Alnag
2.10.2010 13:22
EDGE: Star Wars 4e
Inspirován hraním na Dálavě jsem dostal bláznivý nápad vyzkoušet si, jak by vypadaly Star Wars, kdyby se hrály v systému D&D 4e (nebo spíš takovém mixu ze Saga Edition a 4e). Asi by to byl jen takový one-shot s připravenými deníky (termín asi listopad, po dohrání Tomb of Horrors). Takže kdo by to chtěl zkusit?

Znalost Star Wars (minimálně filmů) je nutným předpokladem.

Postavy:
Poznámky k dobrodružství

TERMÍN: sobota 2. dubna 2011 (od 11h)
Autorská citace #1
2.10.2010 15:46 - Jarik
ze bych pokracoval i v navaznem EDGE? :D
kdyz to pujde,... vidim, jak budu stihat kombinace AA a ToH.
Autorská citace #2
3.10.2010 20:38 - Geralt
D&D 4e ve sci-fi zní zajímavě a dostatečně ztřeštěně, ale bohužel asi nesplňuju potřebnou kvalifikaci. Z filmů jsem totiž viděl pořádně pouze epizody IV-VI, s těmi novými jsem si pak už neporozuměl. Ale pokud třeba existuje nějaký vstřícný sourcebook, jehož pročtením se dají dohnat znalostní mezery v reáliích, můžu to napravit aspoň takto. Zájem o hraní bych každopádně měl.
Autorská citace #3
3.10.2010 20:41 - Alnag
Geralt: A nechceš se obětovat a epizodu I-III si pustit? :)
Autorská citace #4
3.10.2010 20:45 - Nerhinn
Já, hlásím se.
Autorská citace #5
3.10.2010 21:48 - noir
Směl bych?
Autorská citace #6
3.10.2010 21:52 - Alnag
Noir: Vzhledem k tomu, že postavy budu dělat já (a tudíž nehrozí nějaké faux pas s Ewokem, Gunganem nebo Wookiee Jediem... tak asi ano).
Autorská citace #7
3.10.2010 21:55 - Jarik
na rovinu.
ja jsem do minuleho mesice taky byl jen divak, co kdysi videl IV-VI dily. a pak I.. nekolikrat.
A minuly mesic jsem behem 14 dnu shlednul vse.. pekne postupne :D :D :D
to je vytah :D na cca 15 hodin max :D

OT: stale mam zajem :D a to nemusim byt ani Jedi :D si Sith :D (i kdyz Sithove mne asi lakaji vic, Jedi uz jsem jednou byl :D )
Autorská citace #8
4.10.2010 16:18 - Geralt
Alnag píše:
Geralt: A nechceš se obětovat a epizodu I-III si pustit? :)

Pokud to tak bude dostačující, tak no problem. Ale klidně si i něco dalšího nastuduju/přečtu, abych nežil jenom v zajetí Jar-jar Binkse. ;-)
Autorská citace #9
4.10.2010 18:00 - noir
Alnag: Hm a já opravdu chtěl hrát za toydariánského inženýra, odborníka na výbušniny...
Autorská citace #10
17.12.2010 21:43 - Alnag
Takže po dlouhé odmlce... jsem dodělal postavy. Jsou ke stažení jako PDF (odkaz v záhlaví diskuze), pro šťouraly je i možnost stáhnout si archiv se všemi postavami ve formátu DOCX (Word 2007), a zeditovat si je. Podotýkám, že je divoký výplod mé mysli a hra je takové malé testování realizovatelnosti, tak si od toho moc neslibujte.

Ke všeobecnému překvapení - Soldier je koncipován trochu jako controller (plošné útoky a tak), Noble jako leader (to asi není zase takové překvapení), Scoundrel svým způsobem jako defender (umm...), a Jedi jako striker. Ale uvidíte...

EDIT: Jo ještě. Pro hru stačí vytisknout první stránku. Druhá je spíš technické vysvětlení toho, jak je postava vytvořená (i když pár věcí se na tu první možná nedostalo, jak si teď uvědomuji... no, ještě to pořešíme.) Kdyby někdo tomu zápisu nerozuměl, tak případně vysvětlím. (Např. tučné dovednosti jsou ty trénované a tak.)
Autorská citace #11
18.12.2010 00:00 - Jarik
ehm... HURAAAA :)
Vadilo by panu vedoucimu (nebo nekomu dalsimu), kdybych si zahral postavu "klonu"?Nejak se mi nechce hrat jen role defenderu...

