Gabik
13.7.2009 08:26
Eberron - Bouřnice (City of Stormreach)
Úvod

Náš první pokus ve světě Eberronu. Rozhodli jsme se pro tajemný a neprozkoumaný kontinent Xen`drik, a konkrétně město Bouřnici (Stromreach).

DM: Gabik

Hráči: Lotrando, Jarda, Lukáš, Honza

Zbytky zápisníku

… dělníci mi včera konečně donesli to nové zařízení, co našli na vykopávkách západně od města. Ta technologie je zcela neznámá. Navenek stroj vykazuje malou přítomnost magie, ale myslím, že to bude umět víc…

… včera jsem pokročil v překladu desek, které byli u stroje. Jsem přímo unesen silou, jakou to vládne a jakou texty popisují. Stále však ještě nechápu, proč měli z té věci takový strach. Všude je spousta varování, kterým nerozumím. Poznámky se zmiňují o dvojím využití:
Jako zdroj energie - při připojení k magickému zařízení je stroj toto zařízení schopen napájet po neomezenou dobu a to bez jakéhokoliv přísunu magického residua či jiného paliva. To by byl převrat v magii, ty rituály, vynálezy, stroje co by tímto šli pohánět. Je to nepředstavitelné.
Druhý způsob popisuje jakési tvůrčí pole, v němž lze rozložit jakýkoliv magický předmět a pomocí tvůrčích formulí vytvořit nový, bez jakýchkoliv ztrát na magickém potenciálu rozkládaného předmětu.
Točí se mi hlava z toho, co ta věc dokáže. Jen nerozumím těm varováním. Autor neustále hovoří o něčem, co popisuje jako „Anub“. Stále se mi to slovo nedaří přeložit. Zítra to zapojím na nejnižší výkon a zahájím měření. Už nemohu ani dospat…

… konečně se vracím k deníku, týden jsem nemohl psát kvůli zranění na ruce. Podle plánu jsem stroj zapojil. Srdce stroje z neznámého materiálu začalo pulzovat modrým světlem a stroj se rozběhl. Produkovanou energii jsem dle návodu z desek přesměroval do jedné gnómských přenosných lamp. Bylo to neuvěřitelné, ta lampa žhnula jako malé slunce. Rozhodl jsem se vyzkoušet ještě tvůrčí funkci stroje. Autor popisoval, že tato funkce je dostupná pouze na stupni dvě. Přepnul jsem stroj a čekal. V tu chvíli se stalo něco nečekaného. Z magického srdce stroje cosi vyskočilo, měl jsem dojem, že jen to jen sen, ale nebyl. Uprostřed mé laboratoře stál neznámý tvor. Vypadal jako brouk s velkými noži místo nohou. Napadl mě a zle pořezal na ruce, než si mi podařilo ho ubít gnómskou lampou. Stroj jsem vypnul. Od té doby z něj mam strach…

… včera jsem to konečně přeložil. „Anub“ znamená brouk. Tak to je to varování. Ten stroj svojí energii čerpá z jiného plánu existence, bohužel čím je výkon stroje vyšší, tím je větší šance na přitáhnutí živého obyvatele této sféry. Desky z vykopávek popisují událost, kdy srdce stroje o průměru osmi stop přitáhlo jakousi královnu. Otřásl jsem se z té představy. Ještě že srdce mého má jen tři couly, ale i tak je pokračování nebezpečné…

…další objev. Na jedné z desek jsem našel popis nerostu, jehož magické schopnosti stíní teleportační vlastnost pole. Musím ho sehnat větší množství na obložení mé laboratoře a pak obnovím pokusy…

