Alnag
21.10.2012 11:39
EDGE: Stíny nad Nerathem
Termíny (2. sobota v měsíci), cca 11-19 h
  • 8. června 2013
Další odkazy okolo hry jsou v sérii blogů:

Postavy:
  • Aramor - Girel (human/fighter)
  • hRob - Pao-chuang (human/monk)
  • Jarik (human/sorcerer)
  • Max - Ivan (vryloka/paladin-blackguard)
  • Ebon Hand - Lars "Pavouk" (human/rogue)
  • Geralt - Erik (human/avenger)
  • Noir - Art "Krysa" (shade/warlock-hexblade)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
21.10.2012 11:58 - Alnag
Organizace: Zkušenosti posledních let mne naučily, že jak člověk stárne, je schopnost sejít se na hraní RPG stále více a více ohrožena. To je důležité si ujasnit, když se chystáte hrát kampaň, jejíž účastníci už povětšinou nejsou nebo dlouho nebudou studenti.
Pokud jsou hráči schopní tomu dát čas jeden víkendový den za jeden až dva měsíce, tak se tomu musíte přizpůsobit. Moje aspirace jsou tedy tyto:

  • Hrát jednou měsíčně, pokud možno v dlouhodobě předvídatelný termín (např. druhá sobota v měsíci)
  • Hrát sice kampaň, ale každé sezení musí fungovat a obstát jako uzavřené dobrodružství. Hráč tedy přijde, zahraje si a odejde uspokojen, protože prožil příběh od začátku do konce.
  • Odměnit pravidelné chození umocněním interakcí mezi dobrodružstvími. Opakovaně se objevující postavy nebo meta-příběh, který se táhne napříč kampaní, jsou nástroje, o něž chci usilovat.
  • Hráči by měli spoluhráčům (i těm, kteří nebyli) poskytovat stručný výtah z toho co se událo. Je žádoucí debriefing hry jak z hráčské optiky (co se mi líbilo, co bych zachoval; co se mi nelíbilo, co bych změnil nebo zlepšil); tak z optiky postav (co se událo, co jsem zažil). Pro zjednodušení nějakou korespondenční on-line formou.
  • Hráči by měli poskytovat náměty pro elementy další dobrodružství – zápletky, lokace, postavy, zvraty, scény apod. Opět pro zjednodušení přes internet.
Zároveň je potřeba zajistit, že na hru dorazí vždy dost lidí, aby byla rozumně hratelná. Připadá mi vhodné, aby ke hře bylo pozváno například šest hráčů s tím, že maximum je pět hráčů v daném sezení a přihlašuje se online systémem „kdo dřív přijde“. Minimum jsou tři hráči. Nejsou-li týden předem přihlášeni na sezení alespoň tři hráči, sezení neproběhne.
Autorská citace #2
21.10.2012 12:16 - hRob
Myslím, že to chce mít takováto pravidla, aby se totiž nehrálo jednou za dva měsíce, protože se vždy měsíc řeší, kdy by mohla být další hra. A asi se nestane, že by mohlo najednou přijít všech šest hráčů (nebo, že hráč účast potvrdí, ale nedorazí), ale doufám, že se nám podaří udržet konstatní složení družinky, aby se mohly také vyvíjet vztahy mezi mezi postavami a postavy samotné.
Autorská citace #3
21.10.2012 13:42 - Alnag
Co se herně-systémového aspektu týče, viděl bych to takto:
  • Hra jen na hrdinské úrovni (úrovně 1-10 nebo i méně), kde systém 4e funguje velmi dobře a bez komplikací
  • Odehrání v průběhu jednoho až jednoho a půl roku (reálně tedy 12 - 18 celodenních sezení/dobrodružství) s frekvencí jednou měsíčně
  • Hra má klasické aspekty Dungeons & Dragons (draky, kobky atd.)
  • Hra akcentuje „points-of-light“ charakter defaultního settingu
  • Hra pracuje s konceptem „zlatého věku“ (kdysi bylo lépe, kdysi tu byl Nerath) a snahou po jeho návratu
  • Hráčská motivace je směřovaná na MacGuffin (obnovení Nerathu), možná zpředmětněný skrze mocný artefakt, který by to mohl dokázat (nabízí se např. Žezlo sedmi částí), který postavy musí získat
  • Hra obsahuje vyšetřovací element, hráči během hry postupně odhalují, co vlastně vedlo k pádu Nerathu
  • Hra dovádí postavy do klasických D&D lokací (jako jsou Chrám živelného zla, Drowí pokladnice)
  • Hra má mírně temný podtón
Autorská citace #4
21.10.2012 16:48 - Alnag
BTW: To první datum zatím berte s rezervou. V sobotu je DnD day (takže jedna varianta je sejít se přímo tam), druhá hrát v neděli. Taky záleží, zda se to do té doby usebere a začneme.
Autorská citace #5
21.10.2012 19:09 - hRob
Pro začátek tedy posílám základní nástin postavy:
Potomek rodiny, jejíž členové sloužili po generace jako osobní služebníci císařského rodu a jejichž oddanost neopadla ani během sta let úpadku od doby, kdy byla vláda dynastie násilně přervána. Putuje krajem a snaží se, jako ostatní členové rodiny, udržovat kulturní odkaz císařství. Především renovuje vesnické chrámy a svatyně při cestách, obnovuje v nich ochrannou moc božstev, aby poskytovaly bezpečí místním komunitám a poutníkům obklopeným nebezpečným světem plným příšer a zlosynů.
Autorská citace #6
21.10.2012 20:30 - Jarik
Alnag: Co mame psat do ktere diskuse?
Nastin postav - sem, nebo do Hrdinu? nebo do Organizace? :D