OT: pripadne volim jako druhou roli barda... pardon Senatora :)

Nejak mne mate to, ze "Paserak" je defender.. a ma hooodne male obrany :D
Autorská citace #12
18.12.2010 08:17 - noir
SKvělá práce, ALnagu! Díky moc. Já počkám, co zbude, líbí se mi všechno.
Autorská citace #13
18.12.2010 10:20 - Jarik
To jsem vcera taky nerekl... ale myslim si to.
Je na tom videt uz ted hoodne dobre prace :)
Autorská citace #14
18.12.2010 11:17 - Alnag
Myslím, že jste vzali toho pašeráckého "defendera" moc vážně. Má prostě nějaké věci, které bych přiřadil k defenderovi (nejspíš), ale jednu takovou má třeba i ARC Trooper. Není tu tak jasné dělení jako u DnD. (A možná je to chyba...)
Autorská citace #15
18.12.2010 11:39 - Jarik
Jasny :)
Ale tak nejak se v tom vojenstvi citim nejvic jako ryba ve vode :D
I kdyz to hranici s defendoerstvim :D

libi se mi jak je to postavene. Nechtel bych jako ARC stat proti rytiri Jedi :D
"Radsi sto robotu a pet tanku, nez jeden rytir!" :)

EDIT: Ten odkaz na Mix postav je nefunkcni
EDIT2: Odkaz je jiz v pohode :)
Autorská citace #16
18.12.2010 11:49 - Alnag
Odkaz už by měl být OK.
Autorská citace #17
18.12.2010 11:55 - noir
Docela mě zaujalo, že spousta at-willek jsou minorky. Zajímavý - ten klon tak může vystřelit až po šesti cílech!
Autorská citace #18
18.12.2010 11:59 - Alnag
Noir: Ano. Je to skrze úžasný feat "rychlá střelba". :)

Moje představa je, že by kolo mělo být "pořádně nadupané". Ale pokud se ukáže, že je to moc, tak bych to do budoucna změnil. Jen se mi to prostě líbilo... :)

EDIT: Akorát u toho granátu to je chyba... chjo.
Autorská citace #19
18.12.2010 14:00 - Geralt
No, nevím jestli se mám se svojí zlovolnou kostkou pouštět do toho pašeráka... každopádně ta stinná stránka v podobě neúspěchů u některých jeho powers se mi strašně zamlouvá. :)

Pokud teda nebude chtít hrát pašeráka noir, vezmu si ho já.
Autorská citace #20
18.12.2010 14:18 - Alnag
Super. Tím je to asi vyřešené, co do obsazení. Moje předběžná otázka je, jestli to můžeme hrát nějakou sobotu (event. neděli), v průběhu ledna?
Autorská citace #21
18.12.2010 14:35 - noir
Bezva, takže senátor z Dorinu se na všechny těší! Pro mě by byla výhodnější neděle.
Autorská citace #22
18.12.2010 20:05 - Jarik
mne nedele nevadi (ani sobota), ale ne do noci... musim jet po hre do Kolina a pripravovat se do prace. :)
Autorská citace #23
18.12.2010 20:38 - Geralt
S lednovými víkendy to vidím dobře, takže jsem pro.
Autorská citace #24
18.12.2010 21:06 - noir
Nešťourací dotaz: nějak mi nesedí skilly. Přijdou mi všechny o 1 nižší... Fungují jinak než v 4e?

Senátor by měl mí IMHO diplomacii +3(vlastnost)+5 (trénovaná) +6(level/2) - tedy 14, ale má jen 13.
Autorská citace #25
18.12.2010 21:36 - Alnag
Noir: Tak ono je klidně možné, že jsem neměl aritmeticky silný den.

