Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
26.9.2014 20:29 - Alnag
Padá tma jo? :)
Autorská citace #2
26.9.2014 20:37 - Dukolm
No ticho už padlo tma je na řadě :-D
Autorská citace #3
26.9.2014 20:42 - sirien
Twilight se Dukolmovi nelíbil, že prej nechce číst poznámky srovnávající kvalitu webu s knížkami které neobsahují upíry :)
Navíc Sunrise a Midday byly taky poetičtější varianty obvyklejší slovní zásobě, tak mi to přišlo odpovídající :)
Autorská citace #4
26.9.2014 20:48 - sirien
Každopádně k věci - osobně bych navrhoval nahodit nějakej gDocs dokument nebo spreadsheet a nějak utříděně do něj průběžně sepsat:
  • Všechny funkce Sunrise od velkých po drobnosti
  • Všechny funkce nerealizovaného Midday od velkých po drobnosti
  • Všechny "bug" a feature-requesty co se nám tu nahromadily
  • A všechno co jsme do Nightfall chtěli zakomponovat
...a tenhle seznam vzít a pak proškrtat o věci co nepotřebujeme/nechceme/neladí s jinými a zůstat u toho co tam zbyde, přičemž bych se osobně asi zkoušel držet u KISS filosofie - upřímně, výsledná verze Midday byla na můj vkus relativně přeplácaná věcmi u kterých si nejsem jistý, že by se kdy užily, naopak tu je dost simple věcí které fungují a které se bude hodit protížit.

Taky by bylo dobré pamatovat na to, že ten web taky bude potřeba za běhu spravovat a případně upravovat, takže velké množství provázaných funkcionalit asi nebude úplně friendly
Autorská citace #5
27.9.2014 09:55 - Alnag
Já zároveň říkám rovnou, že s ohledem na to, že plánuji svou kariéru aktivního admina pověsit na hřebík zhruba za rok (k desátému výročí), tak berte můj hlas v dalším vývoji už jen jako poradní. Tohle bude siriene tvoje dílko a Dukolmovo dílko. Dobře si jej "poroďte". :)
Autorská citace #6
28.9.2014 16:19 - sirien
No, já myslím že ani poradní hlas není nikdy na škodu - zejména když to má být poradní hlas někoho kdo byl věci přítomen jako hlavní aktér ještě předtím než vůbec vznikla první verze celé věci, že :)
Zcela vážně - zkušenost se počítá a kontinuita má podle mě význam, nemám moc rád přílišné revoluce, obvykle nejsou moc k užitku.

Feature list spreadsheet
Autorská citace #7
28.9.2014 16:29 - sirien
(Gurney, ShadoWWW: doufám že nemáte za to že ste v téhle diskusi omylem :p

EDIT: PS - takový random dotaz - chceme si to tu řešit v úzkém kroužku nebo chceme přizvat i nějaké další místní "staré firmy"? /EDIT)



Jinak co se týká CELKOVÉ KONCEPCE pro Nightfall:

- myslím že je jasné že chceme zachovat důraz na články ("trvalý" obsah) a související charakter webu.

- stejně tak diskuse. Popravdě řečeno, osobně bych rád diskuse (zejména jejich třídění, orientaci v nich atp.) pojal tak aby byla ještě lepší - vůbec by mi nevadilo zkusit napomoct zvýšení diskusního života tady

- osobně bych rád ještě víc protížil komunitu a sociální rozměr webu - ne že bych z toho chtěl dělat sociální síť nebo tak, ale přijde mi, že tu na jednu stranu máme podporu sociálních feature a na druhou stranu si podrážíme nohy jejich nedotažeností.
Celkově to myslím vzniklo tím, že jsme na Sunrise nakopli komunitu střelbou z automatické brokovnice - nastříleli jsme hromady funkcionalit, ale netušíc které z nich se chytnou jsme to kapku přeplácali a některé věci nedotáhly. Typickým příkladem jsou sekce Skupin, které si fakt říkají o prořezání a zjednodušení (Aktuality a Bleskovky se tam duplikujou a popravdě mi přijde že jsou obě relativně k ničemu, systém "postav" si říká o konverzi na prosté články atd.