30.7.2009 19:25 - Lotrando
Protože můžeš zažít hlubší ponoření? Umožní ti to dostat postavu do situací, které jsou jinak těžko dostupné.
30.7.2009 23:24 - Faire
Pořád nevím, jestli chápu, co myslíš. Když hraju hru, chci immersion. Nemusím hrát postavu, která je mi podobná - můžu hrát klidně záporáka, nebo poloboha, ale chci se do té postavy vžít. To je z Tvého pohledu oddělení hráče od postavy, nebo ne?
31.7.2009 08:08 - Lotrando
S tím jak moc sobě podobnou postavu hraješ to nemá nic společného. Mě jde o příběhové ponoření, kdy na tebe působí prostředí i děj. Ty to patrně zužuješ na situaci, kdy si představuješ sebe v dané roli. Herec taky studuje postavu dopředu, než začne hrát. Ty ale takovu možnost nemáš, musíš improvizovat. Proto mi přijde vhodné od zoomovat a zhodnotit postavu z pozice hráče, rozmyslet si další postup předtím, než na sebe zase nechám působit atmosféru, prostředí a příběh. Moje postava pak může zažít zvrat, který mám v plánu, tak jak si to představuji. Samozřejmě musím počítat s tím, že kolem sedí další hráči, co do toho obvykle zasahují. V neposlední řadě pak GM, který to nakonec realizuje a přidá si své.
31.7.2009 14:20 - Ruu
Popravdě řečeno si moc neumím představit, jak se "odzoomuju", vymyslím zvrat, zazoomuju zpět a užiju si "ten překvapivý moment". Postrádám spontálnost momentu.
31.7.2009 15:21 - Faire
Jj...
31.7.2009 21:44 - Lotrando
Ona by tam ta spontánnost měla být s pomocí ostatních hráčů.
1.8.2009 12:56 - Ruu
Já to vnímám spíš jako výměnný obchod. Bavím se a žasnu nad převraty generovanými ostatními hráči, a sám se podílím na jejich zábavě svým dílem. Tak by to mohlo fungovat, ne?
4.8.2009 07:13 - Gabik
V kolika tuto středu? Ať si mužu připravit souboje.
4.8.2009 09:07 - Lotrando
Já můžu
4.8.2009 10:33 - Merlin
sice pozdě, ale přece:
osobně už mám za sebou hodně vyslýchacích výzev. předposlední sezení zrovna jednu důležitou:
Postavy zajaly krysodlaka a potřebovaly z něj dostat co nejvíce informací. Nastavil jsme to takto 8/3
uspěch: získají podrobnosti o tom kdo ho vede, kde jsou schovaní, plus všechny detaily na které si vzpomene
neuspech: získají jen kusé informace,v záležitosti na poměru úspěchů/neúspěchů

cíl...vždy získají informace, jen záleží kolik a jak cenné

Postavy používaly vše, od diplomacie (hodný policajt) přes vyhrožování (zlý policajt), mučení...atd. nakonec neuspěly 7/3....dozvěděly se tedy, kde banda sídlí, jak se tam dostat a kolik tam bylo asi tak dalších nepřátel. ale už neví kdo je vede, proč, kde jsou pasti.. atd.
výzva je ale stejně posouvá dál, jen jim nedává tolik výhod a informací.
výslech jsem improvizoval (ostatně jako veškeré mé dobrodružství), protože nikdy nevím co postavy udělají, jestli zajmou nebo zabijí

co se týče příkladu s konstruktérem. mohl by probíhat i takto:
"Hej šmejde, ted když jsem ti zlomil tři prsty zeptám se ještě jednou. Kde je tajná chodba do paláce?"
"aaaaaaaaaa...prosím...já to nevím...dám vám vššechno..cokoliv co mám..jen mě nezabíjejte...aaaaaaaaa..vymyslel jsem nový katapult..tady..tady jsou všechny plány..je to cenná věc..nejcenější...jen mě nechte..nevím kde je chodba...prosííííííííím"

nebo
"tak to pánové opravdu netuším. Připadám vám jako krtek? o nikoliv, já jsem konstruktér. Umělec válečného řemesla..tady, jen se podívejte..tady jsou všechny mé výtvory. Umělecká díla, nemyslíte. A tento katapult vejde do dějin...."
4.8.2009 11:16 - Lotrando
Já rozumím té pochybnosti a je důležité zdůraznit, že asi není v zájmu věci jen tak změnit směr příběhu, protože prostě chci kchúl uklízečku.

Dám radši příklady o dost konkrétnější. V obou jde o řešení konfliktu a pátrání po informacích.