EDIT: Jo, koukám na to... ne všechny jsou o 1 nižší. Některé jsou zase vyšší. Asi jsem tam ještě v průběhu tvorby s něčím šachoval. Ale právě updatuju novou verzi.
Autorská citace #26
19.12.2010 13:40 - sirien
Sakra, tohle sem prošvih :(
Autorská citace #27
19.12.2010 14:00 - Nerhinn
Když už víkend, tak určitě ne neděli.
sirien: Když ostatním ta má sobota nebude vyhovovat, přenechám ti Jediho.
Autorská citace #28
19.12.2010 14:20 - Sethi
sirien píše:
Sakra, tohle sem prošvih :(

No tys hlavně sliboval sliboval a kde nic tu nic. Já si tu své SW tendence opečovávám pro ten tvůj slavný test a ticho po pěšině.
Autorská citace #29
19.12.2010 14:46 - sirien
...sem byl teď před vánocema rád, že sem se dostal k hraní svejch Mage :(
Autorská citace #30
1.1.2011 14:39 - Geralt
Možná bych se na to neměl ptát takhle otevřeně :) , avšak coby hraním SW nezasažený mám dotaz k svodům Temné strany. Jestli jsem pochopil správně, za každé použití DS varianty Síly si odškrtnu jedno políčko, a to nejspíš permanentně? Co se pak stane, pokud se dostanu až na nulu?

Každopádně převedení Action pointů na body Síly je moc pěkná myšlenka. :)

A ještě bych zapomněl: v jakém časovém období se bude naše hra zhruba odehrávat, ať dostuduju přímo k věci?
Autorská citace #31
6.1.2011 14:04 - Jarik
leden nam zvolna ubiha kupredu.
Tak bysme mohli domluvit nejaky ten vikend :)
Sobota je cool i pro porucika Springera [skokana] :)
Autorská citace #32
6.1.2011 14:18 - Alnag
Jarik: Mám to v patrnosti, ale ještě musím něco vyřešit. Po víkendu dám vědět, jestli jsem už ready to DMovat nebo ne...
Autorská citace #33
8.1.2011 11:47 - Alnag
Úvodní titulky

Mír! Klonové vláky skončily. Separatisté zmizeli jako pára nad hrncem. Někteří věří, že se stáhli na odlehlé planety mimo galaktické jádro, jiní mluví o tom, že formují nové hnutí odporu.

I republika zmizela. Zmizela za potlesku a ovací, za salvy výstřelů na oslavu vítězství. Zmizela, zatímco se nad troskami Jedijského chrámu pomalu roztyluje dým. A na její místo nastoupilo Impérium.

V galaxii panuje řád a spravedlnost, jako nikdy předtím. V ulicích větších vesmírných přístavů patrolují početné hlídky klonových vojáků nyní hrdě přejmenovaných na vojáky Nové bouře - Stormtroopery.

A je to vskutku bouře, co se blíží. Ten klid, kdy se nepohne ani lísteček je toho znamením. Zatímco ve skrytu se kují nové rebelské aliance a Impérium pokračuje v rozšiřování své válečné mašinerie, ten skutečný motýl, který zatřepe křídly aby bouři rozpoutal sedí jinde...
Autorská citace #34
9.1.2011 11:34 - noir
Když začalo Impérium klonovat vojáky, mlčel jsem.
Když začalo Impérium vyhlazovat planety rebelů, mlčel jsem.
Když začalo Impérium vyvražďovat rytíře Jedi, mlčel jsem.
Ale když Impérium zrušilo senátorské náhrady a dopravu zdarma, üž mlčet nemohu!
(Para-Dur Baraka, senátor z Dorinu)
Autorská citace #35
9.1.2011 12:18 - Alnag
Ještě vám pošlu nějaké stručné info k postavám... a zápletce. :)
Autorská citace #36
9.1.2011 14:49 - Geralt
Buďte rád, senátore, že Impérium zrušilo náhrady. Neboť jak dokazuje precedens
z jiného, bývalého impéria
, stačí málo k tomu si vysloužit nějaká ta nedobrovolně prožitá léta na Dathomiru. ;)
Autorská citace #37
28.1.2011 10:29 - Alnag
Co byste říkali na datum 12/2 (hrálo by se řekněme od 11h do 19h - čas je vyloženě orientační). Berte to předběžně. Závisí to taky na tom, aby se 10/2 hrály AAčka.
Autorská citace #38
28.1.2011 10:39 - noir
Můžu oba termíny!
Autorská citace #39
28.1.2011 11:27 - Jarik
jo.. to by bylo v pohode. :)
dobry termin. {mozna jedinej kolem prazdnin co mam cas :) }
Autorská citace #40
28.1.2011 17:44 - Geralt
Safra, zrovna na 12. února bohužel mám už domluveno něco jiného :(, jinak celý únor volný.
Autorská citace #41
28.1.2011 17:47 - Alnag
Ok. Tak to prubneme na sobotu po dalších AAčkách, no... což zatím nevím, kdy bude.
Autorská citace #42
24.2.2011 22:01 - Alnag
Takže jak vidíte svoje možnosti v sobotu 5. března?
Autorská citace #43
24.2.2011 22:12 - noir
Mohuč.
Autorská citace #44
24.2.2011 23:32 - Jarik
Aye aye, commander.
Autorská citace #45
25.2.2011 08:37 - Geralt
5. 3. dokonale vyhovuje.
Autorská citace #46
25.2.2011 12:04 - Nerhinn
Zkusím to vyjednat, když vidím, jak to všem vyhovuje.
Autorská citace #47
27.2.2011 12:47 - Nerhinn
Tak je mi líto, ale nepodařilo se mi to. Nicméně se nebudu zlobit, pokud bude Ellenu hrát někdo jiný...
Autorská citace #48
27.2.2011 13:01 - Alnag
Klid. Ještě není všem dnům konec. Zkusíme termín po příštích AAčkách.

