašlat se na stávající vzhled a udělat to jen jako kapitoly článku s tím že

Odkaz na jednotlivé stránky by vypadaly takhle
http://www.d20.cz/clanky/<uid_clanku>/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html#alternativy-a-variace
Na začátku bude seznam kapitol jako odkazy na záložky v rámci jedné html stránky.
+ pro vyhledávač indexuje celý článek jako celek
- problém při přejmenování stránky nebude odkaz aktuální a článek nebude načten na pozici záložky.


No pro obě verze, pokud se zbavíme toho page<number> tak lze udělat i vychytávku u článku že lze stránky řadit abecedně(protože budou identifikovatelné nezávisle na pořadí v dokumentu)


Klíčenky - taky už jsem uvažoval nad nějakým stromovým řešením klíčů zde záleží jestli zvolit strom nebo klíčenky, na tom jestli muže být klíč ve více klíčenkách
|- Pravidla 
 |- DnD
  |- aDnD
  |- DnD 3e 
 |- Fate
  |- Fate 2e
  |- Fate 4e
  |- FAE
|- Prostředí 


Rozložení věcí, je pro mě teď trochu zmatečné nechcete někde trošku uceleněji psát jednotlivé verze. Ve stylu komponenta(leví sloupec, tělo, horní lišta, ...) a k tomu co by měla obsahovat, ...
Autorská citace #73
26.10.2014 08:04 - Alnag
Dukolm píše:
má to nějaký důvod proč něco je linkované na ftp(předpokládám kostky) a něco přiřazeno ke článku čili klasicky?


Jen historický. V první verzi jsme měli jen FTP. Pak Max přidal funkcionalitu, kterou se to dá přidávat ke článkům (aby si to lidé mohli vyvěšovat sami). No a teď je to tak půl na půl. Píšu to jen proto, abyste na to nezapomněli při překlápění, nikoliv, že by to byla supr fíčura.
Autorská citace #74
26.10.2014 08:06 - Alnag
Dukolm píše:
No pro obě verze, pokud se zbavíme toho page<number> tak lze udělat i vychytávku u článku že lze stránky řadit abecedně(protože budou identifikovatelné nezávisle na pořadí v dokumentu)


Hele zase bacha. To stránkování je tady smysluplně použité u řady dlouhých článků, které rozhodně nejsou abecedně. Takže zase... bude to chtít nějak rozumně překlopit do nového.
Autorská citace #75
26.10.2014 13:46 - Dukolm
Alnag píše:
Hele zase bacha. To stránkování je tady smysluplně použité u řady dlouhých článků, které rozhodně nejsou abecedně. Takže zase... bude to chtít nějak rozumně překlopit do nového.

Bude to pouze volitelná funkce

A přijde mi do budoucna lepší mít identifikátor podle jména stránky než podle pořadí v textu.

Jinak ano co se týče starých odkazů musí ve většině případů zůstat funkční.
Autorská citace #76
26.10.2014 15:08 - sirien
Alnag píše:
Nerhinnin problém je ovšem trochu zástupný*

To je dost dobře možné, nicméně v tom případě svůj zástupný problém zvolila bohužel dost trefně, protože já jsem efektivně narazil na problém takřka identický, ty články jak jsou mi přišly dost neohrabané a o nějaké alternativě jsem vůbec neuvažoval v podstatě z loajality - Nerhinn jsem uváděl jen protože o tom sama nejvíc mluví.

Netýká se to menších věcí, ale ve chvíli kdy dojde na potřebu zrcadlit si tu nějakou delší a tedy i složitější a obsáhlejší kroniku tak se to projeví.

Featura "postav" ve skupinách je problematická a měl jsem k ní výhrady už od začátku a znovu jsem je opakoval při tvorbě Midday - ta předscriptovanost prostě naráží, není dost variabilní pro užití různých systémů a ani co k pojětí v různých kronikách.
Osobně bych jí nejradši zcela opustil a nechal výpis postav jako obyčejné články řazené do sborníku "postavy" (maximálně tak s nastřelenou šablonou textu, kterou by šlo ale normálně editovat - ale ani to není nutné)


Pravda je, že mi nedošlo co píše Dukolm - že s posunem v článcích a vznikem sborníků bysme měli být schopní tenhle problém vyřešit jen upravením pár drobností bez toho, abysme zaváděli celou wiki.