Za sebe bych hrozně rád protížil Archivní obsah - kdykoliv přijdu někam na sraz tak box Archivu všichni chválí, jenže je takový... moc umírněný, klidně bych to pojal rozsáhlejc aby generoval třeba i pět věcí naráz na jedno načtení.


A jedna malá heretická myšlenka - Původní Kostka měla tří sloupcový layout, Sunrise šel dolů na dva sloupce... a já osobně bych se popravdě možná nebránil návratu k třem sloupcům? Pokud se pro ně najde využití, samozřejmě.
Autorská citace #8
29.9.2014 13:42 - Dukolm
Tak jsem si to prošel tak nějak nahrubo.

Hlavní věcí i podle statistiky tu jsou články, pak až diskuze a nakonec ostatní věci.

No myslím že hlavní otázkou bude zachování kategoijí? Nebo plné nasazení klíčů.

Co s projekty? cca podle mě nepožívané jen CPH (lze v pohodě nahradit klíčem).

Technické odhady:
Zůstaneme u
PHP - pokud se toho nechce ujmout někdo jiný, plánuji použít Nette Framework
MySQL - lepší asi nebude rozhodně databáze kostky bude potřeba upravit asi nejtěžší část
Autorská citace #9
29.9.2014 14:10 - Alnag
Projekty bych zrušil. Dnes to jen mate. Byl to dávný pokus, který nějakou dobu fungoval.

Statistiky nejsou úplně všechno, jsou tu i věci, které napřímo používá menšina (např. překladový klíč), které ale slouží zprostředkovaně všem. Spíš je otázka co zavřít (např. systém pro online hraní - Kroniky) a co zakonzervovat ve stavu v jakém to je (pokud to lze) - např překladový klíč.
Autorská citace #10
29.9.2014 14:24 - Dukolm
Jako projekty beru jen stránky běžné kostky jen s vlastním obsahem, logem,... (CPH, Arda, ...)

Překladové klíče chci zachovat(z mého pohledu je to modul a důležitá součást kostky, ne projekt)

Co s kronikou to je otázka podle mě nepoužívaný, musím se kouknou do db na poslední aktivitu. Co sním dál mohu nastínit až po analýze celého modulu.
Autorská citace #11
29.9.2014 14:31 - sirien
Projekty překlopíme na klíče a případně sborníky / skupiny, ten koncept už dávno dosloužil.

Kategorie - za sebe jsem rozhodně za jejich kompletní zrušení a zapomění a na plný přechod na strukturu stojící jen na klíčích - ostatně tak byla koncipovaná i Midday (původní kategorie se jen přehodily na nový typ klíče).
Konkrétní podobu struktury to chce ještě probrat. Původně jsem byl pro silně progresivní variantu a Max mě strhnul zpátky a do Midday zakomponoval třídění konzervativnějc, zpětně musím uznat že v jeho pohledu něco je, ale jestli zkopírovat strukturu kterou mělo mít Midday nebo jestli jí upravit je do diskuse.

Související otázka je co s ideou sborníků. Stále jsem jejich silným zastáncem, na Midday je Max zredukoval a vložil je do webu spíš na pozadí, já bych je pořád rád viděl víc v popředí - ale to taky souvisí s tím jak se nakoncipují nové skupiny.


Ohledně "statistik" - osobně to vidím tak, že Kostka se skládá ze dvou různých oblastí - z "populární" a z "hlubší". Populární je ta kam chodí běžní a náhodní návštěvníci - články, diskuse, blogy, možná v základní podobě skupiny. Hlubší je pak ta kterou sice využívá jen pár lidí a na pohled tedy je navíc, ale ve skutečnosti má vysokou přidanou hodnotu - tj. SRD, Překladové klíče atd. Tu hlubší bych nerad ztratil, protože dává celému webu kvalitu kterou uživatelé jinde moc nenajdou.