Dobrá zpráva ale je, že jsem se mezitím dokopal k tomu do dobrodružství dodělat, takže dostanete ještě dnes do PMek nějaké stručné informace k postavě a Jarik se konečně může vyptávat, protože já už mám jasnější představu o čem to vlastně bude. :D

EDIT: Tak odesláno. Když k tomu budete mít nějaké dotazy, neváhejte napsat PMku.
Autorská citace #49
27.2.2011 15:06 - Alnag
Jinak nechci se chlubit, ale prostě musím. Čelil jsem dilematu, jak napsat relativně lineární dobrodružství (tak, aby se bez problémů dalo stihnout za jedno odpoledne) a zároveň měly hráčské volby a event. selhání opravdu smysl. Myslím, že se mi to nakonec podařilo...

Takže čím víc si to v průběhu hry pokazíte, tím zajímavější, ale i náročnější je finále. Čím víc Temné strany použijete během hry, tím temnější bude výsledek. A všechno je to tak či onak ve vašich rukou (nebo ve vašich kostkách). :D

+ střihy na konání padouchů, za které můžete hrát
+ flashbacky, které vysvětlí jak se tak nesourodá skupinka dala dohromady
+ a mnohem víc...
Autorská citace #50
27.2.2011 19:52 - Nerhinn
Co 19.3.? To bych mohla.
Autorská citace #51
27.2.2011 20:07 - Jarik
19.3. ted pro mne vypada dost temne.
jao vetsina vikednu (mimo 5.3.).
S velkou pravdepodobnosti budu cely vikedn 18.-20.3. ucastnik Larpoveho vikendu v Trebici :(

Ale zatim zustava jiskricka nadeje... ze nespusti registrace a tak budu k dispozici (davam jim cas tyden) :D
Autorská citace #52
27.2.2011 20:08 - Jarik
ja dotazy nemam.
Uz jsem pochopil... ze jsem na strane jedne. a nikoliv druhe... jak jsem se bal. :)
Autorská citace #53
27.2.2011 20:20 - Geralt
Z ukázky jsem jednoduše nadšen! :) (A ještě promyslím záludné dotazy.)

Co se termínů týče, v tuhle chvíli vím, že s určitostí nemohu 12/13. Ostatní možnosti budu držet volné pro SW.
Autorská citace #54
11.3.2011 09:39 - Alnag
Takže... 19/3 padlo, Jarik nemůže. Další termín připadá v úvahu zřejmě 2/4. Řekněte mi prosím, že můžete.
Autorská citace #55
11.3.2011 10:17 - Jarik
muzu> 2.4.
Autorská citace #56
11.3.2011 18:04 - Geralt
2/4 zní dobře. Nezahynu-li následkem nějakého aprílového žertu, dorazím.
Autorská citace #57
26.3.2011 21:18 - Alnag
Nebojte se a nepanikařte, neohlašuji tentokrát žádnou změnu termínu.

