Ebon Hand
10.11.2010 12:35
Autorská citace #1
10.11.2010 12:35 - Ebon Hand
Ještě otevírám diskuzi k těmto základním informacím, nic jsem zatím nerozebíral úplně do podrobna.
Vstupní informace byly docela vtipný: chci to v Čechách s českými jmény, chci střelivo s projektily z krabího klepítka, nebo pecky zmutovaný broskve, chi města, který budou díry.

Alnagu, toto je to téma, co jsme probírali v autě.
Autorská citace #2
10.11.2010 16:10 - sirien
Cool, ale hrozně mě tam mlátí do očí technologický kontrast. Na jednu stranu je nedostatek kvalitní nebo alespoň spolehlivé munice (záležitost, kterou lze vyrobit doma na koleni s trochou skillu, pár mechanickými udělátky nevyžadujícími elektřinu a základní znalostí chemie a trochu pokročilou znalostí metalurgie, suroviny pro výrobu nejsou nijak zvlášť vzácné) a na druhou stranu se tam používají bio/kyber implantáty (záležitost vyžadující ovládnutí medicíny, biochemie a elektroniky na ohromné úrovni, vyžadující vysoce sofistikované materiály a chemické sloučeniny a neproveditelná bez dílčích vysoce technických přístrojů umožňujících mikrochirurgii, mikroelektroniku (výroba čipů ve zcela sterilním prostředí za použití elektronických mikroskopů, jemných laserů...)), asi by mě to při hře poměrně rušilo, vznikaly by z toho paradoxy. ("můžeme mít... ne. Aha. Ale moment, kdyť přece máme... takže...")

Jinak je to ale dost lákavé prostředí - předtava relativně izolovaných komplexů, kde se lidé snaží nějak fungovat a "náhodně" rozeseté MZácké základny a těžební plošiny s MZáky co se poflakují okolo, ale o lidi se prakticky nezajímají.. bych si docela zahrál nějaké middle-level členy nějakého uskupení vzniklého v době zhroucení z prostředků nějaké megakorporace (Google, který má dost neinternetových aktiv teďka, sice spojených s compy, ale stejně - pozemky, auta, budovy... nebo Microsoft, u něhož bych rozvinul skutečnost že všechno archivují papírově v podzemních bunkrech... nebo třeba Boeing s jejich letadýlkama a autíčkama...)
Autorská citace #3
10.11.2010 18:15 - Jerson
Osobně bych ty bio/kyber implantáty nahradil třeba pokusy o řízenou (mimozemskou?) mutaci, která přináší některé výhody, ale nikdy není úplně pod kontrolou a nikdo neví, jak dotyčný dopadne - takže když už nějaké "vylepšení", tak jen malé a takové, které se dá ukrýát, jinak má dotyčný potíže. A má je i tak, protože se tohle "vylepšení" projevuje samovolně nežádoucími způsoby.

Něco jako v District 9.

A dál by mě zajmalo, jak se ve městech vyrábí dostatek jídla - nebo vůbec nějaké jídlo. Většina postapo autorů pracuje s tím, že města právě vymřou jako první a lidé zůstanou v opevněných farmách dále od civilizace, kteří so měst jezdí na výpravy. Přičemž příroda si své vezme velmi rychle, tedy města se už deset let po neobývání začnou rozpadat. Metro by bylo dokonalé peklo samo o sobě (i když reálně by bylo dávno zatopené).
Autorská citace #4
10.11.2010 18:35 - sirien
Jerson: ...a naopak jiní autoř vychází z naprosté neobyvatelnosti povrchu (radiace, toxicita, biozbraně...) a nutnosti života v uzavřených a izolovaných komplexech - metra, masivní budovy - které se nachází ve městech. Jídlo je pak získáváno obvkle na podzemních plantážích hub nebo v izolovaných sklednících nebo biofarmách, je ho málo, je hnusné... a tak vůbec.
Autorská citace #5
10.11.2010 20:27 - Alnag
Ebon: Námět se mi líbí. Dále záměrně nebudu komentovat to, co je již napsáno (nějak nevidím smysl v tom, se v tom ňamrat, ale pokusím se nadhodit pár věcí, které mne napadají). Rozvíjej, uprav, zahoď, jak je ctěná libost.

