Alnag
2.10.2010 13:22
EDGE: Star Wars 4e
Inspirován hraním na Dálavě jsem dostal bláznivý nápad vyzkoušet si, jak by vypadaly Star Wars, kdyby se hrály v systému D&D 4e (nebo spíš takovém mixu ze Saga Edition a 4e). Asi by to byl jen takový one-shot s připravenými deníky (termín asi listopad, po dohrání Tomb of Horrors). Takže kdo by to chtěl zkusit?

Znalost Star Wars (minimálně filmů) je nutným předpokladem.

Postavy:
Poznámky k dobrodružství

TERMÍN: sobota 2. dubna 2011 (od 11h)
Autorská citace #61
28.3.2011 16:17 - noir
Velmi krátce (jsa zcela zničen víkendovou návštěvou sklípku a následnou změnou času): Zní mi to skvěle, přesně takovou vlastní postavu jsem si vysnil. Na mechaniku jsem hodně zvědavý, už jen proto, že jsem vůči takovým věcem dost skeptický. Už předem moc děkuju Alnagovi za tu námahu, jen podle deníků postav je vidět, kolik je za tím práce a času.

Časově to pro mě je taky v pohodě, jakožto Pražák můžu nabídnout těm, co nestihnou spoj, přenocování v našem skromném bytě.

A ta Slovenka, co na nás bude koukat? No proč ne, když přiveze borovičku.

Technická: Vzhledem k tomu, že se bude hrát takhle dlouho, nesjednotíme nějak výběr jídla?
Autorská citace #62
28.3.2011 17:33 - sirien
Doufám že pak bude pro nás nehrající aspoň nějaký report ohledně toho jak ty mechaniky vypadají a jak v praxi zafungovaly
Autorská citace #63
28.3.2011 19:50 - Alnag
Noir píše:
A ta Slovenka, co na nás bude koukat?


Asi o 9.000 Km mimo, ale jinak dobrý odhad. Je to slečna. :D

Noir píše:
Už předem moc děkuju Alnagovi za tu námahu, jen podle deníků postav je vidět, kolik je za tím práce a času.


Děkuji.

Noir píše:
Technická: Vzhledem k tomu, že se bude hrát takhle dlouho, nesjednotíme nějak výběr jídla?


Nějaký návrh? Určitě uděláme přestávku na nějaké uvaření a konzumaci (tj. delší). Ale ne hned na začátku, takže si dejte velkou snídani. Určitě je možné udělat něco relativně nenáročného typu špagety...
Autorská citace #64
28.3.2011 20:04 - Jarik
mne nedal problem si objednat pizzu nebo cinu.
klohnit se mne osobne nic nechce. A pri tolika lidech by to asi zabralo more casu :(
Autorská citace #65
28.3.2011 20:34 - Alnag
Jarik píše:
mne nedal problem si objednat pizzu nebo cinu.


Dobrý nápad. Klidně bych do toho šel, ale ne do společnosti Pizza Go Home. Jednou jsem měl jejich pizzu (mají nedaleko od místa kde bydlím pobočku) a to se fakt nedalo jíst. Osobně mi chutnala třeba pizza odsud, ale pokud máte dobré tipy na čínu s dovozem, klidně bych šel i do té... (já s tím nemám zkušenosti).
Autorská citace #66
28.3.2011 21:00 - Jarik
ja take ne.
jen mne to napadlo.. asi jsem uz moc zblbly temi ruznymi US serialy :D
Autorská citace #67
1.4.2011 18:04 - Geralt
Do objednávky pizzy bych se taky zapojil, protože popravdě řečeno, sám jsem na vaření obvykle moc líný.
Autorská citace #68
1.4.2011 19:28 - noir
Domluveno!
Autorská citace #69
3.4.2011 00:53 - Alnag
V záhlaví jsem přidal svoje poznámky, podle kterých jsem dobrodružství hrál (bez oprav čísel a postav při přidání pátého hráče). Ale je tam i načrtnutá mechanika pro pronásledování a finálová. Jak to fungovalo snad napíší hráči...
Autorská citace #70
3.4.2011 01:42 - noir
Co nejrychlejší reakce: Bylo to skvělé! Po všech stránkách. A opět děkuju, že jsem se toho mohl zúčastnit. Reakce bude delší, ale až později. V busu nás napadl ještě jeden konec, tak tady ho Alnagu máš:


Mladý pilot se řítil ocelovým kaňonem. Věděl, že nesmí selhat. „Bene, kde jsi, když tě nejvíc potřebuju,“ zamumlal a znovu si otřel pot z čela. Věděl, že záleží na jediném výstřelu. Na výstřelu, který může změnit vše.