Se SRD nemám zkušenosti (předpokládám že to je nějaká wiki-based struktura?), ale překladové klíče jsem koukal a musím říct že bych je radši viděl poněkud odlišně - aktuálně to je heslovitý systém 1:1, což ale když člověk potřebuje něco dělat není moc ono, radši bych udělal nějaké jednoduché editovatelné tabulky kdy člověk vidí celou jednu kategorii klíče naráz.

Ke Kronikám se vůbec nemůžu vyjádřit, takřka nikdy jsem je ani neotevřel, nemám šajnu kolik lidí tam vůbec chodí, jak sou složité ani nic podobného. Na druhou stranu co pamatuju Dukolm kdysi psal že to je nejvíc advanced play-by-post systém v ČR tak je trochu otázka jestli by to nešlo do budoucna silně zapropagovat a protížit a nezískat na tom nějaké bodíky a uživatele k dobru...
Autorská citace #12
29.9.2014 19:46 - sirien
Ok, prošel sem celou Kostku a vypsal každou funkcionalitu co sem potkal. K pár sem napsal nějaké poznámky abych je nezapomněl...

...klidně komentujte nebo doplňujte.


Jinak myslím že pro Nightfall jsou koncepčně dvě hlavní otázky ohledně zásadních změn:

První je otázka struktury obsahu - týká se článků, diskusí, blogů a jejich řazení a provázanosti (a vyhledávání)

Druhá je otázka komunity - na Sunrise jsme udělali první krok k téhle sekci, ale i když to byl z počátku silný progress tak rychle zastarala a teď je nedostatečná, její užitnost mi přijde dost opadla. Celou tu sekci to bude chtít předělat skoro od základu.

V zásadě tam vidim několik stěžejních témat:
- blogy autora
- skupiny a jejich fungování
- celkové komunitní pojetí

To první v zásadě vpohodě a jde spíš o dílčí změny tam nebo onde.

To druhé je problém - tak jak jsou je potřeba je pročistit a případně doplnit o další funkce. Faktem je, že aktuálně nám v prostoru pro skupiny začaly konkurovat věci jako Facebook nebo Google groups a chtělo by to vymyslet nějaké koncepty které dokáží užitností tyhle přebít.

V hlavě jsem měl několik "featur" které tu teď nejsou ale mohly by sloužit dobře. Třeba utvořit nějakou simple-wiki pro popisy světa a postav. Případně vložit nějaký aspoň simple generátor mind-map.
Možnost skrytých diskusí by mohla odstranit jednu nevýhodu co tu máme (učinit skupiny ještě soukromější - původně jsme to nechtěli protože jsme chtěli vyšší interaktivitu, ale to buhožel stejně moc nefunguje). Pojetí článků skupiny do skupinového sborníku s defaultně nabídnutými kategoriemi by mohlo přidat opticky lákavost.

To třetí je něco co je potřeba vytvořit od základu. Popravdě ani moc nevím co přesně od toho sám chci.
Bylo by super kdybysme nějak zlepšili / rozjeli systém seznamky.
Další věc je že bych rád něco co by usnadnilo domluvy na ad-hoc srazech a domlouvání one-shotů v nějakém místě a čase, prostě takové komunitní rande.
Ale jak píšu, konkrétní představu zatím fakt nemám.
Autorská citace #13
29.9.2014 23:30 - Alnag
sirien píše:
Facebook nebo Google groups a chtělo by to vymyslet nějaké koncepty které dokáží užitností tyhle přebít.


