Leese Dailen
18.5.2017 12:09
Last Course
Diskuze k nové kampani ve vrcholné době Impéria, ještě před zrodem Rebel Alliance...
Autorská citace #21
22.5.2017 22:38 - Bleška
Skill body mi nevadí... Body můžeš rozdělovat i do těch, co nemáš trénovaný, jenom se ti tak rychle neboostí skilly, které trénované máš. Tzn., na trénovaných skillech nejsi takové neporazitelné macho, pokud jsi investoval i do svých okrajových zájmů (např. "Ride"). V systému, kdy levlíš půl levlu u všeho, ale v životě jsi nejel na žádném zvířeti nedává smysl, abys ho jakkoli levloval... Ostatně, pokud jsi např. skvělý fyzik, neznamená, že budeš vynikat v atletice (Sheldon Cooper). Podle Saga systému by byl na své úrovni i zdatný atlet, ale všichni víme, že nebyl. Proto mi skill body dávají větší smysl. A ano, nůžky se rozevřou, ale buď budeš v něčem sakra dobrý, a v dalším sakra podprůměrný, ale to je v pořádku. Tak to prostě chodí. Specialista na Survival Bear Grylls, bývalý SAS, taky není žádný guru na fyziku nebo ježdění na koni, prostě svoje body investoval do boje a přežití v těch nějtěžších podmínkách, ale na velbloudovi se neprojede (leda ho sní, vypije, použije jako destilku na moč a znovu vypije).
Autorská citace #22
22.5.2017 22:43 - Bleška
Ad Saga dost věcí - jenom když si vezmeš 1. level Nobla a pak jedeš cokoliv, co chceš... Jinak např. čistý Soldier je dost lama, pokud nemá inteligenci Ensteina...
Autorská citace #23
23.5.2017 12:07 - Leese Dailen
Dira je tam, co v podstate miri Pavel - level+rank(skillbody) jde strasne rychle nahoru. Takze kolik bodu a co se bude pricitat se musi jeste predelat. Zaklad, ktery se zjevne libi nejen me nechame a to, ze mas class skilly, na ktere ma tvoje postava talent (v Pavlove pripade 8) a ty ti pujdou lepe (kvuli tomuhle rozliseni je tam ten level), ale muzes sve body davat do libovolneho skillu kazdy level. Je v poradku ze v tech neclassovych nebudes nikdy tak dobry.

Ad Pavel: Tumble jsem srovnal s ostatnimi skilly ohledne pouziti v boji a ano, cil je, aby to nebylo tak drsne, jako doted.
Zkus to nebrat spatne, ale ty klasicky miris na nejdrsnejsi veci v pravidlech a ted ti vadi, ze presne ty prilis silne (IMHO) cilim ja.

Take 10 - mimo boj se nemeni vlastne vubec nic, v boji to jen pridava moznost pojistit si akci.

Postih na boj z blizka ti dost nahrazuje soft cover, ktery si muzes zajistit oponentem na melee(drzis se na sve strane sporu).
Autorská citace #24
23.5.2017 12:15 - Leese Dailen
A jeste ten tumble - ano reflex neni idealni volba (jak pises, armor, ...), ale nenapada me nic lepsiho. Pokud tebe ano, sem s tim.

Obecne jsem menil jen veci, ktere me do ted stvaly a tudiz s nimi neco chci udelat. nerikam, ze me napady jsou uzasne, ale snaha prosazovat puvodni verzi moc nepomuze, ta vim, ze mi vadila.
U nekterych veci to neni z pohledu GM tak zasadni a tam pouze nabizim ulehceni a vice moznosti, ale v pripade nezajmu se da ponechat puvodni. Pokusim se tyto body oznacit zvlast.
Autorská citace #25
23.5.2017 13:34 - Hunter
Premyslel jsem na tumble - otazka, co je cil. Ty chces dosahnout toho, ze se neda kolem lidi tumblovat. Ja mirim na herni design ve smyslu rychlosti odehravani.

Tohle se dotyka skilloveho systemu. Ja bych se rad pridrzel verze Pathfinderu, kdyz uz musi byt system body na level - mas x trenovanych skillu. Jakmile das alespon jeden bod do trenovaneho skillu, ziskas bonus +3. Tim se trenovane vysvihnou oproti ostatnim.
Zadny "level" plosne navic (jestlize jeste cely level, tak na 10 lvlu to v Saga bylo 5 za lvl + 5 trenovany + 5 focus = 15 max. Ted to muze byt 10 lvl + 10 skill bodu + 5 focus = 25, sakra velky rozdil, na ktery je pak treba upravit naprosto vsechny checky v pravidlech). Naopak mi nevyhovuje skoro nula, nula prd na zacatku ve skillech (ja nemam rad velky pomer nahoda vs skill). Takze bych se pridrzel Pathfinderu = 4 + atribut a az +5 za focus na zacatku. Dost na to, aby nekdo uz mohl byt "profik" v jedne veci. Max skill bodu je vzdy level.

Jestlize pujdeme takhle se skilly = na 5 levlu max 13+atribut, pak dava smysl tumble delat akrobacii podle toho. Ergo 10 hod + 8 skill (bez focus, atributy jsou na obou stranach, tj. pomijim). A protoze ty do toho musis cpat body, obrana muze bud vychazet taky ze skillu. A to bud akrobacie, nebo knowledge tactics. Pak jsou to skilly proti skillum. Jestlize to ma byt dovednost, co moc nevychazi, pak rovnost je vyhodna. Protoze ale postih za nevydareny tumble je utok zdarma! nemuze to byt vyrovnane.
Proto mirim na verzi 10 + level, v podstate save bez bonusu za atribut, classu, dodge, armor apod. Je to 8+1d20 +dex (u me je to +1), proti 15. Protoze se na tumble hazi na kazde policko, ktere prekonavas, tak kdyz chces skrz nekoho protumblovat, hazis dvakrat.
Pravdepodobnost lepe spocita Michal, ale prijde mi to rozumne, protoze te to stoji sice zdroje (move akce, skill body, riziko zraneni), ale obrance nikoliv.

Pro acrobatic strike, ke kteremu se to vaze, podotykam, ze je to podmineny feat (musis se protumblovat skrz oponenta, tj. i definovany move a kdyz ti nevyjde tumble, mas smulu) a pak mas +2 na utok. Weapon focus dava plosne +1 k dane skupine zbrani, tj. krome vyuzivani te zbrane tam neni zadna podminka.

Ad -5 za strelbu do melee. Jestlize na tom budes trvat, pak si beru streleckou postavu, nebo se musim vratit na unarmed martial artistu. Podotykam, ze ani jedna nema system s feintovanim, nebo tu zajimavost, ze dava nekomu za swiftku oponenta jako flat footed.