Možná by to chtělo udělat nějakou ukázkovou skupinu... ostatně vůbec bych se rád vrátil k myšlence komplexnějšího intra do Kostky:
- článek s manuálem
- všichni noví uživatelé default welcome PMka
- default záložky na nějaké manuály atp. pro nové uživatele a pro nepřihlášeného uživatele
- ukázková skupina
- pro nepřihlášeného uživatele možná aby někde rovnou strašilo nějaké okénko s how-to odkazama
Autorská citace #77
26.10.2014 16:07 - sirien
Dukolm:

URL článků: S těma URL to je očividné dilema :/

Ta úplně první varianta se mi asi líbí nejvíc, ale jak moc můžeme spoléhat na ten Java Script, zvlášť u mobilních zařízení?

Každopádně tohle bych možná odložil než zjistíme, co všechno vlastně budeme chtít s těma článkama dělat (např. možná nějaké křížové reference tím tagem co jsi psal? Dokážu si představit "tag" kam člověk napíše kus URL a nabídne mu to články které tomu odpovídají - pak na některý klikne a rovnou to vypíše požadovaný A HREF tag - např. chci udělat odkaz na postavu Jacka Norrmana, vepíšu "norrman" a ukáže mi to Deník Jacka Norrmana, kliknu na něj a mám tam rovnou A HREF="bla-bla-bla-denik-jacka-norrmana" Deník Jacka Norrmana /A - to by teda byla vymazlená vychytávka, otázka je jak užitečná a jak náročná na vytvoření)


Klíče a klíčenky Intuitivně bych preferoval klíčenky kam lze věci přidávat a odebírat namísto stromové struktury, ale možná to je tím že osobně mám tendence preferovat dynamičtější a později variabilnější řešení před statickými. Otázka asi je na případy užití, což budou místa kde chceme dát nějaké třídění dle klíčů, ale nechceme ty klíče vypisovat všechny, tj.:
- výpisy diskusí v levém sloupci
- možná rozdělení klíčových sekcí v kategoriích u článků?

Technicky může dojít k překryvu např. u snahy vypsat články k WoD, které zasahují jak do pravidel, tak do prostředí (podobná sitauce se může asi vyskytnout i jinde), otázka opět je jak moc užitečné to případně bude nebo nebodue.


Struktura :/ Slibuju, že se už v blízké době opravdu naučím pracovat s nějakým rozumným grafickým editorem :/

Druhý tab Nightfall gSpraadsheetu

Pravý (zelený) sloupec je statický - jde o "prostor uživatele" kam bych osobně radši nešahal a nechal každého ať si tam věci nastaví, jak sám chce a pak mu je v této podobě zobrazoval všude kam projde (včetně toho, že když si přepne z Aktualit na Záložky a pak změní sekci, tak panel přehledu zůstane přepnutý na Záložkách)

Horní (modré) pole je základní orientační prostor - logo d20 s linkem na home a ouška horizontální lišty která tvoří hlavní rozcestník sekcí celé Kostky, takže by byl zcela neměnný, neměnitelný a statický napříč celým Nightfall.
Aktuálně panuje mezi mnou, G a Sh shoda na tom, že z tohodle prostoru musí nutně zmizet všechna horizontální menu vyjma hlavního - tj. žádná lišta projektů nad logem, žádná pod-lišta sub-sekcí a žádné boxy Aktualit, kterých si lidé stejně nevšímají a berou místa jak sviň.

Střední (červený) sloupec je hlavní prostor sekce, kde se zobrazuje všechen obsah - jako takový je logicky nejvíc variabilní.
Momentálně panuje relativní shoda na tom, že vnitřní podoba všech obsahových sekcí (jakékoliv články či diskuse) by měla být identická; lišit se pak bude jen Komunita (její ouško může být připadně graficky lehce odlišené?) a případně filtr klíčů, pokud tam bude.