EDIT:
Člen Bratrstva Ztraceného poznání - krotitelů nebeského ohně, astrologů, kovářů rovnovážného principu, fanatických následníků Nehynoucího plamene (dceřinná společost).
Bratrstvo mu je jedinou rodinou, zkoumání minulého i budoucího vymezenou cestou. Věří pouze svému srdci v němž koluje duch vesmíru.
Bratrstvo považuje Nerath za jediné období rovnovážného stavu. Za každou cenu se pokouší navrátit tento stav (někdy i teroristickými činy).
Autorská citace #7
21.10.2012 21:29 - Geralt
Poslušně se hlásím. Odhalený nástin vypadá moc slibně a čas bych si na hraní vždy nějak vyčlenil.
Pár vcelku konkrétních námětů na postavu už mi taky delší čas rotuje hlavou. Nesou pracovní název "Vyhasínající plamen": člověk, který zasvětil svou kariéru zájmům Nehynoucího plamene, ale po těch všech letech začal postupně zrácet někdejší horlivost a přesvědčení, že ještě pořád lze dosáhnout velkého cíle, návratu Nerathské říše. Nyní balancuje na hraně. Zbývá mu pár posledních jiskřiček a pod skeptickou slupkou stále kdesi hluboko ve skrytu duše doufá, že se z nich podaří zažehnout Plamen. Nehynoucí plamen, který se rozhoří jasným světlem, zažene stíny minulosti a dá tomu všemu nakonec nějaký smysl.
"Everyone gets everything he wants. I wanted a mission, and for my sins, they gave me one. Brought it up to me like room service. It was a real choice mission, and when it was over, I'd never want another." (Cpt. Willard, Apocalypse now)
Autorská citace #8
22.10.2012 22:15 - Alnag
Všechno prosím pište sem, ať máme jen jednu diskuzi. Ostatní jsem pro jistotu zamkl.

Děkuji všem, kteří už posílají nástřely postav, to je super! Trochu jsem o tom ještě přemýšlel a abychom přeskočili takové to "postava v kápi sedící v rohu místnosti Vás najala" bych byl rád, abyste všichni byli nějak zapojeni do volné organizace Nehynoucího plamene, která se snaží obnovit Nerath.

Nezdá se, z těch konceptů co jste zatím poslali, že by to byl problém. Jde o to, že v rámci organizace jste na různých misích a dává mi tak nějak smysl, že pokaždé je trochu jiné složení a zároveň, že to má určitou ucelenou linii.

Teď konkrétně:
hRob: Super. Představuji si, že zná z ústní tradice i některé detaily z dob císařské vlády, což se může ukázat jako důležité. Asi bych ti nějak dodával v průběhu hry (jak mne napadnou a budou se hodit). Umím si představit i to, že má nějakou památku z dávných časů.

Jarik: Tvému nástřelu není co vytknout. Trochu mi ale chybí větší sepětí s tématem hry. Nebo jinak řečeno - jakou má tvoje postava motivaci se nějak zaobírat Nerathem, event. ho obnovovat? (Díky za doplnění. Teď už je to jasné.)

Geralt: Opět super. Zajímalo by mne - co by mu pomohlo plamen zažehnout. Co by se muselo stát, aby uvěřil? Co by ho naopak definitivně uhasilo? A konec konců, proč zasvětil svou kariéru Nehynoucímu plameni (možná to souvisí).