Leese Dailen píše:
Zkus to nebrat spatne, ale ty klasicky miris na nejdrsnejsi veci v pravidlech a ted ti vadi, ze presne ty prilis silne (IMHO) cilim ja.

Neco jsem napsal, smazal a polknul. Bacha, nemam rad takovehle prohlaseni. Nejsem munchkin a vetsinou ani powergamer, mam rad hrdinske hry = postavy musi byt dobre, ale to neznamena, ze beru nejsilnejsi veci.
Acrobatic strike = move. Feint, aby byl cil flatfooted = 2 swift akce (za feat). Neboli si musim vybrat. Pokud to zkombinuju s leading feint (po mem uspesnem melee utoku, ze nekdo ma utok na cil jako by pro nej byl flat footed), ktera stoji swift akci mam nekolik moznosti. Pokud je to "boss", pak si feint dam jednou a za force point zaplatim ten efekt do konce boje a muzu ty zbyle dve veci kombinovat s utokem. Jinak ne. Kdyz protivnik ode me odejde (z dosahu melee), i kdyby jen za pomoci withdraw, pak nemuzu acrobatic strike provest, protoze musim protumblovat skrze cil a na to nemam dostatek movu. Neboli je tam strasne snadne se acrobatic strike vyhnout. Zatimco weapon focus s +1 bych mel porad... Tolik k "strasne silne"...
Autorská citace #26
23.5.2017 14:59 - Leese Dailen
Tumble - me cile jsou dva. Prvni je srovnat to s dalsimi moznostmi v boji (nechci v boji opposed testy, zdrzuji), druha je navazat to na oponenta (cim nebezpecnejsi protivnik, tim nebezpecnejsi je se kolem nej motat).

Skilly - presne co jsem psal, rank+lvl je moc. Souhlasim s max rank=lvl (min to nema smysl). ohledne bonusu za trained bych prave rad, aby se to vyvijelo s levelem (je to vlastne bonus te classy) a zatim se nejvic klonim k 1/2lvl, na 10.lvl to vychazi o 5 vic nez driv a to neni tak hrozne. Na 3.lvl, kde jste ted, tedy +4 max bez atributu a focusu.
Mas pravdu, ze flat bonus (+3/+5) by zvysil hodnoty na zacatku a zmensil tak pocit, ze na zacatku postava nic neumi poradne. To bych jeste probral.

Acrobatic strike byl doted bonus temer zadarmo, jen jsi potreboval zakliknout trained skill. Aktualne je to risk u silnejsich oponentu, ktery se muze vyplatit a taky nemusi.

Na postave me zajima hlavne co je zac a jak se chova. Pokud si touzis zmenit schopnosti kvuli dojmu ze zmen, je to tvoje volba, rad bych, aby to odpovidalo postave.

Nepsal jsem ani, ze jsi munchkin, ani powergamer. Vytvaris ale dost silne kombinace, ktere vyuzivaji efektivni schopnosti v danem smeru. Ja delam v podstate uplne to same, jen cilene vyhledavam ty, ktere jsou podle me prilis silne a tlumim je.
Michal mi treba ukazoval koncept, ktery daval unarmed cca 5d10+25...
Acrobatic strike byl do ted jista +2 a ty to srovnavas s jistou +1, ktera je pro tebe v teto situaci srovnatelna (nebo mozna lepsi). Podle me jsou ted vyrovnane a je jenom na tobe, pro kterou se rozhodnes.
Autorská citace #27
24.5.2017 14:14 - Hunter
Mno, tak jsem nasel reseni. Nevezmu si acrobatic strike a nemusim akrobacii resit vubec!
Misto toho si vezmu - Cunning Attack (Unleashed, p.33) - to dava pri utoku na jakehokoliv protivnika, ktery je flat footed +2. A je to... Uz nemusim palit move akci a resit pozici, proste to budu mit porad a bude to krasne doplnovat ten feint! Jojo, acrobatic strike jsem si zvolil, protoze jdu po tech silnych vecech... :-)

Jenom tak bokem. V systemu skill bodik kazdy level, se uzasne rozbiji potreba byt "trenovan". Co to je vlastne byt trenovan? Staci, kdyz si dam 1 skill bod do akrobacie a tada, uz jsem v ni trenovan? Nebo to vyzaduje si ji zvolit na zacatku jako jednu z tech "class" skillu a pritom tam nemusim zadny bodik davat? Resili jste to?
EDIT - obzvlastne u knowledgu, kterych je nejen tuna, ale vlastne neni problem mit zaklad snadno presahujici onen limit DC15...

No a na zaver, nevezmu si nic, dokud se nevyjasni ta -5 do melee. Trvas na tom, cos psal, Wrigly? Tj. -5 je postih jen pri grab?
Jinak v poho, tumble uz neresim, delej jak chces, 10 neustale k dispozici je podle me mimo, navic za 2x cas, ale co a skill system proste vytezim i s dirama...
Autorská citace #28
24.5.2017 21:43 - Bleška
Mám takový dotaz - jak dáte keldorovi roubík, aniž byste ho udusili?
Autorská citace #29
24.5.2017 22:18 - Bleška
Vyrazila jsem si na dobrodružství a asi jsem to úplně nedomyslela. Vypadalo to tak jednoduše, vzít matčinu fotku a vyrazit do světa ji najít. Ale… jak to jen říct… Ups? Už když jsem stála na Alderaanském spaceportu jsem zjistila, že vlastně nevím kam. Kde mám začít? Rámeček s obrázkem matky mě tlačí v náprsní kapse, ale dává mi jistotu, že ho mám u sebe. Přes rameno přehozený baťoh, ve kterém toho moc není, pár kusů rezervního oblečení, datapad, nářadí. Poprvé zaváhám. Není to jen šílenství? Neměla bych se vrátit zpět do paláce, vrátit obrázek, kam patří a doufat, že se to otec nedozví? Nerozhodně přešlápnu a s čím dál zvětšující se závratí prohlížím odlety. Tolik planet, tolik míst… Ale z té záplavy vyplave jedna, div se nepraštím do čela. Jasně! Jak můžu být tak hloupá.
“Kam to bude?” zeptá se mě milým hlasem dáma na přepážce.
“Dorin,” odvětím s lehce se třesoucím se hlasem. Nedaleko jsem zahlédla policisty a nejsem si jistá, zda už po mě nepátrají, ale to by asi nechodili tak v klidu… Doufám.
“Zpáteční?”
Zavrtím hlavou. “Jenom tam.” Paní se na chvilku zarazí a hodí po mně pohledem. Znejistím ještě víc. Špatná odpověď?
“Zpáteční byste měla levnější.”
Zavrtím hlavou a opět se rozhlédnu. Samou nervozitou se mi klepou kolena.
“A jednou dospělý a dítě?”
Už už chci odmítnout, že jenom dítě, ale včas se zarazím. To už by bylo asi hodně podezřelé.
“Ano prosím,” usměju se.
“S maminkou?”
“S tatínkem.” Kruci, ta je zvědavá.
Přikývne a já za chvíli opouštím přepážku a směřuji ke svému letu. Palácová stráž nikde, všude klid. Jakmile opustím orbitu Alderaanu, budu mít z větší části vyhráno.