A nebo integrovat. Když je nedokážeš porazit, spoj se s nimi.
Autorská citace #14
30.9.2014 00:00 - sirien
Taky možnost. Dva problémy. Zaprvé že bych nerad uživatele Kostky nutil do přímého užívání FB nebo G, zadruhé a to je horší je to, že my nemáme konkurenci danou jedním nebo druhým - já prostě jen vím že někteří lidé řeší svojí hru na gGroups, někteří na FB, někteří dávají data o své hře na nějaký wiki-web jejich hru shrnující... což se nedá pokrýt, museli bysme se rozhodnout a v tom případě je potřeba velmi pečlivě zvážit který model bude nejvíc konkurenceschopný a dlouhodobě technologicky nejstabilnější.
Autorská citace #15
30.9.2014 00:42 - Dukolm
Jen poznámka, nápad, myšlenka co integrovat verzi kronik do skupiny. Možnost si vytvořit herní diskuzi typu PbP.

Jsem tak pokukoval co se hraje za témata aktuálně v PbP hrách na Andoru nebo různě po blogách a vítězí dost adaptace seriálů a filmů. A obvykle tam chodí mladší ročníky, úmrtnost her je poměrně vysoká(tak zařvala i Omega na kronikách).

Kroniky ve své době byly hodně dobré svým deníkem jako jedna z mála neorientované na DrD 1.6, aktuální porovnání netuším.
Autorská citace #16
30.9.2014 01:10 - sirien
No tak to je rozhodně zajímavej nápad :D Hezká interaktivní funkcionalita co může fungovat i v kombinaci s normálním hraním, se mi docela líbí (hh, kdo kurva potřebuje Končinu na interaktivní RPGčka :D )

Otázka je jak to pak zakomponovat a propojit nebo nepropojit... nicméně to můžeme řešit pozdějc, tenhle nápad je určitě cool.
Nejspíš to ale bude vyžadovat nějaké úpravy pro diskuse a možná články, minimálně skupin, aby to umožňovalo různé viditelnosti nebo neviditelnosti. Možná nějaké pochybné tagy co umožní udělat že něco je viditelné jen pro někoho atp.
Autorská citace #17
30.9.2014 15:14 - Gurney
Nebojte se, lurkuju vás, jen jsem ještě neměl moc čas se k tomu vyjádřit.
Autorská citace #18
1.10.2014 20:56 - Gurney
Náhodné myšlenky, je dost možné že už jste lecos z toho probírali a třeba i zavrhli...

sirien píše:
- myslím že je jasné že chceme zachovat důraz na články ("trvalý" obsah) a související charakter webu.

- stejně tak diskuse. Popravdě řečeno, osobně bych rád diskuse (zejména jejich třídění, orientaci v nich atp.) pojal tak aby byla ještě lepší - vůbec by mi nevadilo zkusit napomoct zvýšení diskusního života tady

Naprosto souhlasím.

sirien píše:

- osobně bych rád ještě víc protížil komunitu a sociální rozměr webu - ne že bych z toho chtěl dělat sociální síť nebo tak, ale přijde mi, že tu na jednu stranu máme podporu sociálních feature a na druhou stranu si podrážíme nohy jejich nedotažeností.
Celkově to myslím vzniklo tím, že jsme na Sunrise nakopli komunitu střelbou z automatické brokovnice - nastříleli jsme hromady funkcionalit, ale netušíc které z nich se chytnou jsme to kapku přeplácali a některé věci nedotáhly...

V současné podobě mi dvacka a její funkce přijde jako čarodějná věž - má neuvěřitelný množství strašně cool funkcí, ale některý jsou v tom webu tak zahrabaný, že kdo nebyl u toho když se vytvářely je pomalu ani nemá šanci najít. Kroniky budiž příkladem - já sám jsem zjistil že tu jsou tak někdy před rokem (a to tu trávím nezdravě mnoho času) a stejně naprosto netuším co se v nich děje nebo jestli je někdo vůbec využívá.