Když se před ním objevila rozmazaná silueta ducha, všechen strach z něj spadl. “Bene, konečně! Já se nestrefím, je to příliš malé, ta šachta se nedá zasáhnout!“

Duch promluvil: “Důvěřuj své technice. Použij fraktálový zaměřovač! Nevěř svým instinktům, vždy tě zradí.“ Pilot poslechl a stiskl odpalování.

Protonové torpédo zasáhlo s nesmírnou silou. Jeho zásah odpařil vše, co zasáhl – bohužel jen čtyřicet metrů silný pancíř, který kryl vstup do šachty. “Ale…“ byla poslední slova Luka Skywalkera, než jeho X-Wing zasáhly stovky laserových výbojů a rozprášily jeho atomy po půlce galaxie. Než umřel, zdálo se mu, že od ducha slyší ještě poslední slova, kterým však vůbec nerozuměl. „Rozkaz 66.“
Autorská citace #71
3.4.2011 01:47 - Alnag
Moc pěkné. :))
Autorská citace #72
3.4.2011 09:32 - Jarik
aneb: "rozkaz je rozkaz. splnime jej, i kdyby nas predtim zabili." :)

SUPER sobotni odpoledne. jsem rad, ze jsem mohl byt u toho.
delsi reakce dorazi pozdeji :)
Autorská citace #73
3.4.2011 16:40 - Geralt
Také bych chtěl všem poděkovat za moc prima hru, jedním slovem paráda. Hlavně pak Alnagovi, protože přípravy a promýšlení nad dobrodružstvím musely dát hodně práce, takže ještě jednou díky! Nemohu se ubránit dojmu, že noirovi ten machiavellistický senátor až nějak podezřele sedl. A ještě klobouk dolů před zvratem, který připravil Jarik se svým storm trooperem, dalo to finále ještě pikantnější náboj. ;)

Z představených mechanik se mě asi nejvíc zaujala ta pro určování DCčka v závislosti na barvitosti a vynalézavosti hráčova popisu. Myslím, že to opravdu zafungovalo a nejsem s to si vybavit jediný případ kohokoli z nás házejícího na Hard.
Sám tedy nejsem kdovíjak výřečný hráč, ale tahle věcička mi docela pomohla hned ve dvou směrech: jednak asi jako každý chci ve skill checku uspět (takže proč pro to nezkusit něco navíc), druhak – jakmile se do těch odvážnějších popisů pustí pár hráčů – stanoví se tím určitá nevyřčená laťka, která aspoň pro mě funguje jako další motivace se také snažit akce víc popisovat a neodbýt je suchým konstatováním, že si prostě hodím na Mechaniku... zkrátka nekazit atmosféru.

Hodně zajímavé se ukázaly i Body Síly přidávající nějaké ty drobné bonusy. Především pak ve finále, kdy už šlo do tuhého. Jsem sice stará spořivka, takže jsem se rozhoupával pomalu, ale co jsem si všiml, ostatní si takové servítky nebrali, a když to s námi vypadalo bledě, byl jsem už taky vnitřně odhodlaný při nejbližší příležitosti odpálit nějaké to Dark Side kombo. :)

K Bodům Síly bych měl jen malý postřeh stranou: konkrétně Bod Síly přidávající 1k4 (2k4 pro DS) dodatečného zranění mi nepřišel moc lákavý k využití. Přeci jen těch Bodů zase tolik není a potenciálních extra 1-4 zranění na našich úrovní už nehraje příliš roli – možná bych to změnil ve smyslu že za utracený Bod Síly by se přidala kostka zranění navíc nebo tak podobně. (Mnohem větší váhu měla tak 1k4 u hodů dvacetistěnnkou.)Ale to je jen taková drobnost, ryze na okraj.


Samotnou kapitolou je pak Bod Osudu – pro one shot mi přijde jako naprosto úžasná věc, která každému hráči vloží do rukou žolíka umožňujícího si vybrat svůj okamžik slávy bez ohledu na nepřízeň kostek. A to je super. Pro moji postavu se od klonova nečekaného vybarvení (nebo spíš "odbarvení" :) stalo jednoznačnou prioritou pomstít se za utrpěnou zradu a musím říct, že právě ten Bod Osudu mi toho pomohl ve hře dosáhnout.

Nu, to by bylo z mé strany prozatím všechno, nechci brát inspiraci ostatním a budu se zároveň těšit i na jejich postřehy.
Autorská citace #74
5.4.2011 11:14 - noir
Takže ta obsáhlejší reakce:

Líbilo se mi téměř všechno.