Upřímně, kdybyste se mě někdo zeptal, tak je Dorin ošklivá planeta. Jediné plus, že tu můžu dýchat bez masky, což je hodně zvláštní pocit. V první chvíli bojuji s panikou, že se udusím, ale za chvíli už si to spokojeně štráduju po ulicích na nějaký úřad pro styk s veřejností, či co to je. Ukazovat fotku kolemjdoucím patří až na poslední místo v možnostech hledání, které mám. Ale takhle ošklivou planetu jsem fakt ještě neviděla. Chybí tu alderaanská zelená svěžest a nebeská modř, třpytivé vody, zpěv ptáků… Doufám, že jiné planety jsou mnohem hezčí. Doufám, že žádnou jinou planetu už nebudu muset navštívit, říkám si, zatímco vstupuji do budovy úřadu. Máti tu někde být musí nebo o ní musí někdo něco vědět.

O hodně hodin později vycházím se silami na dně a nejsem o nic moudřejší. Krom zmínky o babičce, která zemřela v době Klonových válek a dědovi, o kterém se jenom ví, že existoval, žádná zmínka. Nic. Matka se prostě vypařila. Do očí se mi derou slzy, ale žaludek mi připomene, že jsem se už dlouho nenajedla, takže zamířím do nejbližšího bistra. Jen tak zkusmo, zatím co čekám na jídlo, vytáhnu fotku a ukážu ho obsluze. Všichni vrtí hlavou, že nikoho neviděli. Zdá se mi to jako celkem dobrá strategie, takže takhle obrážím vícero lidí. A opravuju. Vymyslela jsem si to skvěle. Místo, abych platila převody nebo kartami, které se dají vystopovat, si budu vydělávat opravováním. Něco málo jsem si samozřejmě vzala v hotovosti, ale ne moc. Aby mě nenašli podle nějakého čísla nebo tak něco. To se dá. Vážně.

Zkusila jsem vypomoct v nějaké dílně, ale lidi, to jednání! Jak s póvlem! Vydržela jsem to chvíli, ale pak bych musela toho jejich šéfika praštit hasákem a toho nechutného chlíváka taky. Prej Hej ty! Vrchol! Nejsem žádné Hej ty! A už vůbec ne pro ně. To by si v paláci nikdo nedovolil. Krom Lei tedy, ale ta se nepočítá.
Naštvaně a roztrpčeně si to rázuju ulicí, když mi pípne komlink. Zastavím se tak prudce, že do mě někde zezadu vrazí. Zpražím ho pohledem, ale dál si dotyčného nevšímám. Objevím krátkou zprávičku.

“Setkáme se na těchto souřadnicích. Tam ti řeknu víc. Týká se to tvé matky.”

Zaváhám. Až doposud nic a najednou takové štěstí? Rozhlédnu se kolem sebe, jakoby odesílatel měl stát někde poblíž. Kruci, jsem hloupá. Samozřejmě, že tu nebude kolem. Ale mám radost, že pátrání se konečně vyplácí. Sice se nepodepsal, ale to se přeci občas stane, že to člověk zapomene. Ale stejně zkusím vystopovat zdroj. Rychle se odklidím do jedné postranní uličky, kde nebudu nikomu překážet, vyndám správné nářadí, ale po chvilce musím uznat, že na tohle jsem krátká. Odesílatele nevypátrám. S povzdechem vše uklidím, ale nevadí! Souřadnice mám, jenom se tam dostat. S mnohem lepší náladou a nadějným očekáváním se svěžím korkem vydám na spaceport.

Planeta Munto Codru je mnohem zajímavější. Divoká drsná příroda, převážně lesy a hory, sem tam větší město. Akorát plně pod Imperiální kontrolou. Bezděky se otřesu, když vidím ty bílé plechovky pochodující nadutě kolem. Takhle jim ty pláty svařit k sobě, to by je naučilo.

“Ehm, promiňte?” otočím se na prvního místního obyvatele. Říkají si Codru-ji, mají čtyři ruce a dvě nohy a jsou poměrně vysocí, štíhlí a na první pohled drsní, stejně jako jejich planeta. Chlapík se zarazí a z výšky svých dvou metrů si mě přezíravě prohlídne. “Co chceš, mládě?” zeptá se neurvale a rozhlédne se pátravě kolem. V hlavě si vzpomenu na pár ne příliš lichotivých historek, co jsem slyšela od svých spolucestujících sem na planetu, ale všichni takoví nejsou a určitě přeháněli, aby mi nahnali strach. Kdo by taky unášel malé bezbranné děti a tak, že?
“Jak se dostanu sem?” natočím se k němu s datapadem a zobrazeným příslušným sektorem na mapě. “Jezdí tam nějaký spoj?”
Chlápek se rozesměje. Pár kolemjdoucích, také Codru-ji, si nás zvědavě prohlédne. Ošiju se. “Co je na tom tak vtipného?”
“Děvče, tady nejsi na Coruscantu,” prohlásí a čtyřma rukama pobaveně rozhodí. “Tady musíš buď pěšky nebo si najdi někoho, kdo tam pojede.” S tím mi mávne na rozloučenou a ještě ho slyším pobaveně mumlat něco o spoji. Nezdvořák, odfrknu si a vydám se skrz město směrem k souřadnicím. Podle mapy je to malá vesnice, pěšky asi 2-3 dny, v překladu jménem Mountain Grass. Prostě půjdu a někoho si stopnu.

Nakonec mám mnohem větší štěstí. U cesty stojí velice starý, polorozpadlý speeder, který drží pohromadě spíš silou vůle, a do motoru bezradně zírá místní, relativně mladý, ale co je nejdůležitější - můj odvoz.
“Zdravíčko,” pozdravím ho hlasitě. I tak sebou polekaně trhne a něco neurčitě zabručí. Očividně opravdu nemá náladu se bavit s cizákem, ale to mě netrápí.
“Je to rozbité?” přikročím opatrně blíž a snažím se nakouknout do stroje a zjistit, co tomu je.
“Ne, věštím budoucnost,” odsekne a otráveně protočí očima.
Zasměju se. “Věřím, že mi spravování jde lépe než Vám věštění budoucnosti.” Přikročím ještě blíže.
Zvědavě si mě změří. “Opravdu?”
“Ano, ano,” protáhnu si spokojeně prsty, až zakřupou v kloubech. “Vlastně máte štěstí, že jdu zrovna kolem. V těchhle věcech se já vyznám…”

O několik hodin později zastavujeme před nízkým domkem v nevelké vesnici. Cestou jsem se od Iyona nedozvěděla nic o tom, zda tam na mě někdo nečeká. Sice mu bylo místo setkání dost podivné, proč tak odlehlá vesnice, když jsme se mohli sejít ve městě, ale kdo ví. Určitě pro to má odesílatel zprávy velmi dobrý důvod. Noc strávím u něj a jeho rodičů, i když z toho šestinohého chlupatého zvířete, Wyrwulfa, jde poněkud strach. Ale do téhle přírody se naprosto hodí.