Pouze si chci ověřit a zároveň připomínám, že za týden (tj. v sobotu 2. dubna) bychom u mně hráli Star Wars. Navrhuji začátek v 11h, pokud je to na Vás příliš brzo, tak se prosím hlašte, ale rád bych, abychom měli dost času to odehrát a případně skončili spíš dříve než později.

Pokud někdo potřebujete stihnout nějaký spoj domů (týká se asi především Geralta a Jarika), napište prosím, kdy musíte odejít, abyste stihli poslední rozumný.

Zároveň poznamenávám, že oproti předchozím předpokladům s námi bude hrát ještě hRob, kterýžto má už nějaké Star Wars herní zářezy z minulosti (spolu s Veronikou), takže pro ně to bude takový revival. A konečně budeme mít ještě jednoho zahraničního pozorovatele na čumendu, takže tu bude sakramentsky narváno.
Autorská citace #58
27.3.2011 09:24 - Jarik
K prvni casti pripominek: ja mohu zacit klidne v 9.00 (pojedu z Kolina), takze 11.00 neni vubec zadny problem.
K druhe casti: na nadrazi musim byt tesne pred pulnoci, abych chytil vlak na Kosice co jede v 0.11 (nouzove se da jet i Os v 0.24).
A k posledni casti: Jen doufam, ze alespon hraci si budou tedy mit kam sednout :D
Autorská citace #59
27.3.2011 10:54 - Geralt
Začátek v jedenáct je pro mě také bezproblémově proveditelný. Jsem s to se případně dopravit i dřív. Co se konce týče, na Hlavním nádraží potřebuji být buď na spoj 23:24 nebo 00:24 (takže na cestu noční MHD radši počítám vyrazit v půl jedenácté resp. v půl dvanácté).

hRoba jsem tuhle úplnou náhodou potkal na půdě naší alma mater, takže se na jeho připojení těším. :)
Autorská citace #60
27.3.2011 22:35 - Alnag
DMovský notýsek (ne že bych si dělal iluze, že to někoho zajímá): Dneska jsem dopsal pátou postavu jako deník i jako element dobrodružství. Měl jsem zpočátku trochu pochybnosti o tom, jak to půjde, protože jsem to měl vcelku precizně vyšpekulované přesně pro čtyři postavy (ale osud mi připravuje stále nové výzvy, takže jsem se s tím porval).

Řešil jsem dvě dilemata. Jak dopsat další postavu aniž bych jiné postavě ohrozil její rolovou niku. V původní Star Wars Saga Edition sice bylo pět základních povolání, ale v DnD 4e, ze kterého systémově vycházíme jsou jen čtyři role. Nakonec je to takový podpůrný striker/leader, což mi přišlo jako nejvíc optimální doplněk.

Postava je tedy založená na základním SW povolání Scout a má jako "prestižku" Pilot Ace (i když z toho tam není nic moc vidět... i když...)

Druhá věc se týká finálové příběhové mechaniky (těšíte se?) a přidává tam nový element, který jsem tam původně neměl. Pokud jste si mysleli, že ve Star Wars spolu soupeří o moc jen Světlá a Temná strana Síly... no tak zjistíte, že tak jednoduché to není. To mi připomíná, že jsem pro účely téhle hry vymyslel dvě jednoduché mechaniky.

Mechaniku pronásledování (něco takového měl kdysi Spycraft), tj. jak moc jsou vám protivníci v patách. Podle toho, jak blízko je necháte zajít, tak o to hustší budou další boje.

A finálovou mechaniku. Podle toho, jak se kolektivně a zároveň každý zvlášť rozhodnete se odvypráví poslední scéna a konec příběhu.

Těšíte se? Já už hrozně. :D
Autorská citace #61
28.3.2011 16:17 - noir
Velmi krátce (jsa zcela zničen víkendovou návštěvou sklípku a následnou změnou času): Zní mi to skvěle, přesně takovou vlastní postavu jsem si vysnil. Na mechaniku jsem hodně zvědavý, už jen proto, že jsem vůči takovým věcem dost skeptický. Už předem moc děkuju Alnagovi za tu námahu, jen podle deníků postav je vidět, kolik je za tím práce a času.

Časově to pro mě je taky v pohodě, jakožto Pražák můžu nabídnout těm, co nestihnou spoj, přenocování v našem skromném bytě.