1/ Počáteční scéna (postavy padají do propasti) byla skvělá v tom, jak nás rychle a akčně uvedla do děje a donutila postavy aspoň na elementární úrovni spolupracovat. Geniální v jednoduchosti v tom, že odpadlo to klasické "proč jsme vlastně spolu, důvěřujeme si a budeme spolu něco dělat?" To, že se GM rozhodl rozdělit linii fabule a syžetu si mi líbilo moc, díky tomu hra působila hodně filmově.

2/ Střihy na padouchy byly vynikající. I tohle fungovalo hodně filmově, respektive komiksově. Nic velkého se nevyzradilo, ale přesto jsme mohli vidět opozici v praxe. A jak už jsem psal jinde, zahrát si aspoň na chvilku za padoucha, to přece musí bavit každého!

3/ Flashbacky moc vypichovat nebudu, už dlouho vím, že je Alnag prostě umí. Přišlo mi, že jich bylo o špetku víc, než by bylo třeba, ale předpokládám, že za to mohla nečekaně přibyvší postava "navíc". Moc oceňuju jejich načasování. Přicházely přesně v okamžik, kdy si hráči začali pokládat otázky, na které neměli odpovědi. A flashabacky jim ji daly.

4/ Mechanika pronásledování, ač jsem jí nevěřil, dělala divy. Pro ty, kdo nehráli, popíšu, v čem byl její fór: Postavy plní questy - a čím lépe si vedou, tím slabší je opozice v závěrečné scéně. Takhle to působí trošku nevýrazně, ale ono to má sakra velký vliv na vyznění celého vyprávění. Proč? Závěrečná scéna je totiž zatraceně těžká. A to i v případě, kdy se daří questy plnit. A čím těžší tahle scéna je, tím víc to hráče svádí (možná spíš nutí) používat body Dark Side. A čím víc jich nasbírají, tím temnější je konec a pointa. Teda - nemusí být, ale šance, že to tak dopadne, výrazně rostou. Klobouk dolů, ve spojení s Dark Side body to pro mě fungovalo geniálně.

5/ Jednoduchost. Přestože mechanik bylo poměrně dost, přesto vše působilo velmi jednoduše a elegantně.

6/ Změny: Stejně jako Geraltovi mi přišlo, že zranění o velikosti kostky je za bod síly málo. Jo, kdyby to dávalo kostku navíc ke každé kostce, to by bylo jinčí... Možná bych ocenil, kdyby DS bod mohl zrušit nějakou tu kondici, to by hodně pomohlo se stavama, který se dají díky DS bodům obnovovat skoro do nekonečna. Ten permaSTUN, co jsem hodil na Froga byl fakt hnus.

7/ Oceňuju i to, jak moc SWsovské byly ty předtvořené postavy.
Autorská citace #75
5.4.2011 12:02 - Alnag
Noir: Dík. Ty to umíš tak pěkně podat, že se musím usmívat. :)

ad 1) Mám rád filmy jako The Prestige a Memento, které si hodně hrají s časováním příběhu. A není to náhoda... akorát jsem tomu nikdy neříkal tak vznešeně jako "rozdělit fabuli a syžet". :))

ad 6) Máte pravdu. Za Force point by mohla být každá druhá kostka zranění navíc, za Dark-side dvojnásobek kostek. A za Force-point záchranný hod na kondici, za Dark-side zrušení kondice.

Jinak mám pár nápadů k tomu, jak bych teď udělal SW 4e. Poté, co jsem si u Schwalba četl, jak si myslí, že jsou featy zbytečné jsem si říkal, že by ve SW nemusely figurovat, resp. že by se daly sloučit do "vybavení", které by třeba pro Jedie mělo formu "boonů"; ale všechno by to bylo formou slotů.

Taky bych asi udělal společný pool powers (powers podle povolání mne moc nebaví), ale s tím, že některá povolání/role by k dané powers měla větší afinitu - tj. bonus. A "blasterování za drobnou" by mělo mít menší šanci na zásah, jak navrhoval Jarik.
Autorská citace #76
5.4.2011 14:24 - Jarik
Alnag píše:
... "blasterování za drobnou" ...

Nevim jak caste je to v DnD 4e, ale mozna by to slo resit jako:
Pokud feat (resp. podle posledniho prispevku item) meni rychlost akce, tak navrhuji obecne pravidlo:
- zmena standart -> at-will = -2 (mozna i -4)
- zmena standart -> move = -1 (mozna -2)
je jedno, zda se zrychluje utok blasterem nebo lightsaberem. :)

FP a DS-P by se daly mozna resit tak, ze si na zacatku hry vyberou hraci karty svych POINTU. a kdyz pri hre padne ''20'', tak si mohou doliznout jen ze svych vyhozenych.
Ta mechanika se mozna zda slozita, ale snad je jasne co navrhuji :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077546119689941 secREMOTE_IP: 44.200.145.114