Gabik
13.7.2009 08:26
Eberron - Bouřnice (City of Stormreach)
Úvod

Náš první pokus ve světě Eberronu. Rozhodli jsme se pro tajemný a neprozkoumaný kontinent Xen`drik, a konkrétně město Bouřnici (Stromreach).

DM: Gabik

Hráči: Lotrando, Jarda, Lukáš, Honza

Zbytky zápisníku

… dělníci mi včera konečně donesli to nové zařízení, co našli na vykopávkách západně od města. Ta technologie je zcela neznámá. Navenek stroj vykazuje malou přítomnost magie, ale myslím, že to bude umět víc…

… včera jsem pokročil v překladu desek, které byli u stroje. Jsem přímo unesen silou, jakou to vládne a jakou texty popisují. Stále však ještě nechápu, proč měli z té věci takový strach. Všude je spousta varování, kterým nerozumím. Poznámky se zmiňují o dvojím využití:
Jako zdroj energie - při připojení k magickému zařízení je stroj toto zařízení schopen napájet po neomezenou dobu a to bez jakéhokoliv přísunu magického residua či jiného paliva. To by byl převrat v magii, ty rituály, vynálezy, stroje co by tímto šli pohánět. Je to nepředstavitelné.
Druhý způsob popisuje jakési tvůrčí pole, v němž lze rozložit jakýkoliv magický předmět a pomocí tvůrčích formulí vytvořit nový, bez jakýchkoliv ztrát na magickém potenciálu rozkládaného předmětu.
Točí se mi hlava z toho, co ta věc dokáže. Jen nerozumím těm varováním. Autor neustále hovoří o něčem, co popisuje jako „Anub“. Stále se mi to slovo nedaří přeložit. Zítra to zapojím na nejnižší výkon a zahájím měření. Už nemohu ani dospat…

… konečně se vracím k deníku, týden jsem nemohl psát kvůli zranění na ruce. Podle plánu jsem stroj zapojil. Srdce stroje z neznámého materiálu začalo pulzovat modrým světlem a stroj se rozběhl. Produkovanou energii jsem dle návodu z desek přesměroval do jedné gnómských přenosných lamp. Bylo to neuvěřitelné, ta lampa žhnula jako malé slunce. Rozhodl jsem se vyzkoušet ještě tvůrčí funkci stroje. Autor popisoval, že tato funkce je dostupná pouze na stupni dvě. Přepnul jsem stroj a čekal. V tu chvíli se stalo něco nečekaného. Z magického srdce stroje cosi vyskočilo, měl jsem dojem, že jen to jen sen, ale nebyl. Uprostřed mé laboratoře stál neznámý tvor. Vypadal jako brouk s velkými noži místo nohou. Napadl mě a zle pořezal na ruce, než si mi podařilo ho ubít gnómskou lampou. Stroj jsem vypnul. Od té doby z něj mam strach…

… včera jsem to konečně přeložil. „Anub“ znamená brouk. Tak to je to varování. Ten stroj svojí energii čerpá z jiného plánu existence, bohužel čím je výkon stroje vyšší, tím je větší šance na přitáhnutí živého obyvatele této sféry. Desky z vykopávek popisují událost, kdy srdce stroje o průměru osmi stop přitáhlo jakousi královnu. Otřásl jsem se z té představy. Ještě že srdce mého má jen tři couly, ale i tak je pokračování nebezpečné…

…další objev. Na jedné z desek jsem našel popis nerostu, jehož magické schopnosti stíní teleportační vlastnost pole. Musím ho sehnat větší množství na obložení mé laboratoře a pak obnovím pokusy…

Autorská citace #85
19.7.2009 20:59 - Hubysak
Omluvenka: Hlasím, že tuhle středu se bohužel nemůžu dostavit... cesta do Plzně a okolí s rodinou.
Autorská citace #86
19.7.2009 21:20 - Ruu
Aha, co s tým? Budeme hrát ve třech?
Autorská citace #87
19.7.2009 21:49 - Lotrando
ve třech hrát můžeme, jde o to, jestli může Honza hrát jindy nebo ne.

EDIT:

pak nebude Jarda
Autorská citace #88
19.7.2009 23:53 - Hubysak
No, tenhle týden nemám nejspíš vůbec čas. Pokud by se mi uvolní termín tak se ozvu. Ale příští týden (27.7 +..) bych čas mít měl.
Autorská citace #89
20.7.2009 07:33 - Lotrando
tím se to vyřešilo
Autorská citace #90
20.7.2009 09:48 - Ruu
Prima, jak? Hrajeme ve středu?
Autorská citace #91
20.7.2009 10:30 - Lotrando
tak to bylo domluvené, středa od šesti
Autorská citace #92
20.7.2009 12:04 - Ruu
ok
Autorská citace #93
20.7.2009 12:49 - Lotrando
teď mi psal Jarda, že nemůže, zítra odjíždí mimo republiku