1) První co mne napadlo - co když je Metro zčásti zaplavené (Vltavou) a tak rozdělené na několik různých oddělených (nespolupracujících) úseků. Co když v zaplavených (hlubinných) stanicích něco žije. Pod vodou... něco strašlivého, čemu nějaká nábožná skupina přináší oběti. Taky tam může být někdo obesesivní tím, zjistit co to je nebo to zabít.

2) Druhá věc, která mne napadla - Kraken. Co když to není jen počítačový virus (?), co když je něco, co má i hmotnou podobu. (V souvislosti s prvním nápadem, co když v zaplavených stanicích pražského metra žije taky nějak ten kraken...) Nicméně, mohlo by to být něco jiného. Třeba oblak inteligentních kobylek, který se prohání po světě... přitahových elektromagnetickým zářením a produkující... no ten virus. Nebo whatever...

3) Co když je všechno úplně jinak, než se zdá. Co když ti lidé, kteří jsou zavření v Metru a věří, že došlo k válce jsou oběti obrovského spiknutí. Co když za ruinami Prahy, tvořícími velkou sociologickou laboratoř je svět naprosto normální a obyvatelstvo Metra je podrobováno různým druhům testů včetně falešných zpráv z jiných "měst".
Autorská citace #6
10.11.2010 21:25 - Ebon Hand
Ta hitech technologie tam je z původní verze, kde hráči uvažovali, že budou hrát přímo za vojáky města, za městskou gardu a mělo to být o soubojích s MZ. Základním námětem bylo, že tyhle miniarmády mají cool technologie, zatímco ostatní lidi nemají nic, maximálně se něco z toho snaží sehnat na černém trhu. Teď to otočili, chtějí hrát za zoufalce, takže jsem zvažoval, že budou hrát spíš podle části uvedené jako vyprávění a tu technologickou část celou oddělím jen pro vyvolené agenty. Takže se o ní hráči možná ani nedozví.. :-)
Siriene tvoje postavy jsou ještě celkem v poho, to jeden z nápadů hrát za ochrankáře ze Spořky Vojtku Nejezchleba mě minimálně pobavil.

Ty mutace už tam jsou, je to trochu zakryto tím přísným zákazem pouštět je do města, takže hráči zvažovali, jak by tam pašovali svoje postavy.

Pražské metro je konstruované tak, co vím, že pokud má aspoň malý přísun elektriky (na čerpadla u průsaků) a není poškozen vlastní skelet tunelů, tak je možné jej zatopit pouze z vrchu. Ale nápad je to dobrý, částečné zatopení by bylo vtipné, bude to chtít plán metra, jak jsou na tom tunely s hloubkou.
Vedení Metra na tyhle pro ně nepodstatné části kašle. Uctívači vodní bestie jsou skvostní, nějaké sektičky to určitě chtít bude.

Kraken určitě něco bude, původně jsem myslel, že by to mohla být nějaká MZ entita která se vprojektovala do internetu a sama se klonuje do jakékoliv virtuální paměti. Kobylky jsou hustý.

Bod tři je přímo ďábelský, nevím jestli jsem schopen to odehrát, každopádně by to bylo pozadí, které by šmahem vysvětlilo technologie a vše další. Jak je znám, tak by hráči asi začli prahnit po hlavě toho, kdo je tam dostal.
Autorská citace #7
10.11.2010 21:40 - Alnag
Ještě jeden nápad - bonusový. Tohle je mapa tras metra pro rok 2050. Připadalo by mi vtipné hrát s ní, hráči by tak sice znali současné metro, ale nové trasy (automatizovaná trasa D s dveřmi blokujícími vstup z nástupiště do kolejiště, pokud vlak nestojí ve stanici a podobné plány).
Autorská citace #8
10.11.2010 21:40 - sirien
Pražské metro (původní, tj. cca do r. 1990) je budováno jako protiatomový kryt, hluboko, izolované, pasivně stabilní (tj. nezaplavitelné jinak než shora a i to pouze pokud se nestihnou uzavřít brány - pokud teda jsou udržovány ve funkčním stavu, že náš drahý magistráte - atp.), s protiatomovými hermetickými uzávěry, které lze uzavřít i manuálně, pokud není proud. Dokonce i "povrchové" stanice jako například Vltavská mají nad sebou několikametrovou vrstvu železobetonu, která je schopná ustát vše včetně přímého výbuchu atomové bomby (v přímém okolí, nad stanicí nebo i dopad "slabší" atomové bomby přímo na konstrukci)
V tunelech jsou odbočky které vedou do předpřipravených "polních" nemocnic a vůbec na různá podobná vtipná místa.

