Leese Dailen
18.5.2017 12:09
Last Course
Diskuze k nové kampani ve vrcholné době Impéria, ještě před zrodem Rebel Alliance...
9.11.2017 16:01 - tony
Takže jak to vidím já pravidla komplikovaný nejsou jenom se to nedá použít v HardcorPureSWSáze v nějaké "obyč spejs opeře" by to neměl být až takový kánonový problém.
9.11.2017 17:17 - Leese Dailen
Tony píše:
jedná se o stránku kterou sem jsem postoval :) jsou tam knížky pravidel( i ke konstrukci odí)
masterwork by měl jít dát na každou součástku,neboli podle mne tu věc ze seznamu kterou chceš dát na lod.Pravděpodobně včetně trupu.Naneštěstí šance na masterworkovej trup lodi je normálně nízká.

Stranky scribd obsahuji tisice knizek a to jak originalnich, tak od fanousku, takze pro referenci je to jako by to rikali v televizi. Pouzit se da samozrejme cokoliv :-)
12.11.2017 19:05 - tony
Takže ještě jednou
Starship galaxy a starship galaxy optimize

Device masterwork
- znamená to že každá součástka lodě může být silnější(+2) a dávat bonus za ekvip(+1)?

proč to je ve světě SW takovej problém,přijde mi že efektivita je dost vysoká aby se to vyplatilo komukoliv krom imperia který jede na kvantitu.

a jak by to fungovalo dohromady?
Iont motor +1 ekvip bonus na piloting a +2 můf nebo Dex
trysky -"- -"-

dohromady +2 piloting , +4 Dex nebo můf / +10 % ceny no já nevím dejte mi to na lod desetkrát , děkuju.
13.11.2017 13:16 - Leese Dailen
tony píše:
(32) SoG
Craft starship :CČ 10+ 1/10 CP
úspěch dává: +2 repair ship/vehikl
zlevňuje upgrady lodě

SoG optimalize
(22) tech specialist mastercraft device +1 ekvip bonus,+1 strenž ekvipu

Tech specialist je to co pises/pisu, neda se to scitat ani pouzit obecne na lod, na to jsou tam polozky v kolonce Vehicle (Dex +2 nebo rychlost +1/4 nebo stit +5). Tebou zminene bonusy jsou pro Device neboli zarizeni/nastroje ne na soucasti lodi. Je to ale dost zmatene napsane a jak jsem psal uz vise ne uplne jasne definovane, co kam patri.

To Craft ship jsem nikde nenasel, kolem strany 30 jsou pravidla pro manevry a boj. I instalace modifikaci je tezsi nez to co pises, takze to asi bude nejake domaci pravidlo.

Iontove motory zvysuji rychlost lodi
trysky zvysuji dexteritu lodi
oboji jsou modifikace lodi za EP (je jasne definovane, kolik toho muzes na lod nainstalovat a za jakou cenu).

Jeste me naapada zminit, ze originalne lze take utok lodi zvysovat skladanim zbrani do baterii. Za kazdou dodatecnou zbran, ktera nestrili se pridava +2 do utoku (jako, kdyz nekomu pomahas) a jeste si tim zvedas poskozeni zbrane pri dobrem zasahu. Neni to omezene, takze kapitalky mely klidne +16 na utok jednou zbrani.

Ciste podle pravidel je to tedy jak jsem psal, jakekoliv upravy bych ocekaval az po dohode s GM, ktery danou hru povede.
14.11.2017 02:30 - tony
já si pod kolonkou ship představím ten základní trup kterej v těch tabulkách taky je.Ostatní mi přijde jako kolonka výbava/device.