EDIT: s Gabikem domluvena hra pro dva. Středa platí.
Autorská citace #94
20.7.2009 22:11 - Ruu
nene, nic takového. Chci svědky na to, že se mě pokoušíš přestavět na mikrovlnku. =]
Autorská citace #95
20.7.2009 22:15 - Lotrando
lol, bude to víc vyjednávací, to by se ti mohlo líbit :). a kdyby tě náhodou zase vypnuli, tak neboj, já se časem ukážu a zase tě zapnu.
Autorská citace #96
20.7.2009 23:01 - Ruu
Všemocný Soustruhu, ty to vidíš ... JÁ nebudu vyjednávat s nikým, pokud se TY budeš nacházet ve stejném vesmíru. Leda bych si ty schuzky naplanoval na 3 hodinu ranní. =]

No, jsem zvědav...
Autorská citace #97
22.7.2009 10:43 - Gabik
Lotrando: hrozně moc díky za přesun diskuse do vlastní skupiny.

Středa platí byl to boj postavit encountery na dvě postavy, no uvidíme jak nám tahle to vyjde :) - prakticky smrt celé družiny už tu byla skoro na začátku, tak není čeho se bát. :) On ten náš toaster časem vždycky sám naskočí.
Autorská citace #98
23.7.2009 08:26 - Faire
Připravuju dobrodružství v Eberronu a některé názvy bych měl rád přeložené. Nemá někdo nějaký nápad k Eldeen Reaches?
Autorská citace #99
23.7.2009 09:25 - Lotrando
Faire: popravdě, v tuhle chvíli mě nic nenapadá

družina:

včera padlo pár zajímavých kousků, které bude dobré zohlednit do příští hry.

Pro lučištníka prakticky nepostradatelné "Bracers of Archery" (+2 damage k luku)

Pro někoho na blízko "Luckbender Gloves" (encounter reroll na damage), Ruu si vybral, takže asi pro Perena

A pak na rozdělení Potion of Healing, Potion of Regeneration, Elixir of Dragonbreath.

Jinak oznamuju, že Rensi umí transfer enchantment, takže může přenést Primestrike z dýky na luk, pokud je zájem. Jestli ne, dýku rozeberu.

pro GMa:

Zahazuju hůlku a beru si kuši :), aspoň se snad potom trefím. Lvl 3 swiftshot crossbow - load za free a +1.
23.7.2009 10:19 - Lotrando
stručný záznam dění v Bouřnici

Ze zajatého druida se vyklubal gnom, kterýmu místo licousů rostou havraní peříčka. Po chvíli vyjednávání je propuštěn, Ruu se pořád ohání svými představami o svobodě a právu na život. Že jedná se svými úhlavními nepřáteli je mu celkem jedno (a GM je hraje dost civilně). Nakonec Rensi navrhuje, aby byl propuštěn a přeřeže mu pouta se slovy, "Jdi, ztrať se," směrem ke kopáčům poznamená, "jestli vám něco dluží, máte příležitost účet srovnat," a podívá se směrem k mrtvému Johnovi.

Další průzkum hrobky odhalí poškozený nápis se jménem Alec... (Alexa Traza, jak se později zjistí ve městě). Dovnitř vede odkopaný vstup. Dovnitř se rohodnou jít jen Rensi a Ruu, kteří počkají na noc. Uvnitř je stejně tma a odpočinek je potřeba pro nasbírání nových sil. Ruu si ustele v díře, Rensi spí v jednom ze stanů. Před tím než usne, ještě přikáže kopáčům aby hlídali a rozestavěné hlídky ab yna sebe viděly.

Hned v první místnosti se setkají s pastmi, které oba dobrodruhy zraní. Po chvíli najde Rensi ovládací panel sloužící k vypnutí pastí v místnosti. Druhá komora obsahovala patrně pohřební výbavu, ale vše je rozkradeno. Nacházejí jen pár zbytků, ale i ty jsou cenné. M9stnost je strážena dvěma kamennými konstrukty, se kterými dobrodruzi svedou rychlý boj. Nakonec přicházejí do pohřební komory, ta je ale vykradená také. Zloději sem pronikli bočním výkopem a odnesli vše, dokonce i tělo. V sutinách chodby je však objevena křišťálová lebka, zjevně magického původu. Víc se o ní zatím nedá zjistit, ale město slibuje další možnosti pátrání. Také velikost sarkofágu je záhadou, je totiž určen pro běžného humanoida a ne pro obra.