Jinak jsem oslovil ještě Ebon Handa, který k mé nemalé radosti s účastí souhlasil, z čehož mám velkou radost. A tři další lidi (Aramora, Maxe a Noira). U žádného z nich to zatím není jisté, ale pokud to vyjde mělo by nás být dost i na případnou rotaci. O všech oslovených jsem přesvědčen, že jsou to skvělí hráči, pročež doufám, že to bude i skvělá hra.

Co se termínu týče, nakonec jsem se rozhodl, že bychom mohli zkusit toho 10. listopadu (2. sobotu v měsíci) a hrát v rámci DnD Day (tedy výjimečně nikoliv u mne, ale v Mephitu, alespoň to tak podle všeho vypadá). Nevím, jestli se nám už podaří se sejít v dostatečném počtu, ale právě na DnD Day by se počty daly asi snadno doplnit. Vím jen, že Jarik nemůže. Protože to asi nebude tak dlouhé, měla by session spíš zahřívací a ladicí charakter. Takže kdo už ví, že může, pište.
Autorská citace #9
23.10.2012 12:33 - Ebon Hand
Potvrzuji zde, mám teda dost problém s časem, ale budu se snažit. :-)
Autorská citace #10
23.10.2012 12:53 - hRob
U mě by to neměl být problém, takže dorazím.
Autorská citace #11
23.10.2012 14:54 - noir
Zkusím to stihnout: mám to v kalendáři Pokud to vyjde, a zatím to vypadá docela nadějně, tak bych si zahrál něco takového:
Některé rody se pokoušely udržet Nerath i v době, kdy už byl vlastně mrtvý. Čím horší byla situace, tím drsnější prostředky používaly - až se ze spasitelů stali tyrani a krutovládci. A pak i oni padli. Lid je nenáviděl a pronásledoval; není divu, že potomci těchto šlechticů skončili jako žebráci nebo dokonce zločinci - meč bylo často to jediné, co ovládali.

Art je jedním z nich. Vyrůstal na ulici, v naprosté chudobě a zoufalství. Co si neukradl, to neměl. Jediné, co mu dávalo naději, byly povídačky o dobách, kdy bývalo lépe, o dobách, kdy vládla říše Nerath a jeho předkové. Čím víc se kazil jeho život, tím víc se k nim upínal - až se staly posedlostí. A Nerath ideálem, svatým grálem, za jehož obnovení by dal všechno. Možná i duši...
Autorská citace #12
23.10.2012 21:06 - Geralt
S časem rovněž žádný problém, budu tam.

Setkání spíše vylaďovacího charakteru beru jednoznačně všema deseti. Vzpomínám, jak jsme tehdy v podobném duchu utvářeli Hranu, bylo to moc fajn a pomohlo by mi to vyjasnit spoustu detailů ohledně postavy i samotného herního prostředí.

Alnagu, odpovědi posílám raději nejprve soukromě, šeptandou. Stojí na určitém konstruktu, o kterém nevím, jestli je slučitelný s tvou představou o fungování Nehynoucího plamene.
Autorská citace #13
23.10.2012 21:18 - Jarik
Kdyz budete spis rokovat nez hrat, a jste vsichni zapaleni IT specialisti :)
Coz cele to sezeni nahrat? At jsem (jsme) vic v obraze :D

Nebo, ze by se ma postava probudila v laznich, a mela amnesii? :D
A jedine co ma v hlave jsou utrzky minulosti a detstvi? :D :D :D
Autorská citace #14
24.10.2012 17:46 - Alnag
Jarik: Každé sezení by mělo být samostatné dobrodružství, takže v klidu.
Autorská citace #15
25.10.2012 22:24 - Ebon Hand
Takže sem dávám postavu, jak jsem ji posílal Alnagovi:

Fyzicky vybavený válečník ze starého tradičního válečnického rodu (samo člověk, znaš mě :-). Svým způsobem oportunista, který se neštítí i špinávé práce, pokud z toho kápnou prachy na lepší vybavení, nebo lepší vybavení, nyní bez vyšších cílů, nehromadí majetek. Trochu cynický k budoucnosti a výhlídkám bežných lidí. Přesto ctí rytířských kodex (hlavně jeho stránku ohledně boje), který třeba opovrhuje střelnými zbraněmi, prostě každýho rozsekat face to face, vyhraje ten lepší (což jsem vždycky já, štěstíčku se chodí naproti).