A ta Slovenka, co na nás bude koukat? No proč ne, když přiveze borovičku.

Technická: Vzhledem k tomu, že se bude hrát takhle dlouho, nesjednotíme nějak výběr jídla?
Autorská citace #62
28.3.2011 17:33 - sirien
Doufám že pak bude pro nás nehrající aspoň nějaký report ohledně toho jak ty mechaniky vypadají a jak v praxi zafungovaly
Autorská citace #63
28.3.2011 19:50 - Alnag
Noir píše:
A ta Slovenka, co na nás bude koukat?


Asi o 9.000 Km mimo, ale jinak dobrý odhad. Je to slečna. :D

Noir píše:
Už předem moc děkuju Alnagovi za tu námahu, jen podle deníků postav je vidět, kolik je za tím práce a času.


Děkuji.

Noir píše:
Technická: Vzhledem k tomu, že se bude hrát takhle dlouho, nesjednotíme nějak výběr jídla?


Nějaký návrh? Určitě uděláme přestávku na nějaké uvaření a konzumaci (tj. delší). Ale ne hned na začátku, takže si dejte velkou snídani. Určitě je možné udělat něco relativně nenáročného typu špagety...
Autorská citace #64
28.3.2011 20:04 - Jarik
mne nedal problem si objednat pizzu nebo cinu.
klohnit se mne osobne nic nechce. A pri tolika lidech by to asi zabralo more casu :(
Autorská citace #65
28.3.2011 20:34 - Alnag
Jarik píše:
mne nedal problem si objednat pizzu nebo cinu.


Dobrý nápad. Klidně bych do toho šel, ale ne do společnosti Pizza Go Home. Jednou jsem měl jejich pizzu (mají nedaleko od místa kde bydlím pobočku) a to se fakt nedalo jíst. Osobně mi chutnala třeba pizza odsud, ale pokud máte dobré tipy na čínu s dovozem, klidně bych šel i do té... (já s tím nemám zkušenosti).
Autorská citace #66
28.3.2011 21:00 - Jarik
ja take ne.
jen mne to napadlo.. asi jsem uz moc zblbly temi ruznymi US serialy :D
Autorská citace #67
1.4.2011 18:04 - Geralt
Do objednávky pizzy bych se taky zapojil, protože popravdě řečeno, sám jsem na vaření obvykle moc líný.
Autorská citace #68
1.4.2011 19:28 - noir
Domluveno!
Autorská citace #69
3.4.2011 00:53 - Alnag
V záhlaví jsem přidal svoje poznámky, podle kterých jsem dobrodružství hrál (bez oprav čísel a postav při přidání pátého hráče). Ale je tam i načrtnutá mechanika pro pronásledování a finálová. Jak to fungovalo snad napíší hráči...
Autorská citace #70
3.4.2011 01:42 - noir
Co nejrychlejší reakce: Bylo to skvělé! Po všech stránkách. A opět děkuju, že jsem se toho mohl zúčastnit. Reakce bude delší, ale až později. V busu nás napadl ještě jeden konec, tak tady ho Alnagu máš:


Mladý pilot se řítil ocelovým kaňonem. Věděl, že nesmí selhat. „Bene, kde jsi, když tě nejvíc potřebuju,“ zamumlal a znovu si otřel pot z čela. Věděl, že záleží na jediném výstřelu. Na výstřelu, který může změnit vše.

Když se před ním objevila rozmazaná silueta ducha, všechen strach z něj spadl. “Bene, konečně! Já se nestrefím, je to příliš malé, ta šachta se nedá zasáhnout!“

Duch promluvil: “Důvěřuj své technice. Použij fraktálový zaměřovač! Nevěř svým instinktům, vždy tě zradí.“ Pilot poslechl a stiskl odpalování.