Druhý den stále nic, a protože nemám ve zvyku se poflakovat, nabídnu místním svůj um. Jsem trochu zklamaná, že toho tu není moc, co bych mohla dělat, ale pár lidí tu trápí nemoci a tak i pomáhám léčitelce a mnohému se naučím. Občas vyrazím do okolí, láká mě zkoumat místní fanu a flóru, a ta svoboda! Nikdo, kdo by mi říkal co mám jak kdy dělat a proč. I když, kolikrát se nikdo neobtěžoval vysvětlit to proč. Prostě to udělej. A tohle a tamto…

Celá zadýchaná se vydrápu na skálu, o které jsem si myslela, že z ní bude skvělý výhled. A nemýlila jsem se. Mountain Grass přede mnou leží v malém údolíčku, skoro utopená do pasu vzrostlou travou. Jméno nemá pro nic za nic. V okruhu se do výšky jako věční strážci vypínají vysoké hory, z nichž ty nejvyšší mají špičku trvale pokrytou bělostnou pokrývkou sněhu. Poprvé mě zamrzí, že jsem se nesnažila víc naučit lezení, když už se táta snažil. Tátovi by se tu líbilo, napadne mě a na chvíli se ztratím ve vzpomínkách. Na to, jak mě zaháknutou v postroji tahal trucující po kolmé stěně a snažil se ve mě probudit lásku k lezení. Ale povinnost je důležitější, povzdechnu si. I kdyby mohl, nikdy by nešel, protože rodina Organa se bez něj nemůže obejít…

Cestou zpět si dávám pozor, prý tu žije divoká zvěř, která by mě slupla jak malinu. Ale nic se nestane.
Co se vesnice týče, jje opravdu chudá, ale obyvatelé nevypadají nespokojeně. Snad jen z těch Imperiálů nejsou moc nadšení, ale málokterý z nich umí basicem a já neznám jejich řeč, takže se nedozvím nic moc bližšího. Iyon se vrátil zpět do města, takže ani s ním už nemám možnost si pohovořit. Znovu si přečtu zprávu. Už uplynulo pár dní a začínám být netrpělivá. Pravda je, že se tu neuvádí kdy, ale nehodlám tu čekat do nekonečna. Ještě chvíli a vrátím se zpět.

“Takže odsud opravdu nikdo nejede?” ptám se nešťastně jednoho z dalších mladých o 3 dny později, a který se akorát chystá někam na lov. Skupina dalších lovců stojí opodál a kontroluje svoje zbraně. Nejsem sice odborník, ale napadá mě pár vylepšení, která by se na tom dala udělat.
“Ne v nejbližší době,” zavrtí hlavou a do jedné z kapes vsune nějaký balíček. Posmutněle se rozhlédnu. “Nemůžu tady zůstat už moc dlouho. Odveď mě ty, dobře zaplatím,” nabídnu mu zoufale. Oči se mu zlobně přihmouří, ale než mě stačí poslat rázně do háje, za mnou se ozve jiný hlas: “Pokud potřebujete, odvedu vás.”
Nadšeně se otočím, za mnou ale nestojí Codru-ji, ale je to rasa hodně blízká člověku, nicméně tomuhle z tváří visí takové dva podivné dlouhé šlahouny, jako vousy… Nikdy jsem něco takového neviděla, takže ani netuším, co to je. Ale to je jedno.
Lovce ihned pouštím z hlavy. “Opravdu?” vrhnu se k novému zachránci nadšeně. “To by bylo skvělé. Víte, já už poněkud spěchám a potřebuji se dostat do města, ale nikdo tam nemá cestu a je to přibližně 3 dny chůze úplnou divočinou a kdo ví, ještě mě něco sežere.”
Chlapík vážně přikývne. “Žádný problém, slečno. Se mnou a mým partnerem vás bezpečně dostaneme do města. To slibuji. Sbalená už zřejmě jste,” kývne hlavou k mému baťůžku, “takže můžeme ihned vyrazit.”
“No jasně, mám všechno.” Panejo, já mám kliku! Lehkým krokem a podstatně lehčím srdcem vyrazím směrem k městu a ať už se se mnou chtěl vidět kdo chtěl, bude si se mnou muset dát spicha jinde.

“A ten váš partner,” začnu, “on je jako vy?”
Zavrtí hlavou. “Ne, on je místní.”
“Codru-ji,” přikývnu. Tím líp, ti se tu vyznají nejlépe. Prohlédnu si ho lépe a trochu mě zarazí, že nevidím žádné zbraně, ale určitě je má někde dobře schované. Hned se cítím bezpečněji, určitě ví, co dělá.

Cesta příjemně ubíhá, dozvídám se hodně o tom, co tu dělali. Byli na lovu a ve vesnici chtěli prodat pár kůží, pokud by o ně místní měli zájem, o čemž tedy dost pochybuji, protože si dokážou věci nalovit sami, ale to je jedno. Důležité je, že jsme na sebe narazili.
“Ten váš partner není moc společenský,” kývnu dopředu k vysoké štíhlé postavě.
Azant, jak jsem se dozvěděla, pokrčí rameny. “Je to stopař, takže hledá ideální cestu, také hlídá okolí.” Přikývnu. To dává smysl. Vyptávám se na spoustu dalších věcí, hlavně ohledně jejich lovu.

Večer rozděláme oheň. Uvědomuji si, že jsem na cestu tragicky nevybavená. Žádný proviant, přikrývka, nic. Naštěstí oni dva toho mají dost, takže vděčně přijmu jejich pomoc i lákavě vonící pečeni.