Kromě zmíněného je Pražské metro mimo veřejné plány propojeno i s tajnými vojenskými prostorami, když se po povodních odčerpávala voda, tak bylo odčerpáno o 50% více, než by podle civilních plánů mělo být odčepáno. Kromě toho existují spojení s jinými vojenskými podzemními protorami, například s tunelovým systémem, který je pod Letenskou plání (a který mimo jiné vede až k Pražskému hradu a pod vltavou k bývalému sídlu KSČ nebo čeho co to je naproti Letné), což byla úniková cesta pro případ krize (Letná byla za komunismu uvažována jako "polní" letiště na kterém může přistát vojenský speciál a vyzvednout pohlaváry)


A ano, tohle jsou skutečné informace. Neptejte se mě odkud je mám, protože mnohé z nich (a já nevím přesně které) jsou stále vedeny jako vojenské tajemství této republiky... řekněme že znám jistého inženýra.
Autorská citace #9
10.11.2010 23:02 - Colombo
To, co naše města drží pohromadě, je vytápění. Nebýt vytápění, tak to provlhne a sesype se.
Autorská citace #10
10.11.2010 23:09 - Lotrando
To že některé stanice metra jsou vybudovány jako kryty civilní obrany je celkem známá věc. Ostatně, leckterá škola vybudovaná před rokem 90 má protiatomový kryt.

Jen si nejsem jistý tím, jak moc bezpečné jsou po těch letech.

Btw, mám ten pocit že jaderné zbraně vybuchují nad zemí, takže ty stropy nemusejí být až tak moc "tlusté".

Co vim jistě je, že bych to v tom krytu nechtěl přežít :)

Colombo: stačí vypnout elektřinu, většina systémů vypadne do 48 hodin.
Autorská citace #11
10.11.2010 23:36 - Jerson
To "nezaplavitelné jinak než shora" jsme měli možnost vidět při záplavách, ale to nevadí. Nápad je to i tak dobrý, i když mi přijde, že v podzemí je třeba strašně moc světla a na každodenní přežití je to dost náročné.
Každopádně ten setting vypadá velmi zajímavě. A představa, že se člověk vydá podzemím několik kilometrů po kolejích, aby došel na konec jakési trati, protože je to sice nebezpečné, ale na povrchu by to bylo ještě horší ... husté :-)
Autorská citace #12
10.11.2010 23:40 - Sethi
Jerson píše:
A představa, že se člověk vydá podzemím několik kilometrů po kolejích, aby došel na konec jakési trati


Tímhle nás tatínek několik let živil...

Ale nešli po něm mutanti. Jen Číňani.
Autorská citace #13
11.11.2010 01:53 - sirien
Jerson píše:
To "nezaplavitelné jinak než shora" jsme měli možnost vidět při záplavách, ale to nevadí.

na účet této skutečnosti byla adresována má vložka pokud teda jsou udržovány ve funkčním stavu, že náš drahý magistráte

Colombo: To je pravda jen z části. Resp. přesněji neplatí to pro všechny domy. Teda, ještě přesněji - ano, odnesly by to všechny bez rozdílu, ale v různé míře a podle konstrukce a je dost takových, kterým by to až tak moc nevadilo, zejména velké administrativní budovy stojící na železobetonových nosných pilířích a ocelové konstrukci by třeba byly relativně v klidu.