Nejsem si jistej jestli je dobrý linkování VS dávání jednotlivejch zbraní,přeci jen je to D20 systém.
14.11.2017 02:49 - tony
abychom si úplně rozuměli:
Ship designer dává lodi +2 dex (feat) bez ohledu jestli tam jsou nebo nejsou ty trysky.
Tudíž z logiky věci by ty device bonusy měli jít na trysky taky přidat.
Možná by se vyplatilo vygooglit to :),nebo se zeptat fibriho.A v tom případě se i zeptat Andy a Pavla.........
14.11.2017 14:01 - Leese Dailen
Ship Designer nedava zadny bonus jako zaklad a dokonce to neni ani mezi moznostmi zlepseni lodi timto featem. To co ti pisu je fungovani Saga edice pravidel tak, jak je chapu. Muzu se samozrejme mylit, ale mam s tim jiz nekolik let praxe, kdy jsem se tim prubezne zabyval (oba ty featy Leese mel a pouzival). Pokud mi neveris, klidne se obrat na nekoho jineho.
15.11.2017 22:49 - Tony
evidentně se někde míjíme.Skusím to znovu:
Ship designer/tech specialist mají možnost dát lodi(vehiklu) +2 Dex,+2Str,+1 move.Jako další možnost je že dávají bonus něčemu co se tam označuje jako Device a podle mne to je lodní výbava.Např. Mastercraft device který dělá to co říkáme.Z toho jak to je napsaný mi vyplívá že mohu mít obojí.Nebo mohu toho mít na lodi víc a nastávají dvě možnosti:
mám toho na lodi víc a co jde se sčítá.
Mám toho na lodi víc a nesčítá se nic ,místotoho se bere nejvyšší bonus.

Nedává mi vůbec smysl že na lod jde namontovat jenom jedna vylepšená součástka.
Promiň ale tomu neuvěřím bez ohledu na cokoliv co řekneš,NE kvůli tomu že to říkáš ta ale proto, že tomu opravdu neuvěřím.
16.11.2017 11:26 - Leese Dailen
Taky si myslim, ze se mijime a k tomu mam pocit, ze cerpas z nejakych neoficialnich pravidel (coz by u tebe nebylo neobvykle).
Co muzes davat za bonusy temi featy jsem uz rozepisoval, vic tam toho opravdu neni a nevim odkud cerpas ty to co pises. Prijde mi to jako dost pokrouceny vyklad tech pravidel.
V zakladu se snazim vychazet ciste z pravidel a souhlasim s tebou, ze to uplne nedava smysl (jak jsem uz psal drive). Take by se mi libilo, aby sly vylepsovat jednotlive casti lodi (napriklad ty zbrane) a ne jen vymenovat za lepsi (cely EP system).
16.11.2017 20:43 - tony
souhlas čerpám z kdečeho :)
tudíž co to dát do pořádku,tak aby nám to vyhovovalo?
18.11.2017 15:26 - Leese Dailen
Tady prave zacina byt dulezita otazka, pro koho se to dela. Sam jsi videl reakce, kdyz jsem se pokousel dat dohromady jine casti pravidel tak (potom co jsem videl ja, jsem uz nemel chut se do lodi vubec poustet), aby byly podle me optimalni. Problem je, ze pokud maji ta pravidla nejak fungovat dohromady, tak nelze jen rozhazet jednotlive mechanismy na svedsky stul a kazdy si vybere, co se mu libi. Musi to mit nejakou vnitrni logiku, ktera nebyva na prvni pohled zjevna, konsistenci v cislech, aby nejaka cast nebyla prilis silna (ostatni hraci jsou pak smutni a kazi to hru).

To cele znamena docela dost cisel a matematiky, kterou musi clovek schroustat nez se do toho pusti a ve vysledku dost casu a energie. Nemam asi nic moc proti tomu to zkusit, ale rad bych za tim videl nejaky vysledek, ktery stoji za to.
18.11.2017 18:06 - tony
Ja si nemyslím že by problém v družince vznikl kvůli pravidlům.

A podle mne by nebylo špatné mít možnost tunit lodě ve velkém.Asi to bude chtít předělat ty archetypové lodě(Victory,Executor apod.)a dát jasná pravidla a mechaniky na množství těch věcí které do lodí jde dát.Osobně si myslím že se tím zruší Starwars efekt a vznikne "obyčejná Spaceopera".V tomhle okamžiku je k lodím podle mne potřeba dodělat "jenom" to,kolik těch věcí jde v ní vylepšit a co se s čím sčítá a nesčítá.Všechno ostatní tam už je.
18.11.2017 18:53 - Fibriso
Tony píše:
Ja si nemyslím že by problém v družince vznikl kvůli pravidlům.


podle toho, co tu čtu, (nebo spíše četl) je to přesně naopak....
19.11.2017 17:21 - tony
když už tu seš Fibri jak vidíš ty to upgradování součástek,speciálně ten Masterwork device na každý součástce?
19.11.2017 18:46 - Fibriso
rozhodně by se to nemělo sčítat, celkově by se měl brát jen ten nejvyšší a možná, opravdu možná, nějaký bonus, přičemž masterwork na každé součástce je dobrý, pokud ti nějakou ustřelí, neztratíš +.