Protonové torpédo zasáhlo s nesmírnou silou. Jeho zásah odpařil vše, co zasáhl – bohužel jen čtyřicet metrů silný pancíř, který kryl vstup do šachty. “Ale…“ byla poslední slova Luka Skywalkera, než jeho X-Wing zasáhly stovky laserových výbojů a rozprášily jeho atomy po půlce galaxie. Než umřel, zdálo se mu, že od ducha slyší ještě poslední slova, kterým však vůbec nerozuměl. „Rozkaz 66.“
Autorská citace #71
3.4.2011 01:47 - Alnag
Moc pěkné. :))
Autorská citace #72
3.4.2011 09:32 - Jarik
aneb: "rozkaz je rozkaz. splnime jej, i kdyby nas predtim zabili." :)

SUPER sobotni odpoledne. jsem rad, ze jsem mohl byt u toho.
delsi reakce dorazi pozdeji :)
Autorská citace #73
3.4.2011 16:40 - Geralt
Také bych chtěl všem poděkovat za moc prima hru, jedním slovem paráda. Hlavně pak Alnagovi, protože přípravy a promýšlení nad dobrodružstvím musely dát hodně práce, takže ještě jednou díky! Nemohu se ubránit dojmu, že noirovi ten machiavellistický senátor až nějak podezřele sedl. A ještě klobouk dolů před zvratem, který připravil Jarik se svým storm trooperem, dalo to finále ještě pikantnější náboj. ;)

Z představených mechanik se mě asi nejvíc zaujala ta pro určování DCčka v závislosti na barvitosti a vynalézavosti hráčova popisu. Myslím, že to opravdu zafungovalo a nejsem s to si vybavit jediný případ kohokoli z nás házejícího na Hard.
Sám tedy nejsem kdovíjak výřečný hráč, ale tahle věcička mi docela pomohla hned ve dvou směrech: jednak asi jako každý chci ve skill checku uspět (takže proč pro to nezkusit něco navíc), druhak – jakmile se do těch odvážnějších popisů pustí pár hráčů – stanoví se tím určitá nevyřčená laťka, která aspoň pro mě funguje jako další motivace se také snažit akce víc popisovat a neodbýt je suchým konstatováním, že si prostě hodím na Mechaniku... zkrátka nekazit atmosféru.

Hodně zajímavé se ukázaly i Body Síly přidávající nějaké ty drobné bonusy. Především pak ve finále, kdy už šlo do tuhého. Jsem sice stará spořivka, takže jsem se rozhoupával pomalu, ale co jsem si všiml, ostatní si takové servítky nebrali, a když to s námi vypadalo bledě, byl jsem už taky vnitřně odhodlaný při nejbližší příležitosti odpálit nějaké to Dark Side kombo. :)

K Bodům Síly bych měl jen malý postřeh stranou: konkrétně Bod Síly přidávající 1k4 (2k4 pro DS) dodatečného zranění mi nepřišel moc lákavý k využití. Přeci jen těch Bodů zase tolik není a potenciálních extra 1-4 zranění na našich úrovní už nehraje příliš roli – možná bych to změnil ve smyslu že za utracený Bod Síly by se přidala kostka zranění navíc nebo tak podobně. (Mnohem větší váhu měla tak 1k4 u hodů dvacetistěnnkou.)Ale to je jen taková drobnost, ryze na okraj.


Samotnou kapitolou je pak Bod Osudu – pro one shot mi přijde jako naprosto úžasná věc, která každému hráči vloží do rukou žolíka umožňujícího si vybrat svůj okamžik slávy bez ohledu na nepřízeň kostek. A to je super. Pro moji postavu se od klonova nečekaného vybarvení (nebo spíš "odbarvení" :) stalo jednoznačnou prioritou pomstít se za utrpěnou zradu a musím říct, že právě ten Bod Osudu mi toho pomohl ve hře dosáhnout.

Nu, to by bylo z mé strany prozatím všechno, nechci brát inspiraci ostatním a budu se zároveň těšit i na jejich postřehy.
Autorská citace #74
5.4.2011 11:14 - noir
Takže ta obsáhlejší reakce:

Líbilo se mi téměř všechno.

1/ Počáteční scéna (postavy padají do propasti) byla skvělá v tom, jak nás rychle a akčně uvedla do děje a donutila postavy aspoň na elementární úrovni spolupracovat. Geniální v jednoduchosti v tom, že odpadlo to klasické "proč jsme vlastně spolu, důvěřujeme si a budeme spolu něco dělat?" To, že se GM rozhodl rozdělit linii fabule a syžetu si mi líbilo moc, díky tomu hra působila hodně filmově.