Lotrando: Gymnázium Nad Štolou (na už zmíněné Letné) má dokonce pod hlavník křídlem kromě protiatomového krytu (v současnosti využívaného jako dost zmatečné odkladiště krámů z různých výchov, prastarých učebnic a dalších) také prostory pro padesátku bazén, který tam byl kdysi navržen, ale později komunisty nezrealizován.
Autorská citace #14
11.11.2010 15:36 - Ebon Hand
Siriene má stejné informace o Metru, což také byla původní inpirace. A nemá to vztah pouze k období před revolucí. Poslední dokončené části trasy B prý mají pod vlastními tunely s kolejemi rovnoběžné s polní nemocnicemi atd. Čímž beru věc podzemního komplexu za vyřešenou.
(Jersone problém povodní byl skutečně v tom, že to tam nateklo vrchem v Karlíně, protože magistrát se vykašla na udržování hermetických přepážek, až vejdeš někdy do metra, tak jakmile narazíš na pruh protiskluzových plechů na podlaze příčně přes chodbu, tak se podívej vedle sebe na strop, uvidíš tam brutální řetězy a mechinzmus zatahování vrat)

Abych se vrátil ke svým komentářům, myslíte, že je herně udržitelné, aby vedení města mělo k dipsozici hitech technologie, byť ve velmi omezeném množství a obyčejní lidi neměli takřka nic? (inspirace Cyborg s Van Dammem:-)

Alnagu díky za super obrázek, ten bude rozhodně lepší, než aktuální stav. ještě někde ty hloubky, zatím mám jen malé kousky a i tak je to obrovské.
Dostavba Holešovice-Ládví se dvěma stanicemi má délku 3,98km a převášení 112m.
Taky jsem našel tohle metro.

Ještě jsem přemýšlel o úchylném jídlu, krom nějakých zdegenerovaných produktů z povrchu, samo nesmějí chybět potkani opíkaný nad letlampou, taky něco jako pozůstatek genetického pěstění tělních orgánu, kdy by třeba jako delikatesu pracháči mohli jíst vypěstované vlastní uši a orgány..
Autorská citace #15
11.11.2010 15:59 - Noldo2
Ebon Hand píše:
Abych se vrátil ke svým komentářům, myslíte, že je herně udržitelné, aby vedení města mělo k dipsozici hitech technologie, byť ve velmi omezeném množství a obyčejní lidi neměli takřka nic?


Podle mě je chyba zbavit se prvku, který by mohl vnést do hry tolik zajímavého (je to cenné, dá se s tím pašovat, vytváří to boostěné enemíky, může to obsahovat klíč tajným informacím, vzpomínkám) - přijde mi to tak bohatý zdroj zábavy, že se reálie musí ohnout tak, aby to ospravedlnitelné bylo.

Jiná je otázka, jestli Ti to pasuje do atmosféry hry, ale to je věc tvé představy.
Autorská citace #16
11.11.2010 15:59 - Alnag
Tam odtud je právě i ta projekce pro rok 2050. Ale je tam třeba podélný pohled části trasy D.
Autorská citace #17
11.11.2010 16:13 - Jerson
Ebon Hand píše:
Abych se vrátil ke svým komentářům, myslíte, že je herně udržitelné, aby vedení města mělo k dipsozici hitech technologie, byť ve velmi omezeném množství a obyčejní lidi neměli takřka nic? (inspirace Cyborg s Van Dammem:-)

Mě se ty high tech věci moc nelíbí, většinou potřebují údržbu a to mi v takových podmínkách přijde obtížné. A hlavně jak se k nim dostanou hráči, tak si hodně naboostí postavu, což nemám rád. Takže bych dál pár High tech udělátek, které vyžadují velkou opatrnost a čistotu při použití, a i pak mají jen několik omezených použití - prostě aby to bylo vzácné, velmi vzácné, a hráči si to šetřili na ty nejhorší chvíle (a ne jako zapínání cyberwaru v Shadowrunu)
Autorská citace #18
11.11.2010 16:22 - sirien
Ebon Hand píše:
Abych se vrátil ke svým komentářům, myslíte, že je herně udržitelné, aby vedení města mělo k dipsozici hitech technologie, byť ve velmi omezeném množství a obyčejní lidi neměli takřka nic?

pouze pokud by je jen "vlastnili", tj. třeba ukradli mimozemšťanům, vybrali nějaký sklad podobných technologií (vojenskou základnu) nebo je zdědili po první pokatastrofické generaci, která ještě měla dostatek prostředků i vědomostí k jejich výrobě - ty vědomosti se teoreticky mohly uchovat (takže je možné technologie udržovat v provozu případně nějakou přestavět k jinému účelu atp.), ale zdroje nikoliv (nebo se mohla uchovat jen část obojího, takže je možné se o věci starat, opravovat je a tak, ale nikoliv vytvářet nové, leda tak velice zřídka za enormních nákladů)

Představa nedostatku pitomé munice a pobíhajících týpků s novýma kyber a bio warem mi prostě nesedí.