Zároveň je to skvělý způsob, jak utratit opravdu velmi velké množství peněz. protože jak je známo, loď potřebuje údržbu a když je tam tolik speciálních součástek, tak se to rozhodě nějak projeví. dobrým příkladem je Falcon, kterej Han s Chewiem skoro furt opravují a skoro furt je tam něco rozbitého :D

celkově, tohle je totiž další nejasná díra v pravidlech...takže finální slova má GM.

Takže..... pokud by to bylo na mě, tak OK, každá součástka dává bonus a může se to nějak sčítat (třeba ta jedna dá +2 a každá další +1), ale bude to drahé a protože to není standart, co do té lodi patří, tak zároveň dává šanci, že selže , +5% za každou další součástku, pokud neudělá údržbu před každým letem (cca 1 hodina na součástku), takže při dvou bude 5%, a pokud si jich tam někdo dá 6, bude mít bonus +6 ale 25% selhání při každém použití, pokud neudělá údržbu.... a vzhledem k tomu, že to není standart, tak údržbářský druid jaksi Nope, musí si jí udělat člověk (nebo jiný humanoid)
20.11.2017 15:12 - tony
dobře,tohle v případě že to dává stejný bonusy může být a co když to dává každá jinej?Konkrétně:
Trup +1 ekvip bonus k pilotáži (prostě se s ní líp manevruje)
+1až2 k síle lodě
Sensory +1 ekvip bonus na perecepci
+1až2 k síle sensorů = +1až2 k Use computer
Iont motor +1 ekvip bonus k pilotáži
+1až2 k Move lodi za sílu motoru
Trysky +1 ekvip bonus k pilotáži lodě
+1až2 k Dex odi
--------------------------------------------------------Za mne =
+1 Ekvip bonus k pilotáži a percepci
+1 až2 k síle lodi,můvu lodi,Dex lodi,Use komp.
-----------------------------------------------------------------
a stratí se ty +1 ekvip bonusy k pilotáži lodi které tam jsou "navíc".
Každá z těch součástek se prodraží o 10K nebo 10% podle toho co je víc.
údržba a opravy lodě bych penalizoval +2 k cč přecijen na to nejsou zvyklí.
A hned bych udělal maximum k zastřelení každého předáka v loděnicích kterej mi bude říkat že kvalitní součástky jsou problémově použitelný.
20.11.2017 19:00 - Fibriso
jo, kdybych by GM, tak klidně, a nezapomeň na 4 hodinovou údržbu před každým letem, popřípadě na 20% fail systému, tj, vypne se náhodný systém (nebo více systémů, podle toho, jak moc jsi nakrknul GM´), který je na to propojen nějak napojen. (zbraně, navigaci, štíty, motory, senzory a další mnohem veselejší věci jako třeba podpora života či hyperpohon),
aka" kapitáne, máme problém s hyperpohonem"
"tak ho vypněte a opravte"
"to je právě ten problém, ono to nejde..."
".... F*** "
21.11.2017 13:35 - Leese Dailen
Kdybych byl GM, tak bych tech specialistu nechal pouze jednou na cele zarizeni, vehicle by v tom pripade byly nejvyse airspeedery. Stihacky, shuttly a veskera dalsi kosmicka plavidla bych vylepsoval bud ship designerem, silnejsimi komponenty z SoG nebo lepsimi soucastkami s templaty.
Napr. Lod ma motor s rychosti 4, muze bud ziskat silnejsi (5) nebo durosky (teplate), ktery je vykonnejsi (+ sila lodi).
Ohledne zbrani na lodich je to komplikovane. Uz ted je spousta moznosti, jak je zlepsovat, takze pridavat dalsi bonusy do utoku mi prijde nadbytecne. Mohlo by to jit nejakym templatem a nebo personalizaci (konkretni osoba ma bonus, ostatni postih).
30.11.2017 11:42 - Hunter
Eee, debata je to dlouha a k pravidlum... Za me - original mi vyhovuje a nemenil bych na nem v ohledu na vylepsovani lodi radsi nic.
Myslenka, ze za prachy se da vylepsovat do nekonecna (i s nutnout "udrzbou") vlastne jenom pro pribeh znamena, ze hracske postavy maji extremne vytunenou lod, ktera si dava k snidani kde co imperialniho. Jasne, Star Destroyer ji znici, protoze GMa uz to stve a rekne, ze kazda zbran strili samostatne = asi 20 kritikl zasahu turbolaserem, tumate 700 damasku kazdym, uzijte si to. Prasit se da na obe strany. Smysl toho? Tady, bohuzel, musim rict nula.