Po návratu to Bouřné dostanou kontakt na Beregona, místního obchodníka. Mohl by něco vědět o Černém přílivu, tradičním černém obchodu probíhajícím na místních plážích. Před návštěvou toho týpka se družina ještě pokusí zjistit něco o jménu v hrobce. Vyptáváním po městě (streetwise) zjistí, že pohřeb otroka či služebníka není obvyklý. Obři malé rasy nepovažovali za sobě rovné a pokud záhadnou osobu pohřbili s poctami, muselo jít o něco výjimečného. Bohužel, nvíce informací není dostupných (history - fail). Ruu se pak zeptá Cyrila (diplomacy) a ten se zmíní o možnosti, že by se pohřbený nějak zavděčil vládnoucímu rodu, pak by jej i obři pohřbili s poctami. Bylo by to v období před pádem říše obrů, kdy mnohé malé rasy dostaly status služebníků, narozdíl od dřívějšího otroctví. Pátrání pak vede k historii drowů (nově otevřená history), kde oba dobrodruzi objevují jméno pohřbeného, Alexa Traza. Jde o velkého hrdinu se kterým se pojí legenda o vzestupu drowů. Pokus něco zjistit o pohřebních rituálech (religion - selhává). Nakonec nezbývá, než se začít znovu vyptávat a sehnat někoho, kdo by věděl víc (streewise). Cesta vede k Frigovi sedmiprsťákovi, místnímu překupníku artefaktů, který se ukáže být dostatečně zkušeným v oboru (insight) a odkazuje nás na nedávno odkryté desky s legendou o Alexu Trazovi. Měl by je mít Beregon, címž se kruh uzavírá.

Cesta tedy vede do domu místního váženého občana. Goliáš strážící vchod však odmítá Ruua a Rensi vpustit s tím, že si pán nepřeje s nikým mluvit. Na dotaz, kdo jsou dobrodruzi, co právě odešli (perception), odpovídá že pán najímá lidi na hledání ztracené dcerky. Rensi navrhuje, že oni dva s Ruuem jsou specialisté na hledání ztracených lidí. Po chvíli dostávají možnost mluvit se Beregonem. vyslechnou si historku o ztracené dívce, kterou už tři dny nikdo neviděl a která se ztratila cestou domů od kamarádky. Ruu se snaží vyjednávat o odměně, zatímco Rensi navrhuje že tyto drobné detaily dořeší až se holka najde. Po doplnění podrobností se vydávají na místo, kde našli mrtvého strážce, co dívku obvykle doprovázel. Měl prý zlomený vaz. Průzkum místa (perception) udhaluje skrýš, kde se patrně schovával útočník. Stopy naznačují, že by mohl kulhat. Následuje vyptávání se po místních hospodách na kulhavého (streetwise). Patrně jde o Quaze, retardovaného sluhu paní Boudilkové. O její zahrádku se starala jedna ze ztracených dívek. Družina zjišťuje, že Beregonova dcera Katka je totiž už šestá v průběhu šesti měsíců. Je však první dítě někoho vlivného. Rensi navrhuje navštívit starou paní a nabídnout služby zahradnice, což se také stane. Stará paní je vlídná, ale pokusí se nabídnout makový odvar v podávaném nápoji, což vede k ukončení vyjednávání a vyklizení pole. Teprve později hrdinové litují, že bábu nekonfrontovali. Namísto toho z blízké hospody sledují dům a když se do setmění nic nestane, rozhodnout se proniknout dovnitř. Tam nalézají tajnáý vstup do podkroví věže domu, kde se nachází Quaz, Katka uvězněná v kleci i paní Boudilková, kterou přistihnou uprostřed pokusu oživit tělo složené z částí zabitých dívek. Po prudké bitce je babice boudilková zneškodněna, Quaz zbaven jejího vlivu. Oživlý konstrukt se ukázal zdaleka nejtežším protivníkem a je zničen až po dlouhé bitvě.

Šťastný otec se družině odmění, ztracené dívky jsou však bohužel mrtvé. jejich ostatky jim ukáže Quaz, kterého babice donutila je pohřbít v zahradě.
23.7.2009 12:15 - Ruu
Faire: a co třeba Hojnost, Na hojnosti. Eldeen nevím, co je, asi jméno. Pak třeba Eldeenská hojnost.
23.7.2009 12:23 - Nachtrose
Ruu: tady si pletes reaches a riches. Reaches ( predpokladam od slova reach ) je neco s dosahem, pripadne mi slovnik vyhodil i "tok, usek ( reky )".
23.7.2009 12:40 - Ruu
joo, pravda, přehlédl jsem se.

Opravte mě, jestli se pletu, ale zátoky jsou i na řekách ne? Pokud ano, tak co třeba Eldeenská / Eldeenova zátoka?

Ad story. Ještě že jsme měli sebou Rensi. Když to takhle čtu, mám z toho pocit, že jsem uplněj magor.
23.7.2009 12:45 - Ruu
ještě mě napadlo Eldeenský / Eldeenův břeh - počítám, že je to něco na jedné straně řeky. Zátoka je aglicky jinak. Možná bys mohl použít třeba i splav. Není to překladem přesné, ale je to fantasy, proč si tam splav nepřimyslet =]

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081584930419922 secREMOTE_IP: 54.197.64.207