Levý (oranžový) sloupec by pak tvořil kontextové menu sekce - tj. měnil by se spolu s červeným sloupcem, ale jeho formát by byl statičtější, napříč Kostkou by dával stále ten samý pohled se stejnou logikou, jen s odlišným obsahem (na Home by ukazoval diskuse, v sekci článků Sborníky atd.)
Aktuálně panuje mezi mnou, G a Sh shoda na tom, že by levý sloupec neměl být uživatelsky variabilní (jak řekl Gurney: stačí, že mám tlačítka napravo, abych je měl všude to bych nevěděl kam dřív klikat)


=========================================================================

Aktuální rozpory a dohady:

Obsah hlavní lišty

Gurney chce, aby tam byly sekce Články, Diskuse, Překlady, Komunita... další dělení na klíče uvnitř sekcí. Kromě toho chce specificky vytáhnout sekci Překlady a v ní mít direct výpis všech nám dostupných překladů.

Já s tím nesouhlasím a chci aby horní lišta byla tříděná podle typu obsahu, nikoliv formátu obsahu - tj. nechci tam ani ouško Články, ani ouško Diskuse, namísto toho tam chci ouška Pravidla, Hraní, Klíče, Komunita... dělení na články a diskuse bych chtěl až uvnitř sekce a to stylem řádkového výpisu:
KlíčČlánky klíčeDiskuse klíče
--- Archivní článekArchivní diskuse
Kromě toho nad tímto samotným výpisem bych chtěl vidět vždycky tři super-kategorie námi protíženého obsahu (v podstatě asi nějaké sborníky nebo tak něco), např. v sekci "pravidla" by to byly ty Překlady, Recenze a Hry v Kostce, u Hraní by to bylo "Pro nováčky", "Pro DMy" a "Pro Hráče" atp.


Note: osobně jsem nedomyslel co udělat s články a diskusemi typu Kultura / Střípky, nicméně na liště zbývá pořád jedno ouško a nebál bych se tam dát třeba sekci ZAJÍMAVOSTI
Autorská citace #78
27.10.2014 01:41 - sirien
V onom druhém tabu Nightfall spreadsheetu

...jsem nahodil:
- mojí představu obecného layoutu
- mojí představu layoutu HOME
- mojí představu layoutu vnitřku obsahových sekcí
- mojí představu layoutu vnitřku skupinové sekce (kombinace současného, Midday a pár dalších myšlenek navíc, trochu s důrazem na konsolidaci věcí do kompaktní podoby)
...s pár poznámkami okolo.

...očekávám samozřejmě krutou kritiku a jízlivé komentáře :)
Autorská citace #79
27.10.2014 15:09 - sirien
si s tim dál hraju - Layout pro Komunitu a Skupiny sem hodil na třetí tab. Na ten druhej sem přidal ještě klíče, ale nic převratného tam neni
Autorská citace #80
27.10.2014 16:09 - sirien
Jedna věc k sekci Filtru Klíčů (Midday "Obsah"). Přemýšlím, co asi tak udělat s levým sloupcem.

Jedna možnost je dát do něj kompletní přehled všech sborníků (vyjma skupinových), což je poměrně lákavé.

Na druhou stranu je pro mě ještě lákavější použít levý sloupec pro umístění samotného filtru klíčů (tím se vyhodí z hlavního středového sloupce, který tak zůstane jen pro výpis samotného obsahu)

V druhém případě je ale otázka, kam dát sekci sborníků jako takovou - protože je sice hezké je mít v levém sloupci jednotlivých sekcí, ale také by to k nim chtělo nějaké samostatné rozhraní (nebo ne?)

Jinak samotný výpis klíčového filtru bych
a) oddělil od vyhledávání
b) asi zobrazil standardně jako výpis článků a diskusí, tj. v tom řádkovém přehledu co máme teď (Max na Midday tlačil ten původní layout co je teď u blogů, ale já bych se ho popravdě naopak nejradši úplně zbavil, tj. vyhodil ho i z blogů a dal k nim ten co je u článků a diskusí. Zaprvé mi přijde značně lepší a zadruhé jsme si v podstatě řekli, že chceme napříč Kostkou co nejvíc unifikovat pohledy, takže mít dva způsoby zobrazení obsahu je pitomost)

Určitě bych z něj vyhodil "klíče" skupin, protože to je věc která v tohmle rozhraní nemá co dělat.

EDIT: doufám, že to aspoň čtete, protože si tu připadám jakobych si tu povídal monolog sám se sebou :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1031551361084 secREMOTE_IP: 54.197.64.207