“A v té vesnici jste si vážně mysleli, že prodáte kůže?” nedá mi to si trochu nerejpnout. Taková blbost.
“Cože?” zvedne obočí Codru-ji. “Jaký prodej?”
“No těch kůží, co máte nalovené.” Jsem trochu udivená, že neví, o co jde, ale tak někteří jedinci jsou trochu pomalejší. Azant trochu nervózně poposedne, nebo se mi to tak alespoň zdá.
“Žádný kůže jsme nikde neprodávali, ani jsme nechtěli,” odmítne to rezolutně lovec. Pozvednu obočí.
“Ale jo, chtěli,” jeho společník se na něj významně kouká. Codru-ji si ho měří dlouhým pohledem. A mně najednou zničehonic napadne, že tu něco nehraje.
“Nechtěli,” zamítne to lovec. “Vždyť si to dokážou ulovit sami,” zabručí.
Azant se na mě po očku podívá. Nervózně si poposednu. Atmosféra se razantně změnila, říkám si, že jsem jenom paranoidní, ale vnitřní pocit mi říká, že je něco špatně.
Chlapík na mě hodí křivý úsměv. Tedy, mě křivý připadá. “Ale no tak, vzpomeň si,” snaží se přesvědčit svého společníka. “Říkali jsme si, že to alespoň zkusíme.”
“Blbost,” zavrtí rozhodně hlavou průzkumník a založí si ruce na prsou. Schylující hádka se mi nelíbí, zkusím tedy změnit téma.
„Je to dobré,” oblíznu se. “Jste dobrý lovec. Jen škoda, že Vám nevyšel ten lov na Karfu?“
Codru-ji se zamračí ještě víc.„Cože? Žádná taková zvěř tady není.“
„Asi jsem si jen spletl ten název,” prohodí snaží se to rychle Azant zamluvit. Těkám očima z jednoho na druhého a špatný pocit jenom ještě zesílí.
„Název čeho?“ Čtyřruký zaujme naprosto odmítavý postoj a na Azanta kouká, jestli se nezbláznil a mě z něj zatrne. Má takové tvrdé, chladné oči. Azant na mě vrhne rychlý pohled, jako by nad něčím uvavažoval. V tu chvíli všechny nervy v mém těle křičí jediné: Utíkej! A já poslechnu. Něco je špatně, hodně špatně, ti dva jsou špatně a já utíkám, abych se co nejrychleji dostala do bezpečí. Herda do zad mě zbaví dechu a zem pod mojí nohou zmizí…

Zhluboka se nadechnu. V nose mě zašimrá těžký pach zeminy a svěžest trávy. Lehce se zavrtím, protože už jsem otci několikrát říkala, že příroda je fajn, ale snažit se v ní přežít opravdu nemusím. Ale je v tom neoblomný. Kolik je vlastně hodin? Otevřu oči a chci se otočit, ale… Je tma a co je horší, do zápěstí a kotníků mě řeže provaz. Okamžitě ztuhnu a v hlavě se mi promítne poslední chvíle a tupý náraz do zad. Začínám si uvědomovat další škody na svém těle, jako odřená půlka obličeje, bolest v kolenou… A hlavně jsem spoutaná! Sakra, co mi chtěj? Přepadne mě strach, ale za nic na světě se nesnažím otočit. Naopak, předstírám, že stále ještě jsem v bezvědomí a zkouším pevnost provazů.

“Z toho se nedostaneš,” ozve se za mými zády a já skoro vyskočím z kůže. Chvíli se nehýbu, ale předstírat, že spím, mi přijde za daných okolností dost dětinské.
S námahou se otočím a moje oči se střetnou s upřeným pohledem Azantiho. U toho pohledu mě zamrazí až v morku kostí.
“Co to má znamenat?” pípnu. Nevím proč, ale nemám pocit přímého ohrožení mého života či své počestnosti, ale zkusím zahrát vyděšenou mladou holku. Což bych taky měla být, řeknu si trpce…
“Co jsi zač?”
Ta otázka a upřený zkoumavý pohled mě na okamžik zarazí. Přemýšlím, co všechno může vědět, ale tipuju, že nic moc.
“To tě nemusí zajímat,” odseknu a zatvrzele se podívám pryč od něj.
“Něčím jsi zvláštní,” pronese zamyšleně a pomalu se zvedne.
Zbystřím a sleduji, kam se vydá. Když ke mně, pocit, že mi nic nehrozí, se pomalu vytrácí.
“Co jsi na mě použila za předmět?!” vypálí ostře a já se nevědomky přikrčím. Jaký předmět? To myslí tu fotku? Ale já…
“Já žádný předmět nemám,” fňuknu. Drž se role… Nenech se ovládnout strachem… “O ničem nevím!”
“Něco to muselo být,” dojde až ke mně a přidřepne. “Něčím jsi mne ochromila.” Jeho pohled je tvrdý a chladný. To jsem si ve vesnici nevšimla, ach jak se klidná cesta mohla takhle změnit v noční můru…
“Nic jsem nepoužila!” vykřiknu zoufale. “Co se mnou chcete udělat?” Jeho ruka se přiblíží k mému kotníku a já se zoufale rozječím, až cítím, jak se mi drásají hlasivky.
“Pomoc! Nech mě bejt! Pomoc!” snažím se rychle dostat z jeho dosahu, ale provazy jsou pevné a moc pohybu mi neumožňují. “Táhni k čertu! Úchyle!” Kousek ode mě se zableskne a opět mě milosrdně pohltí tma.

Když opět přijdu k sobě, už se na obzoru objevují první nesmělé paprsky slunce a tráva je bohatě zrosená ranní vláhou. Je mi trochu zima, ale mám přes sebe přehozenou deku, která mě chrání od největší vlhkosti. Oba moji únosci, protože nic jiného než o nich smýšlet jako o únoscích mě nenapadá, pomalu sklízejí tábor. Azant se ke mně opět přiblíží, s miskou čehosi v rukou. Odmítavě se od něj odvrátím, i když to moc lákavě voní.
“Měla by ses najíst,” zabručí. Sleduji, co ten druhý, ale ten si nás nevšímá.
Neodpovím, upřeně zírám pryč.
“Já hlad mít nebudu,” pokrčí rameny a zvedne se. Na nic dalšího nečekám a opět se pustím do křiku. Tentokrát už mě do bezvědomí nic nepošle, ale skončím s roubíkem v puse.

Cestou se soustředím jenom na to, abych si našla pohodlnější pozici. Ale ten syčák si snad dává záležet, aby mě jeho rameno tlačilo střídavě do žeber, žaludku nebo močáku. Už takhle je dost, že mě nese přes rameno jak pytel pšenice, protože nechat mě jít samotnou mě nechtěl. Skřípu zuby občas hekám do roubíku. A spřádám plány na to, jak jim zmizím.