2/ Střihy na padouchy byly vynikající. I tohle fungovalo hodně filmově, respektive komiksově. Nic velkého se nevyzradilo, ale přesto jsme mohli vidět opozici v praxe. A jak už jsem psal jinde, zahrát si aspoň na chvilku za padoucha, to přece musí bavit každého!

3/ Flashbacky moc vypichovat nebudu, už dlouho vím, že je Alnag prostě umí. Přišlo mi, že jich bylo o špetku víc, než by bylo třeba, ale předpokládám, že za to mohla nečekaně přibyvší postava "navíc". Moc oceňuju jejich načasování. Přicházely přesně v okamžik, kdy si hráči začali pokládat otázky, na které neměli odpovědi. A flashabacky jim ji daly.

4/ Mechanika pronásledování, ač jsem jí nevěřil, dělala divy. Pro ty, kdo nehráli, popíšu, v čem byl její fór: Postavy plní questy - a čím lépe si vedou, tím slabší je opozice v závěrečné scéně. Takhle to působí trošku nevýrazně, ale ono to má sakra velký vliv na vyznění celého vyprávění. Proč? Závěrečná scéna je totiž zatraceně těžká. A to i v případě, kdy se daří questy plnit. A čím těžší tahle scéna je, tím víc to hráče svádí (možná spíš nutí) používat body Dark Side. A čím víc jich nasbírají, tím temnější je konec a pointa. Teda - nemusí být, ale šance, že to tak dopadne, výrazně rostou. Klobouk dolů, ve spojení s Dark Side body to pro mě fungovalo geniálně.

5/ Jednoduchost. Přestože mechanik bylo poměrně dost, přesto vše působilo velmi jednoduše a elegantně.

6/ Změny: Stejně jako Geraltovi mi přišlo, že zranění o velikosti kostky je za bod síly málo. Jo, kdyby to dávalo kostku navíc ke každé kostce, to by bylo jinčí... Možná bych ocenil, kdyby DS bod mohl zrušit nějakou tu kondici, to by hodně pomohlo se stavama, který se dají díky DS bodům obnovovat skoro do nekonečna. Ten permaSTUN, co jsem hodil na Froga byl fakt hnus.

7/ Oceňuju i to, jak moc SWsovské byly ty předtvořené postavy.
Autorská citace #75
5.4.2011 12:02 - Alnag
Noir: Dík. Ty to umíš tak pěkně podat, že se musím usmívat. :)

ad 1) Mám rád filmy jako The Prestige a Memento, které si hodně hrají s časováním příběhu. A není to náhoda... akorát jsem tomu nikdy neříkal tak vznešeně jako "rozdělit fabuli a syžet". :))

ad 6) Máte pravdu. Za Force point by mohla být každá druhá kostka zranění navíc, za Dark-side dvojnásobek kostek. A za Force-point záchranný hod na kondici, za Dark-side zrušení kondice.

Jinak mám pár nápadů k tomu, jak bych teď udělal SW 4e. Poté, co jsem si u Schwalba četl, jak si myslí, že jsou featy zbytečné jsem si říkal, že by ve SW nemusely figurovat, resp. že by se daly sloučit do "vybavení", které by třeba pro Jedie mělo formu "boonů"; ale všechno by to bylo formou slotů.

Taky bych asi udělal společný pool powers (powers podle povolání mne moc nebaví), ale s tím, že některá povolání/role by k dané powers měla větší afinitu - tj. bonus. A "blasterování za drobnou" by mělo mít menší šanci na zásah, jak navrhoval Jarik.
Autorská citace #76
5.4.2011 14:24 - Jarik
Alnag píše:
... "blasterování za drobnou" ...

Nevim jak caste je to v DnD 4e, ale mozna by to slo resit jako:
Pokud feat (resp. podle posledniho prispevku item) meni rychlost akce, tak navrhuji obecne pravidlo:
- zmena standart -> at-will = -2 (mozna i -4)
- zmena standart -> move = -1 (mozna -2)
je jedno, zda se zrychluje utok blasterem nebo lightsaberem. :)

FP a DS-P by se daly mozna resit tak, ze si na zacatku hry vyberou hraci karty svych POINTU. a kdyz pri hre padne ''20'', tak si mohou doliznout jen ze svych vyhozenych.
Ta mechanika se mozna zda slozita, ale snad je jasne co navrhuji :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12410688400269 secREMOTE_IP: 54.224.52.210