Technicky může jít o rozdílné úrovně různých skupin v damén světě. Např. nějaká frakce vzniklá původně z armády nebo bohaté megakorporace může být na vyšším TL než skupina vzniklá původně z utečenců.
Skupiny s nižší TL by se pak mohly dostávat k high tech buď obchodem (dost nevyrovnaným, nejspíše), nebo kradením, případně by nárazově mohly nabýt větší množství high tech třeba při rozpadu nějaká skupiny s vyšším TL, ať už protože ta vymře na nemoc, střetem s MZáky (kteří se o ty "low tech" krámy fakt nezajímají nechají je tam prostě válet) nebo podlehnout spojenému tlaku několika skupin s nižší TL, které si je podají a rozeberou si jejich majetek.

Další variantu bych viděl v možnosti dieselpunkové stylizace, kdy skupina sice má pár lidí zachovávajících potřebné vědomosti, ale je v relativním měřítku chudá na zdroje, jak na materiální, tak především na ty lidské.
Přístroje sice tak nějak fungují, ale musí se nustále udržovat, pořád něco selhává... není čas si s nimi pořádně vyhrát a nejsou materiály k jejich poctivé opravě, takže jsou různě přezáplatované... v tu chvíli může munice selhávat, protože aby se vyráběla v dostatečném množství, tak se musí vyrábět strojně, jenže přístroje mixující střelný prach prostě často nefungují správně a dávají přísady ve špatných poměrech nebo se do toho dostává nějaké svinstvo co tam být nemá (prach, rez...) a skutečně spolehlivá munice je pouze taková, kterou si vyrobíš sám doma, k čemuž musíš mít udělátka, ale hlavně čas, kterého se ti nedostává, protože po tobě pořád někdo chce abys s něčím pomohl a když už máš volno, tak si utahanej k smrti a chceš se jen jednou pořádně vyspat.
High tech přístroje v takovém prostředí vyrábět lze, ale jde to ztěžka, trvá to dlouho (protože příslušní inženýři jsou pořád odvoláváni k opravám toho nebo onoho), stojí to spoustu úsilí (protože je potřeba k jejich výrobě z těch krámů okolo vymlátit opravdu kvalitní součástky, což obvykle znamená udělat je takřka manuálně)...

Alnag: Nemůžu se dočkat až mi bude šedesát a budu mít hned za domem ještě jedno metro :D
Autorská citace #19
11.11.2010 16:51 - Pjotr
Simulace zaplaveni metra z 2002 - je tam dobre videt hloubka tunelu
http://www.pooh.cz/a.asp?id=2002629&db
Autorská citace #20
23.11.2010 22:57 - crowen
Pre inspiraciu odporucam knihu Metro 2033

(a admin stranky ked uz sem dal tu hlupu captchu nech zabezpeci, aby sa text prispevku pri chybnom zadani kodu nevymazal ale zachoval...)
Autorská citace #21
24.11.2010 00:54 - Alnag
Crowen: Stačí se třeba... hm... registrovat.
Autorská citace #22
24.11.2010 02:09 - sirien
crowen: taková minuta času na registraci a aktivaci autologinu je docela rozumné řešení.
Případně inteligentní webbrowser (Opera, třeba), který umí zachovat rozepsané texty v paměti a znovu je vyvolat při stisknutí tlačítka Zpět, handy věc nejen pro tento konkrétní případ
Autorská citace #23
24.11.2010 16:13 - Ebon Hand
Hajzlové ruský se vopičí! :-)
Vzhledem k nárokům to nemám šanci spustit na svých předpotopních zbraních.
Screenshoty vypadají docela dobře. :-)
Autorská citace #24
24.11.2010 17:00 - Gurney
Mě se celý tenhle nápad na postapo hru hrozně líbí, hodně inspirující prostředí do kterého mě hned po přečtení napadlo hned několik námětů pro hru. Těm high-tech technologiím bych se rozhodně nebránil, ale udělal bych je dost vzácné (vyjímkou může být nějaká tajnůstkářská a mocná organizace, jak navrhoval sirien) a jejich používání by nebylo úplně bez problémů.