Po nekonečně dlouhé době, kdy už se slunce dávno vyhouplo nad obzor a začalo připalovat, se zastavujeme. Azant si mě lehce sundá z ramena a postaví na zem. Kolena se pode mnou skoro podlomí a vrchní část těla se slastně opět probouzí k životu.
Azant si mě měří dlouhým pohledem, zatímco se naléhavě rozhlížím okolo.
“Nebudeš už utíkat?” zeptá se mě naprosto vážně. “Nebo chceš, abych tě ještě nesl?” Skoro bych přísahala, že se baví na můj účet.
Naléhavě před ním překřížím nohy a bez roubíku bych řekla, že potřebuji na malou. Takhle za mě vyjde něco jako zakňučení.
“A nebudeš už ječet?” to to gesto nepochopil? Rychle zavrtím hlavou. Stále ty jeho pevně upřené oči, jako by mě neustále nějak hodnotil a nevěděl, co se mnou. Rozváže mi nohy a vyndá roubík z pusy. Čerstvý vzduch chutná tak svěže. Rychle se snažím spolykat pachuť roubíku, ale tlak ve spodní části břicha začíná být dost naléhavý. Taky jsem zvědavá, jak si s tím poradí.
“Chce se mi čůrat,” oznámím panovačně a přímo a vyzývavě se mu zahledím do očí. Překvapeně sebou škubne. Po chvilce jenom pokrčí rameny a ukáže stranou. “Tak si posluž.”
Ohlédnu se směrem, kam ukazuje, je to pořád hned u cesty a žádný úkryt.
“To nemyslíš vážně?! Se svázanýma rukama? A to jako budeš u toho?”
“Jestli si myslíš, že tě rozvážu,” zasyčí varovně.
Netrpělivě pohodím hlavou. “Rozhlídni se. I kdybych se dala na útěk, jak daleko doběhnu? Nevyznám se tady, žije tu dravá zvěřina. A s tím lovcem,” kývnu ke Codru-jimu, který se zastavil a zvědavě nás pozoruje, “byste mě vystopovali ani bych nemrkla.”
Azanta to zjevně nepřesvědčilo úplně, protože mě přeci jen provazem obtočí kolem těla a přiváže ke stromu. Potom mi poskytne dostatek soukromí. Zjišťuji, že mi vzali komlink, takže si ani nemůžu zavolat ničí pomoc. Nedá se nic dělat, budu muset počkat až do města. Tam bych mohla mít šanci.

Když opět vyrazíme, rozhodnu se, že už s ním nepromluvím ani slovíčko, ale neujdou mi jeho neustálé zkoumavé pohledy. Opět mi svázal ruce jehož konec drží v rukou. Připadám si dost hloupě, ale nechám to být. Nakonec on prolomí ticho jako první.
“Tak co jsi vlastně zač?”
Neodpovídám. Ingnoruji.

V poledne jsem už dost unavená, ale nedávám to najevo. Nohy mě bolí, mám pocit, že se mi možná dělají puchýře. Nejsem zvyklá chodit takové vzdálenosti jenom po svých. Mohla bych se nechat nést, stačí ztropit scénu, ale to se mi chce ještě méně. Jenom by mi určitě vrazil rameno do žaludku.
“Proč jste…” Po dlouhém nemluvení se mi hlas zadrhne a musím si odkašlat. Zjevně ho moc nepřekvapilo, že opět mluvím. Pche. “Proč jste mě vlastně unesli?”
“Jsme lovci lidí,” odpoví nevzrušeně.
“To není správné,” namítnu. “Nic jsem neudělala.” Co to má sakra znamenat? Proč po mně jdou? Poslal je ten kontakt? Bylo to plánované?
Pokrčí rameny. “Něco ano, když tě chce Impérium.” Impérium! Tělem mi projede mráz. Zaloví ve svém plášti a vytáhne datapad. Kouká na mě moje podobizna s nemalou částkou v Imperiálních kreditech.
“To není možné. Nic jsem neudělala. Nechte mě jít.”
“Slíbil jsem, že tě přivedeme, to hodlám splnit,” odmítne to nekompromisně.
“Oklamali jste mě. Unesli,” zasyčím naštvaně.
“Slíbil jsem, že tě bezpečně dostaneme do města. To hodlám splnit.” Zvrácená logika. Ale pointu má.
“Ale i tak…” namítnu chabě,
“Sliby se mají plnit. Nebo si snad myslíš, že jsou to jen plané řeči a nemusí se dodržovat? To tě doma neučili?”
Nafouknu se. Co on ví o tom, co bylo nebo nebylo doma. Kdybys jen věděl... Ta částka by možná byla ještě malá. Ale kdo ví… Možná taky ne. Skoro ze mě vypadne, že by za mě mohl dostat mnohem víc, ale to by zjistil, co jsem zač a hlavně, moje pátrání po matce by skončilo. Otec už by mě nepustil z dohledu.
“Nic jsem neudělala,” zopakuji zatvrzele.
“To říkají všichni,” opět jenom pokrčí rameny. Nad hlavou nám přeletí jakýsi dravec a po chvilce se střemhlav spustí k zemi, aby po chvilce opět vzlétl s kořistí ve svých mohutných drápech. Ranní vláha už je dávno pryč a kolem vrcholů hor se začnou tvořit obláčky.
“Na tobě je něco zvláštního,” naváže po chvíli a opět se mi přímo zadívá do očí. Jsou jak rentgen, jakoby se mi snažil dohlédnout až do žaludku. Doslova. “Tedy na spirituální úrovni.”
Zastavím se a zkoumavě si ho prohlídnu. Ty jeho pohledy jsou už opravdu dost zvláštní. Co tím jako sleduje?
“Na spirituální úrovni?” zopakuji po něm pomalu. Přikývne.
“Hele… To mě jako balíš?” zeptám se na přímo a pátravě se na něj zadívám. Překvapeně sebou trhne.
“Ne, to v žádném případě,” brání se. “Ode mě ti nic nehrozí.”
Pohodím hlavou. “Promiň, to je ale jak z nějakého laciného romantického filmu.”
Netrpělivě si povzdechne. “Na mě jsi moc mladá, abych s tebou v tomhle směru chtěl mít něco společného.”
“Tsss.”
“Tak jak jsi to včera udělala?” udeří na mě pro změnu přímo on.
“Nevím, o čem mluvíš,” odseknu.
“Ale ano,” nenechá se odbýt.
“Nic jsem neudělala,” zabručím a s tím se s ním přestanu bavit a zbytek cesty uteče z mé strany v naprostém tichu. Také začnu plánovat, jak se jich ve městě zbavím a samotnou cestu z města. Pitomci.

Branou do města projdeme bez problémů, Imperiálové jenom kouknou na jejich ID a propustí nás dovnitř. Provoz není velký, asi se tu moc nenadřou. Uvnitř je to trochu lepší, ale město na mě působí stísněně. Trochu jako napnutá pružina. Nevím, proč si Codru-ji nechali Impérium nastěhovat na dvorek, ale možná neměli možnost. Nicméně z nich nemám pocit, že zrovna oni by se lehce podrobili něčí nadvládě… Nepřipadají mi, že na to mají povahu. Ale teď se soustřeď na únik, napomenu se. Podívám se, kde je lovec a kde Azant. Délku provazu k mým zápěstím trochu zkrátil, ale spíš z praktických důvodů než v obavě, že zkusím utéct. Snad budou místní spolupracovat, až tu spustím povyk.