Alnag píše:
Projekty

...jsou podobný příklad. Trochu překvapěně jsem (když se začal vysílat seriál) zjistil že Ice Fire je dost živá stránka.

imho by všechno tohle nemělo být rozstřelené do několika různých lišt, ale v nějakém přehledném rozbalovacím menu (buď v tom diskutovaném třetím sloupci nebo pod dnešníma novinkama), kde rozkliknu Projekty/Spřátelené stránky a rozjede se mi seznam s odkazy na stránky, které dneš už fungují víceméně samostatně (Icefire, Icaenel). To samé třeba Komunita, která má výborné funkce, ale opět dost zakopané (seznam skupin by zasloužil aktualizaci btw).

CPH, Dragonlace, Arda a další jsou dneska jako samostatné projekty úplně zbytečné, měly by to všechno být standartní články jen s příslusným keywordem.

Btw s různými wiki a cizími blogy - přijde mi že v současnosti se dvacka až příliš snaží všechno soustředit v sobě. Pokud někomu vyhovuje wiki, nesnažil bych se mermomocí udělat lepší wiki, ale radši mu dal možnost někam viditelně umístit svůj odkaz na svoji stránku. Seznam odkazů na wikiny/blogy uživatelů d20 v podobném stylu jako je dnes seznam skupin (jen přístupnější) by byl výborný.

Hodně mě zajímá jak nahlížíte na diskuze viditelné jen pro skupinu, mimo jiné i proto že jsem chtěl (nezávisle na Veronice, která to navrhla ve vržených kostkách) o jednu sám požádat. Momentálně totiž domlouvám hry skrz Gmail, PMky a občas ještě normální diskuzi a je to strašně schizofrenní, neveřejná diskuze by mi v tom dost pomohla. Neveřejná protože potřebuju občas probrat něco osobnějšího rázu a krom toho si takhle lidi občas potřebují sdělit adresy kde se bude hrát. Pokud by jste měli pocit že by se tím dvacka mohla až příliš rozbít na soukromé diskuze, nechal bych aspoň možnost aby si třeba zakladatelé skupin mohli o "neviditelnou" diskuzi požádat.

Drobnost k blogům - chybí možnost udělat dobře vypadající blogpost třeba o jedné větě, taková "myšlenka dne" hlavně k vyprovokování diskuze. K tomu by ale víceméně stačilo zrušit nutnost aby měl blogpost obrázek.

Počet shlédnutí u článků by byl motivační a napověděl by autorovi o co je zájem a má tedy příště psát. Možná tlačítko "Like" ? :)

Vůbec nejpalčivější věc je dle mého ale vkládání článků. Dle mého každý kdo je schopen napsat post do diskuze a opatřit ho funkčním odkazem (a netvařme se že je to rocket science) by měl být schopen napsat článek a měl by to mít zjednodušeno tím že se před ním objeví stejné rozhraní jako už zná (nebo s jen několika novými tlačítky s tagy navíc, stačily by tak 2-3 velikosti nadpisů, vycentrovat, tabulka (i když chápu, že ta obsahuje docela dost proměnných a mohla by být trošku tricky...)). Pokud si chcete nechat i současný systém vkládání (asi zálěží na tom kolik lidí ho používá), klidně, ale nemělo by to být default nastavení

Dukolm píše:
Midday which never was

Už jsem to kdysi viděl, pobavily mě hlavně levly/hodnosti a achivmenty :)
Autorská citace #19
1.10.2014 22:12 - sirien
IceFire už ale není projekt, to byl projekt a Alek se s ním odtrhnul dopryč na vlastní web. Odkaz v záhlaví je naše přátelské "good bye and good luck" projektu který vyrostl do vlastního.