Strašně se dá vyhrát s tou mimozemskou civilizací, sám bych se ji asi snažil podat jako dost tajemnou, s lidmi komunikující jen zřídka (za jakým účelem?) a málokdy nějak smysluplně, zato si úzkostlivě střežící několik zabraných oblastí (co tam asi je?). Kromě toho bych jim dal nějaké technologie dost odlišné od lidských (moc se mi líbí představa "pěstování" syntetiků - silně geneticky upravených tvorů z různých planet následně doplněných o ware a zbraně a užívaných místo bojových a užitkových vozidel ala Half Life 2). Když nad tím tak přemýšlím i ty implantáty by mohly být bioware a pocházet od těch alienů.
Autorská citace #25
24.11.2010 17:30 - Ebon Hand
Já tam zatím nechávám hodně volného místa a otazníků, aby to hráči mohli doplnit. Přiznám se, že miluji jejich konspirační teorie, to jsou konstrukty, které by mě nenapadli. :-)
Každopádně se na to díváš velmi podobným pohledem jako já. Jsem si teď pořídil The Road a Book of Eli, abych začal nasávat atmosféru.
Autorská citace #26
25.11.2010 22:29 - crowen
The Road ani necitaj, to je cesta od hovien do sraciek do zumpy, najdepresivnejsia kniha, aku som kedy cital

BOok of Eli je super, dalsie celkom pozeratelne post-apo je treti Resident Evil a momentalne novy serial The Walking Dead. Kniha Metro 2033 co som vyssie spominal je celkom dobry inspiracny material
Autorská citace #27
26.11.2010 11:20 - Ebon Hand
Crowene, na to jak tě znám dlouhou si mě docela překvapil tak brutálním odsouzením.. :-)

Book of Eli mám naplánovaný na dnešní večer, už se těším. Resident Evily mám moc rád.
O The Walking Dead psal hodně Sirien, docela mě to láká. Kouknul jsem na trailer a vypadá to docela použitelně. Jenže já jsem stahovač na prd, takže pokud to někdo má v té lepší kvalitě a s titulky, tak SZ.
Knihu Metro 2033 si seženu, knížek není nikdy dost. :-)
Autorská citace #28
27.11.2010 02:26 - Blaine
Ebon: Walking Dead je imho jeden z nejlepsich soucasnych (OK, predlonskych, scenu ted nemam cas sledovat) comicsu, co vychazi pravidelne. Ma uz dost dilu a scenarista se tam vyziva. Myslim, ze po scenaristicke strance jde o extremne povedenou vec.
No a serial - jeden z dvou nejocekavanejsich novych serialu letosniho americkeho podzimu. A zda se ze plni ocekavani.
Ja osobne cekam na konec. Tohle je vec, kterou chci videt celou naraz, maxialne v rozmezi jednoho tydne.
Kazdopadne se pridavam k doporuceni, uz jenom kvuli tomu prostredi - je to nejrozsahlejsi postapo serial, co bezi. Soucasne triky, celkove produkce je na suprove urovni a muzes dostat dost inspiraci, treba si i chytit par snimku a pouzit je jako atmosfericke doplnky u postapo hry.
Autorská citace #29
1.12.2010 20:30 - Jerson
Tak musím říct, že hra Metro 2033 je excelentní inspitrací, a hlavně funguje velmi uvěřitelně. Placení pomocí "vojenské" munice 5,54, tedy předapokalyptické, která je mnohem kvalitnější než ta co se vyrábí podomácku a lze ji poznat na první pohled (a samozřejmě ji lze nabíjet do zbraní, ale je to strašné plýtvání). Zbraně nově vyráběné z různých součástek, nepřesné a nespolehlivé, a vedle nich klasické modely, o dost vzácnější a dražší.
Stanice uzavřené vraty, každá stanice je vlastně jedna komunita na způsob vesnice, mezi sebou tu a tam obchodují, i když tunely nejsou moc bezpečné, jedovaté zplodiny, které omezují pobyt v některých níže položených prostorách na masku s čistými filtry - a také nadzemí je takto zamořeno, takže se tam nikdo nebude zdržovat pořád. K tomu nepřátelé jak mezi lidmi, bandité a tak, ale i zmutované potvory. A náznak jakýchsi mimozemšťanů a anomálií, u kterých zatím nevím, o co jde.
Autorská citace #30
2.12.2010 16:41 - Ebon Hand
Koukám, že se instalace po prvotních potížích podařila. :-)
Autorská citace #31
2.12.2010 17:05 - Jerson
Nebyla to ani tak instalace jako ICQ, když bylo spuštěné, nešla spustit hra. Až odehraju větší kus, napíšu sem své dojmy.
Autorská citace #32
4.1.2011 13:22 - crowen
Bump - pohol sa setting niekde dalej?