“Do háje!” zakleju a znovu kopnu do duraocelových dveří. Nohou mi projede ostrá bolest a já jenom doufám, že jsem si nic nezlomila. Místní se ukázali jako tací, kteří se tak akorát ohlédnout přes rameno, ale do potíží se zrovna nehrnou. Kruci… těžko zadržuji slzy. Bolestí, zklamáním vztekem z té nespravedlnosti. Znovu se zvednu a přibelhám se ke dveřím. Se vší vervou do nich začnu bušit.
“Okamžitě chci mluvit s velícím důstojníkem! Slyšíte?! Okamžitě?!”

Až když se vyčerpáním sesunu podél dveří, uvědomím si, že mi chybí obrázek mé matky...
Autorská citace #30
24.5.2017 23:24 - Hunter
Moc pekne Andy :-)

Ad roubik, nekde jsem cetl, ze ta maska slouzi i jako zesilovac hlasu - proto maji takovy zvlastni ton, Kel Dorove. Takze treba ti jen vypne hlasitost? :-D
Autorská citace #31
25.5.2017 15:02 - Leese Dailen
Super Andy, fakt hezky se to cte.

Roubik bych tolik neresil, maska hlas jen moduluje (jine spektrum kvuli tomu plynu?), takze vlastne staci zacpat ji stejne jako cloveku pusu, pripadne by se to dalo asi vypnout mechanikou... rekneme ale, ze ti jen zaplacli reproduktor, aby nebyl moc slyset.

Jeste doplnim, ze Azant by se ke sve rase asi nepriznal (Michale?) a ty tykadla bezne nevysi, ale jsou zatazeny v pouzdrech na licich
EDIT:tykadla venku vlastne nic nerikaji a trochu to pripomina rasu sithu :-), takze kdyby se ti to tak Michale libilo, tak jsem klidne pro to nechat.
Autorská citace #32
25.5.2017 15:19 - Leese Dailen
Hunter píše:
Mno, tak jsem nasel reseni. Nevezmu si acrobatic strike a nemusim akrobacii resit vubec!
Misto toho si vezmu - Cunning Attack (Unleashed, p.33) - to dava pri utoku na jakehokoliv protivnika, ktery je flat footed 2. A je to... Uz nemusim palit move akci a resit pozici, proste to budu mit porad a bude to krasne doplnovat ten feint! Jojo, acrobatic strike jsem si zvolil, protoze jdu po tech silnych vecech... :-)

Jenom tak bokem. V systemu skill bodik kazdy level, se uzasne rozbiji potreba byt "trenovan". Co to je vlastne byt trenovan? Staci, kdyz si dam 1 skill bod do akrobacie a tada, uz jsem v ni trenovan? Nebo to vyzaduje si ji zvolit na zacatku jako jednu z tech "class" skillu a pritom tam nemusim zadny bodik davat? Resili jste to?
EDIT - obzvlastne u knowledgu, kterych je nejen tuna, ale vlastne neni problem mit zaklad snadno presahujici onen limit DC15...

No a na zaver, nevezmu si nic, dokud se nevyjasni ta -5 do melee. Trvas na tom, cos psal, Wrigly? Tj. -5 je postih jen pri grab?
Jinak v poho, tumble uz neresim, delej jak chces, 10 neustale k dispozici je podle me mimo, navic za 2x cas, ale co a skill system proste vytezim i s dirama...


Gratuluju, nasel jsi ekvivalent puvodniho acrobatic striku pro svou postavu s decepci. Pokud to dela jen tohle, tak za me OK.

Skilly- ano jeden bod je trained v jakemkoli skillu. Vetsina trained vyuziti ma skill check, takze s jednim bodem sice budes vedet jak na to, ale moc ti to nepujde. Class skill jen dava bonus do hodu.

Melee postih - puvodni verzi nechci urcite, takze pokud nebude lepsi navrh, tak plati co jsem psal.

"protoze jdu po tech silnych vecech...", "skill system proste vytezim i s dirama"
-z tohodle je mi docela smutno
Autorská citace #33
25.5.2017 15:29 - Leese Dailen
Ad skilly - davaji mi aktualne smysl dve verze, tak by me zajimalo, ktera se vam libi vic. Zaklad budou body do skillu za level (max lvl). Jde o to, co se bude pricitat (krome atributu, focusu, ...).
1) 1/2 lvl - tedy budou cisla prubezne rust, ale na zacatku budou dost nizka.
2) +5 jako doted - zvedne se zakladni hodnota skillu, ale po celou hru pak uz zustane fixni a vliv bonusu klesa s rostoucim levelem. Hezke je, ze trochu snizuje celova cisla na vysokych levelech.
Neboli skill check by byl (1/2lvl nebo 5)+rank(bodiky)+atribut+focus+tool. Cisla jsou uplne stejna na 10. levelu, pred a po se lisi.
Michal se priklani k 1. variante.
Autorská citace #34
25.5.2017 17:22 - Hunter
Ja mirim na variantu, ktera nerozkopne savy = vanilla Saga. Proto mluvim o tom, ze je tam dira, ale ze kdyz ji tam chces mit, tak ji proste budu vyuzivat, protoze mi prijde, ze na tom trvas a me nestoji za to to tak uporne branit...

Deception check jde proti willu. Will save = level + 10 (to nahrazuje hod kostkou) + atribut + za class +2 (napr).
V obou pripadech co navrhujes to bude peklo pro savy a bude to silne.

Varianta 1> je silnejsi nez vanilla od 4lvlu. Tj. na 6lvl je to 3 za lvl + 6 za max skill + atribut + hod kostkou + pripadny focus. Tj. 14+atr (atr je na obou stranach, pomijim) = 14. Obrana je 10+6+2+atr = 18. Bez focusu, je to 9+1d20 proti 18 = 55% uspesnost, s focus je to 80%.
Se zvysujicim levlem se rozdil mezi utokem a obranou jeste vic zvysuje, tj. na lvl 10 je to s focusem 20+1d20 vs 22 (90% uspesnost), bez focusu 65% uspesnost. Neboli kazde dva levly ti zvysi uspesnost utocnika o 5% vic. Vanilla to ma presne obracene, kazde dva levly snizuji uspesnost o 5%.

Varianta 2> Opet bude vyssi uspesnost oproti vanilla Saga. Tentokrat vsak zustane stejne se zvysujicim se levlem. S focusem na lvl 1 je to 11+1d20 vs 13 (85% uspesnost), bez focusu pak 60% uspesnost... Original zacina o 5% mene a s kazdym druhym levlem uspesnost o 5% pada.

Co je treba pri navrhu vzit v uvahu. 1. Zda to ma byt ala Saga uspesnost, nebo vyrazne lepsi. 2. Zda stoji za to prevzit jiz vymysleny system (Pathfinder, kde trained znamena flat bonus +3 a zaroven focus dava jen dalsi +3) 3. Zda nelimitovat pocet skill bodu, takze je to drazsi resource (asi na polovinu poctu bodu), kdy pak nemas vsechny skilly tak naplno (ale ty dulezite stejne lide mit budou na max).