Z "projektů" kterých tu kdysi žilo asi deset nám tu efektivně teď zůstal jen Iceanel a CPH, přičemž CPH jen napůl, protože Jers se odstěhoval pryč. Musím si ten jeho web prohlídnout a zjistit na Dálavě po čem všem vlastně touží, protože bych rád Jerse nalákal s CPH/Omegou zpátky k nám - ale chápu že nemá zájem, pokud tu nemá to, co potřebuje.
Arda, DragonLance atd. sou v podstatě... archivy dřívějších projektů. Svého času sloužily dobře ale dneska máš pravdu - osobně bych jim ani nedával Klíč a normálně bych z nich udělal jen sborník (pokud teda budeme mít sborníky)


S Kronikama je tenhle problém od začátku, byly málo propagovaný. Ten Dukolmův nápad přenést celou jejich pointu jako funkci Skupin se mi právě proto hodně líbí.

U seznamu skupin jde hlavně o tu archivaci - protože existují nějaké důvody k jejich nemazání, které kdysi vznesl Max (hlavně to že někdo třeba skupinu nepoužívá, ale chce jí mít jako ukázku toho že něco hraje nebo si jí nechat jako upomínku dohrané hry a tak)


Seznam (plnohodnotných) blogů uživatelů je dobrý nápad, ale u wikin nesouhlasim - tam nejde o to agregovat všechno do Kostky, tam jde spíš o to najít nejvhodnější formu pro to co tu chceme mít. A když si vzpomenu na svoje obsahově rozsáhlejší hry jako byla třeba Pavučina tak upřímně musím souhlasit, že wiki by tehdy i mě sloužila líp - ergo odvozuju, že pro uchovávání informací o živé hře (lokace, NPCčka atd.) - což je to, co tu mít chceme - je wikina lepším formátem než stránkovaný článek.


Ohledně neviditelných diskusí - kdysi jsme je zamítli, protože jsme měli předtavu toho, že viditelnost zvýší interaktivitu a přinese obsah a že to stojí za omezení uživatelské pohodlnosti. Osobně jsem byl tenkrá proti jejich zavedení. Bohužel záměr se nepodařilo naplnit ani trochu a ukázalo se to být silně kontraproduktivní, takže jsem názor změnil a ano - neviditelné diskuse uvnitř skupiny bych na Nightfall nově rád viděl taky.


Ad blogpost bez obrázku - to by snad neměl být problém... jako tenhle koncept mě nikdy nenapad, ale nevidím důvod proč to nezkusit, není co ztratit...


Ad "Like" - musíme probrat jak moc jsme ochotni se "děvkařit" se sociálníma sítěma - ať už FB, G+ nebo Twitter. Max kdysi prosazoval že ne a když už tak jednu, já jsem naopak za to že ano, ale jen do určité míry a pokud ano, tak s co nejvíce.


Ad vkládání článků - tohle sem už opakovaně řešil s Dukolmem na IM. Já chci jeden sjednocený simple-editor který bude procházet celou Kostkou a chovat se všude (články, diskuse, PMky...) úplně stejně - vstupem i výstupem. Že některé moduly mohou mít bonusové možnosti (např. články k tomu navíc budou mít možnost WSW editoru - nějakého jiného než je ten dnešní poznamenávám - už je bonus navíc, ale základ aby byl všude stejný.
Současný systém vkládání tu všichni nenávidí... mě ho Max po dlouhém nadávání hackem zdrojáku vypnul (doslova tam bylo něco jako "if ID sirien, then no WSW"), Dukolm si ten hack zkopíroval pro sebe skoro hned co dostal přístup do databáze a Alnag pokud vím postuje pomocí offline editorů přes blogspot nebo co.


Levely a Achievementy byly na původní před-Sunrise Kostce a na Midday to byla Alnagova idea toho, že to bude lidi víc motivovat k účasti na obsahu... já to považuju za nesmysl a opruznou věc navíc co bonusově může odradit nováčky od zapojení se do diskuse a radši bych se bez toho obešel.
Autorská citace #20
2.10.2014 10:19 - Alnag
Kostka neměla Levely, ale CzechDnD ano. A já je s nadšením sbíral. Mohli jste mít jednu až pět lebek pod svým jménem v závislosti na počtu příspěvků. Ale nikomu to nenutím.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079224109649658 secREMOTE_IP: 54.198.45.0