Smysl fregaty ve hre byl, ze je to sice "mala" lod, ale vlastne silna kapitalka, ktera ma sanci prezit stret s jinou, vetsi lodi (kriznikem). Ve hre se to parkrat pouzilo a proto to bylo fajn. Ale zachovalo si to ten punc - muzou nas stejne tak dobre rozstrilet, neb Fregata zas tak moc nevydrzi...

Kdyz to zjednodusim, pro me jsou hlavni na hrach pribehy. Pravidla jsou tam jen proto, aby jak GM, tak hraci meli predstavu, jakym zpusobem a jak moc mohou ovlivnovat okoli. Jestlize chci, aby meli ultimatni zbran, muzu ji hracum dat. Ale ma to smysl jen jako nastroj pro hru a pak je idealni to zase odebrat (a pribeh se toci okolo toho tak a jak to ted vyresit bez te uber veci, ktera to predtim vyresila sama).

Rozpadli jsme se, podle me, kvuli rozdilnym nahledum na SW svet, na principy jeho vypraveni a pak veskrze i na nasi skupinovou socialni dynamiku (cti "srali jsme se" :-)).
Kdyz to zjednodusim, Wrigly miril vic na styl Shadowrun (temnejsi, detaily jsou velmi podstatne, chyba muze stat zivot a mise si delaji samotne postavy) - coz by bylo taky fajn. Ja se ale tesil na neco jineho, nez jsem poskytoval sam vam - vesmirnou "pohadku/dobrodruzstvi", kde pribeh postav je tim hlavnim a spis vlece postavy v zavesu, nezli ze by ho tolik sami zvladali ovlivnovat (vetsina SW filmu takhle funguje). No a technika je, proste "magic" (a nevysvetlujeme ji, protoze to nejde :-)). Vic New Hope :-)

Takova vtipna vlozka, tedka na to koukam s Eliskou a... Reknu vam, v New Hope je tolik der a nevysvetlenych veci - jeji otazky:
Proc maji ty svetelne mece a ne blastery??? A Imperium a Rebelove, kdo to je? A jak vlastne funguje Imperium? :-) A proc ma tak spatne stihacky, kdyz by meli mit lepsi technologii, ne? Nebo aspon stejne dobre veci, kdyz jsou o tolik vetsi :-)
A celkove hodnoceni - takova predvidatelna pohadka, ktera stavi na naprosto obehranych pribezich a mohlo by tam byt mnohem mene akce a tak :-)
V Empire Strikes Back potom ocekavala, ze Luke hebne pote, co se pusti kvuli Vaderovi. A byla skvele sokovana tim odhalenim, ze je to tatka :-) Necekala to ani trochu :-) Stejne jako Yodu netusila a moc se ji libila ta jeskyne na Dagobahu. Celkove pry o hodne lepsi film (souhlasim, muj je nejoblibenejsi :-) Pravda, Rogue One to dost dotahuje :-)), veci jsou vysvetlene, maji smysl a jsou tam proto, aby posunuly pribeh, ne jen pro "cool efekt"...

Umm, kde jsem to - jo, ze New Hope proste nedava smysl :-) Je tam spousta der a nevysvetlenych veci a tak vubec... Ale i tak to mame radi, kvuli postavam a pribehu :-)
2.12.2017 16:59 - tony
Já si dovolím souhlasit s tím že důležitej je příběh,nicméně tam v současnosti je pár věcí který mi vaděj.
po 20K letech vesmírných letů mají problém s:
1)moderní elektronikou senzory,ecm,eccm
2)droidi ani dělníci nechtějí =nedokáží vyyrábět kvalitní součástky.
3)na lod ti nechtějí namontovat víc jak jednu takovou součástku.Protože je nedokážou "sladit"
4)všem to přijde normální

A to je přesně to co bych chtěl odstranit pro případný příští hraní.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065989017486572 secREMOTE_IP: 3.237.46.120