Inac celkom dobra inspiracia je kniha Cerpadlo 6, dost huste temne zobrazenie buducnosti zeme po vycerpani ropy, zbierka poviedok, ale velmi emotivna. Hlavne poviedka Cerpadlo 6 je super post-apo like aj ked nedoslo k apokalypse :-)
Autorská citace #33
4.1.2011 13:43 - Ebon Hand
Jasně, minulý týden došlo na test upraveného herního systému. Hráči po sobě stříleli vším možným i nemočným od perkusní pušky po půl palcový kulomet a byli celkem spokojeni.
Nyní sjíždějí postapo filmy, aby nasáli atmosféru a vedou hádky, co je víc kůl a co by mělo být součástí prostředí.
Mám i připravenou příběhovou kostru hry a pár zvratů, vše napasováno na skutečné Pražské metro a pár vodítek do historie, ale z důvodu, že to tu hráči čtou, jsem to řešil přes SZ, pokud budeš mít zájem, pošlu ti to.
Autorská citace #34
4.1.2011 14:32 - sirien
já bych poprosil, docela by mě zajímalo co jsi nakonec vytvořil :)
Autorská citace #35
4.1.2011 15:58 - Gurney
Ebon: Můžu taky poprosit? Zajímalo by mě co z toho nakonec vzniklo.
Autorská citace #36
4.1.2011 20:31 - Ebon Hand
Poslal sem Vám základní osnovu hry. Jsou to takové body pro mě, tak snad to bude pro Vás srozumitelné.
crowen, nejsi registrovaný, nemohu ti poslat SZ, napiš mi, kam to budeš chtít poslat, teda pokud máš zájem. :-)
Autorská citace #37
7.1.2011 14:55 - crowen
mozes to prosim poslat na crowen (a) rpg.sk? vdaka
Autorská citace #38
8.6.2012 17:26 - Ebon Hand
Rychlý dotaz, o kolik by měla balistická vesta s kevlarovými pláty zlepšovat klasické AC? Používáme i modulace sečný, bodný, drtivý.
Autorská citace #39
8.6.2012 17:34 - Alnag
Ebon: A je to ADnD 2e, že? Asi bych na tvém místě vyšel z toho, jaká je rozteč klasických ADnD brnění, zvážil jaké je nejlepší nemagické brnění dostupné v tvém světem (tomu bych dal horní hodnotu toho rozsahu) a pak bych se mrknul, kde si stojí balistická vesta...

Druhý aspekt, jak se na to můžeš zkusit podívat je. O kolik větší pravděpodobnost je, že s vestou nedojdu zranění jehož bych bez ní došel. Za každých 5% této pravděpodobnosti 1 bod AC.
Autorská citace #40
9.6.2012 03:20 - sirien
jak sem řikal když sem Tě dneska viděl: záleží proti čemu jí stavíš.

Proti zbraním adekvátního tech. levelu (pistole atp.) - middle class armor

Proti primitivním zbraním: bodné - unpenetrable (absolutní armor, pokud nemíříš mimo) nebo heavy armor (a zásahy interpretovat jako zásahy které šly mimo vestu. Útočníci mohou mít nějaký natrénovaný feat na střelbu na lidi s kevlarkou, který ten bonus sníží jen k middle class armoru). Sečné: heavy armor (pokud jedeš unpenetrable pro piercing damage) nebo middle armor (pokud jedeš heavy armor pro piercing damage). Tupé: Light armor (tak jako tak)

(nevim jak u Tebe fungují armory - když vezmu číselnej rozsah jejich bonusů, tak za light považuj první třetinu, za middle druhou, za heavy tu nejvyšší... nejspíš)
Autorská citace #41
9.6.2012 03:27 - sirien

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10124111175537 secREMOTE_IP: 3.136.97.64