Příklad ze hry v Bouřné: Postavy vědí, že se ztratila holka, vědí i o osobním strážci se zlomeným vazem. Nikdo za holku nechce výkupné. Postavy dojdou na místo činu, smrti strážného. Až doteď se jede podle připraveného scénáře, ale v tuhle chvíli to končí, protože GM neví co hráči udělají. Má jen několik narážek, zjevné stopy, které hodlá vyjevit ve vhodný okamžik. Skutečný průběh, režírovaný hráči je pak asi následující. Zlomit vaz velkému chlapovi jako byl strážce není snadné, muselo tudíž jít o fyzicky zdatného útočníka, který měl navíc překvapení. Aby získal překvapení, patrně se ukryl. Blízké křoví odhaluje udusanou trávu a stopy fakt, že napadal na jednu nohu. Hledáme velkého muže, napadajícícho na levou nohu. Poptáváme se po okolí, popisu odpovídá Quaz ..... Přičemž skutečnost, že jsou nějakou stopy v křoví a on se tam ukrýval je čirá improvizace, nebo spíš souhlas GMa s daným průběhem události.

Příklad ze Sundabaru: Družina má vypomoci nějakým orcům s jejich nálezem artefaktu a prostředník a zadavatel jim dám předmět, který má sloužit jako průvodní list. Družina ví, že orci někde něco vyhrabali a předmět je tedy původem z nějaké trpasličí hrobky. V tuto chvíli se ozve trpaslík, kterému se nezdá, že by se měl hrabat v kostech svých předků a che vědět víc. Na to není GM připraven a musí improvizovat. Hráči se rozhodují najít v Sundabaru víc infa o původu předmětu, kterým se mají prokazovat. Knihovna nemá více infa, hledají se další zdroje, až se postavy dostanou ke starým ruinám chrámu na okraji Sundabaru, kde nalézají zbytky vzácných kamenných desek se jmény králů pohřbených v horách. Postavy tak mají alespoň povšechnou představu o tom, které kosti byly znesvěceny a trpaslík se rozhoduje podívat se věci na kloub.
4.8.2009 11:27 - Merlin
častokrát se stane a já to nepopírám, že když hráči/postavy hlasitě debatují nad možnostma co se asi stalo a jak se to asi odehrálo a mě se jejich nápad začne líbit tak ho zaměním za ten svůj. Hráči mají radost, že to tak odhadli a baví se. O spoustě nápadů netuší, že jsou vlastně jejich a říkají si jak mají dobrýho DM :D a přitom jsou to oni, kdo spontánně tvoří děj.
4.8.2009 13:36 - Peren
Omlouvám se za vstup do zajímavé debaty, jen píšu, že zítra budu!
4.8.2009 14:15 - Lotrando
Tak ještě Honza?
4.8.2009 15:35 - Ruu
i já budu.
4.8.2009 16:34 - Lotrando
Ruu: tak nějak jsem s tím počítal. sakra, vůbec mě nenapadlo že bys nemohl :)
4.8.2009 20:23 - Jerson
Napadlo mě něco k tomuto:

Píše:
Pokud vy házíte hody a uspíváte tak já musím nějak reagovat. Když prohlásím že na vaše úspěchy jen zarytě mlčí budu špatnej, když se pokusím odpovědět jsem opět špatnej že jsem mu herecky vtiskl málo podlou tvář. :(


Pokud by se hráči ptali na otázky typu ano/ne, nebo na nějaké podobně jendoduché, tak vyslýchaná postava může zarytě mlčet, ale postavy hráčů si mohou dovodit odpovědi z jemných náznaků, změn výrazu a podobně. Dostanou své odpovědi, na které mají podle pravidel nárok, a přitom bude zachována uvěřitelnost i charakter CPčka, které má mlčet.
Kdyby vyslýchali hovornější postavu, dsotanou za stejný počet úspěchů podrobnější odpovědi, což nebude úplně košer podle pravidel, ale lepší než nic ... si myslím.
5.8.2009 12:50 - Ruu
Lotrando: =]
5.8.2009 12:51 - Lotrando
Sákryš, kde je ten Hozna. Už by to chtělo zas plnou partu.

těšim se na večer
5.8.2009 13:39 - Gabik
Dobrodružství spočítáno na 3 hráče.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081869125366211 secREMOTE_IP: 44.204.218.79