K Nerathu ho táhne chuť pomstít předky, protože skoro všichni chlapy z rodu tenkrát statečně padli v předem prohraných bitvách, jedno jak velký to byli hrdinové (frustrace), ale hlavně obrovská xenofobie vůči zvířecím humanoidům, sedět u stolu s gnolem, goblinem, nebo skřetem nikdy, no way, to mu radši urazím hlavu palcátem a půjdu do lochu. Naprosté opovržení k lidem, kteří s těmito zmetky spolupracují. Ty neváhám tvrdě skřípnout, žádná úcta k nim.
Autorská citace #16
26.10.2012 21:04 - Geralt
Přidávám "odšeptané" doplnění načrtnuté postavy. ;-)

Jak už to bývá, Nehynoucí plamen není jenom společenstvem snílků a idealistů. Někteří jedinci spojili své zájmy s myšlenkou obnovy Nerathu z čistě pragmatických, neřku-li egoistických úvah. Příslušníci odstrčených rodů, ambiciózní kupci odsunutí mimo stávající monopoly, zneuznaná generalita, zatrpklí učenci v nemilosti oficiálních kruhů… ti a mnozí další jim podobní mohou doufat, že si s radikální změnou stávajících poměrů dopomohou k lepšímu postavení. Nerath pro ně není ideálem a cílem, pouze prostředkem. Žádný z nich to pochopitelně nepřizná nahlas, a tak se pod povrchem Nehynoucího plamene rozprostírá jemné předivo intrik a zákulisních machinací.

Mnohé z minulých misí Nehynoucího plamene působí na Erika dojmem, že neměly ani tak pomoci znovuobnovení Nerathu jako naplnit konkrétní zájmy konkrétních mecenášů v pozadí. Vzletné fráze se brzy střetávaly s nemilosrdnou realitou. Realitou, ve které ty vlivné a záhadné postavy ze zákulisí Nehynoucího plamene dál spřádají své plány, zatímco prostí pěšáci pro ně pokládají své životy, aniž by jim bylo dopřáno byť jen špetky útechy v podobě náznaku sebenepatrnějšího pokroku. Někteří přitom přišli o iluze, jiní také o životy. I Erik přišel o mnoho a jeho někdejší ideály a víra se začaly od jistého okamžiku rychle bortit.

Erikův současný stav je svým způsobem schizofrenní. Na jednu stranu se v něm odráží stopy trpkých neúspěchů a zklamání. Nedělá si přehnané iluze, je skeptický a někdy až se sklony k nepokrytému cynismu. Med kolem pusy mu mazali tolikrát, že už je na to zkrátka poněkud alergický. Na stranu druhou se však s dychtivostí vyhladovělého ohaře vrhne vstříc i sebešílenější výzvě týkající se Nerathu. Momentálně už je ve fázi "Buď-anebo!". Hraje tuhle hru už příliš dlouho a tentokrát je odhodlaný vsadit vše na jedinou kartu, na jedinou misi. Jestli se jedná o zoufalství porážkami frustrovaného hráče nebo instinkt protřelého karbaníka, to se má teprve ukázat…
Autorská citace #17
29.10.2012 16:08 - Alnag
Protože už se to nějak rýsuje, tak první session bude v rámci této akce:
http://www.d20.cz/skupina/163/diskuze/51341.html

Bude tam nejspíš nějaké drobné vstupné, ale to Vás doufám nezastaví.
Autorská citace #18
29.10.2012 17:12 - Jarik
Autorská citace #19
31.10.2012 18:43 - Jarik
od Bratrstva Ztraceného poznání
Právě v době, kdy umíral Nerath, umřelo i něco velkého.
Někteří kněží - Kováři Slunce již několik let tvrdí, že jedna z hvězd přestala mít důvod pro své umístění v Astrálním moři. Tvrdí, že vyrazila na pouť vesmírem jako plamenná létavice.
Výzkum uskupení astrologů kolem mistra Polkia tuto domněnku potvrzuje. Po 400 let totiž sleduje pravidelnou dráhu nebeského tělesa, které se co jednu generaci (tedy 21 a půl roku) vrací na jedno jediné místo, které by mohlo být jejím původním umístěním.

Bratrstvo Ztraceného poznání vysílá v této době většinu svým členů do terénu.
Kometus Luxus (jak dané těleso Polkius pojmenoval) se totiž blíží ke svému původnímu umístění. Bylo by trestuhodné nechat další generaci trpět, když se jazýčky vah začínají vyrovnávat.
Každé zrnko světa je třeba vrátit tam, kde před několika stoletími leželo.
Žádná zmínka o transformaci světa nesmí být zničena. Jen tak se může osud lidstva opět naplnit.
Autorská citace #20
31.10.2012 19:14 - Alnag
Díky Jariku.

BTW: Napište kdyžtak i jakou rasu a povolání si plánujete. Protože se to stejně bude mixovat jak kdo přijde, asi nemá moc smysl se pokoušet o vyváženou kombinací rolí, tak na to kašlete a vezměte si, co je vám blízké.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15444684028625 secREMOTE_IP: 3.215.79.204