Tohle je muj posledni pokus se motat do skill systemu, delej jak chces...


A ad postava, kdyz ne -5 na melee, opoustim teorii boje zblizka a prechazim na range :-) Papa, noble fencing style, vitej, hmm, Stymie a pozdeji kdo vi co... Nadsen taky nejsem...
Autorská citace #35
25.5.2017 18:28 - tony
já bych snad už jenom dodal vyberte si jeden směr v těch skilech a nemíchejte je dohromady všechny.Já pokud mám hlasovat bych nechal Pátfajndr model aby sme na 20lvlu nejzjistili že životem v lese se z mojí postavy stal atomovej fyzik.Pokud bych to musel nějak upravit tak v tom že ten základní bonus +3 k trajned skilu bych dával jen ke klasovím dovednostem těm neklasovím bych to dával bez něj.Prostě si expíš tu atomovou fyziku ale dokud nestrávíš těch šest let na vysoký tak ten bonus +3 nedostaneš/nebo dokud se nevyspíš s děkanem.....
Autorská citace #36
26.5.2017 12:06 - Leese Dailen
Toniku jsem rad, ze se zapojujes do debaty. Navic se v tomto zjevne shodujeme, protoze bonus dostavas jen do class skillu a je to tak mysleno od zacatku. Maji to byt dovednosti, na ktere ma postava nadani (bez ohledu na to, jestli je aktualne umi nebo ne).

Pavel skilly - diky za rozbor, kazdopadne jsi se nevyjadril ohledne dvou moznosti. Jiz jsem predesilal, ze propagovat original nema smysl.
Limitoval pocet skill bodu prave nedava smysl (stejne budes mit par skillu na max) a snizit fixni bonus jen snizi pozitivni dopad na zacatku.
Autorská citace #37
26.5.2017 15:47 - tony
já se bavím o tom že když začnu dávat skilbody do neklasovejch skilů neměl by tam být být ten bonus +3/5/* jen u klasovejch a protože jsi starý klasy zrušil tak si klasový skili určíme při tvorbě postavy ne?Já osobně počítám s tím že časem dám nějakej ten point i mimo klasskils prostě proto že mi to přijde samozřejmí a tak rovnou říkám že když si na (třeba) 10lvlu dám 1 point do tý teorie M vesmíru tak nečekám že dostanu +cokoliv si dohodnem,jenom proto že jsem se to zrovna naučil.

Jinak mám v pondělí a úterý noční.Jestli se někdo bude nudit může se stavit :) a uděláme postavu nebo si dohodnem co ty čísla vlastně znamenaj .
Autorská citace #38
26.5.2017 17:23 - Elvid
Tondo...to právě z Tebe nebude, budeš mít prostě ten jeden bod navíc, oproti tomu předtím...jediné, co Ti to umožní je použít tam i train only schopnosti, ale vzhledem k tomu, že to budeš mít jen tu svou 1 + atribut, tak Ti to na to moc nepomůže...většina train schopností je na DC proti savu, nebo min. 15/20.

Ad Azanti...zápis ještě pročtu, ale nechtěl jsem právě aby to bylo vytažené...je to i z důvodu, že to za prvé méně budí, že není člověk a za druhé jsem tím podmínil ty rasové věci, aby až je použije, tak si toho mohl i někdo klidně všimnout, případně vzbudit větší pozornost, než chce apod. (Sic beru, že je to podobné, jako když se vyplázne jazyk, ale toho si člověk také všimne a bude se divit.) Proto i Andynu postavu zkoumal, až když byla omráčená. Takže i když je to spíš proti mně, tak mi to sedí k té rase a postavě víc. ;-)

Ad -5 do melee) Nevidím důvod, proč by Ti tohle mělo změnit názor, zda chceš ruční postavu, nebo střeleckou. Většina nepřátel stejně střílí a mívá precise shot, takže máš jedno, jestli jsi v melee, nebo grapple, obráceně je to spíše problematické pro naše střelecké postavy, jelikož většinou máme někoho, kdo na melee jde (teď pominu, že jedu přímo grapple)...čili z tohoto pohledu mi přijde, že by Tě to spíš mělo utvrdit v tom ručním charu...O:-) Zvlášť, jestli jsi to chtěl hrát.

Ad Skill systém) Mne se na něm líbí dvě věci...je osobitější, protože si to můžeš rozházet, jak chceš a to, že to u class skillů lehce stoupá Ti naopak dává možnost to dávat i do neclassových skillů. Jinak ano...systém se musí nejdříve promyslet, aby přibližně seděl třeba do 15. levelu proti originálnímu z důvodu toho, aby to moc neulítlo u DCček a jiných věcí a pak se muselo poupravovat.
A aktuálně nevím, jak by tyto tři věci šli nějak zkloubit...ale když to bude moc mimo, tka to můžeme upravit později...myslím, že to asi nebude nikomu vadit...stejně jde spíš o hru a ne konkrétní hodnotu. Pokud v tom má být postava dobrá, tak bude vždy, ať se vezme kterýkoli systém, takže styl hry se tím nezmění...;-)

Jinak za sebe řikám, že i když mám možnost pokaždé vylepšovat všechny skilly, tak se nechystám, protože chci dávat nějaké body i do neclassových...Což ve výsledku znamená, že třeba 3 skilly bude mít člověk max, další středně a pak neclassové, které by bez bonusu měly být slabší, protože se jim postava od mala nevěnovala. Nebo v nich nemá nadaní. (Pro ty, co si to vezmou jako class skill, ale SP tam dají později ;-) )
Autorská citace #39
26.5.2017 18:35 - Fibriso
Nebo to prostě udělejte jako ve 3,5: Skillpointy, a při investici neclasových to stojí 2 body. přičemž podle toho kolik investujete, máte bonus: když dáte 1, máte +1, při 5 dostanete +3, při 10 +6 atd, nebo prostě 1/2 investovaných bodů.
prostě, když to umíš trochu (dáš tam 2 body), něco umíš, ale nečekej zázraky.
když se specializujete, budete v tom opravdu dobří.
Autorská citace #40
26.5.2017 21:25 - Bleška
Elvid píše:
Ad Azanti...zápis ještě pročtu, ale nechtěl jsem právě aby to bylo vytažené...je to i z důvodu, že to za prvé méně budí, že není člověk a za druhé jsem tím podmínil ty rasové věci, aby až je použije, tak si toho mohl i někdo klidně všimnout, případně vzbudit větší pozornost, než chce apod

Ok, já to samozřejmě upravím, akorát mi řekni, zda by poznala, že nejsi člověk. Pokud ano, co bys jí na dotaz, co je za rasu, odpověděl. Protože to by se v té hře odehrálo a já bych podle toho napsala zápis :).


Já souhlasím naprosto s Michalem. Napsal to krásně i za mě :).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080660104751587 secREMOTE_IP: 18.232.187.47